Preguntes freqüents per a Ens Locals
Saltar índex de la informacióGestió de factures
Des de l'opció"Gestió de factures Entitats Locals"és possible realitzar l'alta de factures de dues maneres:
-
De forma individual prement en el menú "Alt de factures".
-
De forma massiva des del menú "Accions massives". En aquest menú està disponible "Alta/modificació massiva de factures". Aquesta opció permeten importar un fitxer CSV que contingui múltiples factures. Existeixen plantilles d'exemple en cada apartat destinat a realitzar accions massives.
Una vegada seleccionada l'operació, cal importar l'arxiu CSV que contindrà les factures que es vol donar d'alta i/o modificar, a través del botó "Examinar". Aquest fitxer contindrà una primera fila amb el nom dels camps de les factures que es donaran d'alta (separats per ";"). El format que ha de complir la resta de files es pot comprovar descarregant la plantilla d'incorporació massiva de factures, enllaç del qual amb el literal "Descarregar plantilla d'Alta / modificació massiva de factures" es troba a la part superior de la pàgina.
Per poder donar d'alta una factura, la data en què es realitzi l'acció ha de complir el període establert per això.
-
Del 16 al 27 de setembre: les Entitats Locals, pertanyents al règim obligatori, donaran d'alta en la plataforma les factures pendents de pagament dels seus proveïdors. Poden realitzar les modificacions que considerin oportunes sobre les factures remeses a la plataforma.
-
Del 10 al 21 d'octubre: les Entitats Locals, pertanyents al règim voluntari, donaran d'alta en la plataforma les factures pendents de pagament dels seus proveïdors. Poden realitzar les modificacions que considerin oportunes sobre les factures remeses a la plataforma.
S'admeten NIF, NIE i codis donats d'alta en el Cens Ampliat de Duanes.
En cas que la factura es correspongui amb un proveïdor estranger que no disposi de NIE, contacti amb el Centre d'Atenció a Ens Locals a través del formulari habilitat. Haurà de proporcionar, per aquella via, les següents dades relacionades amb el proveïdor:
-
País del proveïdor. Si no, codi normalitzat de 2 caràcters que identifiqui el país de procedència.
-
Identificador del proveïdor. Número de passaport o qualsevol altra dada que identifiqui al proveïdor.
-
Nom o raó social del proveïdor.
-
Direcció o seu social del proveïdor. Dada opcional.
-
Municipi/estat/ciutat de procedència del proveïdor. Dada opcional.
-
Persona física o jurídica. Dada obligatòria.
Les dades proporcionades seran verificats i, en cas de considerar-se correctes, es procedirà a donar d'alta al proveïdor.
-
Per poder modificar individualment una factura, cal accedir al detall de la factura i fer clic en l'opció"Modificar" situada a la part superior.
Nota: si no apareix aquesta opció es pot deure al fet que no es troba en el termini establert per a la modificació de factures (des del 16 de setembre fins al 9 d'octubre de 2024 per a ens locals del règim obligatori i entre el 10 i el 31 d'octubre de 2024 per a ens locals del règim voluntari.). Tampoc és possible modificar una factura si el seu estat no és "Activa" o si, fins i tot estant activa, la seva situació és "Acceptació manifestada". No es pot modificar una factura ja acceptada.
-
També és possible realitzar una modificació massiva des del menú "Accions massives", "Alta/modificació massiva de factures". Aquest apartat permet donar d'alta noves factures, modificar les ja incorporades o realitzar ambdues operacions al mateix temps (altes de noves factures i modificacions de factures existents).
Una vegada seleccionada l'operació, cal importar l'arxiu CSV que contindrà les factures que es vol donar d'alta i/o modificar, a través del botó "Examinar". Aquest fitxer contindrà una primera fila amb el nom dels camps de les factures que es donaran d'alta i/o modificar (separats per ";"). El format que ha de complir la resta de files es pot comprovar descarregant la plantilla d'incorporació massiva de factures, enllaç del qual amb el literal "Descarregar plantilla d'Alta / modificació massiva de factures" es troba a la part superior de la pàgina.
-
L'anul·lació de factures de forma individual o massiva (canvi d'estat a "Anul·lada") està disponible des del 16 de setembre fins al 9 d'octubre de 2024 per a ens locals del règim obligatori i entre el 10 i el 31 d'octubre de 2024 per a ens locals del règim voluntari.
Tots excepte l'ID de l'ens principal.
En primer lloc, les factures es poden modificar sempre que la data en què es realitzi l'acció compleixi el període establert per això (des del 16 de setembre fins al 9 d'octubre de 2024 per a ens locals del règim obligatori i entre el 10 i el 31 d'octubre de 2024 per a ens locals del règim voluntari).
Si fins i tot estant en el termini establert, no es permet modificar una factura cal comprovar si l'estat de la factura és "Activa" i la seva situació és "Pendent d'Acceptació", només es podrà modificar l'estat d'una factura si es compleixen aquestes condicions.
No és possible modificar una factura "Anul·lada" o, estant activa, si la seva situació és "Acceptació Manifestada".
L'acceptació del pagament en nom d'un proveïdor pot realitzar-se de dues formes: individual i massiva.
-
Per poder acceptar el pagament individualment, cal accedir al detall de la factura i fer clic en l'opció"Acceptar el pagament en nom del Proveïdor" situat a la part superior.
Nota: si no apareix aquesta opció es pot deure al fet que no es troba en el termini establert per a les acceptacions de pagaments en nom del Proveïdor (del 30 de setembre al 9 d'octubre per a ens locals del règim obligatori i del 22 al 31 d'octubre de 2024 per a ens locals del règim voluntari), a què la factura estigui anul·lada o a què ja hagi estat acceptat el pagament per part del proveïdor (situació "Acceptació Manifestada").
