Preguntes freqüents per a Ens Locals
Saltar índex de la informacióGestió de factures
Des de l'opció "Gestió de factures Entitats Localsés possible realitzar l'alta de factures de dues maneres:
De forma individual prement al menú "Alta de factures".
De forma massiva des del menú "Accions massives".A l'esmentat menú està disponible "Alta/modificació massiva de factures".Esta opció permeten importar un fitxer CSV que continga múltiples factures.Hi ha plantilles d'exemple en cada apartat destinat a realitzar accions massives.
Una vegada seleccionada l'operació, cal importar l'arxiu CSV que contindrà les factures que es vol donar d'alta i/o modificar, a través del botó "Examinar".Este fitxer contindrà una primera fila amb el nom dels camps de les factures que es donaran d'alta (separats per ";"). El format que ha de complir la resta de files es pot comprovar descarregant la plantilla d'incorporació massiva de factures, l'enllaç del qual amb el literal "Descarregar plantilla d'Alta / modificació massiva de factures" es troba en la part superior de la pàgina.
Per a poder donar d'alta una factura, la data en què es realitze l'acció ha de complir el període establit per a això.
Del 06 de març al 21 de març: les Entitats Locals, pertanyents al règim obligatori, donaran d'alta a la plataforma les factures pendents de pagament dels seus proveïdors.Poden realitzar les modificacions que consideren oportunes sobre les factures remeses a la plataforma.
Del 14 d'abril al 28 d'abril: les Entitats Locals, pertanyents al règim voluntari, donaran d'alta a la plataforma les factures pendents de pagament dels seus proveïdors. Poden realitzar les modificacions que consideren oportunes sobre les factures remeses a la plataforma.
S'admeten NIF, NIE i codis donats d'alta al Cens Ampliat d'Aduanas.
En el cas que la factura es corresponga amb un proveïdor estranger que no dispose de NIE, contacte amb el Centre d'Atenció a Ens Locals a través del formulari habilitat.Haurà de proporcionar, per eixa via, les següents dades relacionades amb el proveïdor:
País del proveïdor.En el seu defecte, codi normalitzat de 2 caràcters que identifique el país de procedència.
Identificador del proveïdor.Número de passaport o qualsevol altra dada que identifique el proveïdor.
Nom o raó social del proveïdor.
Direcció o seu social del proveïdor.Dada opcional.
Municipi/estat/ciutat de procedència del proveïdor.Dada opcional.
Persona física o jurídica.Dada obligatòria.
Les dades proporcionades seran verificades i, en cas de considerar-se correctes, es procedirà a donar d'alta el proveïdor.
Per a poder modificar individualment una factura, cal accedir al detall de la factura i fer clic en l'opció "Modificar" situada en la part superior.
Nota:si no apareix esta opció pot deure's que no es troba en el termini establit per a la modificació de factures (entre el 6 de març i l'11 d'abril per a Ens Locals del règim obligatori;entre el 14 d'abril i el 12 de maig per a Ens Locals del règim voluntari).Tampoc no és possible modificar una factura si el seu estat no és "Activa" o si, fins i tot estant activa, la seua situació és "Acceptació manifestada".No es pot modificar una factura ja acceptada.
També és possible realitzar una modificació massiva des del menú "Accions massives", "Alta/modificació massiva de factures". Este apartat permet donar d'alta noves factures, modificar les ja incorporades o realitzar ambdues operacions alhora (altes de noves factures i modificacions de factures existents).
Una vegada seleccionada l'operació, cal importar l'arxiu CSV que contindrà les factures que es vol donar d'alta i/o modificar, a través del botó "Examinar".Este fitxer contindrà una primera fila amb el nom dels camps de les factures que es donaran d'alta i/o modificar (separats per ";"). El format que ha de complir la resta de files es pot comprovar descarregant la plantilla d'incorporació massiva de factures, l'enllaç del qual amb el literal "Descarregar plantilla d'Alta / modificació massiva de factures" es troba en la part superior de la pàgina.
L'anul·lació de factures de forma individual o massiva (canvi d'estat a "Anul·lada") està disponible des del 6 de març fins a l'11 d'abril per a Ens Locals en règim obligatori i des del 14 d'abril al 12 de maig per a Ens Locals en règim voluntari.
Tots excepte l'ID de l'ens principal.
En primer lloc, les factures es poden modificar sempre que la data en què es realitze l'acció complisca el període establit per a això (entre el 6 de març i l'11 d'abril per a ens locals del règim obligatori.Entre el 14 d'abril i 12 de maig per a ens locals del règim voluntari).
Si fins i tot estant en el termini establit, no es permet modificar una factura cal comprovar si l'estat de la factura és "Activa" i la seua situació és "Pendent d'Acceptació", només es podrà modificar l'estat d'una factura si es complix esta condició.No és possible modificar una factura en estat de "Acceptació Manifestada".
L'acceptació del pagament en nom d'un proveïdor pot realitzar-se de dues formes:individual i massiva.
Per a poder acceptar el pagament individualment, cal accedir al detall de la factura i fer clic en l'opció "Acceptar el pagament en nom del Proveïdor" situat en la part superior.
Nota:si no apareix esta opció pot deure's que no es troba en el termini establit per a les acceptacions de pagaments en nom del Proveïdor (del 22 de març a l'11 d'abril per a ens locals del règim obligatori i del 3 de maig al 12 de maig per a ens locals del règim voluntari), al qual la factura estiga anul·lada o al qual ja haja sigut acceptat el pagament per part del proveïdor (situació "Acceptació Manifestada").
