Os novos réximes especiais de portelo único aplicable ás prestacións de servizos, vendas a distancia de bens e determinadas entregas interiores
Saltar índice da informaciónCuestións xerais
A partir do 1 de xullo de 2021, o miniportelo único ampliarase a todos os servizos prestados por un empresario ou profesional a particulares consumidores finais que teñan lugar en Estados membros onde non estea establecido o empresario ou profesional, así como ás vendas a distancia de bens e a determinadas entregas nacionais de bens. Polo tanto, pasará a ter a denominación de «portelo único »(One Stop Shop, OSS).
O portelo único (OSS) está constituída por tres réximes opcionais que simplifican as obrigas formais en materia de IVE para os empresarios ou profesionais que entregan bens e / ou prestan servizos a consumidores finais por toda a UE, xa que permite que os mesmos non teñan que identificarse e darse de alta en cada Estado membro de consumo, senón que poderán:
- rexistrarse para os efectos de IVE electronicamente nun só Estado membro para todas as vendas de bens e servizos, que reúnen os requisitos, realizadas a clientes situados en calquera dos outros Estados membros;
- presentar unha única declaración do IVE electrónico no Estado membro de identificación e liquidar nun único pagamento o IVE reportado por todas estas vendas de bens e servizos;
Para iso, deberán expresamente rexistrarse no réxime correspondente.
O Portelo Único ten tres modalidades:
-
Réxime exterior á Unión (EUOSS).
-
Réxime da Unión (UOSS).
-
Réxime de Importación (IOSS
As tres modalidades refírense exclusivamente a entregas ou prestacións efectuadas polos empresarios ou profesionais a consumidores finais (operacións B2C).
Réxime exterior á Unión (EUOSS)
A este réxime poderanse acoller os empresarios ou profesionais non establecidos na Comunidade que presten servizos a persoas que non teñan a condición de empresario ou profesional, actuando como tales, e que estean establecidas na Comunidade.
Incluso cando o devandito suxeito pasivo, a pesar de non estar establecido, estea rexistrado ou obrigado a rexistrarse para os efectos do IVE nun dos Estados membros en relación con prestacións que non sexan servizos de empresa a consumidor, si poderá acollerse ao réxime exterior á Unión no que fai aos servizos de empresa a consumidor.
O réxime especial aplicarase a todas as prestacións de servizos que deban entenderse efectuadas na Comunidade.
Réxime da Unión (UOSS).
A este réxime poderanse acoller os empresarios ou profesionais que realicen as operacións obxecto do réxime, podendo estar ou non establecidos na Comunidade.
Agora ben, as operacións que deberán declararse no réxime varían en función de se o suxeito pasivo está ou non establecido na Comunidade. En particular:
-
Os empresarios ou profesionais establecidos na Comunidade incluirán no réxime:
-
Prestacións de servizos a persoas que non teñan a condición de empresario ou profesional actuando como tales, e que estean establecidas na Comunidade , pero nun estado membro distinto ao do empresario ou profesional acollido a este réxime especial, sempre que as prestacións se localicen nun Estado membro en que o empresario ou profesional non estea establecido.
Se as prestacións de servizos se localizan no Estado membro da sede do empresario ou nun Estado en que estea establecido para os efectos de IVE, esas prestacións deberán declararse no país correspondente polo réxime xeral do IVE, non polo réxime UOSS.
-
Vendas a distancia intracomunitaria de bens, incluídas as que se localizan no Estado de membro en que se rexistra o suxeito pasivo, así como as que se localizan noutro Estado membro en que se está establecido para os efectos de IVE.
O relevante é que se trate de vendas a distancia, con transporte dos bens entre dous Estados diferentes, sendo indiferente a condición de establecido do empresario ou profesional no lugar de chegada dos bens.
-
-
Os empresarios ou profesionais non establecidos na Comunidade soa poderán declarar no réxime da Unión as vendas a distancia intracomunitaria de bens.
Se tamén prestan servizos a consumidores finais da Comunidade, poderán declararos a través do réxime exterior, pero non no réxime da Unión.
-
As interfaces electrónicas (establecidas dentro ou fóra da Co munidad) ás que se considere suxeitos pasivos de entregas de bens por imperativo legal, incluirán no réxime:
-
As vendas a distancia intracomunitaria de bens en que interveñan cando o vendedor das mercadorías non estea establecido na Comunidade.
-
As entregas nacionais de bens (sen transporte dun Estado membro a outro) cando o vendedor das mercadorías non estea establecido na Comunidade.
Cando a interface electrónica realice tamén vendas directas de bens ou servizos propios, incluiraas tamén no réxime da Unión ou no réxime exterior da Unión segundo corresponda.
