Preguntes freqüents per a Ens Locals
Saltar índex de la informacióAccés a la plataforma
La plataforma està destinada a les entitats locals, entenent com a entitat local la seua administració general i la resta d'entitats, organismes i ens dependents d'ella, inclosos al sector de les Administracions Públiques, subsector de Corporacions Locals, d'acord amb la definició i delimitació del Sistema Europeu de Comptes Nacionals i Regionals.
Amb base en els apartat 3 i 4 del Reial Decret-llei 17/2014, de 26 de desembre, el ACDGAE de 6 de febrer de 2023 contempla dos règims diferenciats:un règim d'aplicació obligatòria i un altre de carácer voluntari.
En el següent enllaç s'explica amb detall les característiques de cada règim i les Entitats Locals que deuen o poden participar en cada un d'ells.
La plataforma permetrà als ens locals habilitats, la gestió de les factures pendents de pagament als seus proveïdors i que es finançaran a través del ICO.El llistat d'Entitats Locals incuidas en el Procediment de Pagament a Proveïdors 2023 es troba publicat al Portal Institucional del Ministero de Hacienda i Funció Pública.
En ambdues relacions estan incloses les entitats locals principals i els seus dependents, sempre que estiguen classificades com administracions públiques, i estan disponibles en els següents enllaços:
Règim de participació obigatoria:
Règim de participació voluntària:
Sí, també es permet l'accés a la plataforma mitjançant l'ús de Cl@ve PIN.
En este cas, serà necessari disposar prèviament d'un apoderament al procediment ZZ391 - Gestió de factures d'Entitats Locals (ACDGAE de 06-02-23), que permet realitzar este tràmit en representació d'un determinat ens local.
El NIF de l'Ens principal registrat en la AEAT com a oficina gestora ha d'atorgar poder per a realitzar el tràmit ZZ391 al NIF de la persona que gestionarà les factures.Pot apoderar-lo de forma telemàtica per mitjà del seu certificat electrònic des de la seu electrònica, seguint la ruta:"Inici", Informació i Gestions, "Col·laborar amb l'Agència Tributària, "Registre d'apoderaments", "Alta de poder mitjançant identificació electrònica".
Per a accedir a la plataforma, les persones autoritzades per les entitats necessiten disposar d'un certificat electrònic admés per la AEAT per a accedir a la seua seu electrònica (certificat electrònic X.509V3 expedit per la FNMT o qualsevol altre certificat electrònic admés per la AEAT d'acord amb el previst en l'Ordre HAP/800/2014, de 9 de maig).A continuació, s'indiquen els tipus de certificats admesos:
Certificat electrònic de representant de persona jurídica.El NIF de la persona jurídica ha de correspondre amb el NIF d'un ens principal.
Certificat de persona física.Necessita estar apoderat al tràmit ZZ391 - Gestió de factures d'Entitats Locals (ACDGAE de 06-02-23) per l'ens principal.
Certificat d'empleat públic.El certificat ha de tindre el NIF de l'ens principal i, a més, necessita estar apoderat al tràmit ZZ391 - Gestió de factures d'Entitats Locals (ACDGAEde 06-02-23) per l'ens principal.