APP Cl@ve en Android
Saltar índex de la informacióActivació del dispositiu
El procés d'activació de l'APP no serà necessari si l'usuari ja tenia registrat este dispositiu en l'APP Cl@ve en una versió anterior, ja que a l'instal·lar l'aplicació, només indicant el patró de seguretat del dispositiu, este quedarà activat.
En cas contrari, per a activar el dispositiu, el primer pas serà indicar el DNI o NIE i la dada de contraste que corresponga:
- Data de validesa , per a DNI ;
- Data d'expedició, per a DNI permanent (01-01-9999);
- Número de suport , si és un NIE.

Per a indicar la data del document pots polsar sobre la icona del llapis per a editar el camp "Data" i completar-ho amb la data en el format indicat: dd/mm/aaaa.

Una altra alternativa és que et desplaus amb les fletxes per anys i mesos i selecciones així la data del DNI.

A la part inferior disposes d'un enllaç que et dirigix al contingut d'ajuda que explica fil per randa com localitzar esta dada en els diferents tipus de document d'identitat existents.

Si es tracta d'un NIE, situa-te en el camp "NÚM. suport" i completa-ho amb el teu número de suport. En este cas també disposes d'un enllaç d'ajuda en el que t'indiquem on es localitza el núm. de suport en el teu document o targeta i com has de consignar-ho.

Si l'usuari no està registrat en Cl@ve, l'APP oferix la possibilitat de registrar-se en aquell moment.

- Si selecciones "Mitjançant videoidentificació", hauràs de tindre un telèfon mòbil amb bona connexió, cambra i micròfon. Un lloc bé il·luminat, amb fons neutre. L'aplicació et guiarà pas a pas i gravarà un vídeo mostrant el DNI (anvers i revers) i la cara completa.
- Si selecciones "Amb certificat electrònic" l'APP et permetrà escollir el certificat electrònic instal·lat en el dispositiu mòbil. En este cas quedaràs registrat en un nivell avançat.
- Si selecciones "Amb DNI electrònic" el dispositiu mòbil ha de disposar de tecnologia NFC. En este cas quedaràs registrat en un nivell avançat.
- També pots seleccionar el registre presencial.
Si l'usuari ja està registrat en Cl@ve, es passa al procés d'activació de l'usuari, per a què s'oferixen diverses alternatives:
-
Activar per SMS. S'enviarà un SMS al telèfon mòbil associat al registre en Cl@ve amb un codi d'activació de 6 caràcters numèrics que tindrà una validesa de 5 minuts. Introduïx el codi que has rebut.

Després polsa "Iniciar sessió". Si no reps l'SMS o finalitza el comptador del temps i, per tant, caduca el codi, pots polsar "No rep l'SMS amb el codi d'activació?". Si el procés es realitza correctament es mostrarà un avís indicant que s'ha inicado la teua sessió en l'APP Cl@ve correctament. Recorda que només pots tindre iniciada la teua sessió en un dispositiu. Polsa "CONTINUAR".

-
Activar amb certificat electrònic. En este cas serà necessari disposar d'un certificat programa instal·lat en el dispositiu mòbil. S'obrirà una nova finestra amb els certificats instal·lats en el dispositiu, marca el del teu interés i polsa "Seleccionar"

Es mostraran els cognoms i nom juntament amb el DNI o NIE del certificat electrònic seleccionat. Si és correcte polsa "INICIAR SESSIÓ". Si l'activació s'ha realitzat correctament es mostrarà l'avís"Has iniciat la teua sessió en l'APP Cl@ve". Polsa "CONTINUAR".

-
Activar amb DNI electrònic. També és possible activar l'APP mitjançant DNIE sempre que el dispositiu tinga tecnologia NFC i tinga el certificat electrònic en vigor. Abans de començar el procés d'activació, l'APP mostra una descripció dels passos del mateix.

Indica la CAN, que és el nombre d'accés que es troba a la part inferior de l'anvers del DNIE, i polsa "LLEGIR DNIE". Aproxima el DNIE al dispositiu; és preferible que el mantingues en una superfície immòbil i dónes suport al dispositiu damunt.

Finalment, hauràs d'introduir la clau d'accés del DNIE. Si el procés es realitza correctament, es mostrara l'avís"Has iniciat la teua sessió en l'APP Cl@ve".
