Agència Tributària: Preguntes freqüents. Qüestions generals
Saltar índex de la informacióRegistre. Qüestions comunes
Existeixen dues formes d'enviament:
-
Per via telemàtica mitjançant Serveis Web basats en l'intercanvi de missatges XML, que permetran un subministrament d'informació pràcticament en temps real
-
Així mateix, emplenament d'un “formulari web” per a aquells subjectes passius que realitzan molt poques operacions o quan es vulguin remetre els registres de factures concretes de forma aïllada.
A nivell resumit, els contribuents hauran de remetre a l'AEAT la següent informació:
- sobre facturació:
- Registre : Llibre registre de factures rebudes i expedides, béns d'inversió i Llibre registre de determinades operacions intracomunitàries.
- Dades de la factura / factura simplificada (art. 6 i 7 del RD 1619/2012) : NIF, identificacions, Data d'expedició, tipus, bases i quotes, inversió del subjecte passiu.
- Tipus d'operació : a identificar mitjançant CLAUS (factura simplificada, factura rectificativa, IVA de caixa i resta de règims especials …)
- Unes altres dades : quota deduïble, número de referència cadastral en determinats arrendaments de local de negoci, acords de facturació, …
- si escau, subministrament d'unes altres Operacions de transcendència tributària amb caràcter anual:
- imports superiors a 6.000 euros rebuts en metàl·lic,
- operacions d'assegurances (només entitats asseguradores),
- informació subministrada per agències de viatges sobre les compres corresponents a les prestacions de serveis en de la qual realització intervenen actuant com mediadores en nom i per compte aliè a què es refereix l'apartat 7.b) de la disposició addicional quarta del Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre.
10.000 registres.
No, només han d'incloure's les factures que van ser rebutjades.
Si el NIF és d'un menor (comença per k).
Quan la factura és correcta però l'anotació en el Llibre registre no s'ha fet correctament, no afectant a les dades d'identificació de l'emissor, número de factura i data d'expedició (cas en què serà procedent donar de baixa el registre – veure FAQ 2.11), s'enviarà un nou registre amb el nombre de la factura original i amb el tipus de comunicació A1 “Modificació de factures/registres (errors registrals)”.
El subministrament d'aquest registre haurà de realitzar-se abans del dia 16 del mes següent al final del període en què l'obligat tributari tingui constància de l'error.
Quan s'hagi produït un error material en la factura (quan no es compleixi en la factura algun dels requisits exigits conforme a l'article 6 o 7 del Reglament de Facturació), un error fundat de dret, una incorrecta determinació de la quota repercutida o alguna de les circumstàncies que donen lloc a la modificació de la base imposable (art. 80 LIVA) haurà d'emetre's una factura rectificativa de la qual informació es remetrà indicant tipus de comunicació “A0” i tipus de factura amb les claus “R1”, “R2”, “R3” i “R4” segons quin sigui el motiu de la rectificació (errors fundats de dret i causes de l'article 80.Un, Dos i Sis LIVA, concurs de creditors, deutes incobrables i resta de causes).
Així mateix, s'haurà d'identificar el tipus de factura rectificativa amb les claus “S - per substitució” o “I - per diferències”.
Quan la rectificació es realitzi sobre una factura simplificada, la informació a remetre implicarà indicar el tipus de factura amb la clau “R5” (factura rectificativa simplificada).
En el cas del receptor de la factura, veure FAQ 4.16.
La informació de la factura es remetrà indicant “Tipus de Comunicació: A0” i tipus de factura amb les claus “R1”, “R2”, “R3” i “R4”. En cas que es rectifiqui una factura simplificada la clau serà “R5”.
Quan la rectificació es faci per “substitució” s'haurà d'informar de la rectificació efectuada assenyalant igualment l'import d'aquesta rectificació. Aquesta informació es podrà realitzar:
- Opció 1: Informant d'un nou registre en el que s'indiquin els imports correctes després de la rectificació en els camps “base imposable”, “quota” i si escau “recàrrec” i al seu torn dels imports rectificats respecte de la factura original en els camps “base rectificada”, “quota rectificada” i si escau “recàrrec rectificat”.
