Preguntes freqüents per a proveïdors
Saltar índex de la informacióConsulta de factures
Des de l'opció"Gestió d'acceptacions de pagament de proveïdors" els proveïdors poden visualitzar un llistat de totes les factures que han incorporat al sistema les diverses EE. LL., així com accedir al detall de cadascuna.
L'aplicació de consulta permet filtrar les cerques. Et recomanem utilitzar l'opció"Netejar" abans de realitzar la primera cerca, per evitar que es conservin filtrats no desitjats de cerques anteriors.
-
Per accedir al " "Detall de la factura" fes clic en el camp "ID Factura".
-
És possible configurar quines columnes (quina informació) es mostren en els resultats de la cerca des de les opcions "Mostrar/ocultar columnes".
A més, hi ha la possibilitat d'exportar les factures que compleixen les condicions de cerca en un fitxer CSV (on s'inclou tota la informació d'aquestes factures) des de "Descarregar Factures".
Per accedir al detall de factures entra en la consulta de factures, estableix els criteris de cerca, prem "Buscar" i fes clic sobre el camp "Aneu Factura" de cadascun dels resultats de la cerca.
En primer lloc, el proveïdor ha d'assegurar-se de què els filtres de cerca no estiguin dificultant localitzar-la. Dins la consulta de factures, es recomana utilitzar primer el botó "Netejar" i després realitzar la cerca.
En qualsevol cas, els proveïdors que no constin en la relació certificada no podran incloure's en aquest procediment de cobrament, mantenint els seus drets davant l'entitat local.
Per obtenir el document acreditatiu accedeix a l'opció de consulta de factures, en accedir al detall de qualsevol d'elles, a la part superior apareix l'opció"Descarregar diligència de constància per al Proveïdor".
En fer clic en "Descàrrega diligència de constància per al Proveïdor", es descarrega un document PDF verificable mitjançant Codi Segur Verificació que conté el detall del moviment realitzat (acceptació de la factura o anul·lació d'una acceptació anterior).
Des de l'enllaç "Descarregar totes les Factures" situada en el menú superior de l'apartat de consulta de factures.
Si, triant l'opció corresponent en el desplegable "Tipus Factura" dins la finestra de consulta de factures.
La plataforma de pagament a proveïdors diferència entre factures i certificacions.
-
Factures: són els registres de factures que incorporen les EE. LL. a la plataforma entre el 17 de gener i l'11 de febrer. Els proveïdors poden acceptar de forma manifesta el pagament, entre el 12 i el 25 de febrer. De la mateixa manera, poden anul·lar l'acceptació d'un pagament.
-
Certificacions: són els registres que incorporen les EE. LL. a la plataforma relacionades amb factures incloses en un certificat individual emès pels interventors dels ens locals arran d'una sol·licitud presentada per un proveïdor. Els proveïdors no podran realitzar modificacions sobre les dades d'una certificació. Les certificacions s'incorporen a la plataforma amb una acceptació implícita per part del proveïdor, per tant, la situació de la factura no pot ser modificada.
L'estat de la factura és el valor intern, relatiu a la tramitació de la factura. Recull els possibles valors que pot prendre una factura durant el seu procés de tramitació. És independent de la situació de la factura. Els possibles estats d'una factura són:
-
Activa. Inicialment, totes les factures que s'incorporen a la plataforma es troben en aquest estat. Per poder realitzar qualsevol gestió o tramitació, una factura s'ha de trobar en l'estat"Activa". Només es poden enviar a l'ICO les factures que es troben actives.
-
Anul·lada. Les entitats locals poden posar una factura en aquest estat pels motius que considerin oportuns: factura errònia, factura duplicada, etc. Des d'aquest estat, una factura no es pot enviar a l'ICO.
-
Anul·lada ja pagada. És un cas particular de l'estat"Anul·lat", però en el qual es coneix el motiu exacte pel qual es va anul·lar la factura.
-
Enviada ICO. Totes les factures que s'envien a l'ICO estan en l'estat"Enviat ICO". Només poden passar a l'estat"Enviat ICO", les factures que estan actives i que el proveïdor hagi acceptat de forma manifesta el pagament de la factura.
-
Rebutjada ICO. Les factures enviades a l'ICO poden ser rebutjades per aquest organisme per diferents motius. I passaran a l'estat"Rebutjat ICO".
La situació de la factura reflecteix el posicionament del proveïdor sobre aquesta factura, indicant si la factura està pendent d'acceptació per part del proveïdor o si ha manifestat la seva acceptació.
Els valors que podrà prendre la situació són:
-
Pendent d'acceptació. Situació en la que es troba la factura quan s'ha incorporat al sistema o quan el proveïdor ha determinat l'acceptació manifestada de la factura i en un pas posterior decideix anul·lar aquesta acceptació.
-
Acceptació manifestada. Partint de la situació anterior, el proveïdor pot acceptar una factura, a través de la funcionalitat d'acceptació de factures de la plataforma.