Preguntes freqüents per a Ens Locals
Saltar índex de la informacióErrors tècnics
Comprova que el fitxer.CSV conté la capçalera amb tots els seus camps.
Si tens el fitxer construït d'aquesta manera, el més probable és que el fitxer no s'estigui processant correctament a causa de caràcters mal codificats.
Per tant, és molt important que realitzis els següents passos:
-
Accedeix novament a "Accions massives", "Alta / modificació massiva de factures".
-
Selecciona el tipus d'operació"Alta".
-
Fes clic a "Triar arxiu" i selecciona l'arxiu CSV correcte.
-
Fes clic en "premi aquí" (perquè es corregeixin possibles caràcters que no estiguessin ben codificats: ´, a, º, etc.). Si existeixen aquest tipus de caràcters és possible que el fitxer no es processi correctament i obtinguis error.
-
Fet això, prova a "Enviar". No obstant això, abans d' "Enviar" pots utilitzar l'opció"Només validar" per comprovar si s'han detectat errors en el fitxer i procedir a corregir-los abans de realitzar la presentació.
Després d'enviar, haurà d'aparèixer un resum amb els resultats: quantes factures s'han processat, quantes contenen errors (s'informa de quins són) i quantes s'han presentat.
Quan es descarreguen els arxius de consulta en format CSV (delimitat per comes), si s'obren específicament amb el bloc de notes (en lloc de fer-ho mitjançant Excel) o qualsevol altre editor de text que no "aplantille" la informació, es pot comprovar que les dades es descarreguen correctament, tal com es van enviar.
Tanmateix, en obrir-los en Excel, es realitzan certes transformacions de manera automàtica que poden provocar problemes si es reutilitza aquell mateix fitxer per enviar-se després.
Per corregir aquest comportament n'hi ha prou amb canviar el format de la columna a format tipus "Número" sense decimals. D'aquesta manera s'evita que es mostri la notació científica i que, en tornar a guardar el CSV, es generi correctament.
Aquest error apareix en intentar identificar-se amb un certificat electrònic no habilitat per realitzar el tràmit. Només podran accedir a la Plataforma Pagament a Proveïdors 2024 aquelles entitats incloses en un dels règims establerts per l'Acord de la Comissió Delegada del Govern per a Afers Econòmics del 24 de juny de 2024, o persones apoderades per aquests ens.
El llistat d'Entitats Locals inclosos en el Procediment de Pagament a Proveïdors 2024 es troba publicat al Portal Institucional del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. Estan disponibles en els següents enllaços:
-
Règim de participació obligatòria:
-
Règim de participació voluntària:
L'accés ha de realitzar-se amb:
-
Certificat electrònic de representant de persona jurídica. El NIF de la persona jurídica ha de correspondre amb el NIF d'un ens principal.
-
Certificat de persona física. Necessita estar apoderat per l'ens principal.
-
Certificat d'empleat públic. El certificat ha de tenir el NIF de l'ens principal i, a més, necessita estar apoderat per l'ens principal.
-
Cl@ve. Serà necessari disposar d'un apoderament previ al procediment que permeti realitzar aquest tràmit en representació d'un determinat ens local.
L'apoderament necessari perquè un tercer accedeixi a la gestió de factures és el ZZ571 - Gestió de factures Entitats Locals (ACDGAE de 24-06-2024). Aquest poder ha d'atorgar-ho l'ens principal.
En Seu electrònica és possible consultar si es disposa d'aquest apoderament. Des de "Totes les gestions", "Altres serveis", "Apoderament", "Apoderament per a la realització de tràmits i actuacions en matèria tributària per Internet", "Consulta, confirmació i renúncia d'apoderaments rebuts".
Si l'apoderament existeix llavors hauria d'aparèixer en aquella consulta.
Una vegada verificat que l'apoderament existeix, els apoderats podran actuar amb el seu certificat indicant que actuen com representant en accedir a "Gestió de factures Entitats Locals" (després d'introduir el NIF i la raó social de l'Ens).
Fet això, ja no hauries d'obtenir l'error"Accés restringit".