Orrialde honen testu ofiziala gaztelaniazko bertsioa da. Testu osoa bere hizkuntzan ikusi ahal izango duzu datozen egunetan, itzulpen automatikoa erabat baliozkotuta dagoenean. Edonola ere, webgune honetan itzulitako informazioaren zehaztasunari buruz zalantzarik baduzu, kontsultatu gaztelaniazko bertsio ofiziala.

Eduki nagusira salto egitea

Benetako titulartasunak, Next Generation funtsen testuinguruan

Maiatzaren 24ko 13/2023 Legeak aldatu egin du ZLOren 93. artikulua, e) letra gehitu baitio ZLOren 1. paragrafoari, eta 95. artikuluari n) letra gehitu dio 1. paragrafoari.

Arau-aldaketa horren ondorioz, entitateek zerga-administrazioari eman beharko diote haien benetako titular diren pertsona fisikoei buruzko informazioa, eta zerga-administrazioak arlo horretako informazio jakin bat laga ahal izango du, Suspertze, Eraldaketa eta Erresilientzia Planaren testuinguruan egin behar diren interes-gatazka aztertzeko prozeduretan erabili ahal izateko.

Europako Kontseiluak Next Generation EU programa sortzea onartu zuen 2020ko ekainaren 21ean, Europar Batasunak finantzatutako pizgarri ekonomikorako tresna, koronabirusak eragindako aurrekaririk gabeko krisiari erantzuteko.

Laguntza horiek gauzatzeko, Suspertze eta Erresilientzia Mekanismo Europarra sortu zen. Tresna horrek 27 estatu kideen eskura jartzen du laguntza, zuzeneko transferentzien eta maileguen bidez, inbertsio publikoak areagotzeko eta egiturazko erreformak egiteko, ekonomia eta enplegua berreskuratzen eta COVID-19aren osteko erronka ekonomiko eta sozial nagusiei aurre egiten laguntzeko.

Suspertze eta Erresilientziarako Europako Mekanismo horrek estatu kide bakoitzari eskatzen dio Suspertze, Eraldaketa eta Erresilientzia Plan bat egitea.

Mekanismoa finantza-kudeaketa onaren printzipioarekin bat etorriz aplikatu behar da, iruzurraren prebentzioa eta jazarpen eraginkorra barne, bereziki iruzur eta ihes fiskala, ustelkeria eta interes-gatazkak.

Aurrekoa betetzeko, 2023rako Estatuko Aurrekontu Orokorrei buruzko abenduaren 23ko 31/2022 Legearen ehun eta hamabigarren xedapen gehigarriak Suspertze, Eraldaketa eta Erresilientzia Plana egikaritzen duten prozeduretan interes-gatazkaren arriskua sistematikoki eta automatizatuta aztertzeko prozedura arautu zuen, MINERVA bezalako tresna informatiko bataiatu batean oinarrituta, Zerga Agentziaren baliabide teknikoekin erabat garatuta.

Tresna honek kontratazio-organoetako kideen eta diru-laguntzak emateko ardura duten organoen eta deialdi horietan parte hartzen dutenen arteko harremanak egiaztatzen ditu, kontratuak edo diru-laguntzak Next Generation funtsekin finantzatzen direnean. Horrela, interes-gatazka sorrarazten duten egoerei aurrea hartu nahi zaie.

Interes-gatazkaren azterketa egin ahal izateko, beharrezkoa izan da pertsona eta erakunde juridikoen benetako titularren datu-base bat eratzea. Eta testuinguru horretan, benetako titular horiei buruzko informazioa modu arin eta eguneratuan mantentzeko, TLOren 93. artikulua aldatu da, zenbait zerga-aitorpenetan informazio hori jakinarazteko eskatzeko. Aurrekoa ulertu behar da kalterik egin gabe benetako titulartasunen oinarri nazionala Justizia Ministerioak eratzeari, ondore horietarako arduraduna baita, notarioen eta erregistratzaileen parte-hartzearekin.

Bestalde, TLOren 95. artikulua aldatzeak zerga-administrazioak erabilitako datuen eta informazioen erreserba kentzeko aukera ematen du, benetako titulartasunari eta familia-loturei buruzko interes-gatazkaren azterketaren emaitzak jakinarazteko Suspertze, Eraldaketa eta Erresilientzia Plana gauzatzen duten eragiketen arduradunei, hala badagokio, interes-gatazkari aurrea hartzeko neurriak hartu ahal izan ditzaten.

Horrela, Europako funtsen kudeaketa arina eta segurua bermatzen da, interes-gatazka ex ante egoki aztertuz.

Legearen testu osoa esteka honetan kontsulta dezakezu: 13/2023 Legea, maiatzaren 24koa.