Preguntes freqüents per a proveïdors
Saltar índex de la informacióConsulta de factures
Des de l'opció "Gestió d'acceptacions de pagament de proveïdors" els proveïdors poden visualitzar un llistat de totes les factures que han incorporat al sistema les diverses EE. LL., així com accedir al detall de cada una.
L'aplicació de consulta permet filtrar les recerques.Et recomanem utilitzar l'opció "Netejar" abans de realitzar la primera recerca, per a evitar que es conserven filtrats no desitjats de recerques anteriors.
Per a accedir al "Detall de la factura" fes clic en el camp "ID Factura".
És possible configurar què columnes (quina informació) es mostren en els resultats de la cerca des de les opcions "Mostrar/ocultar columnes".
A més, existix la possibilitat d'exportar les factures que complixen les condicions de recerca en un fitxer CSV (on s'inclou tota la informació de les esmentades factures) des de "Descarregar Factures".
Per a accedir al detall de factures entra en la consulta de factures, establix els criteris de recerca, prem "Buscar" i fes clic sobre el camp "Aneu Factura" de cada un dels resultats de la cerca.
En primer lloc, el proveïdor s'ha d'assegurar que els filtres de recerca no estiguen dificultant localitzar-la.Dins de la consulta de factures, es recomana utilitzar primer el botó "Netejar" i després realitzar la recerca.
En qualsevol cas, els proveïdors que no consten en la relació certificada no podran incloure's en este procediment de cobrament, mantenint els seus drets davant l'entitat local.
Per a obtindre el document acreditatiu accedix a l'opció de consulta de factures, en accedir al detall de qualsevol d'elles, en la part superior apareix l'opció "Descarregar diligència de constància per al Proveïdor".
En fer clic en "Descàrrega diligència de constància per al Proveïdor", es descarrega un document PDF verificable mitjançant Codi Segur Verificació que conté el detall del moviment realitzat (acceptació de la factura o anul·lació d'una acceptació anterior).
Des de l'enllaç "Descarregar totes les Factures" situat al menú superior de l'apartat de consulta de factures.
Si, elegint l'opció corresponent en el desplegable "Tipus Factura" dins de la finestra de consulta de factures.
L'estat de la factura és el valor intern, relatiu a la tramitació de la factura.Recull els possibles valors que pot prendre una factura durant el seu procés de tramitació.És independent de la situació de la factura.Els possibles estats d'una factura són:
Activa.Inicialment, totes les factures que s'incorporen a la plataforma es troben en este estat.Per a poder realitzar qualsevol gestió o tramitació, una factura s'ha de trobar en l'estat "Activa".Només es poden enviar al ICO les factures que es troben actives.
Anul·lada.Les entitats locals poden posar una factura en este estat pels motius que consideren oportuns:factura errònia, factura duplicada, etc. Des d'este estat, una factura no es pot enviar al ICO.
Anul·lada ja pagada.És un cas particular de l'estat "Anul·lada", però en el qual es coneix el motiu exacte pel qual es va anul·lar la factura.
Enviada ICO.Totes les factures que s'envien al ICO estan en l'estat "Enviada ICO".Només poden passar a l'estat "Enviada ICO", les factures que estan actives i que el proveïdor haja acceptat de forma manifesta el pagament de la factura.
Rebutjada ICO.Les factures enviades al ICO poden ser rebutjades per este organisme per diferents motius.I passaran a l'estat "Rebutjada ICO".
La situació de la factura reflectix el posicionament del proveïdor sobre l'esmentada factura, indicant si la factura està pendent d'acceptació per part del proveïdor o si ha manifestat la seua acceptació.
Els valors que podrà prendre la situació són:
Pendent d'acceptació.Situació en la qual es troba la factura quan s'ha incorporat al sistema o quan el proveïdor ha determinat l'acceptació manifestada de la factura i en un pas posterior decidix anul·lar l'esmentada acceptació.
Acceptació manifestada.Partint de la situació anterior, el proveïdor pot acceptar una factura, a través de la funcionalitat d'acceptació de factures de la plataforma.