Preguntes freqüents per a Ens Locals
Saltar índex de la informacióGestió de factures
Des de l'opció"Gestió de factures Entitats Locals"és possible realitzar l'alta de factures de dos maneres:
-
De forma individual polsant en el menú "Alt de factures".
-
De forma massiva des del menú "Accions massives". En este menú està disponible "Alta/modificació massiva de factures". Esta opció permeten importar un fitxer CSV que continga múltiples factures. Existixen plantilles d'exemple en cada apartat destinat a realitzar accions massives.
Una vegada seleccionada l'operació, cal importar l'arxiu CSV que contindrà les factures que es vol donar d'alta i/o modificar, a través del botó "Examinar". Este fitxer contindrà una primera fila amb el nom dels camps de les factures que es donaran d'alta (separats per ";"). El format que ha de complir la resta de files es pot comprovar baixant la plantilla d'incorporació massiva de factures, enllaç del qual amb el literal "Baixar plantilla d'Alta / modificació massiva de factures" es troba a la part superior de la pàgina.
Per poder donar d'alta una factura, la data en què es realitze l'acció ha de complir el període establit per això.
-
Del 16 al 27 de setembre: les Entitats Locals, pertanyents al règim obligatori, donaran d'alta en la plataforma les factures pendents de pagament dels seus proveïdors. Poden realitzar les modificacions que consideren oportunes sobre les factures remeses a la plataforma.
-
Del 10 al 21 d'octubre: les Entitats Locals, pertanyents al règim voluntari, donaran d'alta en la plataforma les factures pendents de pagament dels seus proveïdors. Poden realitzar les modificacions que consideren oportunes sobre les factures remeses a la plataforma.
S'admeten NIF, NIE i codis donats d'alta en el Cens Ampliat de Duanes.
En cas que la factura es corresponga amb un proveïdor estranger que no dispose de NIE, contacte amb el Centre d'Atenció a Ens Locals a través del formulari habilitat. Haurà de proporcionar, per aquella via, les següents dades relacionats amb el proveïdor:
-
País del proveïdor. Si no, codi normalitzat de 2 caràcters que identifique el país de procedència.
-
Identificador del proveïdor. Número de passaport o qualsevol altra dada que identifique al proveïdor.
-
Nom o raó social del proveïdor.
-
Direcció o sede social del proveïdor. Dada opcional.
-
Municipi/estat/ciutat de procedència del proveïdor. Dada opcional.
-
Persona física o jurídica. Dada obligatòria.
Les dades proporcionades seran verificats i, en cas de considerar-se correctes, es procedirà a donar d'alta al proveïdor.
-
Per poder modificar individualment una factura, cal accedir al detall de la factura i fer clic en l'opció"Modificar" situada a la part superior.
Nota: si no apareix esta opció es pot deure al fet que no es troba en el termini establit per a la modificació de factures (des del 16 de setembre fins el 9 d'octubre de 2024 per a ens locals del règim obligatori i entre el 10 i el 31 d'octubre de 2024 per a ens locals del règim voluntari.). Tampoc és possible modificar una factura si seu estat no és "Activa" o si, inclús estant activa, la seua situació és "Acceptació manifestada". No es pot modificar una factura ja acceptada.
-
També és possible realitzar una modificació massiva des del menú "Accions massives", "Alta/modificació massiva de factures". Este apartat permet donar d'alta noves factures, modificar les ja incorporades o realitzar ambdues operacions al mateix temps (altes de noves factures i modificacions de factures existents).
Una vegada seleccionada l'operació, cal importar l'arxiu CSV que contindrà les factures que es vol donar d'alta i/o modificar, a través del botó "Examinar". Este fitxer contindrà una primera fila amb el nom dels camps de les factures que es donaran d'alta i/o modificar (separats per ";"). El format que ha de complir la resta de files es pot comprovar baixant la plantilla d'incorporació massiva de factures, enllaç del qual amb el literal "Baixar plantilla d'Alta / modificació massiva de factures" es troba a la part superior de la pàgina.
-
L'anul·lació de factures de forma individual o massiva (canvi d'estat a "Anul·lada") està disponible des del 16 de setembre fins el 9 d'octubre de 2024 per a ens locals del règim obligatori i entre el 10 i el 31 d'octubre de 2024 per a ens locals del règim voluntari.
Tots excepte l'ID de l'ens principal.
En primer lloc, les factures es poden modificar sempre que la data en què es realitze l'acció complisca el període establit per això (des del 16 de setembre fins el 9 d'octubre de 2024 per a ens locals del règim obligatori i entre el 10 i el 31 d'octubre de 2024 per a ens locals del règim voluntari).
Si inclús estant en el termini establit, no es permet modificar una factura cal comprovar si l'estat de la factura és "Activa" i la seua situació és "Pendent d'Acceptació", només es podrà modificar l'estat d'una factura si es complixen estes condicions.
No és possible modificar una factura "Anul·lada" o, estant activa, si la seua situació és "Acceptació Manifestada".
L'acceptació del pagament en nom d'un proveïdor pot realitzar-se de dos formes: individual i massiva.
-
Per poder acceptar el pagament individualment, cal accedir al detall de la factura i fer clic en l'opció"Acceptar el pagament en nom del Proveïdor" situat a la part superior.
Nota: si no apareix esta opció es pot deure al fet que no es troba en el termini establit per a les acceptacions de pagaments en nom del Proveïdor (del 30 de setembre al 9 d'octubre per a ens locals del règim obligatori i del 22 al 31 d'octubre de 2024 per a ens locals del règim voluntari), a què la factura estiga anul·lada o a què ja haja sigut acceptat el pagament per part del proveïdor (situació "Acceptació Manifestada").
