Model 210
Saltar índex de la informacióApoderament entre cònjuges per a la presentació de declaraciós conjuntes del model 210
En el cas que la presentació del model 210 es corresponga amb una autoliquidació de dos cònjuges de rendes derivats de transmissions de béns immobles que opten per la presentació conjunta, l'accés al formulari i la firma de la declaració haurà de realitzar-se amb el certificat electrònic d'un d'ells.L'altre cònjuge haurà de realitzar, prèviament a l'enviament de la declaració, un apoderament a favor del declarant que enviarà el model.
Mentre que la presentació electrònica del model 210 exigix la identificació mitjançant certificat o DNI electrònic, el segon titular pot realitzar l'apoderament amb certificat electrònic, DNIi o Cl@ve PIN.
L'apoderament que permet la presentació del model 210 és l'apoderament específic "210P (inclòs també en l'apoderament general "GENERALLEY58”).
Quan el cònjuge accedisca a donar d'alta l'apoderament 210P haurà d'indicar el NIF del declarant que realitzarà la presentació del model 210 i la data de caducitat de l'apoderament.La durada màxima d'este apoderament és de 5 anys des del dia en què es realitza l'alta de poder.S'ha de marcar també la casella d'autorització al tractament de dades personals.
Una vegada realitzat l'apoderament es podrà presentar la declaració de forma conjunta, assegurant-se de facilitar les següents dades:tipus de Renda, en clave 28 i en l'apartat "Determinats de la base impossible", Clau C (cònjuge), les quotes de participació de contribuent i cònjuge i la identificació del cònjuge.