Preguntes freqüents per a proveïdors
Saltar índex de la informacióConsulta de factures
Des de l'opció "Gestió d'acceptacions de pagament de proveïdors" els proveïdors poden visualitzar un llistat de totes les factures que han incorporat al sistema les diverses EE. LL., així com accedir al detall de cada una.
L'aplicació de consulta permet filtrar les recerques.Et recomanem utilitzar l'opció "Netejar" abans de realitzar la primera recerca, per evitar que es conservin filtrats no desitjats de recerques anteriors.
Per accedir al "Detall de la factura o certificació individual" fes clic en el camp "ID Factura".
És possible configurar què columnes (quina informació) es mostren en els resultats de la cerca des de les opcions "Mostrar/ocultar columnes".
A més, existeix la possibilitat d'exportar les factures que compleixen les condicions de recerca en un fitxer CSV (on s'inclou tota la informació de les esmentades factures) des de "Descarregar Factures / Certificacions".
Per accedir al detall de factures i de certificacions individuals entra en la consulta de factures i certificacions individuals, estableix els criteris de recerca, prem "Buscar" i fes clic sobre el camp "Aneu Factura" de cada un dels resultats de la cerca.
En primer lloc, el proveïdor s'ha d'assegurar que els filtres de recerca no estiguin dificultant localitzar-la.Dins de la consulta de factures, es recomana utilitzar primer el botó "Netejar" i després realitzar la recerca.
Si tot i així no trobes la factura, pots acudir presencialment a l'Entitat Local i presentar una sol·licitud de Certificació Individual perquè s'incloguin les corresponents factures.La presentació d'aquesta sol·licitud comporta l'acceptació implícita per al pagament de les corresponents factures a través del ICO.
Pot trobar el "Model de sol·licitud del certificat individual de reconeixement de l'existència d'obligacions pendents de pagament a càrrec de les entitats locals" al Portal Institucional del Ministeri d'hisenda i Funció Pública.Pot accedir a aquest des de l'enllaç "Portal de Pagament a Proveïdors de la SGFAL" disponible en l'apartat "Informació" de Plataforma de pagament a proveïdors d'Entitats Locals (LPGE 2022) de seu electrònica.
Una vegada creada la certificació per l'Entitat Local, la seva situació tindrà el valor "Acceptació per certificació de l'Entitat Local. En aquest estat el proveïdor podrà consultar-la, però no podrà modificar-la ni anul·lar-la.
Per obtenir el document acreditatiu accedeix a l'opció de consulta de factures, en accedir al detall de qualsevol d'elles, en la part superior apareix l'opció "Descarregar diligència de constància per al Proveïdor".
En fer clic en "Descàrrega diligència de constància per al Proveïdor", es descarrega un document PDF verificable mitjançant Codi Segur Verificació que conté el detall del moviment realitzat (acceptació de la factura o anul·lació d'una acceptació anterior).
Des de l'enllaç "Descarregar totes les Factures / Certificacions Proveïdor" situat al menú superior de l'apartat de consulta de factures.
Si, elegint l'opció corresponent en el desplegable "Tipus Factura" dins de la finestra de consulta de factures.
La plataforma de pagament a proveïdors diferència entre factures i certificacions.
Factures: són els registres de factures que incorporen les EE. LL. a la plataforma entre el 17 de gener i l'11 de febrer.Els proveïdors poden acceptar de forma manifesta el pagament, entre el 12 i el 25 de febrer.De la mateixa manera, poden anul·lar l'acceptació d'un pagament.
Certificacions: són els registres que incorporen les EE. LL. a la plataforma relacionats amb factures incloses en un certificat individual emès pels interventors dels ens locals arran d'una sol·licitud presentada per un proveïdor.Els proveïdors no podran realitzar modificacions sobre les dades d'una certificació.Les certificacions s'incorporen a la plataforma amb una acceptació implícita per part del proveïdor, per tant, la situació de la factura no pot ser modificada.
L'estat de la factura és el valor intern, relatiu a la tramitació de la factura.Recull els possibles valors que pot prendre una factura durant el seu procés de tramitació.És independent de la situació de la factura.Els possibles estats d'una factura o certificació individual són:
Activa.Inicialment, totes les factures o certificacions que s'incorporen a la plataforma es troben en aquest estat.Per poder realitzar qualsevol gestió o tramitació, una factura o certificació individual s'ha de trobar en l'estat "Activa".Només es poden enviar al ICO les factures que es troben actives.
Anul·lada.Les entitats locals poden posar una factura o certificació individual en aquest estat pels motius que considerin oportuns:factura errònia, factura duplicada, etc. Des d'aquest estat, una factura o certificació individual no es pot enviar al ICO.
Anul·lada ja pagada.És un cas particular de l'estat "Anul·lada", però en el qual es coneix el motiu exacte pel qual es va anul·lar la factura o certificació individual.
Enviada ICO.Totes les factures o certificacions que s'envien al ICO estan en l'estat "Enviada ICO".Només poden passar a l'estat "Enviada ICO", les factures o certificacions que estan actives i que el proveïdor hagi acceptat de forma manifesta el pagament de la factura o acceptades per certificació individual de l'Ens Local.
Rebutjada ICO.Les factures o certificacions individuals enviades al ICO poden ser rebutjades per aquest organisme per diferents motius.I passaran a l'estat "Rebutjada ICO".
La situació de la factura reflecteix el posicionament del proveïdor sobre l'esmentada factura, indicant si la factura està pendent d'acceptació per part del proveïdor o si ha manifestat la seva acceptació.
Els valors que podrà prendre la situació són:
Pendent d'acceptació.Situació en la qual es troba la factura quan s'ha incorporat al sistema o quan el proveïdor ha determinat l'acceptació manifestada de la factura i en un pas posterior decideix anul·lar l'esmentada acceptació.
Acceptació manifestada.Partint de la situació anterior, el proveïdor pot acceptar una factura, a través de la funcionalitat d'acceptació de factures de la plataforma.Els proveïdors poden detectar factures que sota la seva consideració haguessin d'haver estat incorporades a la plataforma per les EE. LL., i no figuren en la mateixa.En aquest cas, poden acudir presencialment a l'Entitat Local i presentar una sol·licitud de Certificació Individual perquè s'incloguin les corresponents factures.La presentació d'aquesta sol·licitud comporta l'acceptació implícita per al pagament de les corresponents factures a través del ICO. Una vegada creada la certificació per l'Entitat Local, la seva situació tindrà el valor "Acceptació per certificació de la EE. LL.".
Acceptació per certificació de l'Entitat Local.Totes les certificacions individuals que s'incorporen a la plataforma es troben en aquesta situació, ja que s'ha acceptat el pagament en l'Ens Local.La situació d'una certificació no pot canviar a la plataforma.