Preguntes freqüents
Coneix la resposta a les qüestiones i dubtes més freqüents en relació amb SILICIE
Establiments no obligats a SILICIE
Els establiments afectats per la normativa reguladora dels Impostos Especials han de portar una comptabilitat dels productes objecte d'estos impostos, i si escau, les primeres matèries necessàries per a obtindre'ls, en els termes establits en l'article 50 del Reglament dels Impostos Especials i la seua normativa de desenvolupament.
La comptabilitat haurà de reflectir els processos, moviments i existències dels productes objecte dels Impostos Especials i, si escau, de les primeres matèries necessàries per a obtindre'ls, incloses les diferències que es posen de manifest amb motiu de l'emmagatzematge, fabricació o circulació.
Estaran obligats a la gestió de la comptabilitat d'Impostos Especials a través de la sede electrònica de l' Agència Tributària els titulars dels següents tipus d'establiments:
-
Fàbriques
-
Depòsits fiscals
-
Emmagatzemes fiscals
-
Depòsits de recepció
-
Fàbriques de vinagre
Els altres establiments afectats per la normativa dels Impostos Especials han de portar una comptabilitat a l'efecte d'estos impostos, no estant obligats a la gestió de la mateixa a través de la sede electrònica de l'Agència Tributària fora que exerciten la corresponent opció.
Tots aquells que no tinguen la condició de fàbrica, depòsit fiscal, depòsit de recepció, magatzem fiscal o fàbrica de vinagre.
En particular, no estaran obligats a portar la seua comptabilitat a través de la sede electrònica de l'Agència tributària:
-
Els fabricants de productes compensadors als que es referix l'article 3 del Reglament dels Impostos Especials.
-
Els usuaris d'alcohol totalment o parcialment desnaturalitzat als que es referixen els articles 74 i 75 del Reglament dels Impostos Especials.
-
Els laboratoris farmacèutics als que es referix l'article 76 del Reglament dels Impostos Especials.
-
Els centres d'atenció mèdica als que es referix l'article 77 del Reglament dels Impostos Especials.
-
Els establiments que obtinguen subproductes o residus alcohòlics als que fan referència els articles 75 bis i 75 ter del Reglament dels Impostos Especials.
-
Les plantes embotelladores independents a les que fa referència l'article 87 del Reglament dels Impostos Especials.
-
Els titulars d'aeronaus que habitualment utilitzen instal·lacions privades per a seu s'enlaire i aterratge als que fa referència l'article 101.4 del Reglament dels Impostos Especials.
-
Els beneficiaris de les exempcions establides en l'article 51.2.c), d) e) i g) i 51.4 de la Llei 38/1992, de 28 de desembre, d'Impostos Especials, per als productes objecte de l'Impost sobre Hidrocarburs destinats a la producció d'electricitat, transporte ferroviari, construcció i manteniment de vaixells i aeronaus i injecció en alts forns, a què fa referència l'article 103 del Reglament dels Impostos Especials.
-
Els detallistes als que fa referència l'article 106 del Reglament dels Impostos Especials.
-
Els titulars dels punts de subministrament que realitzen els avituallaments de gasoil a embarcacions que generen el dret a la devolució de l'Impost sobre Hidrocarburs prevista l'article 52 b) de la Llei d'Impostos Especials.
-
Els titulars de les zones delimitades fora d'una fàbrica o depòsit fiscal a les que es referixen, respectivament, l'article 40.2.d) i 11.2.c) del Reglament dels Impostos Especials, pels moviments haguts en elles.
Estos establiments podran compliran l'obligació de gestió de comptabilitat d'Impostos Especials per algun dels següents mitjans:
-
mitjançant la utilització d'un sistema comptable en suport informàtic
-
mitjançant la utilització de llibres foliats en suport paper.
-
mitjançant un sistema comptable en suport informàtic, a través de la sede electrònica de l'Agència Tributària, si opten voluntàriament per este sistema.
La comptabilitat d'Impostos Especials haurà de reflectir tots els processos, moviments i existències dels productes objecte dels Impostos Especials, incloses les diferències que es posen de manifest amb motiu de l'emmagatzematge, utilització o circulació dels mateixos, de manera que es diferencien els diversos productes, epígrafs i règims fiscals.
La normativa de desenvolupament del Reglament dels Impostos Especials determinarà, en particular, el contingut de les obligacions comptables d'estos establiments.
Sí. Estos establiments podran optar, per la gestió de la comptabilitat d'Impostos Especials mitjançant el subministrament electrònic dels assentaments comptables a través de la sede electrònica de l'Agència Tributària.
L'opció per la gestió de la comptabilitat i el subministrament electrònic dels assentaments comptables a partir del sistema comptable en suport informàtic de l'establiment s'haurà d'exercir per via electrònica, a través de la sede electrònica de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
Esta opció s'ha d'exercir durant el mes de novembre anterior a l'inici de l'any natural en el que haja de ser efectiu.
No obstant això, els establiments que hagueren iniciat la realització d'activitats l'any natural en curs, podran optar a l'hora de presentar la declaració de comence de l'activitat, sent efectiu esta opció des del començament de l'activitat.
Els qui opten per este sistema de gestió dels llibres comptables hauran de mantindre-ho, com a mínim, durant l'any natural per al qual s'exercita l'opció.
L'opció s'entendrà prorrogada per als anys següents en tant no es produïsca la renuncia a la mateixa.
L'opció, una vegada exercida haurà de mantindre's durant tot l'any natural per al qual es va exercir, però es podrà renunciar a la mateixa, amb efectes des de l'inici de l'any natural següent.
La renuncia haurà d'exercitar-se mitjançant comunicació a l'oficina gestora presentada per via electrònica el mes de novembre anterior a l'inici de l'any natural en el que haja de ser efectiu.
No. Els establiments no obligats a la gestió de la comptabilitat d'Impostos especials a través de la sede electrònica de l'Agència Tributària no estan obligats a la presentació de la seua comptabilitat de forma periòdica a l'Agència Tributària.
Els establiments no obligats a la gestió de la seua comptabilitat a través de la sede electrònica de l'Agència Tributària hauran de tindre a disposició dels servicis d'Inspecció, o si escau, d'Intervenció d'Impostos Especials, la comptabilitat en suport informàtic o en suport paper, així com tota la documentació reglamentària i comercial justificativa dels assentaments comptables.