- Opció 2: Informant d'un nou registre en el que s'indiquin els imports correctes després de la rectificació en els camps “base imposable”, “quota” i si escau “recàrrec” i d'un altre registre en el que s'informi dels imports rectificats. En aquest últim registre (generalment un abonament), no resulta necessari indicar la data d'operació en cas que el període de liquidació en el que s'inclogui la rectificació sigui aquell en el que s'adverteix el motiu de rectificació (període corrent).
La identificació de la relació de factures rectificades serà opcional.
Exemple 1. Disminució de la base imposable
La factura nº1 de base imposable 1.000 € i quota 210 € amb data d'operació 01/05/2021 i data d'expedició 7/05/2021, registrada en període de liquidació 05/21.
Aquesta factura serà objecte de rectificació durant el període 10/2021 i la rectificació consisteix en una disminució de la base imposable de 200 euros.
Opció 1: La modificació per substitució suposaria emetre una factura rectificativa amb base imposable de 800 € i quota 168, en què s'indicarà que la rectificació realitzada és de 1000 € per la base imposable rectificada i 210 € per la quota rectificada.
Els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: Rx
Tipus Rectificatiu: S
Data Operació: 01/05/2021
Data expedició: 18/10/2021
Període liquidació: 10/2021
Import Rectificació: s'informarà de dos camps addicionals amb “la base rectificada” (1.000) i la “quota rectificada” (210).
Import total: s'indicarà l'import final vàlid 968.
Desglossament IVA: base imposable: 800, quota repercutida 168
Opció 2: La modificació per substitució suposaria emetre una factura amb base imposable de-1000 € i una factura rectificativa en la que s'indicarà que la base imposable és de 800 €.
En la primera factura els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: F1
Data Operació: deixar en blanc
Data expedició: 18/10/2021
Període liquidació: 10/2021
Desglossament IVA: s'indicarà l'import que es rectifica amb signe contrari (base imposable: (-1.000), quota repercutida (-210).
En la segona de les factures rectificatives els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: Rx
Tipus Rectificatiu: S
Data Operació: 01/05/2021
Data expedició: 18/10/2021
Període liquidació: 10/2021
Import Rectificació: s'informarà de dos camps addicionals amb “la base rectificada” 0 i la “quota rectificada” 0.
Import total: s'indicarà l'import final vàlid 968
Desglossament IVA: base imposable: 800, quota repercutida 168.
Exemple 2: Augment de base imposable
La factura nº2 de base imposable 1.000 € i quota 210 € serà objecte de rectificació. La rectificació consisteix en un augment de la base imposable de 200 euros.
Opció 1: La modificació per substitució suposaria emetre una factura rectificativa amb base imposable de 1.200 € i quota 252, en què s'indicarà que la rectificació realitzada és de 1000 € per la base imposable rectificada i 210 € per la quota rectificada.
Els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: Rx
Tipus Rectificatiu: S
Import Rectificació: s'informarà de dos camps addicionals amb “la base rectificada” (1.000) i la “quota rectificada” (210).
Import total: s'indicarà l'import final vàlid 1.452.
Desglossament IVA: base imposable: 1.200, quota repercutida 252.
Opció 2: La modificació per substitució suposaria emetre una factura amb base imposable de-1000 € i una factura rectificativa en la que s'indicarà que la base imposable és de 1.200 €.
En la primera factura els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: F1
Desglossament IVA: s'indicarà l'import que es rectifica amb signe contrari (base imposable: (-1.000), quota repercutida (-210).
En la segona de les factures rectificatives els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: Rx
Tipus Rectificatiu: S
Import Rectificació: s'informarà de dos camps addicionals amb “la base rectificada” 0 i la “quota rectificada” 0.
Import total: s'indicarà l'import final vàlid 1.452
Desglossament IVA: base imposable: 1.200, quota repercutida 252.
Exemple 3: Disminució de base imposable per impagament
La factura nº3 de base imposable 1.000 € i quota 210 € serà objecte de rectificació per impagament, eliminant la totalitat de la quota repercutida.