-
Réxime de Importación (IOSS):
A este réxime poderanse acoller os empresarios ou profesionais, establecidos ou non na Comunidade , que realicen vendas a distancia de bens importados de países ou territorios terceiros en envíos cuxo valor intrínseco non exceda de 150 euros, a excepción dos produtos que sexan obxecto de impostos especiais.
No seguinte cadro móstranse as operacións que hai que declarar en cada réxime así como os empresarios ou profesionais que poden acollerse a eles:
Réxime exterior á Unión / portelo único | Réxime da Unión / portelo único | Réxime de importación / portelo único para as importacións | |
---|---|---|---|
Tipos de entregas ou prestacións | TODAS as prestacións de servizos de empresas a consumidores na UE |
|
Vendas a distancia de bens importados en envíos ≤ 150 EUR |
Suxeitos pasivos | Non establecidos na UE |
|
Establecidos dentro e fóra da UE, incluídas as interfaces electrónicas |
Si, porque os réximes cobren diferentes entregas e están abertos a diferentes suxeitos pasivos.
Un suxeito pasivo establecido na UE podería utilizar o réxime da Unión e o réxime de importación.
Un suxeito pasivo non establecido na UE podería utilizar os tres réximes se realiza operacións susceptibles de acollerse a cada un deles .
O Estado membro en que o empresario ou profesional rexístrase para aplicar os réximes de portelo único denomínase Estado membro de identificación. A través del vaise a cumprir coas obrigas tributarias derivadas das operacións comprendidas no portelo único no resto de Estados membros.
O devandito Estado vén determinado pola sede ou o establecemento do empresario ou profesional, ou se é o caso, pola do intermediario. No caso de que o empresario ou profesional non estea establecido na Comunidade poderase escoller o Estado de identificación nos termos que se expón no apartado seguinte.
Hai unhas regras comunitarias para a determinación do Estado membro de identificación. Só nalgúns casos pódese escoller libremente o Estado membro de identificación.
Réxime exterior á Unión:
-
Neste réxime, xa que o empresario ou profesional non está establecido na Comunidade, poderá elixir España como Estado de identificación ou calquera outro Estado membro.
Réxime da Unión:
-
Os empresarios ou profesionais que teñan a sede da súa actividade económica no territorio de aplicación do Imposto español, deberán necesariamente, en caso de optar polo Portelo Único, elixir España como o seu Estado membro de identificación.
-
Os empresarios ou profesionais que teñan a sede da súa actividade económica fóra da Comunidade e que teñan no territorio de aplicación do Imposto español un establecemento permanente, deberán elixir España como o seu Estado de Identificación se soamente teñen ese establecemento permanente en todo o territorio da Comunidade.
Se teñen outros establecementos permanentes noutros Estados , poderán elixir como Estado de identificación España ou calquera dos Estados membros en que teñan un establecemento permanente.
-
Os empresarios ou profesionais que teñan a sede da súa actividade económica FÓRA do territorio da Comunidade e que ademais, NON teñan no devandito territorio un establecemento permanente, poderán elixir España como Estado de identificación se no devandito territorio se inicia a expedición ou transporte dos bens.
Réxime de Importación actuando sen intermediario:
-
Os empresarios ou profesionais que teñan a sede da súa actividade económica no territorio de aplicación do Imposto español, deberán necesariamente, en caso de optar polo Portelo Único, elixir España como o seu Estado membro de identificación.
-
Os empresarios ou profesionais que teñan a sede da súa actividade económica fóra da Comunidade e que teñan no territorio de aplicación do Imposto español un establecemento permanente, deberán elixir España como o seu Estado de Identificación se soamente teñen ese establecemento permanente en todo o territorio da Comunidade.
Se teñen outros establecementos permanentes noutros Estados , poderán elixir como Estado de identificación España ou calquera dos Estados membros en que teñan un establecemento permanente.
-
Os empresarios ou profesionais que teñan a sede da súa actividade económica FÓRA do territorio da Comunidade e que ademais, NON teñan no devandito territorio un establecemento permanente, pero que estean establecidos nun terceiro país co que a UE celebrase un acordo de asistencia mutua sobre o IVE poderán elixir España como Estado de identificación ou calquera outro Estado membro.
-
Os empresarios ou profesionais que teñan a sede da súa actividade económica nas Illas Canarias, Ceuta ou Melilla e que non dispoñan de establecemento permanente algún no territorio da Comunidade poderán acollerse ao réxime de importación sen designar un intermediario, en cuxo caso, será o Reino de España o Estado membro de identificación.
