Saltar ao contido principal

Maior axilidade e transparencia nos procedementos de recadación impulsados pola Axencia Tributaria

En 2021 creáronse o Equipo Nacional de Embargos, o Equipo Nacional de Alleamentos e a Mesa Nacional de Poxas do Departamento de Recadación con competencia en todo o territorio nacional.

Con esta nova estrutura lógrase máis axilidade na xestión recadadora, ademais, aproveitando os avances das ferramentas informáticas permítese que determinadas actuacións se realicen por unidades con competencia nacional, o que facilita adaptar as cargas de traballo, eliminando a posible sobrecarga nalgúns casos e mitigando o risco dunha posible infrautilización noutros .

O Equipo Nacional de Embargos exerce as funcións propias da xestión e depuración dos embargos de diñeiro en contas á vista ou a prazo aberto en entidades de crédito, así como de embargos de créditos vinculados a terminais de puntos de venda (TPV), resolvendo as incidencias que puidesen producirse na devandita xestión. Correspóndelle exercer as súas competencias relacionadas con requirimentos de información, tramitación e resolución das tercerías que puidesen proporse, así como o control do cumprimento das ordes de embargo que xestione e a esixencia de débedas a terceiros que puidesen resultar responsables por incumprimentos relacionados con estas ordes de embargo.

A creación do Equipo Nacional de Alleamentos supuxo o establecemento de mecanismos de impulso das actuacións nos procedementos de alleamento, lograndose, por un lado, unha mellora cualitativa e cuantitativa na participación cidadá nos distintos procesos de poxa da Axencia Tributaria e, por outro, unha mellor coordinación entre as distintas oficinas repartidas polo territorio nacional, onde se estableceu unha unificación de criterios e unha canle permanente de comunicación que redundou nunha mellora nos servizos ao cidadán. Exerce as funcións relacionadas co deseño, a planificación, a coordinación de actuacións e a fixación de criterios xerais en relación cos procedementos de alleamento. Tamén se encarga de dar publicidade nacional ás poxas.

Por último, a Mesa Nacional de Poxas encárgase de recibir as poxas efectuadas nos procedementos de alleamento en que interveña e, se é o caso, acordar a adxudicación ou declarar deserto o procedemento de alleamento. En caso de adxudicación dos bens poxados, realiza tramítelos posteriores á poxa en relación coa persoa debedora, a adxudicataria e os posibles titulares de dereitos preferentes de adquisición e, finalmente, pode emitir a certificación da acta de adxudicación para terminar coas actuacións posteriores á adxudicación.

En novembro de 2022 puxose a disposición da cidadanía un novo sistema de busca de bens inmobles incluídos nos seus procedementos de poxa. O sistema permite localizar dunha maneira áxil e sinxela calquera inmoble que se adapte ás necesidades do cidadán mediante criterios de busca como a provincia onde radica o inmoble, o tipo de ben ou a súa valoración. O buscador é accesible a través da  aplicación móbil e no apartado de  Poxas (Portal de Poxas do BOE) da sede electrónica da Axencia Tributaria.

Este conxunto de medidas, tanto organizativas como de información e asistencia, encádranse dentro do interese que ten a Axencia Tributaria en implantar sucesivas melloras que faciliten a participación nestes procesos ao maior número de persoas interesadas, proporcionando unha información máis completa e maiores garantías para a cidadanía.