També és possible realitzar una acceptació massiva en nom del proveïdor des del menú "Accions massives", "Acceptació massiva de pagament en nom del Proveïdor".
Una vegada seleccionada l'operació, cal importar l'arxiu CSV que contindrà les factures que es vol donar d'alta i/o modificar a través del botó "Examinar".Este fitxer contindrà una primera fila amb el nom dels camps de les factures que es donaran d'alta i/o modificar (separats per ";"). El format que ha de complir la resta de files es pot comprovar descarregant la plantilla d'incorporació massiva de factures, l'enllaç del qual amb el literal "Descarregar plantilla d'Acceptació massiva de pagament en nom del Proveïdor", es troba en la part superior de la pàgina.
Només és possible acceptar el pagament en nom del proveïdor en uns terminis determinats:del 22 de març a l'11 d'abril per a ens locals del règim obligatori i del 3 de maig al 12 de maig per a ens locals del règim voluntari.
Si estant en el termini establit no és possible acceptar el pagament, cal comprovar si l'estat de la factura és "Activa" i la seua situació és "Pendent d'Acceptació".No és possible acceptar una factura que ja es troba en estat "Acceptació Manifestada", quan ja ha sigut acceptat el pagament;les EE. LL. només podrien:
Anul·lar la factura (canviar l'estat a "Anul·lada").
Anul·lar l'acceptació prèvia del proveïdor.
Obtindre el resguard ("Descarregar diligència de constància per al Proveïdor").
Per a poder modificar el IBAN és necessari anul·lar prèviament l'acceptació de pagament en nom del proveïdor per a poder tindre accés a l'opció "Modificar" (la qual no apareix si una factura es troba en estat "Acceptació Manifestada").
Nota: cal tindre present que només és possible anul·lar l'acceptació prèvia del pagament en nom del proveïdor en uns terminis determinats:del 22 de març a l'11 d'abril per a ens locals del règim obligatori i del 3 de maig al 12 de maig per a ens locals del règim voluntari.A més, dins d'eixe termini només es podrà anul·lar l'acceptació d'una factura si el seu estat és "Activa"i la seua situació "Acceptació Manifestada".
Una vegada realitzada l'anul·lació de l'acceptació prèvia del pagament, la factura torna a passar a la situació "Pendent Acceptació".En eixe estat és quan és possible accedir a la modificació de la factura des de l'opció "Modificar".
Una vegada corregit el IBAN, ja que la factura es troba en estat "Pendent Acceptació" es deu "Acceptar el pagament en nom del Proveïdor" perquè la factura torne a passar a l'estat "Acceptació Manifestada".
És possible anul·lar l'acceptació prèvia d'un pagament en nom del proveïdor de dues formes:individual i massiva.
Per a poder anul·lar l'acceptació del pagament individualment, cal accedir al detall de la factura i fer clic en l'opció "Anular acceptació prèvia del pagament" situat en la part superior.
Nota: si no apareix esta opció pot deure's que no es troba en el termini establit per a realitzar este tràmit (del 22 de març a l'11 d'abril per a ens locals del règim obligatori i del 3 de maig al 12 de maig per a ens locals del règim voluntari).A més, només és possible anul·lar l'acceptació del pagament si el seu estat és "Activa"i la seua situació és "Acceptació Manifestada".
També és possible realitzar una modificació massiva des del menú "Accions massives", "Anul·lació massiva d'acceptació prèvia del proveïdor".
Una vegada seleccionada l'operació, cal importar l'arxiu CSV que contindrà les factures que es vol donar d'alta i/o modificar a través del botó "Examinar".Este fitxer contindrà una primera fila amb el nom dels camps de les factures que es donaran d'alta i/o modificar (separats per ";"). El format que ha de complir la resta de files es pot comprovar descarregant la plantilla d'incorporació massiva de factures, l'enllaç del qual amb el literal "Descarregar plantilla d'anul·lació massiva de pagament en nom del proveïdor" es troba en la part superior de la pàgina.
A les factures, es pot anul·lar l'acceptació del pagament sempre que la data en què es realitze l'acció complisca el període establit per a això i que l'ens local siga un ens habilitat per a això.A més, només és possible anul·lar l'acceptació del pagament si el seu estat és "Activa" i la seua situació és "Acceptació Manifestada".
Com s'indica en els "Avisos" situats a la part inferior de l'apartat "Alta / modificació massiva de factures", els elements que s'importen constaran d'una relació de dades compostes per un màxim de 501 files.
Sí.Des de l'enllaç "Descàrrega de plantilles", situat en la part superior de la pàgina de consulta de factures, l'usuari pot descarregar-se les plantilles de les accions massives.
Les plantilles de les accions massives són:
Plantilla d'alta / modificació massiva de factures.
Plantilla de canvi d'estat massiu de factures.
Plantilla d'acceptació massiva de pagaments.
Plantilla anul·lació massiva d'acceptacions prèvies de pagaments.
Sí, des de l'enllaç "Canviar estat" situat en la part superior del detall de la factura (al qual s'accedix des de la consulta de factures) és possible canviar l'estat d'una factura a "Anul·lada" o "Anul·lada per ja pagada".
No obstant això, esta operació només pot realitzar-se en el període establit per a això (del 6 de març a l'11 d'abril per a ens locals del règim obligatori i del 14 d'abril al 12 de maig per a ens locals del règim voluntari).