Preguntes freqüents per a Ens Locals
Saltar índex de la informacióGestió de factures
Per poder modificar individualment una factura, cal accedir al detall de la factura i fer clic en l'opció "Modificar" situada en la part superior.
Nota:si no apareix aquesta opció pot deure's que no es troba en el termini establert per a la modificació de factures (entre el 17 de gener i l'11 de març).Tampoc no és possible modificar una factura si el seu estat no és "Activa" o si, fins i tot estant activa, la seva situació és "Acceptació manifestada".No es pot modificar una factura ja acceptada.Les certificacions no es poden modificar.
També és possible realitzar una modificació massiva des del menú "Accions massives", "Alta/modificació massiva de factures". Aquest apartat permet donar d'alta noves factures, modificar les ja incorporades o realitzar ambdues operacions alhora (altes de noves factures i modificacions de factures existents).
Una vegada seleccionada l'operació, cal importar l'arxiu CSV que contindrà les factures que es vol donar d'alta i/o modificar, a través del botó "Examinar".Aquest fitxer contindrà una primera fila amb el nom dels camps de les factures que es donaran d'alta i/o modificar (separats per ";"). El format que ha de complir la resta de files es pot comprovar descarregant la plantilla d'incorporació massiva de factures, l'enllaç del qual amb el literal "Descarregar plantilla d'Alta / modificació massiva de factures" es troba en la part superior de la pàgina.
L'anul·lació de factures o certificacions de forma individual o massiva (canvi d'estat a "Anul·lada") està disponible des del 17 de gener fins a l'11 de març.
L'acceptació del pagament en nom d'un proveïdor pot realitzar-se de dues formes:individual i massiva.
Per poder acceptar el pagament individualment, cal accedir al detall de la factura i fer clic en l'opció "Acceptar el pagament en nom del Proveïdor" situat en la part superior.
Nota:si no apareix aquesta opció pot deure's que no es troba en el termini establert per a les acceptacions de pagaments en nom del Proveïdor (del 12 de febrer a l'11 de març), que la factura estigui anul·lada o que ja hagi estat acceptat el pagament per part del proveïdor (situació "Acceptació Manifestada").
També és possible realitzar una modificació massiva des del menú "Accions massives", Acceptació massiva de pagament en nom del Proveïdor".
Una vegada seleccionada l'operació, cal importar l'arxiu CSV que contindrà les factures que es vol donar d'alta i/o modificar a través del botó "Examinar".Aquest fitxer contindrà una primera fila amb el nom dels camps de les factures que es donaran d'alta i/o modificar (separats per ";"). El format que ha de complir la resta de files es pot comprovar descarregant la plantilla d'incorporació massiva de factures, l'enllaç del qual amb el literal "Descarregar plantilla d'Acceptació massiva de pagament en nom del Proveïdor", es troba en la part superior de la pàgina.
Des de l'opció "Gestió de factures Entitats Localsés possible realitzar l'alta de factures i de certificacions de dues maneres:
De forma individual prement al menú "Alta de factures" o bé "Alta de Certificacions individuals", segons correspongui (segons terminis).
De forma massiva des del menú "Accions massives".A l'esmentat menú estan disponibles "Alta/modificació massiva de factures" y "Alta massiva de certificacions".Ambdues opcions permeten importar un fitxer CSV que contingui múltiples factures.Hi ha plantilles d'exemple en cada apartat destinat a realitzar accions massives.
Una vegada seleccionada l'operació, cal importar l'arxiu CSV que contindrà les factures que es vol donar d'alta i/o modificar, a través del botó "Examinar".Aquest fitxer contindrà una primera fila amb el nom dels camps de les factures que es donaran d'alta (separats per ";"). El format que ha de complir la resta de files es pot comprovar descarregant la plantilla d'incorporació massiva de factures, l'enllaç del qual amb el literal "Descarregar plantilla d'Alta / modificació massiva de factures" es troba en la part superior de la pàgina.
Per poder donar d'alta una factura o certificació, la data en què es realitzi l'acció ha de complir el període establert per a això.
Del 17 de gener a l'11 de febrer: les Entitats Locals donaran d'alta a la plataforma les factures pendents de pagament dels seus proveïdors.Poden realitzar les modificacions que considerin oportunes sobre les factures remeses a la plataforma.
Del 12 de febrer a l'11 de març: les Entitats Locals podran donar d'alta les certificacions individuals fruit de sol·licituds rebudes per part dels proveïdors (aquests poden sol·licitar-les a l'Entitat Local entre el 12 i el 25 de febrer).
Per poder modificar el IBAN és necessari anul·lar prèviament l'acceptació de pagament en nom del proveïdor per poder tenir accés a l'opció "Modificar" (la qual no apareix si una factura es troba en estat "Acceptació Manifestada").
Nota: cal tenir present que només és possible anul·lar l'acceptació prèvia del pagament en nom del proveïdor en uns terminis determinats:del 12 de febrer a l'11 de març.A més, dins d'aquell termini només es podrà anul·lar l'acceptació d'una factura si el seu estat és "Activa"i la seva situació "Acceptació Manifestada".
