Preguntes freqüents per a Ens Locals
Saltar índex de la informacióConsulta de factures
Des de l'opció"Consulta de Factures d'Entitats Locals" es permet a les Entitats Locals tant gestionar (donar d'alta factures) com recuperar informació de les dades subministrades prèviament a la plataforma de pagaments a proveïdors.
L'aplicació de consulta permet filtrar les cerques. Es recomana utilitzar l'opció"Netejar" abans de realitzar la primera cerca, per evitar que es conservin filtrats no desitjats de cerques anteriors.
-
Per accedir al "Detall de Factures" cal fer clic en el camp "ID Factura".
-
És possible configurar quines columnes (quina informació) es mostren en els resultats de la cerca des de les opcions "Mostrar/ocultar columnes".
A més, hi ha la possibilitat d'exportar les factures que compleixen les condicions de cerca en un fitxer CSV (on s'inclou tota la informació d'aquestes factures) des de "Descarregar Factures".
A través de la consulta de factures, s'accedeix al detall de cada factura, prement sobre el camp "ID Factura".
Sí. Des de l'enllaç"Descarregar totes les Factures" situada en el menú superior de la pantalla de consulta de factures. Cada ens veurà les factures que hagi subministrat a la plataforma.
També és possible descarregar un fitxer amb les dades de les factures producte d'una cerca a través del botó "Descarregar Factures", situat al costat dels botons "Buscar" i "Netejar".
Des del botó "Detall dels moviments" es visualitzen tots els estats i situacions pels quals ha passat la factura des que es va donar d'alta.
Es troba situat a la part inferior del detall de cada factura (al que s'ha accedit des de la consulta de factures).
No existeix possibilitat de realitzar una consulta massiva del detall de moviments de factures.
La consulta detallada de moviments s'ha de realitzar de forma individual, accedint a cadascuna de les factures històric del qual es vulgui consultar.
L'estat de la factura és el valor intern, relatiu a la tramitació de la factura. Recull els possibles valors que pot prendre una factura durant el seu procés de tramitació. És independent de la situació de la factura. Els possibles estats d'una factura són:
-
Activa. Inicialment, totes les factures que s'incorporen a la plataforma es troben en aquest estat. Per poder realitzar qualsevol gestió o tramitació, una factura s'ha de trobar en l'estat"Activa". Només es poden enviar a l'ICO les factures que es troben actives.
-
Anul·lada. Les entitats locals poden posar una factura en aquest estat pels motius que considerin oportuns: factura errònia, factura duplicada, etc. Des d'aquest estat, una factura no es pot enviar a l'ICO.
-
Anul·lada ja pagada. És un cas particular de l'estat"Anul·lat", però en el qual es coneix el motiu exacte pel qual es va anul·lar la factura.
-
Enviada ICO. Totes les factures que s'envien a l'ICO estan en l'estat"Enviat ICO". Només poden passar a l'estat"Enviat ICO", les factures que estan actives i que el proveïdor hagi acceptat de forma manifesta el pagament de la factura.
-
Rebutjada ICO : Les factures enviades a l'ICO poden ser rebutjades per aquest organisme per diferents motius. I passaran a l'estat"Rebutjat ICO".
La situació de la factura reflecteix el posicionament del proveïdor sobre aquesta factura, indicant si la factura està pendent d'acceptació per part del proveïdor o si ha manifestat la seva acceptació.
Els valors que podrà prendre la situació són:
-
Pendent d'acceptació. Situació en la que es troba la factura quan s'ha incorporat al sistema o quan el proveïdor ha determinat l'acceptació manifestada de la factura i en un pas posterior decideix anul·lar aquesta acceptació.
-
Acceptació manifestada. Partint de la situació anterior, el proveïdor pot acceptar una factura a través de la funcionalitat d'acceptació de factures de la plataforma.
La plataforma de Pagament a proveïdors diferència entre factures i certificacions.
-
Factures: són els registres de factures que incorporen les Entitats Locals a la plataforma en entre el 17 de gener i l'11 de febrer. Els proveïdors podran acceptar, posteriorment, de forma manifesta el pagament. De la mateixa manera, poden anul·lar l'acceptació d'un pagament.
-
Certificacions: són els registres que incorporen les Entitats Locals a la plataforma relacionades amb factures incloses en un certificat individual emès pels interventors dels ens locals arran d'una sol·licitud presentada per un proveïdor. El termini per poder realitzar l'alta de certificacions és del 12 de febrer al 7 de març. Els proveïdors no podran realitzar modificacions sobre les dades d'una certificació. Les certificacions s'incorporen a la plataforma amb una acceptació implícita per part del proveïdor, per tant, la situació de la factura no pot ser modificada.