-
També és possible realitzar una acceptació massiva en nom del proveïdor des del menú "Accions massives", "Acceptació massiva de pagament en nom del Proveïdor".
Una vegada seleccionada l'operació, cal importar l'arxiu CSV que contindrà les factures que es vol donar d'alta i/o modificar a través del botó "Examinar". Aquest fitxer contindrà una primera fila amb el nom dels camps de les factures que es donaran d'alta i/o modificar (separats per ";"). El format que ha de complir la resta de files es pot comprovar descarregant la plantilla d'incorporació massiva de factures, enllaç del qual amb el literal "Descarregar plantilla d'Acceptació massiva de pagament en nom del Proveïdor", es troba a la part superior de la pàgina.
Només és possible acceptar el pagament en nom del proveïdor en uns terminis determinats: del 30 de setembre al 9 d'octubre per a ens locals del règim obligatori i del 22 al 31 d'octubre de 2024 per a ens locals del règim voluntari.
Si estant en el termini establert no és possible acceptar el pagament, cal comprovar si l'estat de la factura és "Activa" i la seva situació és "Pendent d'Acceptació". No és possible acceptar una factura que ja es troba en estat "Acceptació Manifestada", quan ja ha estat acceptat el pagament; les EE. LL. només podrien:
-
Anul·lar la factura (canviar l'estat a "Anul·lada").
-
Anul·lar l'acceptació prèvia del proveïdor.
-
Obtenir el resguard ("Descarregar diligència de constància per al Proveïdor").
Per poder modificar l'IBAN és necessari anul·lar prèviament l'acceptació de pagament en nom del proveïdor per poder tenir accés a l'opció "Modificar" (la qual no apareix si una factura es troba en estat "Acceptació Manifestada").
Nota: cal tenir present que només és possible anul·lar l'acceptació prèvia del pagament en nom del proveïdor en uns terminis determinats: del 30 de setembre al 9 d'octubre per a ens locals del règim obligatori i del 22 al 31 d'octubre de 2024 per a ens locals del règim voluntari. A més, dins aquell termini només es podrà anul·lar l'acceptació d'una factura si el seu estat és "Activa"i la seva situació "Acceptació Manifestada".
Una vegada realitzada l'anul·lació de l'acceptació prèvia del pagament, la factura torna a passar a la situació "Pendent Acceptació". En aquell estat és quan és possible accedir a la modificació de la factura des de l'opció"Modificar".
Una vegada corregit l'IBAN, atès que la factura es troba en estat "Pendent Acceptació" s'ha d'"Acceptar el pagament en nom del Proveïdor" perquè la factura torni a passar a l'estat"Acceptació Manifestada".
És possible anul·lar l'acceptació prèvia d'un pagament en nom del proveïdor de dues formes: individual i massiva.
-
Per poder anul·lar l'acceptació del pagament individualment, cal accedir al detall de la factura i fer clic en l'opció"Anul·lar acceptació prèvia del pagament" situat a la part superior.
Nota: si no apareix aquesta opció es pot deure al fet que no es troba en el termini establert per realitzar aquest tràmit (del 30 de setembre al 9 d'octubre per a ens locals del règim obligatori i del 22 al 31 d'octubre de 2024 per a ens locals del règim voluntari). A més, només és possible anul·lar l'acceptació del pagament si el seu estat és "Activa"i la seva situació és "Acceptació Manifestada".
-
També és possible realitzar una modificació massiva des del menú "Accions massives", "Anul·lació massiva d'acceptació prèvia del proveïdor".
Una vegada seleccionada l'operació, cal importar l'arxiu CSV que contindrà les factures que es vol donar d'alta i/o modificar a través del botó "Examinar". Aquest fitxer contindrà una primera fila amb el nom dels camps de les factures que es donaran d'alta i/o modificar (separats per ";"). El format que ha de complir la resta de files es pot comprovar descarregant la plantilla d'incorporació massiva de factures, enllaç del qual amb el literal "Descarregar plantilla d'anul·lació massiva de pagament en nom del proveïdor" es troba a la part superior de la pàgina.
En les factures, es pot anul·lar l'acceptació del pagament sempre que la data en què es realitzi l'acció compleixi el període establert per això i que l'ens local sigui un ens habilitat per això. A més, només és possible anul·lar l'acceptació del pagament si el seu estat és "Activa" i la seva situació és "Acceptació Manifestada".
Com s'indica en els "Avisos" situats a la part inferior de l'apartat"Alt / modificació massiva de factures", els elements que s'importen constaran d'una relació de dades compostos per un màxim de 501 files.
Sí. Des de l'enllaç "Descàrrega de plantilles", situat a la part superior de la pàgina de consulta de factures, l'usuari pot descarregar-se les plantilles de les accions massives.
Les plantilles de les accions massives són:
-
Plantilla d'alta / modificació massiva de factures.
-
Plantilla de canvi d'estat massiu de factures.
-
Plantilla d'acceptació massiva de pagaments.
-
Plantilla anul·lació massiva d'acceptacions prèvies de pagaments.
Sí, des de l'enllaç"Canviar estat" situat a la part superior del detall de la factura (al que s'accedeix des de la consulta de factures) és possible canviar l'estat d'una factura a "Anul·lada" o "Anul·lada per ja pagada".
No obstant això, aquesta operació només pot realitzar-se durant el període establert per això (del 30 de setembre al 9 d'octubre per a ens locals del règim obligatori i del 22 al 31 d'octubre de 2024 per a ens locals del règim voluntari).