Orrialde honen testu ofiziala gaztelaniazko bertsioa da. Testu osoa bere hizkuntzan ikusi ahal izango duzu datozen egunetan, itzulpen automatikoa erabat baliozkotuta dagoenean. Edonola ere, webgune honetan itzulitako informazioaren zehaztasunari buruz zalantzarik baduzu, kontsultatu gaztelaniazko bertsio ofiziala.

Eduki nagusira salto egitea

Zergak Kudeatzeko Departamentua herritarrekiko duen harremana

Zerga Agentziak herritarrei zerga-betebeharrak burutzen laguntzeko eta informazioa emateko, Zerga Kudeaketako Departamentua du eskura. Informazio- eta laguntza-lanak egiteko, funtzio asko eta askotarikoak bete behar dira. Horretarako, Zerga Kudeaketako Departamentuak antolaketa handia du. Gaur, Zerga Kudeaketarako Bulego Nazionala aurkezten dizkizugu, Informazio Aitorpenen Arloa eta Informazio eta Laguntza Digitaleko Unitate Nagusia.

Zerga Kudeaketarako Bulego Nazionala 1999an sortu zen, kudeaketa-eskumen jakin batzuk gauzatzeko organo espezializatu bat izateko premiari erantzuteko. Hasiera batean, Zerga Kudeaketarako Bulego Nazionalak hainbat eskumen hartu zituen bere gain, hala nola ibilgailuak ondorio fiskaletarako homologatzea, Aldi Baterako Enpresa Elkarteen Erregistro Zentrala mantentzea edo Zerga Agentziaren Telefono bidezko Arreta Zentroa kudeatzea.

Gaur egun, Zerga Kudeaketarako Bulego Nazionalak lurralde nazional osoan gauzatzen ditu bere eskumenak, eta esklusiboki Espainiatik kanpo dauden zergapekoek ordaindu behar dituzten ia zerga-figura guztien alderdi kudeatzaileei dagokienez. Horrela, besteak beste, honako zerga hauek aplikatzen diren lurraldean finkatuta ez dauden enpresaburu eta profesionalen BEZari dagokionez gauzatzen ditu bere eskumenak: Ez-egoiliarren Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga, Betebehar errealagatiko Ondarearen gaineko Zerga, Ez-egoiliarren Errentaren gaineko Zerga eta BEZaren Leihatila Bakarrak, funtsean partikularren mugaz gaindiko merkataritza elektronikoarekin lotutakoak (lehen MOSS [Mini One Stop Shop] eta orain OSS [One Stop Shop]).

Informazio-aitorpenen Eremua, Zerga Kudeaketako Departamentuko Zerga Teknikoko Zuzendariordetza Nagusiaren barruan, 2022an sortu zen. Informazio-adierazpenen Eremua abian jartzeak horniketa bidez lortutako informazio-bolumenak eskatzen dituen antolaketa-beharrei erantzuten die, batez ere informazio- eta laguntza-ikuspegitik, informazio-adierazpenak aurkeztera behartuta daudenei, baita datu-ereduak diseinatzeko eta zehazteko ikuspegi tekniko batetik ere.

Azken hamarkadan, informazio-betebeharrak gero eta inguruabar gehiagotara eta era askotarikoetara iristen dira, bai naziokoak, bai nazioartekoak. Inguruabar horiek direla eta, zehatz-mehatz ezagutu behar dira modelizatu nahi diren eragiketen alderdi guztiak, ez soilik zerga-arlokoak (finantza-esparrua, txanpon birtualak, haurtzaindegiak, turismo-alokairuak, plangintza-mekanismoak, plataformen operadoreak...).

Informazio eta Laguntza Digitaleko Unitate Nagusia 2021ean sortu zen, eta Zerga Kudeaketako Saileko Zerga Informazio eta Laguntzarako Zuzendariordetza Nagusiaren mende dago. Informazio- eta laguntza-zerbitzuen kalitatea hobetzea du helburu, eta, horrekin batera, zerga-betebeharrak borondatez bete daitezen sustatzea, bi eremu bereizitan bil daitezkeen eginkizunak betez: laguntza digitaleko tresnak eta laguntza digital integraleko administrazioak (ADI, gaztelaniazko siglei dagokienez).

Informazio eta Laguntza Digitaleko Unitate Nagusiak laguntza digitaleko tresnak diseinatzen ditu eta horien mantentze-lanak egiten ditu, Zerga Informatikako Sailarekin lankidetzan arituz.

Autolaguntzako tresna horiek honako hauek biltzen dituzte: laguntzaile birtualak, informatzaileak, kalkulagailuak, bilatzaileak eta BEZaren, errolden eta Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergaren arloan garatu diren eredu jakin batzuk betetzeko laguntzak. Horiek mantentzea zaila da, batetik, araudia maiz aldatzen delako, eta, bestetik, laguntzaile birtualen kasuan, kontsultatutako gaien etengabeko auditoria egin behar delako, gaian espezializatutako Agentziako langileek egina. Gaur egun, diseinu-lanen helburua ez da soilik tresna berriak sortzea, baizik eta jada daudenak hobetzea, erabiltzailearen gogobetetze-maila aztertuz eta bere beharretara egokitutako diseinua lortzeko xedearekin.

Gainera, Informazio eta Laguntza Digitaleko Unitate Nagusiak ADIen informazio- eta laguntza-zerbitzuak antolatu eta gainbegiratzen ditu. Zerbitzu horiek modu espezializatuan ematen dira aurrez aurrekoak ez diren kanalen bidez (telefonoa, txata edo bideo-laguntza). Horretarako, hiru oinarri ditu: ADIk eskainitako informazio idatziaren prestakuntza, irizpideen hedapena eta auditoria, bereziki, INFORMA+ aplikazioaren bidez aurkeztutako informazio-eskaerei emandako erantzunei dagokienez.

Digitalizazioaren gaur egungo esparruan, Informazio eta Laguntza Digitaleko Unitate Nagusia informazio- eta zerga-laguntzako zerbitzuen irizpide-batasuna lortzeko tresna da, bai bulego tradizionalena, bai ADI berriena. Lan horrek, zalantzarik gabe, zerga-arloan hain beharrezkoa den segurtasun juridikoa indartzen lagunduko du.