Cuestións xerais
Describímosche brevemente os aspectos xerais da Solución Pública de Facturación Electrónica e do Sistema de facturación electrónica obrigatoria entre empresarios e profesionais, en que se inclúe
Obxectivos da normativa
O artigo 2 bis da Lei 56/2007, do 28 de decembro, de Medidas de Impulso da Sociedade da Información, modificado polo artigo 12 da Lei 18/2022, do 28 de setembro, de creación e crecemento de empresas (Lei crea e medra) e desenvolvido polo Real decreto 238/2026, do 25 de marzo, polo que se desenvolve o sistema de facturación electrónica obrigatoria entre empresarios e profesionais e polo que se modifica o Regulamento polo que se regulan as obrigas de facturación, aprobado polo Real decreto 1619/2012, do 30 de novembro; perseguen os seguintes obxectivos :
-
A loita contra a morosidade para mellorar o financiamento das pemes, establecido polo Ministerio de Economía, Comercio e Empresa, o que motiva que se encargase da tramitación da lei e do regulamento aprobado. O artigo 12 da Lei 18/2022 estende a obriga de expedir, remitir e recibir factura electrónica a todas as relacións comerciais entre empresas e autónomos en territorio español (Operacións B2B entre empresarios establecidos), así como de informar de determinados estados da factura, especialmente referidos ao pagamento. Con esta medida, ademais de reducir os custos de transacción, obterase información fiable, sistemática e áxil dos prazos efectivos de pagamento, requisito imprescindible para reducir a morosidade comercial.
-
Reducir obstáculos ao crecemento da empresa e as limitacións en materia de financiamento das pequenas e medianas empresas
-
Fomentar a dixitalización de todas as empresas, en particular das máis pequenas, conseguindo tanto o aforro de custos coma a axilización da xestión administrativa, ao reducir o tempo dedicado á xestión de cada factura e facilitar a corrección de erros.
-
Adicionalmente, o desenvolvemento da factura electrónica obrigatoria entre empresas e profesionais continúa na mesma liña estratéxica de loita contra a fraude.
-
Non altera substancialmente as obrigas materiais de facturación, que se seguirán rexendo polo que se establece na normativa tributaria, especialmente na Lei 37/1992, do 28 de decembro, do Imposto sobre o Valor Engadido, o seu Regulamento aprobado por Real decreto 1624/1992, do 29 de decembro, e polo Regulamento de Obrigas de Facturación (ROF), aprobado por Real decreto 1619/2012. Por iso:
-
Ás operacións que segundo a normativa non deban facturarse non lles será de aplicación esta obriga.
-
As autorizacións especiais emitidas en materia de facturación polo Departamento de Xestión da Axencia Tributaria, seguen sendo vixentes.
-