VAT. VAT Record Books SII.
Highlights
VAT ledgers can be submitted via the web service. All the information on how to connect with this web service will be found in Technical Information.
Information
- Tax Agency: New VAT management system based on Immediate Supply of Information
- Main tax developments introduced by Royal Decree 596/2016 (344 kB - pdf )
- SII information scheme (1556 kB - pdf )
- Tax Agency: Frequently Asked Questions. General issues
- Frequently asked questions to apply from 1 April 2023 (1.70 MB - pdf )
- Explanatory note regarding Order HFP/187/2018, of 22 February, amending Order HFP/417/2017, of 12 May (29 kB - pdf )
- Criteria for determining the inspection competition for VAT purposes, after the modification of the Economic Agreement with Navarre (210 kB - pdf )
- Presentations
- Tax Agency: Methods for the provision of billing records
- Contact
- Tax Agency: Previous versions
Technical Information
- Presentation via web service (162 kB - pdf )
- Functional blocks (153 kB - xls )
- Description of the web service (23-11-2022) (7.23 MB - pdf )
- Outlines
- Document of validations and errors (01-01-2023) (1.78 MB - pdf )
- WSDL of web services
- Frequently asked technical questions
- Presentations
- External Test web portal
- Contact
Real Decreto 596/2016, de 2 de diciembre, para la modernización, mejora e impulso del uso de medios electrónicos en la gestión del Impuesto sobre el Valor Añadido, por el que se modifican el Reglamento del Impuesto sobre el Valor Añadido, aprobado por el Real Decreto 1624/1992, de 29 de diciembre, el Reglamento General de las actuaciones y los procedimientos de gestión e inspección tributaria y de desarrollo de las normas comunes de los procedimientos de aplicación de los tributos, aprobado por el Real Decreto 1065/2007, de 27 de julio, y el Reglamento por el que se regulan las obligaciones de facturación, aprobado por el Real Decreto 1619/2012, de 30 de noviembre.
Orden HFP/417/2017, de 12 de mayo, por la que se regulan las especificaciones normativas y técnicas que desarrollan la llevanza de los Libros registro del Impuesto sobre el Valor Añadido a través de la Sede electrónica de la Agencia Estatal de Administración Tributaria establecida en el artículo 62.6 del Reglamento del Impuesto sobre el Valor Añadido, aprobado por el Real Decreto 1624/1992, de 29 de diciembre, y se modifica otra normativa tributaria.
Resolución de 13 de marzo de 2017, de la Dirección General de la Agencia Estatal de Administración Tributaria, por la que se aprueba el documento normalizado para acreditar la representación de terceros en el Procedimiento de Suministro Electrónico de Registros de Facturación a través de la Sede Electrónica de la Agencia Tributaria.