Mesures extraordinàries en l'Impost sobre el Valor de la Producció d'Energia Elèctrica previstes en el Reial decret-llei 18/2026, de 29 de juny, pel qual s'adopten determinades mesures en el marc del Pla Integral de Resposta a la Crisi a Orient Mitjà:
En aplicació de l'article 14 del Reial decret-llei 18/2026, de 29 de juny, s'introduïxen noves minoracions de la base imposable de l'Impost sobre el Valor de la Producció d'Energia Elèctrica per a l'exercici 2026.
Així mateix, l'article 15 introduïx el tipus impositiu aplicable per als exercicis 2027 i 2028.
Mesures tributàries per a combatre la crisi energètica derivada del conflicte bèl·lic a Orient Mitjà. Impost sobre el Valor de la Producció d'Energia Elèctrica.
Conforme a l'article 14 del Reial decret-llei 18/2026, de 29 de juny, la base imposable de l'Impost sobre el Valor de la Producció d'Energia Elèctrica corresponent a l'any 2026 és objecte de les següents minoracions:
- Una minoració del 10 per cent de les retribucions corresponents a l'electricitat incorporada al sistema durant el primer trimestre natural de 2026, que suposa que integraran la base imposable de l'impost el 90 per cent d'estes retribucions.
- Una minoració de la totalitat de les retribucions corresponents a l'electricitat incorporada al sistema durant el segon trimestre natural de 2026, que suposa que estes retribucions no integraran la base imposable de l'impost.
- Una minoració del 30 per cent de les retribucions corresponents a l'electricitat incorporada al sistema durant el tercer trimestre natural de 2026, que suposa que integraran la base imposable de l'impost el 70 per cent d'estes retribucions.
- Una minoració del 40 per cent de les retribucions corresponents a l'electricitat incorporada al sistema durant el quart trimestre natural de 2026, que suposa que integraran la base imposable de l'impost el 60 per cent d'estes retribucions.
Estes minoracions modifiquen el valor de la producció d'energia elèctrica que ha de tindre's en compte per al càlcul dels pagaments fraccionats i l'autoliquidació anual de l'any 2026.
Conforme a l'article 15 del Reial decret-llei 18/2026, de 29 de juny, el tipus impositiu de l'Impost sobre el Valor de la Producció d'Energia Elèctrica exigible en els exercicis 2027 i següents es reduïx:
· En l'exercici 2027 el tipus impositiu exigible serà del 3,5 per cent.
· En els exercicis 2028 i següents el tipus impositiu exigible serà del 0 per cent.