Preguntes freqüents per a Ens Locals
Saltar índex de la informacióAccés a la plataforma
La plataforma està destinada a les entitats locals, entenent com a entitat local a la seua administració general i a la resta d'entitats, organismes i ens dependents d'ella, inclosos en el sector de les Administracions Públiques, subsector de Corporacions Locals, d'acord amb la definició i delimitació del Sistema Europeu de Comptes Nacionals i Regionals.
Amb base en els apartats 3 i 4 del Reial decret-llei 17/2014, de 26 de desembre, el ACDGAE de 24 de juny de 2024 contempla dos règims diferenciats: un règim d'aplicació obligatori i un altre de caràcter voluntari.
En el següent enllaç s'explica amb detall les característiques de cada règim i les Entitats Locals que han d'o poden participar a cada un d'ells.
Extracte ACDGAE 24-06-2024-MPP 2024
La plataforma permetrà, als ens locals habilitats, la gestió de les factures pendents de pagament als seus proveïdors i que es finançaran a través de l'ICO. El llistat d'Entitats Locals incloses en el Procediment de Pagament a Proveïdors 2024 es troba publicat al Portal Institucional del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública.
En ambdues relacions estan incloses les entitats locals principals i els seus dependents, sempre que estiguen classificades com administracions públiques, i estan disponibles en els següents enllaços:
-
Règim de participació obigatoria:
-
Règim de participació voluntària:
Sí, també es permet l'accés a la plataforma mitjançant l'ús de Cl@ve.
En este cas, serà necessari disposar prèviament d'un apoderament al procediment ZZ571 - Gestió de factures Entitats Locals (ACDGAE de 24-06-2024), que permet realitzar este tràmit en representació d'un determinat ens local.
El NIF de l'Ens principal registrat a l'AEAT com oficina gestora ha d'atorgar poder per a realitzar el tràmit ZZ571 al NIF de la persona que gestionarà les factures. Pot apoderar-ho de forma telemàtica mitjançant seu certificat electrònic des de Sede electrònica, seguint la ruta: "Inici", "Informació i Gestions", "Col·laborar amb l'Agència Tributària ", "Registre d'apoderaments", "Alta de poder mitjançant identificació electrònica".
Per a accedir a la plataforma, les persones autoritzades per les entitats necessiten disposar d'un certificat electrònic admés per l'AEAT per a accedir a seu Sede Electrònica (certificat electrònic X.509V3 expedit per la FNMT o qualsevol altre certificat electrònic admés per l'AEAT d'acord amb el que preveu l'Ordre HAP/800/2014, de 9 de maig). A continuació, s'indiquen els tipus de certificats admesos:
-
Certificat electrònic de representant de persona jurídica. El NIF de la persona jurídica ha de correspondre amb el NIF d'un ens principal.
-
Certificat de persona física. Necessita estar apoderat al tràmit ZZ571 - Gestió de factures Entitats Locals (ACDGAE de 24-06-2024) per l'ens principal.
-
Certificat d'empleat públic. El certificat ha de tindre el NIF de l'ens principal i, a més, necessita estar apoderat al tràmit ZZ571 - Gestió de factures Entitats Locals (ACDGAE de 24-06-2024) per l'ens principal.