Orrialde honen testu ofiziala gaztelaniazko bertsioa da. Testu osoa bere hizkuntzan ikusi ahal izango duzu datozen egunetan, itzulpen automatikoa erabat baliozkotuta dagoenean. Edonola ere, webgune honetan itzulitako informazioaren zehaztasunari buruz zalantzarik baduzu, kontsultatu gaztelaniazko bertsio ofiziala.

Eduki nagusira salto egitea

Kreditu publikoa mikroenpresentzako prozedura berezian

Mikroenpresentzako prozedura berezia Konkurtso-legearen testu bategina erreformatzeko irailaren 5eko 16/2022 Legearen berritasun nagusietako bat izan zen, konkurtso-prozedura bat izapidetzean ahalik eta prozesu-sinplifikazio handiena eta kostuen murrizketa bilatzeko helburuarekin.

Neurri txikiko enpresa- edo lanbide-jarduera bat (hamar langile baino gutxiago eta 700.000 eurotik beherako urteko negozio-bolumena edo 350.000 eurotik beherako pasiboa) egiten duten pertsona natural edo juridikoen kaudimengabezia-egoeretan aplika daitekeen mekanismoa da, bi aukera bereiziz:

  1. Jarraipen-prozedura.

  2. Likidazio-prozedura, funtzionatzen ari den enpresa eskualdatuta edo eskualdatu gabe. Kredituen % 85, gutxienez, hartzekodun publikoei badagokie, prozedura berezia likidazio-prozedura gisa bakarrik izapidetu ahal izango da.

Kaudimengabezia-egoera beste arrazoi batzuek eragin dezaketela alde batera utzi gabe, zerga-betebeharrak, Gizarte Segurantzarekikoak edo lanekoak, ordaindu gabe hiru hilabete igaro ondoren, zordunak prozedura berezi hau hasteko eskatu behar du hilabeteko epean. Epe horretan prozedura eskatzen ez bada, jarraipen-plana onartzearen ondoriozko kita eta itxaronaldiek ez dute eraginik izango tributu-kredituetan eta gizarte-segurantzakoetan.

Jarraipen-prozedura berezia irekitzeko eskaera dagokion formulario normalizatuaren bidez egingo da egoitza judizial elektronikoan edo merkataritza-erregistroko notariotzetan edo bulegoetan edo merkataritza-ganberetan, eta zordunak Zerga Agentziari eta Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiari jakinarazi beharko die 72 orduko epean. Komunikatzeko betebehar hori betetzen ez badu, Zerga Agentziaren eta Gizarte Segurantzaren kredituak jarraipen-plana onartzearen ondoriozko kita eta itxaronaldietatik kanpo geratuko dira.

Kreditu publikoen kasuan, prozedura berezia irekitzeak ez du etengo pribilegiatutzat jotako kredituen betearazpena, salbu eta zordunak hala eskatzen badu enpresa- edo lanbide-jarduerarekin jarraitzeko beharrezkoak diren ondasun eta eskubideei dagokienez, eta epaileak hala erabakitzen badu. Erabakiz gero, eteteak bere horretan jarraituko du jarraipen-planik onartuko ez dela egiaztatzen den arte, eta, nolanahi ere, gehienez 3 hilabetez, eskaera egindakotzat jotzen den dekretutik zenbatzen hasita.

  1. Jarraipen-prozeduraren barruan, jarraipen-plan bat egin behar da, hartzekodunei elektronikoki jakinaraziko zaiena, eta hartzekodunek plan hori onartzeari buruzko botoa emango dute formulario normalizatuaren bidez. Plana onartutzat joko da kreditu-mota guztiek zentzu horretan bozkatzen dutenean, edo motaren batek onartzen duenean, betiere azken kasu horretan baldintza gehigarri jakin batzuk betetzen direla egiaztatzen bada. Eragindako kreditu mota batek plana onartzearen aldeko botoa ematen duela uler dadin, beharrezkoa da mota horri dagokion pasiboaren gehiengoak aldeko botoa ematea (bi heren berme erreala duten kreditu motetan). Zerga Agentziak jarraipen-planaren aldeko botoa eman duela ulertuko da, baldin eta plan horrek kreditu arrunten zenbatekoaren % 15erainoko kita badu, aurkako botoa eman ezean.

    Planak ukitu ezin dituen kreditu batzuk daude, hala nola elikagaiengatiko kredituak, kontratuz kanpoko erantzukizun zibilagatiko kredituak, goi-zuzendaritzako langileenak ez diren lan-kontratukoak eta kreditu publiko pribilegiatua.

    Planak ezin du ekarri zuzenbide publikoko kredituentzat lege aplikagarria aldatzea, zorduna aldatzea, bermeak aldatzea edo azkentzea, edo kreditua akzio edo partaidetza sozial, kreditu edo partaidetza-mailegu bihurtzea, edo jatorrizkoak dituen ezaugarriez edo mailaz bestelako tresna bihurtzea, baina kita arruntak eta mendekoak jaso ditzake.

    Behin plana onartuta, zordunak edo ukitutako kredituen titular diren hartzekodunek planaren homologazio judiziala eskatu ahal izango dute. Epaileak plana homologatuko du, baldin eta plan horretan enpresaren bideragarritasuna bermatzen bada, kaudimengabezia- eta prozesu-baldintzak betetzen badira, eskatutako gehiengoak betetzen badira, mota bereko kredituei tratamendu parekidea ematen bazaie, hartzekodunen interes gorena frogatzen bada (mikroenpresaren balizko likidazioarekin alderatuta), eta zordunak egunean baditu jarraipen-prozedura berezia irekitzeko eskaeraren ondoren sortutako zerga-zorrak eta Gizarte Segurantzarekikoak.

  2. Plana onartzen ez bada, epaileak homologazioa baztertzen badu, haren aurkaratzea baiesten bada edo betetzen ez bada, likidazio-prozedura berezia irekiko da. Likidazio-prozedura berezia irekitzea ere ekarriko du, betiere, zordunak zerga-betebeharrak edo Gizarte Segurantzarekikoak egunean ez baditu, betiere sortzapena prozedura berezia irekitzeko autoa baino geroagokoa bada.

    Likidazio-prozedura berezian, zordunak aktiboa likidatzeko xedapena adierazi beharko du, edo, bestela, konkurtso-administratzaile bat izendatzeko eskatuko du, eta dagokion likidazio-plana aurkeztuko du.

    Ondasun indibidualen edo ondasunen kategoria generikoen likidazioa plataforma elektronikoko sistema baten bidez egingo da, eta, modu osagarrian, erakunde espezializatu baten bidez, irizpide objektiboen arabera behar bezala justifikatzen ez bada.

    Likidazio-eragiketen exekuzioak ezin izango du hiru hilabete baino gehiago iraun, eta beste hilabete batez luzatu ahal izango da, hileko likidazio-txostenak eginez.