Información e pasos para a obtención dun certificado electrónico
Saltar índice da informaciónObtención dun certificado electrónico FNMT mediante acreditación presencial
O certificado electrónico é unha sinatura dixital que se instala no navegador para garantir a súa identidade en Internet e que permite realizar xestións desde o ordenador, dispositivo móbil ou tablet na nosa sede electrónica e na doutros organismos que tamén admítano.
Cando accedas a un trámite que requira certificado electrónico, aparecerá en pantalla unha xanela para poder elixir o certificado axeitado e continuar co procedemento.
A solicitude e obtención dun certificado electrónico válido no ámbito tributario realízase desde as páxinas web das entidades emisoras de certificados (non se solicita a través da páxina web da AEAT).
O tipo de certificado que se obtén por esta vía é de tipo software e require de acreditación presencial nunhas Oficinas de Acreditación de Identidade, mediante a presentación da documentación correspondente.
No caso da Fábrica Nacional de Moeda e Timbre (FNMT), para a que a Axencia Tributaria actúa como oficina de acreditación, estes son os pasos para a obtención dun certificado electrónico en formato software:
- Configuración previa á solicitude. Revise a información que a FNMT require para a obtención óptima do teu certificado.
- Solicitude do certificado vía Internet. Xerarase un código que ten que conservar para a acreditación e a descarga.
- Acreditación da identidade ante algunha das oficinas de rexistro establecido pola autoridade de certificación. A documentación que se debe achegar na acreditación dependerá do tipo de certificado electrónico solicitado. Para este paso tén quese concertar cita. Recomendámosche que obteñas a cita de acreditación e posteriormente realices a solicitude.
- Descarga do certificado desde a páxina web da FNMT. Recoméndase que todo o proceso de solicitude e obtención do certificado realícese desde o mesmo equipo e o mesmo usuario e non formatar o equipo, actualizar navegadores ou realizar cambios significativos entre a solicitude e a descarga do certificado.
- Realizar copia de seguridade do certificado electrónico. Este paso permíteche poder importar o teu certificado noutros dispositivos. Recomendámosche que gardes a copia nun dispositivo externo para evitar que se perda se o seu equipo se dana.
Obtención dun certificado electrónico en formato software a través da Fábrica Nacional de Moeda e Timbre (FNMT )
Accede á páxina web da FNMT e selecciona o tipo de certificado que necesitas solicitar. No menú lateral encontrarás os diferentes tipos de certificado:
- Certificado Electrónico de Cidadán ou de Persoa Física
- Certificado Electrónico de Empresa ou de Representante (para este último emítense tres tipos de certificado: para Administrador Único ou Solidario, para Persoa Xurídica ou para Entidade sen Personalidade Xurídica)
- Certificado Electrónico Sector Público.
A continuación, segue os pasos do procedemento.
-
Configuración previa á solicitude
Segue as recomendacións que se indican neste apartado para evitar posibles erros durante o proceso de obtención do certificado e instala o software necesario para a xeración de claves, que pode ser executado en calquera navegador e sistema operativo. Descarga e instala o "Configurador FNMT -RCM" facendo clic en "Área de Descarga de Configurador FNMT".
Selecciona a opción correspondente ao sistema operativo utilizado e descarga e executa o arquivo.
Concede os permisos necesarios, acepta as condicións e pulsa "Seguinte" ata que comunique que está debidamente instalado.
-
Obtención do código de solicitude por Internet
Accede a "Solicitar Certificado". Indica o DNI ou NIE do titular do certificado, o primeiro apelido tal e como aparece no documento de identidade e un correo electrónico. A este enderezo de correo enviarase o código de solicitude asociado á petición. Fai click en "condicións de expedición do certificado "para ver as condicións de expedición e marca o recadro para aceptaras.
Despois, pulsa "Enviar petición". O navegador pedirache permiso para abrir o "Configurador FNMT -RCM" e deberás crear un contrasinal para protexer a solicitude do certificado. Este contrasinal, que será solicitada novamente no momento da descarga, é única e exclusivamente coñecida polo solicitante. En caso de esquecer este contrasinal, deberás volver iniciar o proceso de solicitude.
Como resultado da petición, aparecerá unha xanela indicando que a solicitude foi procesada correctamente e recibirás na túa conta de correo electrónico o código de solicitude.
Unicamente pódense modificar os datos que non aparezan no certificado para os efectos de comunicación coa autoridade de certificación. Para modificar os datos que aparecen no certificado cómpre emitir un novo certificado.
-
Acreditación de identidade nunha Oficina de Rexistro
Debes acreditar a identidade nas oficinas de rexistro recoñecidas (achega o código que recibiches no correo electrónico e a documentación necesaria segundo trátese dunha persoa xurídica ou física). Na páxina da FNMT encontrarás un localizador de oficinas. Deberás solicitar cita.
-
Descarga do certificado electrónico
Descarga o certificado desde a páxina da mesma entidade certificadora, achegando de novo o NIF do solicitante e o código recibido no correo electrónico ao solicitar o certificado. Lembra que debes usar o mesmo ordenador e o mesmo usuario co que realizaches a solicitude.
Antes de pulsar "Descargar Certificado", acepta as condicións de uso do certificado pulsando na ligazón e marca o recadro de aceptación. Despois, pulsa "Descargar Certificado".
A aplicación xeradora de claves solicitará o contrasinal que indicaches no momento da solicitude e ofrecerá a opción de realizar unha copia de seguridade nese momento (recomendado); unha vez realizada a copia (só no caso de marcar "Si"), quedará instalado o certificado.
-
Obtención dunha copia de seguridade do certificado
Se no proceso de descarga do certificado non realizaches unha copia de seguridade por marcar "Non", é recomendable que accedas ao almacén de certificados do navegador e realices unha copia de seguridade (exportación). Necesitarala se nalgún momento tes que recuperar o certificado ou utilizaro noutro equipo e, se non dispós dela , a única alternativa sería solicitar un novo certificado.