-
No resto dos casos (nin sede nin establecemento no territorio da Comunidade nin en territorio terceiro con acordo de asistencia mutua) deberase necesariamente designar un intermediario.
Réxime de Importación actuando con intermediario:
Cando por non estar establecido na Comunidade ou de forma voluntaria o empresario ou profesional designe un intermediario, o Estado membro de identificación virá determinado pola sede ou establecemento do intermediario designado:
-
Os intermediarios que teñan a sede da súa actividade económica no territorio de aplicación do Imposto español, deberán necesariamente, en caso de optar polo Portelo Único, elixir España como o seu Estado membro de identificación.
-
Os intermediarios que teñan a sede da súa actividade económica fóra da Comunidade e que teñan no territorio de aplicación do Imposto español un establecemento permanente, deberán elixir España como o seu Estado de Identificación se soamente teñen ese establecemento permanente en todo o territorio da Comunidade.
Se teñen outros establecementos permanentes noutros Estados , poderán elixir como Estado de identificación España ou calquera dos Estados membros en que teñan un establecemento permanente.
Réxime exterior á Unión:
Os suxeitos pasivos con sede fóra da Comunidade e sen establecementos permanentes en ningún Estado, que elixisen España como Estado de Identificación, poderán cambiar de Estado de Identificación en calquera momento
Réxime da Unión:
-
Os suxeitos pasivos cuxa sede de actividade económica ou o seu único establecemento permanente ou lugar de inicio da expedición ou transporte de bens radica no territorio de aplicación do imposto español non poden ter como Estado de identificación outra Estado da Unión Europea distinta de España.
-
Os suxeitos pasivos con sede fóra da Comunidade que elixisen España como Estado de Identificación, se teñen outros establecementos permanentes ou lugares de inicio da expedición ou transporte de bens noutros Estados, poderán cambiar de Estado de Identificación transcorrida dous anos contados a partir do ano seguinte ao do seu rexistro inicial no Portelo Único.
Réxime de importación actuando sen intermediario:
-
Os suxeitos pasivos cuxa sede de actividade económica ou o seu único establecemento permanente radica no territorio de aplicación do imposto español non poden ter como Estado de identificación outra Estado da Unión Europea distinta de España.
-
Os suxeitos pasivos con sede fóra da Comunidade que elixisen España como Estado de Identificación, se teñen outros establecementos permanentes poderán cambiar de Estado de Identificación transcorrida dous anos contados a partir do ano seguinte ao do seu rexistro inicial no Portelo Único.
-
Os suxeitos pasivos con sede fóra da Comunidade e sen establecementos permanentes en ningún Estado, pero que estean establecidos nun terceiro país co que a UE celebrase un acordo de asistencia mutua sobre o IVE, que elixisen España como Estado de Identificación, poderán cambiar de Estado de Identificación en calquera momento.
-
Os suxeitos pasivos con sede nas Illas Canarias, Ceuta e Melilla que non dispoñan de establecementos permanentes en ningún Estado membro e que non designen intermediario, deberán identificarse necesariamente en España. Poderán rexistrarse noutro Estado membro só se designan un intermediario dese Estado membro, ou se dispuxesen de establecemento permanente no devandito Estado (neste último caso sen necesidade de intermediario).
Réxime de importación actuando con intermediario:
-
Os intermediarios cuxa sede de actividade económica ou o seu único establecemento permanente radica no territorio de aplicación do imposto español non poden ter como Estado de identificación outra Estado da Unión Europea distinta de España.
-
Os intermediarios con sede fóra da Comunidade que elixisen España como Estado de Identificación, se teñen outros establecementos permanentes poderán cambiar de Estado de Identificación transcorrida dous anos contados a partir do ano seguinte ao do seu rexistro inicial no Portelo Único.
O Estado ou Estados membros de consumo son os Estados en que se localizan e gravan as operacións ás que se aplica cada réxime. En particular:
Réxime exterior á Unión (EUOSS): aqueles Estados en que se considera que ten lugar a prestación dos servizos.
Réxime da Unión (UOSS):
No caso das prestacións de servizos, aqueles Estados en que se considera que ten lugar a prestación de servizos.
No caso de vendas a distancia intracomunitaria de bens, aqueles Estados de chegada da expedición ou o transporte dos bens con destino ao cliente.
No caso de determinadas entregas nacionais de bens por parte de interfaces electrónicas, cando a expedición ou o transporte dos bens entregados comece e acabe no mesmo Estado membro, o devandito Estado membro.
Réxime de Importación (IOSS): aqueles Estados de chegada da expedición ou transporte dos bens con destino ao cliente.