Una vegada realitzada l'anul·lació de l'acceptació prèvia del pagament, la factura torna a passar a la situació "Pendent Acceptació".En aquest estat és quan és possible accedir a la modificació de la factura des de l'opció "Modificar".
Una vegada corregit el IBAN, ja que la factura es troba en estat "Pendent Acceptació" es deu "Acceptar el pagament en nom del Proveïdor" perquè la factura torni a passar a l'estat "Acceptació Manifestada".
Sí.Des de l'enllaç "Descàrrega de plantilles", situat en la part superior de la pàgina de consulta de factures /certificacions individuals, l'usuari pot descarregar-se les plantilles de les accions massives.
Les plantilles de les accions massives són:
Plantilla d'alta / modificació massiva de factures.
Plantilla d'alta massiva de certificacions.
Plantilla de canvi d'estat massiu de factures / certificacions.
Plantilla d'acceptació massiva de pagaments.
Plantilla anul·lació massiva d'acceptacions prèvies de pagaments.
En el cas que la factura o certificació es correspongui amb un proveïdor estranger que no disposi de NIE, contacti amb el Centre d'Atenció a Ens Locals a través del formulari habilitat.Haurà de proporcionar, per aquesta via, les següents dades relacionades amb el proveïdor:
País del proveïdor.En el seu defecte, codi normalitzat de 2 caràcters que identifiqui el país de procedència.
Identificador del proveïdor.Número de passaport o qualsevol altra dada que identifiqui el proveïdor.
Nom o raó social del proveïdor.
Direcció o seu social del proveïdor.Dada opcional.
Municipi/estat/ciutat de procedència del proveïdor.Dada opcional.
Persona física o jurídica.Dada obligatòria.
Les dades proporcionades seran verificades i, en cas de considerar-se correctes, es procedirà a donar d'alta el proveïdor.
Sí, des de l'enllaç "Canviar estat" situat en la part superior del detall de la factura (al qual s'accedeix des de la consulta de factures) és possible canviar l'estat d'una factura a "Anul·lada" o "Anul·lada per ja pagada".
No obstant això, aquesta operació només pot realitzar-se en el període establert per a això (fins a l'11 de març).
S'admeten NIF, NIE i codis donats d'alta al Cens Ampliat d'Aduanas.
És possible anul·lar l'acceptació prèvia d'un pagament en nom del proveïdor de dues formes:individual i massiva.
Per poder anul·lar l'acceptació del pagament individualment, cal accedir al detall de la factura i fer clic en l'opció "Anular acceptació prèvia del pagament"situat en la part superior.
Nota: si no apareix aquesta opció pot deure's que no es troba en el termini establert per realitzar aquest tràmit (del 12 de febrer a l'11 de març).A més, només és possible anul·lar l'acceptació del pagament si el seu estat és "Activa"i la seva situació és "Acceptació Manifestada"
També és possible realitzar una modificació massiva des del menú "Accions massives", "Anul·lació massiva d'acceptació prèvia del proveïdor"
Una vegada seleccionada l'operació, cal importar l'arxiu CSV que contindrà les factures que es vol donar d'alta i/o modificar, a través del botó "Examinar".Aquest fitxer contindrà una primera fila amb el nom dels camps de les factures que es donaran d'alta i/o modificar (separats per ";"). El format que ha de complir la resta de files es pot comprovar descarregant la plantilla d'incorporació massiva de factures, l'enllaç del qual amb el literal "Descarregar plantilla d'anul·lació massiva de pagament en nom del proveïdor" es troba en la part superior de la pàgina.
A les factures, es pot anul·lar l'acceptació del pagament sempre que la data en què es realitzi l'acció compleixi el període establert per a això i que l'ens local sigui un ens habilitat per a això.A més, només és possible anul·lar l'acceptació del pagament si el seu estat és "Activa" i la seva situació és "Acceptació Manifestada"
En primer lloc, les factures es poden modificar sempre que la data en què es realitzi l'acció compleixi el període establert per a això (entre el 17 de gener i l'11 de març).
Si fins i tot estant en el termini establert, no es permet modificar una factura cal comprovar si l'estat de la factura és "Activa" i la seva situació és "Pendent d'Acceptació", només es podrà modificar l'estat d'una factura si es compleix aquesta condició.No és possible modificar una factura en estat de "Acceptació Manifestada".
El contingut de les certificacions individuals no es pot modificar.
Només és possible acceptar el pagament en nom del proveïdor en uns terminis determinats:del 12 de febrer a l'11 de març.
Si estant en el termini establert no és possible acceptar el pagament, cal comprovar si l'estat de la factura és "Activa" i la seva situació és "Pendent d'Acceptació".No és possible acceptar una factura que ja es troba en estat "Acceptació Manifestada", quan ja ha estat acceptat el pagament, les EE. LL. només podrien:
Anul·lar la factura (canviar l'estat a "Anul·lada").
Anul·lar l'acceptació prèvia del proveïdor.
Obtenir el resguard ("Descarregar diligència de constància per al Proveïdor").
Tots excepte l'ID de l'ens principal.
Com s'indica en els "Avisos" situats a la part inferior de l'apartat "Alta / modificació massiva de factures", els elements que s'importen constaran d'una relació de dades compostes per un màxim de 1.001 files.