-
També és possible realitzar una acceptació massiva en nom del proveïdor des del menú "Accions massives", "Acceptació massiva de pagament en nom del Proveïdor".
Una vegada seleccionada l'operació, cal importar l'arxiu CSV que contindrà les factures que es vol donar d'alta i/o modificar a través del botó "Examinar". Este fitxer contindrà una primera fila amb el nom dels camps de les factures que es donaran d'alta i/o modificar (separats per ";"). El format que ha de complir la resta de files es pot comprovar baixant la plantilla d'incorporació massiva de factures, enllaç del qual amb el literal "Baixar plantilla d'Acceptació massiva de pagament en nom del Proveïdor", es troba a la part superior de la pàgina.
Només és possible acceptar el pagament en nom del proveïdor en uns terminis determinats: del 30 de setembre al 9 d'octubre per a ens locals del règim obligatori i del 22 al 31 d'octubre de 2024 per a ens locals del règim voluntari.
Si estant en el termini establit no és possible acceptar el pagament, cal comprovar si l'estat de la factura és "Activa" i la seua situació és "Pendent d'Acceptació". No és possible acceptar una factura que ja es troba en estat "Acceptació Manifestada", quan ja ha sigut acceptat el pagament; les EE. LL. només podrien:
-
Anul·lar la factura (canviar l'estat a "Anul·lada").
-
Anul·lar l'acceptació prèvia del proveïdor.
-
Obtindre el resguard ("Baixar diligencia de constància per al Proveïdor").
Per poder modificar l'IBAN és necessari anul·lar prèviament l'acceptació de pagament en nom del proveïdor per poder tindre accés a l'opció "Modificar" (la qual no apareix si una factura es troba en estat "Acceptació Manifestada").
Nota: cal tindre este que només és possible anul·lar l'acceptació prèvia del pagament en nom del proveïdor en uns terminis determinats: del 30 de setembre al 9 d'octubre per a ens locals del règim obligatori i del 22 al 31 d'octubre de 2024 per a ens locals del règim voluntari. A més, dins d'aquell termini només es podrà anul·lar l'acceptació d'una factura si seu estat és "Activa"i la seua situació "Acceptació Manifestada".
Una vegada realitzada l'anul·lació de l'acceptació prèvia del pagament, la factura torna a passar a la situació "Pendent Acceptació". En aquell estat és quan és possible accedir a la modificació de la factura des de l'opció"Modificar".
Una vegada corregit l'IBAN, atès que la factura es troba en estat "Pendent Acceptació" s'ha d'"Acceptar el pagament en nom del Proveïdor" perquè la factura torne a passar a l'estat"Acceptació Manifestada".
És possible anul·lar l'acceptació prèvia d'un pagament en nom del proveïdor de dos formes: individual i massiva.
-
Per poder anul·lar l'acceptació del pagament individualment, cal accedir al detall de la factura i fer clic en l'opció"Anul·lar acceptació prèvia del pagament" situat a la part superior.
Nota: si no apareix esta opció es pot deure al fet que no es troba en el termini establit per a realitzar este tràmit (del 30 de setembre al 9 d'octubre per a ens locals del règim obligatori i del 22 al 31 d'octubre de 2024 per a ens locals del règim voluntari). A més, només és possible anul·lar l'acceptació del pagament si seu estat és "Activa"i la seua situació és "Acceptació Manifestada".
-
També és possible realitzar una modificació massiva des del menú "Accions massives", "Anul·lació massiva d'acceptació prèvia del proveïdor".
Una vegada seleccionada l'operació, cal importar l'arxiu CSV que contindrà les factures que es vol donar d'alta i/o modificar a través del botó "Examinar". Este fitxer contindrà una primera fila amb el nom dels camps de les factures que es donaran d'alta i/o modificar (separats per ";"). El format que ha de complir la resta de files es pot comprovar baixant la plantilla d'incorporació massiva de factures, enllaç del qual amb el literal "Baixar plantilla d'anul·lació massiva de pagament en nom del proveïdor" es troba a la part superior de la pàgina.
En les factures, es pot anul·lar l'acceptació del pagament sempre que la data en què es realitze l'acció complisca el període establit per això i que l'ens local siga un ens habilitat per això. A més, només és possible anul·lar l'acceptació del pagament si seu estat és "Activa" i la seua situació és "Acceptació Manifestada".
Com s'indica en els "Avisos" situats a la part inferior de l'apartat"Alta / modificació massiva de factures", els elements que s'importen constaran d'una relació de dades constats per un màxim de 501 files.
Sí. Des de l'enllaç "Descàrrega de plantilles", situat a la part superior de la pàgina de consulta de factures, l'usuari pot baixar-se les plantilles de les accions massives.
Les plantilles de les accions massives són:
-
Plantilla d'alta / modificació massiva de factures.
-
Plantilla de canvi d'estat massiu de factures.
-
Plantilla d'acceptació massiva de pagaments.
-
Plantilla anul·lació massiva d'acceptacions prèvies de pagaments.
Sí, des de l'enllaç"Canviar estat" situat a la part superior del detall de la factura (al que s'accedix des de la consulta de factures) és possible canviar l'estat d'una factura a "Anul·lada" o "Anul·lada per ja pagada".
No obstant això, esta operació només pot realitzar-se durant el període establit per això (del 30 de setembre al 9 d'octubre per a ens locals del règim obligatori i del 22 al 31 d'octubre de 2024 per a ens locals del règim voluntari).