Opció 1: La modificació per substitució suposaria emetre una factura rectificativa amb base imposable de 1.000 € i quota 0, en què s'indicarà que la rectificació realitzada és de 1000 € per la base imposable rectificada i 210 € per la quota rectificada.
Els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: R2 / R3
Tipus Rectificatiu: S
Import Rectificació: s'informarà de dos camps addicionals amb “la base rectificada” 1.000 i la “quota rectificada” 210..
Import total: s'indicarà l'import final vàlid 1.000.
Desglossament IVA: base imposable: 1.000, quota repercutida 0.
Opció 2: La modificació per substitució suposaria emetre una factura amb base imposable de-1000 €, quota de-210 i una factura rectificativa en la que s'indicarà que la base imposable és de 1.000 € i la quota 0 €.
En la primera factura els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: F1
Desglossament IVA: s'indicarà l'import que es rectifica amb signe contrari (baseimponible: (-1.000), quota repercutida (-210).)
En la segona de les factures rectificatives els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: R2 / R3
Tipus Rectificatiu: S
Import Rectificació: s'informarà de dos camps addicionals amb “la base rectificada” 0 i la “quota rectificada” 0.
Import total: s'indicarà l'import final vàlid 1.000
Desglossament IVA: base imposable: 1.000, quota repercutida 0.
Exemple 4: Rectificació de factura rectificativa prèvia: augment de base imposable.
La factura rectificativa nº1 bis de base imposable-1.000 € i quota-210 € serà objecte de rectificació. La rectificació consisteix en un augment de la base imposable de 200 euros doncs la factura rectificativa nº1 bis havia d'haver-se emès per un import de base imposable-800 € i quota-168 €
Opció 1: La modificació per substitució suposaria emetre una nova factura rectificativa amb base imposable de-800 € i quota-168 €, en què s'indicarà que la rectificació realitzada és de-1000 € per la base imposable rectificada i-210 € per la quota rectificada.
Els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: R4
Tipus Rectificatiu: S
Import Rectificació: s'informarà de dos camps addicionals amb “la base rectificada” (-1.000) i la “quota rectificada” (-210).
Import total: s'indicarà l'import final vàlid (-968).
Desglossament IVA: base imposable: -800, quota repercutida (-168).
Opció 2: La modificació per substitució suposaria emetre una factura amb base imposable de 1.000 € i una factura rectificativa en la que s'indicarà que la base imposable és de-800 €.
En la primera factura els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: F1
Desglossament IVA: s'indicarà l'import que es rectifica amb signe contrari (base imposable: 1.000, quota repercutida 210).
En la segona de les factures rectificatives els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: R4
Tipus Rectificatiu: S
Import Rectificació: s'informarà de dos camps addicionals amb “la base rectificada” 0 i la “quota rectificada” 0.
Import total: s'indicarà l'import final vàlid (-968)
Desglossament IVA: base imposable: (-800), quota repercutida (-168).
Exemple 5: Rectificació de factura rectificativa prèvia: disminució de base imposable.
La factura rectificativa nº2 bis de base imposable-1.000 € i quota-210 € serà objecte de rectificació. La rectificació consisteix en una disminució de la base imposable de 200 euros doncs la factura rectificativa nº2 bis havia d'haver-se emès per un import de base imposable-1.200 € i quota-252 €
Opció 1: La modificació per substitució suposaria emetre una nova factura rectificativa amb base imposable de-1.200 € i quota-252 €, en què s'indicarà que la rectificació realitzada és de-1000 € per la base imposable rectificada i-210 € per la quota rectificada.
Els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: R4
Tipus Rectificatiu: S
Import Rectificació: s'informarà de dos camps addicionals amb “la base rectificada” (-1.000) i la “quota rectificada” (-210).
Import total: s'indicarà l'import final vàlid (-1.452).
Desglossament IVA: base imposable: (-1.200), quota repercutida (-252).
Opció 2: La modificació per substitució suposaria emetre una factura amb base imposable de 1.000 € i una factura rectificativa en la que s'indicarà que la base imposable és de-1.200 €.
En la primera factura els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: F1
Desglossament IVA: s'indicarà l'import que es rectifica amb signe contrari (base imposable: 1.000, quota repercutida 210.
