Pagament d'autoliquidacions amb targeta
Les declaracions i autoliquidacions exigides per la normativa tributària que suposen un ingrés, i per a les quals no s'haja seleccionat com a forma de pagament la domiciliació bancària, necessiten per a la seua correcta recepció per l'Agència Tributària un NRC (Número de referència complet):codi que es genera per a identificar l'ingrés tributari realitzat.
La Seu Electrònica oferix la possibilitat d'obtindre un NRC a través de la seua passarel·la de pagament mitjançant càrrec en compte o amb càrrec en targeta.
Per a realitzar el pagament és necessari disposar de certificat o DNI electrònic o estar registrat en el sistema d'identificació Cl@ve PIN.
Un altre requisit indispensable serà tindre fons depositats en entitats financeres que ostenten la condició de Colaboradoras en la recaptació dels tributs i oferisquen als seus clients el servici de cobrament a través d'internet.Pots consultar el llistat d'Entitats Bancàries adherides a este conveni de col·laboració, en funció de la forma de pagament seleccionada (càrrec en compte o targeta), en l'enllaç "Ver Entitats adherides a este servei".
Actualment no està permés el pagament d'impostos mitjançant esta via per a comptes mancomunats.Este tipus de comptes han d'obtindre el NRC directament en la EEFF.
Com realitzar el pagament d'autoliquidacions amb targeta.
Una vegada confeccionada la declaració amb resultat a ingressar que desitges presentar electrònicament, i conegut per tant l'import del deute, accedix a l'opció de pagament "Autoliquidacions" de l'apartat "Pagar, ajornar i consultar deutes" de la nostra Seu electrònica i tria la forma de pagament amb targeta.Identifica't amb certificat, DNIi o Cl@ve PIN.
Una altra alternativa per a obtindre el NRC és enllaçar amb la passarel·la de pagament utilitzant el botó "Realitzar pagament (Obtindre NRC)" que s'habilitarà al formulari o programa per a la presentació de la declaració en seleccionar la forma de pagament que supose un ingrés, ja siga parcial o total.
Selecciona el model, les dades identificatives i econòmiques.En el pagament amb targeta hauràs de seleccionar l'entitat emissora i introduir les dades de la targeta.Després, prem "Acceptar dades i Continuar".
Es mostrarà un resum de les dades introduïdes, comprova que les dades siguen correctes ja que una vegada realitzat l'ingrés no podràs anul·lar-lo per internet.Si és correcte marca la casella "Així que" i prem el botó "Firmar i Enviar".
Si tot és correcte podràs veure en pantalla el NRC assignat.Es tracta d'un codi de 22 caràcters que es genera com a justificant del pagament per a presentacions a través d'internet.En està pàgina disposaràs de 2 opcions:
"Justificant de Pagament":descarregaràs en PDF el rebut del càrrec en compte amb un resum de les dades del pagament.
"Realitzar Declaració":mitjançant esta opció enllaçaràs amb el tràmit de la Seu per al que has obtingut el NRC per a finalitzar la presentació.
Si en alguna ocasió no has pogut obtindre el Número de Referència NRC, per una incidència puntual, podràs recuperar-lo accedint de nou a la passarel·la de pagament, es mostrarà una finestra amb el botó "Recuperació de NRC" al costat del text "El càrrec s'ha realitzat amb èxit però per problemes tècnics no es pot alliberar el NRC, utilitze l'opció de Recuperació de NRC Este procés no generarà càrrecs addicionals en el seu compte".Este text indica que l'operació ha sigut correcta i existix el càrrec.
Este botó permet obtindre el NRC de forma immediata i no genera nous càrrecs.
Perquè es mostre el botó "Recuperació de NRC"S'han de complir estos requisits:
Que estigues accedint al pagament o enllaçant des d'un formulari, amb la Passarel·la de Pagaments de la AEAT i no estigues accedint per l'opció de consulta d'un pagament anterior.
Que hages realitzat el pagament correctament i hi haja càrrec en l'Entitat Financera.
Que no hages obtingut en pantalla el NRC a causa d'una incidència, possiblement molt puntual.
Si de forma persistent no pots recuperar el NRC, pots verificar si el pagament s'ha realitzat i, si procedix, recuperar el NRC a la pàgina "Consultar deutes" en l'apartat "Consulta pagaments anteriors i Anul·lació Nrcs", fent clic en "Autoliquidacions.Consulta d'una pagament anterior per pagament amb targeta".Cal introduir exactament les mateixes dades que es van facilitar per a realitzar el pagament i, si este existix, s'obtindrà el NRC generat que servisca de justificant.
Recorda que si no disposes de certificat electrònic, DNI electrònic o Cl@ve PIN tens altres alternatives per a obtindre el NRC:
Acudir a una oficina de la seua Entitat Bancària i facilitar totes les dades relatives a l'autoliquidació.No necessites aportar cap model, només les dades que s'utilitzen per a la generació del NRC i que són els mateixos que et sol·liciten per a fer el pagament (model, exercici, període, NIF declarant, cognom i import exacte de l'ingrés).
Mitjançant el servei de banca electrònica si l'Entitat Bancària t'oferix esta possibilitat.
Si estàs realitzant el pagament per a una altra persona i tens apoderament per a utilitzar el compte de l'obligat al pagament, té en compte que per a poder obtindre el NRC a través de la passarel·la de pagaments de la AEAT han de coincidir el titular del certificat i el titular del compte com a ordenants del pagament, però el NIF que es facilite a l'Entitat Col·laboradora per a obtindre el NRC serà sempre el del declarant o obligat tributari.