Preguntes freqüents per a Ens Locals
Saltar índex de la informacióConsulta de factures
La plataforma de Pagament a proveïdors diferencia entre factures i certificacions.
Factures: són els registres de factures que incorporen les Entitats Locals a la plataforma en entre el 17 de gener i l'11 de febrer.Els proveïdors podran acceptar, posteriorment, de forma manifesta el pagament.De la mateixa manera, poden anul·lar l'acceptació d'un pagament.
Certificacions: són els registres que incorporen les Entitats Locals a la plataforma relacionats amb factures incloses en un certificat individual emès pels interventors dels ens locals arran d'una sol·licitud presentada per un proveïdor.El termini per poder realitzar l'alta de certificacions és del 12 de febrer al 7 de març.Els proveïdors no podran realitzar modificacions sobre les dades d'una certificació.Les certificacions s'incorporen a la plataforma amb una acceptació implícita per part del proveïdor, per tant, la situació de la factura no pot ser modificada.
Des de l'opció "Consulta de Factures / Certificacions Individuals d'Entitats Locals permet a les Entitats Locals tant gestionar (donar d'alta factures) com recuperar informació de les dades subministrades prèviament a la plataforma de pagaments a proveïdors.
L'aplicació de consulta permet filtrar les recerques.Es recomana utilitzar l'opció "Netejar" abans de realitzar la primera recerca, per evitar que es conservin filtrats no desitjats de recerques anteriors.
Per accedir al "Detall de Factures / Certificacions Individuals" cal fer clic en el camp "ID Factura".
És possible configurar què columnes (quina informació) es mostren en els resultats de la cerca des de les opcions "Mostrar/ocultar columnes".
A més, existeix la possibilitat d'exportar les factures que compleixen les condicions de recerca en un fitxer CSV (on s'inclou tota la informació de les esmentades factures) des de "Descarregar Factures / Certificacions".
Des del botó"Detall dels moviments" es visualitzen tots els estats i situacions pels quals ha passat la factura o certificació des que es va donar d'alta.
Es troba situat a la part inferior del detall de cada factura (al qual s'ha accedit des de la consulta de factures).
La situació de la factura reflecteix el posicionament del proveïdor sobre l'esmentada factura, indicant si la factura està pendent d'acceptació per part del proveïdor o si ha manifestat la seva acceptació.
Els valors que podrà prendre la situació són:
Pendent d'acceptació.Situació en la qual es troba la factura quan s'ha incorporat al sistema o quan el proveïdor ha determinat l'acceptació manifestada de la factura i en un pas posterior decideix anul·lar l'esmentada acceptació.
Acceptació manifestada.Partint de la situació anterior, el proveïdor pot acceptar una factura, a través de la funcionalitat d'acceptació de factures de la plataforma.Els proveïdors poden detectar factures que sota la seva consideració haguessin d'haver estat incorporades a la plataforma per les EELL, i no figuren en la mateixa.En aquest cas, poden acudir presencialment a l'Entitat Local i presentar una sol·licitud de Certificació Individual perquè s'incloguin les corresponents factures.La presentació d'aquesta sol·licitud comporta l'acceptació implícita per al pagament de les corresponents factures a través de l'ICO.Una vegada creada la certificació per l'Entitat Local, la seva situació tindrà el valor "Acceptació per certificació de la EELL".
Acceptació per certificació de l'Entitat Local.Totes les certificacions que s'incorporen a la plataforma es troben en aquesta situació, ja que s'ha acceptat el pagament en l'ens local.La situació d'una certificació no pot canviar a la plataforma.
L'estat de la factura és el valor intern, relatiu a la tramitació de la factura.Recull els possibles valors que pot prendre una factura durant el seu procés de tramitació.És independent de la situació de la factura.Els possibles estats d'una factura o certificació són:
Activa.Inicialment, totes les factures o certificacions que s'incorporen a la plataforma es troben en aquest estat.Per poder realitzar qualsevol gestió o tramitació, una factura o certificació s'ha de trobar en l'estat "Activa".Només es poden enviar al ICO les factures que es troben actives.
Anul·lada.Les entitats locals poden posar una factura o certificació en aquest estat pels motius que considerin oportuns:factura errònia, factura duplicada, etc. Des d'aquest estat, una factura o certificació no es pot enviar al ICO.
Anul·lada ja pagada.És un cas particular de l'estat "Anul·lada", però en el qual es coneix el motiu exacte pel qual es va anul·lar la factura o certificació.
Enviada ICO.Totes les factures o certificacions que s'envien al ICO estan en l'estat "Enviada ICO".Només poden passar a l'estat "Enviada ICO" les factures o certificacions que estan actives i que el proveïdor hagi acceptat de forma manifesta el pagament de la factura o acceptades per certificació de l'ens local.
Rebutjada ICO:Les factures o certificacions enviades al ICO poden ser rebutjades per aquest organisme per diferents motius.I passaran a l'estat "Rebutjada ICO".
A través de la consulta de factures i certificacions individuals, s'accedeix al detall de cada factura o certificació, prement sobre el camp "ID Factura".
Sí.Des de l'enllaç "Descarregar totes les Factures / Certificacions Proveïdor" situat al menú superior de la pantalla de consulta de factures /certificacions.Cada ens veurà les factures que hagi subministrat a la plataforma.
També és possible descarregar un fitxer amb les dades de les factures producte d'una recerca a través del botó "Descarregar Factures /Certificacions", situat al costat dels botons "Buscar" y "Netejar".
No existeix possibilitat de realitzar una consulta massiva del detall de moviments de factures o certificacions.
La consulta detallada de moviments s'ha de realitzar de forma individual, accedint a cada una de les factures o certificacions l'historial de les quals es vulgui consultar.