Models del 038 al 180
Saltar índex de la informacióModel 165
La presentació del model 165 requerix identificar-se amb certificat electrònic del declarant.A més del mateix titular de la declaració, també pot presentar-la un tercer que actue en nom seu, ja siga un col·laborador social o un apoderat a realitzar el tràmit.
Et recomanem depurar, prèviament a la presentació de la declaració, el cens dels declarats mitjançant el servici d'Identificació fiscal per a evitar errors d'identificació.
Després d'identificar el presentador amb firma digital, a la finestra emergent, escull una de les opcions per a accedir al formulari:
- Continuar.Et permet donar d'alta una nova declaració introduint totes les dades.Indica el NIF del declarant i prem "Continuar".
- Importar.Podràs importar un fitxer amb format BOE que continue el disseny de registre del model 165 en vigor, obtingut amb el mateix formulari exportant la declaració o amb un programa alié.El límit de registres a importar serà de 40.000;
- Importar any anterior.S'importaran les dades de l'any anterior dels registres actius de l'exercici anterior en el moment de la consulta;per a això, és necessari que accedisques al formulari amb el certificat certificat electrònic o DNI electrònic del declarant, del col·laborador social que va presentar la declaració l'any anterior o un apoderat que haguera presentat la declaració l'any anterior o bé un apoderat a la consulta de la declaració.No és possible importar dades de l'any anterior si la declaració supera els 40.000 registres.Té en compte que una vegada donada d'alta la declaració no estarà disponible esta opció.
El sistema permet accedir de nou a una declaració generada i/o presentada per a realitzar les modificacions necessàries.
- En el cas que existira una sessió de treball guardada però no presentada i desitjares recuperar-la, marca la casella "Carregar la sessió de treball del dd/mm/aaaa";
- Si has presentat una declaració i desitges realitzar modificacions en ella, com són:baixa, modificació o alta de registres marca la casella "Carregar la declaració presentada el dd/mm/aaaa hh:mm:ss";
- Per a donar d'alta una nova declaració marca la casella "Crear una nova declaració".
Selecciona una opció i prem "Continuar".
Per a modificar una declaració ja presentada, carrega la declaració presentada a la finestra inicial marcant "Carregar la declaració presentada el dd/mm/aaaa hh:mm:ss" i, dins de la pestanya "Declarats", realitza els canvis que necessites:donar de baixa i modificar els registres existents o donar d'alta nous registres.
Els camps marcats amb asterisc són obligatoris.L'apartat "Resum de les dades incloses en la declaració" s'autocompleta amb les dades incloses en l'apartat "Declarades".
Si en indicar les dades del declarant existixen incompatibilitats amb la base de dades de la AEAT, el sistema ho detecta, t'informa i et permet accedir a la comprovació del NIF mitjançant el "Servici d'identificació".
Després d'emplenar les dades del declarant, podràs accedir a la incorporació de "Declarats" des de la pestanya "Apartats".
En l'apartat "Declarats" trobaràs un encaix superior des del qual podràs donar d'alta els diferents registres, així com eliminar-los i consultar-los.Per a donar d'alta un declarat prem la icona "Nou registre".
Una vegada emplenades les dades dels socis o partícips, en esta mateixa finestra podràs veure el conjunt d'incorporacions a "Ver llesta de declarats".
En la llista de declarats s'ha habilitat la columna "Estat"On podràs comprovar els registres correctes i incorrectes per la icona.
A més, si has carregat una declaració anteriorment presentada, a la columna "Presentat el"Es mostrarà la data i hora en què va ser presentat eixe registre, amb la possibilitat de modificar-lo o donar-lo de baixa si fora necessari.
A la part inferior de la pantalla es troba l'encaix amb les opcions disponibles al formulari.
Prem el botó "Validar" per a verificar si la declaració és correcta.Si existixen errors s'habilitarà la pestanya "Errors" amb la descripció dels mateixos i el botó "Anar a l'Error" que et dirigix al registre erroni.
La descàrrega del llistat d'errors et mostra el fitxer de text amb el bloc de registres incorrectes.
Si la declaració és correcta obtindràs el missatge "No existixen errors".
Et recomanem que guardes la declaració per a evitar la pèrdua de dades, ja que després d'un temps d'inactivitat la sessió es desconnecta automàticament.Per a això, fes clic al botó "Guardar" que permet generar al núvol un fitxer amb les dades introduïdes fins a eixe moment.No és necessari que la declaració es valide correctament per a poder generar-lo.Si ja existix una declaració guardada anteriorment se sobreescriurà.
Abans de presentar la declaració pots obtindre el "Esborrany", que consta d'un PDF amb la teua declaració;este document no és vàlid per a la seua presentació.
El botó "Importar" et permetrà recuperar un fitxer confeccionat segons el disseny lògic del model 165.
Una vegada seleccionat el fitxer, l'aplicació t'oferirà dues possibilitats:
- A - Esborrar tots els registres de declarats i importar.Amb esta opció esborraràs tota la declaració actual i obtindràs una nova declaració amb les dades que hi haguera al fitxer importat.
- B - Agregar registres de declarats a la declaració actual.D'esta manera conservaràs la declaració actual i sumaràs els nous registres als ja existents.
El botó "Exportar"Genera i guarda un fitxer amb el format del disseny lògic del model.Esta opció exigix que la declaració no continga errors.Este fitxer té per nom el NIF del declarant i l'extensió .165.
Després de validar i guardar la declaració, prem "Firmar i Enviar".
L'última finestra conté l'avís sobre el tractament de dades;marca la casella "Així que" i prem "Firmar i Enviar".
T'apareixerà en pantalla el PDF de la presentació realitzada amb èxit, el CSV que verifica l'autenticitat del document i la possibilitat de tornar a la declaració o de començar-ne una de nova.
Si la declaració que presentaràs conté registres correctes i altres d'erronis, es presentaran sólamente els registres correctes.
Posteriorment hauràs de tornar a la declaració, corregir els errors i realitzar una nova presentació de la declaració completa, incloent tots els registres, tant els ja presentats com les arracades.