APP Cl@ve a Android
Saltar índex de la informacióFuncionament de l'APP
Després d'activar el dispositiu, es mostrarà una finestra indicant que no tens pendent cap petició d'autenticació o PIN.
La nova APP no disposa d'una opció per obtenir un PIN; l'usuari només haurà de permetre l'autenticació que s'ha iniciat en realitzar un tràmit des d'un navegador web o una aplicació mòbil. Si accedeixes des del web d'organismes diferents de l'AEAT, es mostrarà la passarel·la Cl@ve amb accessos diferenciats per a Cl@ve Mòbil i Cl@ve PIN.
Accés amb Cl@ve Mòbil
Selecciona "Cl@ve Mòbil (inclou Cl@ve PIN)".
A continuació es mostrarà la petició d'autenticació amb les dades de l'organisme sol·licitant, el comptador de 5 minuts que és el període de validesa de la petició i la indicació que t'adrecis a l'APP per escanejar el codi QR i confirmar la petició. Disposaràs també de l'alternativa d'accés amb l'autenticació per Cl@ve mòbil sense lectura de QR per si fallés l'opció d'escanejar el codi QR.
En l'APP, prem "Escanejar codi QR" i enfoca amb el lector el codi QR. S'indicarà que existeix una petició d'autenticació amb Cl@ve Mòbil i que verifiquis que les dades coincideixen amb els que van aparèixer abans. Prem "Confirmar".
Després serà necessari que l'usuari introdueixi el factor d'autenticació establert per al dispositiu.
Finalment, en l'APP es mostrarà l'avís"Autenticació realitzada" i, en el navegador web, accediràs la gestió que intentaves realitzar ja autenticat.
Accés amb DNI o NIE
Si en autenticar-te mitjançant Cl@ve Mòbil no pots accedir escanejant el codi QR amb l'APP Cl@ve disposes d'una altenativa per identificar-te amb les dades del DNI o NIE, prem "...continuar amb l'autenticació per Cl@ve mòbil sense lectura del QR".
Si estàs utilitzant un dispositiu mòbil, en accedir a un tràmit identificant-te amb Cl@ve Mòbil i l'APP Cl@ve instal·lada, et donarà opció a confirmar la petició d'autenticació obrint l'APP Cl@ve.
En la pantalla d'identificació indica el DNI o NIE i la dada de contrast que correspongui:
- Data de validesa , per a DNI ;
- Data d'expedició, per a DNI permanent (01-01-9999);
- Número de suport , si és un NIE.
Si l'usuari està actiu en l'APP Cl@ve, es mostrarà la petició d'autenticació amb les dades del DNI /NIE, de l'organisme sol·licitant, el comptador de 5 minuts que és el temps de validesa de la petició i la indicació que t'adrecis a l'APP per confirmar la petició.
A continuació obre l'APP o la notificació push o avís que aparegui en la mateixa. S'indicarà que existeix una petició d'autenticació amb Cl@ve Mòbil que coincideix amb les dades que van aparèixer en la petició en realitzar el tràmit. Prem "Confirmar"; per seguretat se sol·licitarà una segona confirmació.
Després serà necessari que l'usuari introdueixi el factor d'autenticació establert per al dispositiu (rastre, PIN, patró, reconeixement facial, etc.). Finalment, es mostrarà l'avís"Autenticació realitzada" i podràs tornar a la gestió que intentaves realitzar ja autenticat.
Autenticació amb Cl@ve PIN
Des d'uns altres organismes diferents de l'AEAT s'enllaçarà amb la passarel·la Cl@ve i podràs seleccionar l'accés amb Cl@ve PIN.
A més, si en el web de l'AEAT t'identifiques amb DNI /NIE, passats 59 segons es mostrarà l'opció"...pot accedir amb un PIN per SMS".
Prem sobre l'avís o notificació de l'APP en el dispositiu mòbil o obre directament l'aplicació i prem "Té disponible un PIN". Després d'introduir el factor d'autenticació del teu dispositiu mòbil (rastre, patró, etc), es mostrarà directament el PIN obtingut juntament amb el seu comptador de temps de validesa (10 minuts) i l'opció per copiar-ho.
Nota: El PIN també s'envia per SMS al telèfon mòbil registrat en Cl@ve.
Una altra vegada en el navegador, introdueix el PIN i prémer "Accedir" per identificar-te amb Cl@ve.