Preguntes freqüents per a proveïdors
Saltar índex de la informacióAccés a la plataforma
S'entén per proveïdor al titular d'un dret de crèdit pendent de cobrament derivat de determinades relacions jurídiques amb les Entitats Locals, així com al cessionari a qui se li haja transmés el dret de cobrament.
La plataforma permetrà als proveïdors consultar les factures pendents de pagament i acceptar de forma manifesta el pagament a través d'este procediment.
Si la informació de les factures és correcta, pots donar la teua acceptació (individual o massiva) per al cobrament d'estes factures a través de l' ICO. Esta acceptació porta implícita la renuncia al cobrament d'interessos, costes judicials i unes altres despeses. A més, requerix un compte bancari associat a la factura (comptes SEPA i no SÀPIA ) per a la percepció del seu pagament.
Sí, l'apoderament que ha d'atorgar el proveïdor és el corresponent al procediment ZZ573 - Gestió d'acceptacions de pagament de Proveïdors (ACDGAE de 24-06-2024) que permet a un tercer realitzar este tràmit en el seu nom.
El tràmit d'apoderament pot realitzar-se de forma telemàtica mitjançant el certificat electrònic (o Cl@ve, si és persona física i està registrada en este servici) del proveïdor des de Sede electrònica, seguint la ruta: "Inici", "Informació i Gestions", "Col·laborar amb l'Agència Tributària ", "Registre d'apoderaments", "Alta de poder mitjançant identificació electrònica".
Una vegada dins, hauràs de seleccionar "Alta de poder per a tràmits tributaris específics". A continuació, hauràs d'indicar el NIF de l'apoderat i la data límit del poder (per defecte apareix òmplic amb un marge de cinc anys, que és el màxim permés). Després selecciona el tràmit ZZ573 - Gestió d'acceptacions de pagament de Proveïdors (ACDGAE de 24-06-2024) (situat dins d'"Altres tràmits", "Finançament Local i Autonòmica", i continua el procés.
Finalitzat l'atorgament del poder, l'apoderat podrà accedir amb el seu propi certificat per a gestionar les acceptacions de pagament en Sede electrònica en nom del poderdant.
L'accés a la plataforma mitjançant certificat electrònic s'ha de realitzar usant un certificat electrònic X.509V3 expedit per la FNMT o qualsevol altre certificat electrònic admés per l' AEAT d'acord amb el que preveu l'Ordre HAP/800/2014, de 9 de maig. A continuació, t'indiquem els tipus de certificats admesos:
-
Certificat electrònic de persona física.
-
Certificat electrònic de representant de persona jurídica.
Sí, Cl@ve és un dels tipus d'identificació admesos.
Pots registrar-te en el sistema Cl@ve en la pàgina de l' AEAT o directament en les oficines de registre, si decidixes acostar-te a la teua Administració o Delegació sol·licita cita.