Preguntes freqüents per a proveïdors
Saltar índex de la informacióOperacions
El termini per accedir a visualitzar i operar a les factures emeses per al teu NIF i incorporades per les EE. LL. a la plataforma comença el 12 de febrer, des d'aquell dia i fins al dia 25 de febrer, podràs manifestar la teva acceptació.Finalitzat aquell termini, els proveïdors només poden visualitzar les factures o certificacions emeses per l'Entitat Local.
Si la informació de les factures és correcta, pots donar la teva acceptació (individual o massiva) per al cobrament d'aquestes factures a través del ICO. Aquesta acceptació porta implícita la renúncia al cobrament d'interessos, costes judicials, i altres despeses. A més, requereix un compte bancari associat a la factura (comptes SÀPIGA i no SÀPIGA) per a la percepció del seu pagament.
De la mateixa manera, pots anul·lar l'acceptació d'un pagament.
No, independentment de l'estat, els proveïdors no poden modificar el contingut de les factures.
El proveïdor haurà de contactar amb l'Entitat Local perquè aquesta modifiqui la informació a la plataforma o bé presentar una sol·licitud de Certificació Individual amb les dades correctes, a més, no haurà d'acceptar el pagament de la factura que conté informació errònia.
En qualsevol cas, el proveïdor haurà de contactar amb l'Entitat Local.
Únicament es poden acceptar o anul·lar el pagament de les factures quan es troba en estat "Activa" (sobre les certificacions individuals no es poden realitzar els esmentats tràmits).
A més, només es poden realitzar dins del termini establert:entre el 12 i el 25 de febrer.
La factura ha de tenir l'estat "Activa" i la situació "Pendent d'Acceptació" perquè, com a proveïdor, puguis manifestar la teva voluntat d'acceptació.
Has de verificar les dades bancàries (IBAN i/o SWIFT) abans de donar la conformitat al pagament.Si les dades bancàries són incorrectes, pots actualitzar-los abans d'acceptar el pagament.
A més, només es pot realitzar l'acceptació de pagament dins del termini establert que és entre el 12 i el 25 de febrer.
IMPORTANT:No es pot acceptar un pagament d'una factura sense indicar les dades bancàries del proveïdor.
Perquè puguis anul·lar l'acceptació del pagament de forma individual, en primer lloc, has d'accedir al detall de la factura i després prémer en l'enllaç "Anular acceptació prèvia del pagament" situat en la part superior de la pàgina.
Només podràs anul·lar l'acceptació del pagament d'una factura sobre la qual vas consignar la teva voluntat d'acceptació, si es troba en estat "Activa" i situació "Acceptació Manifestada".Aquesta acció canviarà la situació de la factura al valor "Pendent Acceptació".
Si, des de l'opció "Acceptació massiva de pagament pel Proveïdor" situada dins de "Accions Massives".Aquesta opció permet al proveïdor manifestar la seva voluntat d'acceptació d'un conjunt de factures mitjançant un fitxer en format CSV delimitat per comes, que contindrà la informació de totes elles.
Nota: el botó "Descarregar Factures / Certificacions" que apareix en consulta de factures a la part inferior, descarrega un fitxer CSV delimitat per comes amb el contingut de les factures que es mostren en els resultats de recerca.Aquest fitxer pot servir d'orientació a l'hora de confeccionar arxius destinats a accions massives.
El format del fitxer es pot comprovar per mitjà de la plantilla d'acceptació massiva ubicada de pagament en "Descarregar plantilla d'Acceptació massiva de pagament pel Proveïdor" que apareix en polsar "Acceptació massiva de pagament pel Proveïdor".
Finalitzada l'operació, es mostrarà un resum de les factures acceptades, així com dels errors d'aquelles factures que no s'hagin pogut gestionar.
Si, per mitjà de l'opció "Anul·lació massiva de pagament pel proveïdor", situada al menú "Accions Massives".Aquesta opció permet al proveïdor manifestar la seva voluntat d'anul·lació de l'acceptació prèvia al pagament d'un conjunt de factures mitjançant un fitxer en format CSV delimitat per comes, que contindrà la informació de totes elles.
Nota: el botó "Descarregar Factures / Certificacions" que apareix en consulta de factures, descarrega un fitxer CSV delimitat per comes amb el contingut de les factures que es mostren en els resultats de recerca.Aquest pot servir d'orientació a l'hora de confeccionar arxius destinats a accions massives.
El format del fitxer es pot comprovar per mitjà de la plantilla d'anul·lació d'acceptació massiva ubicada de pagament en "Descarregar plantilla d'Anul·lació massiva de pagament pel proveïdor", en la part superior de la pàgina que apareix en polsar "Anul·lació massiva de pagament pel Proveïdor".
Finalitzada l'operació, es mostrarà un resum de les factures l'acceptació de les quals ha estat anul·lada, així com dels errors d'aquelles factures que no s'hagin pogut gestionar.
Les plantilles per realitzar accions massives es troben dins de l'apartat de consulta de factures, al menú superior, prement "Descàrrega de plantilles".
Aquestes plantilles, en format CSV delimitat per comes, faciliten la confecció del fitxer amb la informació corresponent a les factures que es vulguin acceptar massivament o anul·lar de forma massiva acceptacions prèvies de pagaments.Les dues plantilles disponibles són:
Plantilla d'acceptació massiva de pagaments.
Plantilla d'anul·lació massiva d'acceptacions prèvies de pagaments.