Zerga Agentziaren eta autonomia-erkidegoetako zerga-administrazioen arteko lankidetza, 2023ko Zerga eta Aduana Kontroleko Urteko Planean bilduta
Zerga Agentziak zerga- eta aduana-iruzurra saihesteko eta horri aurre egiteko hartuko duen neurrietako bat Zerga Agentziaren eta autonomia-erkidegoetako zerga-administrazioen arteko lankidetza da. Zerga eta Aduana Kontroleko Urteko Planaren jarraibide orokorrek erakundeak 2023ko ekitaldian egin beharreko jarduketak xehatzen dituzte, Plan Estrategikoan eta haren gehigarrietan ezarritakoaren ildotik.
Zergadun bakoitzean antzematen diren arriskuen baterako analisian oinarritutako eta 2023ko Zerga eta Aduana Kontroleko Planak barne hartzen dituen laguntza-, egiaztatze-, eta kontrol-jardueren plangintza gero eta beharrezkoagoa da zerga-sistema Zerga Agentziak eta autonomia erkidegoen zerga-administrazioek aplikatzen dutenean; bakoitzak bere eskumenen esparruan.
2020-2023 Plan Estrategikoak Zerga Agentziaren eta autonomia-erkidegoen arteko lankidetza ezartzen du, Espainiako zerga-sistema bere osotasunean behar bezala aplikatzeko funtsezko osagai gisa. Hori dela eta, Zerga Agentzia zerga-garrantzia duten informazio-trukeak sustatzen ari da, zerga-kudeaketaren eraginkortasuna handitzeko, zergadunei ematen zaien laguntza hobetzeko eta, bereziki, zerga-iruzurraren eta ezkutuko ekonomiaren aurkako borroka areagotzeko.
Horrela, autonomia-erkidegoei dagokienez, informazio-truke orokorrak eta zehatzak sustatuko dira. Lehenengo horiek zergapekoen errolda-datu garrantzitsuenekin lotutako informaziora bideratzen dira, Errolda Bakar Partekatuaren bidez, edo familia ugariei edo desgaitasun-mailei buruzkoa, eta higiezinekin zerikusia duen guztia, bai eskualdatzeagatik, bai errentamenduagatik, bai horiek hobetzeko obrengatik emandako laguntzengatik.
Gainera, iruzurraren aurkako borrokarako garrantzitsuak diren eta zerga-garrantzia duten informazio-truke zehatzak sustatuko dira. Paragrafo honetan biziarteko errentak eratzea, sozietateak desegiteko eta kapital soziala murrizteko eragiketak (sozietatearen ondasunak edo eskubideak bazkideei esleituta), partikularren arteko maileguak, aurrekontu-ordainketak eta enbargatzekoak diren beste ondasun edo eskubide batzuk barne hartzen dira, Zerga Agentziaren zordunei dagozkienean.
Zergadunen gaineko kontrol-jardueren plangintzak lehentasunezko arreta jasoko du administrazioen arteko ahalik eta koordinazio handiena bermatzeko. Horrela, bakoitzak arlo horretan dituen eskumenen arabera gauzatzen duen zerga-sistemaren kudeaketan ahalik eta eraginkortasun handiena lortuko da.
Foru-araubideko autonomia-erkidegoek Estatuarekiko koordinazio eta lankidetzari eusten diote, bakoitzak bere zerga-araubidea aplikatzeari dagokionez. Ildo horretan, lehenik eta behin, zergadunei beren zerga-betebeharrak betetzea errazteko eta iruzur fiskalaren aurka borrokatzeko beharrezkoa den informazioaren trukea nabarmentzen da. Iruzur hori deslokalizazio formulen edo neurrigabeko plangintza fiskalen bidez antolatzen da. Bestalde, administrazioen arteko lankidetza ezinbestekoa da nazioarteko informazio-trukearen arloko nazioarteko itunak eta hitzarmenak behar bezala betetzeko.
Azkenik, Zerga Agentziaren eta Autonomia Erkidegoetako zerga-administrazioen arteko lankidetza sustatzen jarraituko da, horietako bakoitzak garatutako kontrol-prozeduretan lortutako informazioa transmititzeko, baldin eta informazio hori beste administrazio batek kudeatutako zerga-figurengatik zergak ordaintzeko garrantzitsua bada.
Azken batean, Zerga Agentziaren eta autonomia-erkidegoen arteko kooperazioa lankidetza indartzera bideratuta dago, eta, horretarako, iruzurraren aurkako borroka, prebentzioa eta borondatezko betetzea errazteko estrategia bateratuak zehazten dira. Izan ere, zerga-sistema behar bezala aplikatzea erronka partekatua da, zerga-administrazio bakoitzaren eskumenak alde batera laga gabe.