Preguntes freqüents per a Ens Locals
Saltar índex de la informacióConsulta de factures
Des de l'opció "Consulta de Factures d'Entitats Locals es permet a les Entitats Locals tant gestionar (donar d'alta factures) com recuperar informació de les dades subministrades prèviament a la plataforma de pagaments a proveïdors.
L'aplicació de consulta permet filtrar les recerques.Es recomana utilitzar l'opció "Netejar" abans de realitzar la primera recerca, per a evitar que es conserven filtrats no desitjats de recerques anteriors.
Per a accedir al "Detall de Factures" cal fer clic en el camp "ID Factura".
És possible configurar què columnes (quina informació) es mostren en els resultats de la cerca des de les opcions "Mostrar/ocultar columnes".
A més, existix la possibilitat d'exportar les factures que complixen les condicions de recerca en un fitxer CSV (on s'inclou tota la informació de les esmentades factures) des de "Descarregar Factures".
A través de la consulta de factures, s'accedix al detall de cada factura, prement sobre el camp "ID Factura".
Sí.Des de l'enllaç "Descarregar totes les Factures" situat al menú superior de la pantalla de consulta de factures.Cada ens veurà les factures que haja subministrat a la plataforma.
També és possible descarregar un fitxer amb les dades de les factures producte d'una recerca a través del botó "Descarregar Factures", situat al costat dels botons "Buscar" y "Netejar".
Des del botó "Detall dels moviments" es visualitzen tots els estats i situacions pels quals ha passat la factura des que es va donar d'alta.
Es troba situat a la part inferior del detall de cada factura (al qual s'ha accedit des de la consulta de factures).
No existix possibilitat de realitzar una consulta massiva del detall de moviments de factures.
La consulta detallada de moviments s'ha de realitzar de forma individual, accedint a cada una de les factures l'historial de les quals es vulga consultar.
L'estat de la factura és el valor intern, relatiu a la tramitació de la factura.Recull els possibles valors que pot prendre una factura durant el seu procés de tramitació.És independent de la situació de la factura.Els possibles estats d'una factura són:
Activa.Inicialment, totes les factures que s'incorporen a la plataforma es troben en este estat.Per a poder realitzar qualsevol gestió o tramitació, una factura s'ha de trobar en l'estat "Activa".Només es poden enviar al ICO les factures que es troben actives.
Anul·lada.Les entitats locals poden posar una factura en este estat pels motius que consideren oportuns:factura errònia, factura duplicada, etc. Des d'este estat, una factura no es pot enviar al ICO.
Anul·lada ja pagada.És un cas particular de l'estat "Anul·lada", però en el qual es coneix el motiu exacte pel qual es va anul·lar la factura.
Enviada ICO.Totes les factures que s'envien al ICO estan en l'estat "Enviada ICO".Només poden passar a l'estat "Enviada ICO" les factures que estan actives i que el proveïdor haja acceptat de forma manifesta el pagament de la factura.
Rebutjada ICO:Les factures enviades al ICO poden ser rebutjades per este organisme per diferents motius.I passaran a l'estat "Rebutjada ICO".
La situació de la factura reflectix el posicionament del proveïdor sobre l'esmentada factura, indicant si la factura està pendent d'acceptació per part del proveïdor o si ha manifestat la seua acceptació.
Els valors que podrà prendre la situació són:
Pendent d'acceptació.Situació en la qual es troba la factura quan s'ha incorporat al sistema o quan el proveïdor ha determinat l'acceptació manifestada de la factura i en un pas posterior decidix anul·lar l'esmentada acceptació.
Acceptació manifestada.Partint de la situació anterior, el proveïdor pot acceptar una factura a través de la funcionalitat d'acceptació de factures de la plataforma.