APP Cl@ve en Android
Saltar índex de la informacióFuncionament de l'APP
Després d'activar el dispositiu, es mostrarà una finestra indicant que no tens pendent cap petició d'autentificació o PIN.
La nova APP no disposa d'una opció per a obtindre un PIN; l'usuari només haurà de permetre l'autentificació que s'ha iniciat al realitzar un tràmit des d'un navegador web o una aplicació mòbil. Si accedixes des del web d'organismes diferents a l'AEAT, es mostrarà la passarel·la Cl@ve amb accessos diferenciats per a Cl@ve Mòbil i Cl@ve PIN.
Accés amb Cl@ve Mòbil
Selecciona "Cl@ve Mòbil (inclou Cl@ve PIN)".
A continuació es mostrarà la petició d'autentificació amb les dades de l'organisme sol·licitant, el comptador de 5 minuts que és el període de validesa de la petició i la indicació que t'adreces a l'APP per a escanejar el codi QR i confirmar la petició. Disposaràs també de l'alternativa d'accés amb l'autentificació per Cl@ve mòbil sense lectura de QR per si fallara l'opció d'escanejar el codi QR.
En l'APP, polsa "Escanejar codi QR" i enfoca amb el lector el codi QR. S'indicarà que existix una petició d'autentificació amb Cl@ve Mòbil i que verifiques que les dades coincidixen amb els que van aparéixer abans. Polsa "Confirmar".
Després serà necessari que l'usuari introduïsca el factor d'autentificació establit per al dispositiu.
Finalment, en l'APP es mostrarà l'avís"Autentificació realitzada" i, en el navegador web, accediràs la gestió que intentaves realitzar ja autenticat.
Accés amb DNI o NIE
Si a l'autenticar-te mitjançant Cl@ve Mòbil no pots accedir escanejant el codi QR amb l'APP Cl@ve disposes d'una altenativa per a identificar-te amb les dades del DNI o NIE, polsa "...continuar amb l'autentificació per Cl@ve mòbil sense lectura del QR".
Si estàs utilitzant un dispositiu mòbil, a l'accedir a un tràmit identificant-te amb Cl@ve Mòbil i l'APP Cl@ve instal·lada, et donarà opció a confirmar la petició d'autentificació obrint l'APP Cl@ve.
En la pantalla d'identificació indica el DNI o NIE i la dada de contraste que corresponga:
- Data de validesa , per a DNI ;
- Data d'expedició, per a DNI permanent (01-01-9999);
- Número de suport , si és un NIE.
Si l'usuari està actiu en l'APP Cl@ve, es mostrarà la petició d'autentificació amb les dades del DNI /NIE, de l'organisme sol·licitant, el comptador de 5 minuts que és el temps de validesa de la petició i la indicació que t'adreces a l'APP per a confirmar la petició.
A continuació obri l'APP o la notificació push o avís que aparega en la mateixa. S'indicarà que existix una petició d'autentificació amb Cl@ve Mòbil que coincidix amb les dades que van aparéixer en la petició al realitzar el tràmit. Polsa "Confirmar"; per seguretat se sol·licitarà una segona confirmació.
Després serà necessari que l'usuari introduïsca el factor d'autentificació establit per al dispositiu (empremta, PIN, patró, reconeixement facial, etc.). Finalment, es mostrarà l'avís"Autentificació realitzada" i podràs tornar a la gestió que intentaves realitzar ja autenticat.
Autentificació amb Cl@ve PIN
Des d'uns altres organismes diferents a l'AEAT s'enllaçarà amb la passarel·la Cl@ve i podràs seleccionar l'accés amb Cl@ve PIN.
A més, si en el web de l'AEAT t'identifiques amb DNI /NIE, passats 59 segons es mostrarà l'opció"...pot accedir amb un PIN per SMS".
Polsa sobre l'avís o notificació de l'APP en el dispositiu mòbil o obri directament l'aplicació i polsa "Té disponible un PIN". Després d'introduir el factor d'autentificació del teu dispositiu mòbil (empremta, patró, etc), es mostrarà directament el PIN obtingut juntament amb el seu comptador de temps de validesa (10 minuts) i l'opció per a copiar-ho.
Nota: El PIN també s'envia per SMS al telèfon mòbil registrat en Cl@ve.
Una altra vegada en el navegador, introduïx el PIN i polsar "Accedir" per a identificar-te amb Cl@ve.