Saltar al contingut principal
Memòria 2012

3.2.3. Realització de tràmits per telèfon

L'Agència Tributària compta amb un Centre d'Atenció Telefónica (901 20 03 45) que es troba operatiu de dilluns a divendres, de 9 a 19 hores (fins les 21 hores de l'abril al juny i fins les 15 hores l'agost), i entreu els servicis d'assistència tributària que presta podem destacar els següents: comunicació del canvi de domicili fiscal (excepte obligats a presentar els models 036 o 037), sol·licitud de pagament anticipat de la deducció per a mares treballadores, i gestió de l'esborrany de declaració de Renda (en Campanya de Renda).

A més, l'Agència Tributària disposa de servicis telefònics automàtics, és a dir, Unitats de Reconeixement de Veu (901 12 12 24), disponibles de dilluns a diumenge, 24 hores al dia, per a tràmits molt senzills com la petició d'etiquetes identificatives, informació de l'estat de la devolució de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, la confirmació del borradorde declaració de Renda o la sol·licitud de cita prèvia per a modificar l'esborrany o confeccionar la declaració de Renda.

Els servicis telefònics automatitzats han rebut el 2012 un total de 3.765.290 dites, fet que suposa un 55,26 per cent menys que l'any anterior. La diferència tan acusada en el nombre de dites rebudes es deu a que durant este any 2012 ha deixat d'atendre's per esta via les sol·licituds d'esborrany o dades fiscals per a la declaració de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques.