Saltar al contingut principal

Mesures tributàries en l'Impost sobre Hidrocarburs previstes en el Reial decret-llei 25/2026, de 29 de setembre, pel qual s'adopten i es prorroguen determinades mesures en el marc del Pla Integral de Resposta a la Crisi a Orient Mitjà.

Per tal de pal·liar els efectes de la Crisi a Orient Mitjà en l'increment dels preus dels productes energètics, s'aproven diferents baixades dels tipus impositius de l'Impost sobre Hidrocarburs per als mesos d'octubre, novembre i desembre de 2026. Estes baixades afecten, entre altres productes, a les gasolines sense plome i als gasoils (els de consum més estés).El mes d'octubre, s'aplica una rebaixa de 20 cèntims en el tipus impositiu aplicable al gasoil d'ús general i a gasolines sense plome.

Pots consultar els tipus impositius de l'Impost sobre Hidrocarburs aplicables el mes d'octubre de 2026 en la següent taula

TAULA TIPUS IH OCTUBRE 2026

Durant el mes d'octubre de 2026 el tipus de la devolució de l'Impost sobre Hidrocarburs pel gasoil d'ús professional i pel gasoil empleat en l'agricultura i ramaderia és de zero euros.