Se non teñen ningún establecemento permanente no territorio español de aplicación do imposto nin no resto da Comunidade, deberán optar polo Réxime exterior á Unión .
Se dispón dun establecemento permanente no territorio español de aplicación do imposto ou no resto da Comunidade, deberán optar polo Réxime da Unión.
As illas Canarias forman parte do territorio aduaneiro da UE, pero non forman parte do territorio de aplicación do IVE da UE. As vendas a distancia de bens importados inclúen as vendas realizadas desde terceiros países, así como desde terceiros territorios. Polo tanto, as súas vendas son vendas a distancia de bens importados para as que se pode rexistrar na IOSS :
- Sen designar un intermediario, sendo nese caso España o Estado membro de identificación, non sendo que dispoña de establecemento permanente noutro Estado membro en cuxo caso deberá rexistrarse no devandito Estado, ou;
- Con intermediario, sendo nese caso o Estado Membro de identificación aquel en que estea establecido o intermediario.
É dicir, o Estado membro de identificación será España nos seguintes casos:
- Se non dispondo de establecemento permanente na UE, rexístrase no réxime de importación sen intermediario;
-
Se dispón de establecemento permanente no TAI pero non noutros Estados membros, sen necesidade de intermediario;
-
Se dispondo de establecemento permanente no TAI e noutros Estados membros, escolle España como Estado de identificación, sen intermediario, ou;
-
Se voluntariamente designa un intermediario que estea establecido en España.
Se un provedor non establecido na UE presta servizos a consumidores na UE e realiza vendas intracomunitarias a distancia de bens, debe acollerse e polo tanto rexistrarse en dous réximes distintos, a saber:
-
o réxime exterior á Unión para as prestacións de servizos, e
-
o réxime da Unión para as vendas intracomunitarias a distancia de bens.
O provedor establecido fóra da UE non pode declarar entregas de bens no réxime exterior á Unión, tendo en conta que este unicamente cobre as prestacións de servizos. Do mesmo xeito, tampouco pode declarar as súas prestacións de servizos no réxime da Unión, tendo en conta que non está establecido na UE.
Respecto do réxime exterior á Unión poderá elixir España como Estado de identificación ou calquera outro Estado membro.
Respecto do réxime da Unión poderá elixir España como Estado de identificación se no devandito territorio se inicia a expedición ou transporte dos bens ou outro Estado en que se inicie o transporte.
Polo tanto, un provedor pode estar rexistrado en varios réximes e en distintos Estados membros.
Non, non pode rexistrarse na IOSS para estas transaccións, xa que as vendas se realizan unicamente cando xa importou os bens á UE.
Para as vendas subseguintes realizadas a clientes do Estado membro en que estea establecido aplícanse as normas habituais para as entregas nacionais. Ten que declarar estas vendas na súa declaración nacional do IVE.
Para declarar e pagar o IVE sobre as vendas realizadas a clientes doutros Estados membros da UE (é dicir, onde se encontra o destino dos bens), pode rexistrarse no réxime da Unión no Estado membro en que estea establecida.
No caso de que desexe información adicional ou consultar calquera dúbida en relación aos réximes de portelo único OSS poderá facero da seguinte forma:
Para obter información xeral sobre os réximes e o cumprimento das obrigas formais derivadas do mesmo poderá consultar a través da a Ferramenta de Asistencia virtual de IVE (ATEA):
Pode obter copia en PDF das conversacións mantidas co Asistente ao contestar SI á pregunta foille útil a Ferramenta? para iso necesitará identificarse e facilitar un enderezo de correo electrónico. Así mesmo, poderá consultar as conversacións polas que solicitase copia na Sede Electrónica da Axencia Tributaria no apartado dos "meus "expedientes" (área persoal).
Se esta ferramenta de información automática non resolve a súa dúbida, poderá contactar cos especialistas da Administración Dixital Integral (ADI):
-
a través do chat para a resolución inmediata de cuestións sinxelas ou sobre formalización de modelos (horario: luns a venres 9:00 a 19:00, agosto 9:00 a 14:30)
-
a través da aplicación "INFORMA+" para solicitar criterio sobre cuestións que requiran maior análise, recibindo a súa resposta transcorrida uns días na Sede Electrónica no apartado "Os meus expedientes" (área persoal). Este é a ligazón á aplicación: INFORMA+ (seleccione "Imposto sobre o Valor Engadido ").
Se xa está rexistrado en calquera dos réximes especiais e ten algunha incidencia na súa aplicación, poderá dirixirse ao seguinte enderezo de correo electrónico: moss@correo.aeat.es