Preguntes freqüents per a proveïdors
Saltar índex de la informacióAccés a la plataforma
S'entén per proveïdor al titular d'un dret de crèdit pendent de cobrament derivat de determinades relacions jurídiques amb les Entitats Locals, així com al cessionari a qui se li hagi transmès el dret de cobrament.
La plataforma permetrà als proveïdors consultar les factures pendents de pagament i acceptar de forma manifesta el pagament a través d'aquest procediment.
Si la informació de les factures és correcta, pots donar la teva acceptació (individual o massiva) per al cobrament d'aquestes factures a través del ICO.Aquesta acceptació porta implícita la renúncia al cobrament d'interessos, costes judicials i altres despeses.A més, requereix un compte bancari associat a la factura (comptes SÀPIGA i no SÀPIGA) per a la percepció del seu pagament.
Sí, l'apoderament que ha d'atorgar el proveïdor és el corresponent al procediment ZZ393 - Gestió d'acceptacions de pagament de Proveedores (ACDGAE de 06-02-23) que permet a un tercer realitzar aquest tràmit en nom seu.
El tràmit d'apoderament pot realitzar-se de forma telemàtica per mitjà del certificat electrònic (o Cl@ve, si és persona física i està registrada en aquest servei) del proveïdor des de Seu electrònica, seguint la ruta:"Inici", Informació i Gestions, "Col·laborar amb l'Agència Tributària, "Registre d'apoderaments", "Alta de poder mitjançant identificació electrònica".
Una vegada dins, hauràs de seleccionar "Alta de poder per a tràmits tributaris específics".A continuació, hauràs d'indicar el NIF de l'apoderat i la data límit del poder (per defecte apareix farcit amb un marge de cinc anys, que és el màxim permès).Després selecciona el tràmit ZZ393 - Gestió d'acceptacions de pagament de Proveedores (ACDGAE DE 06-02-23), situat dins d'"Altres tràmits", "Finançament Local i Autonòmic", i continuï el procés.
Finalitzat l'atorgament del poder, l'apoderat podrà accedir amb el seu propi certificat per gestionar les acceptacions de pagament en Seu electrònica en nom del poderdant.
L'accés a la plataforma mitjançant certificat electrònic s'ha de realitzar utilitzant un certificat electrònic X.509V3 expedit per la FNMT o qualsevol altre certificat electrònic admès per la AEAT d'acord amb el previst en l'Ordre HAP/800/2014, de 9 de maig.A continuació, t'indiquem els tipus de certificats admesos:
Certificat electrònic de persona física.
Certificat electrònic de representant de persona jurídica.
Sí, Cl@ve PIN és una dels tipus d'identificació admesos.
Pots registrar-te en el sistema Cl@ve PIN a la pàgina de la AEAT o directament a les oficines d'inscripcions, si decideixes apropar-te a la teva Administració o Delegació sol·licita cita prèvia.