Cuestións xerais
Describímosche brevemente os aspectos xerais da Solución Pública de Facturación Electrónica e do Sistema de facturación electrónica obrigatoria entre empresarios e profesionais, en que se inclúe
Quen están obrigados e que operacións inclúense?
O Sistema español de factura electrónica impón a obriga de emisión de facturas electrónicas en formato estruturado aos empresarios ou profesionais nas operacións efectuadas con outro empresario ou profesional establecido en España, así como de informar de determinados estados da factura, especialmente referidos ao pagamento.
Os empresarios e profesionais que estean obrigados a expedir e entregar factura polas operacións que realicen no desenvolvemento da súa actividade empresarial ou profesional, deberán facero en formato electrónico cando o destinatario da operación sexa un empresario ou profesional que teña en España a sede da súa actividade económica, ou teña en España un establecemento permanente ou, no seu defecto, o lugar do seu domicilio ou residencia habitual, sempre que se trate de operacións que teñan por destinatarios á devandita sede, establecemento permanente, domicilio ou residencia habitual.
Nos termos anteriores, esta obriga afecta ás operacións destes empresarios ou profesionais suxeitas a IVE, IXIC e IPSI .
De maneira que debe concorrer que:
-
A operación estea suxeita á obriga de expedir e entregar factura.
-
A operación realícese no desenvolvemento de actividade empresarial ou profesional.
-
O destinatario sexa un empresario ou profesional establecido en España.
Aos efectos do Regulamento de Facturación Electrónica, son empresarios ou profesionais os así considerados no artigo 5 da Lei 37/1992, do 28 de decembro, do Imposto sobre o Valor Engadido .
A obriga de emitir factura electrónica afecta todas as facturas que inclúan a identificación do destinatario das operacións , canda a do obrigado a expedir factura. Isto inclúe as denominadas facturas completas cuxo contido obrigatorio establece o artigo 6 do Regulamento de Obrigas de Facturación (ROF), como as denominadas facturas simplificadas cualificadas, emitidas conforme ao artigo 7.2 do mesmo regulamento.
NON é obrigatorio expedir factura electrónica nos seguintes casos:
-
Facturas simplificadas (agás facturas simplificadas cualificadas, emitidas conforme ao artigo 7.2 do ROF).
-
Outros documentos xustificativos emitidos entre empresario e profesionais na medida en que non teñan a consideración de factura conforme ao disposto ao Regulamento polo que se regulan regula as obrigas de facturación (ROF).
-
Aquelas operacións en que non exista obrigado a expedir factura. Aquelas transaccións que, con base na normativa tributaria (especialmente no ROF) non deban documentarse en factura, así como aqueloutros supostos que dispoñan de autorizacións específicas, emitidas polo Departamento de Xestión da Axencia Estatal de Administración Tributaria para non emitir facturación.
-
Operacións cuxo destinatario sexa un consumidor particular (B2C - destinatario da operación é un particular-).
-
Operacións internacionais (incluídas as intracomunitarias) efectuadas con outro empresario ou profesional (B2B) non establecido en España.
-
Operacións excluídas por Orde do ministro de Economía, Comercio e Empresa en atención ao bo funcionamento económico do sector concernido. A exclusión pode ser temporal ou definitiva.
-
Determinadas operacións desenvolvidas polo operador do mercado eléctrico, o operador do mercado organizado de gas regulado e das cámaras de compensación e liquidación de pagamentos de plataformas de transporte, cuxas facturas se emitirán conforme á normativa sectorial.