En la segona de les factures rectificatives els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: R4
Tipus Rectificatiu: S
Import Rectificació: s'informarà de dos camps addicionals amb “la base rectificada” 0 i la “quota rectificada” 0.
Import total: s'indicarà l'import final vàlid (-1.452).
Desglossament IVA: base imposable: (-1.200), quota repercutida (-252).
Exemple 6: Rectificació de factura rectificativa prèvia d'import negatiu: augment de base imposable fins a import positiu.
La factura rectificativa nº3 bis de base imposable-1.000 € i quota-210 € serà objecte de rectificació. La rectificació consisteix en un augment de la base imposable de 1.500 euros doncs la factura rectificativa nº2 bis havia d'haver-se emès per un import de base imposable 500 € i quota 105 €
Opció 1: La modificació per substitució suposaria emetre una nova factura rectificativa amb base imposable de 500 € i quota 105 €, en què s'indicarà que la rectificació realitzada és de-1.000 € per la base imposable rectificada i-210 € per la quota rectificada.
Els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: R4
Tipus Rectificatiu: S
Import Rectificació: s'informarà de dos camps addicionals amb “la base rectificada” (-1.000) i la “quota rectificada” (-210).
Import total: s'indicarà l'import final vàlid 605.
Desglossament IVA: base imposable: 500, quota repercutida 105.
Opció 2: La modificació per substitució suposaria emetre una factura amb base imposable de 1.000 € i una factura rectificativa en la que s'indicarà que la base imposable és de 500 €.
En la primera factura els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: F1
Desglossament IVA: s'indicarà l'import que es rectifica amb signe contrari (base imposable: 1.000, quota repercutida 210.
En la segona de les factures rectificatives els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: R4
Tipus Rectificatiu: S
Import Rectificació: s'informarà de dos camps addicionals amb “la base rectificada” 0 i la “quota rectificada” 0.
Import total: s'indicarà l'import final vàlid 605.
Desglossament IVA: base imposable: 500, quota repercutida 105.
En el cas del receptor de la factura, veure FAQ 4.16.
La informació de la factura es remetrà indicant “Tipus de Comunicació: A0” i tipus de factura amb les claus “R1”, “R2”, “R3” i “R4”. En cas que es rectifiqui una factura simplificada la clau serà “R5”
Quan la rectificació es faci per “diferències” s'haurà d'informar directament de l'import de la rectificació.
Per això s'haurà d'informar en un només registre de la factura rectificativa amb la clau “I.” En aquest cas no s'han d'emplenar els camps addicionals “Base rectificada” i “Quota rectificada”.
La identificació de la relació de factures rectificades serà opcional.
Exemple 1. Disminució de la base imposable
La factura nº1 de base imposable 1.000 € i quota 210 € serà objecte de rectificació. La rectificació consisteix en una disminució de la base imposable de 200 euros.
La modificació per diferències suposaria emetre una factura amb base imposable de - 200 €.
Els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: Rx
Tipus Rectificatiu: I
Import total: s'indicarà l'import total de la rectificació-242.
Desglossament IVA: base imposable: -200, quota repercutida – 42.
Exemple 2: Augment de base imposable
La factura nº2 de base imposable 1.000 € i quota 210 € serà objecte de rectificació. La rectificació consisteix en un augment de la base imposable de 200 euros.
La modificació per diferències suposaria emetre una factura amb base imposable de 200 €.
Els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: Rx
Tipus Rectificatiu: I
Import total: s'indicarà l'import total de la rectificació 242.
Desglossament IVA: base imposable: 200, quota repercutida 42.
Exemple 3: Disminució de base imposable per impagament
La factura nº3 de base imposable 1.000 € i quota 210 € serà objecte de rectificació per impagament, eliminant la totalitat de la quota repercutida.
La modificació per diferències suposaria emetre una factura amb base imposable de 0 € i quota de-210 €.
Els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: R2 / R3
Tipus Rectificatiu: I
Import total: s'indicarà l'import total de la rectificació (-210).
Desglossament IVA: base imposable: 0, quota repercutida (-210).
Exemple 4: Rectificació de factura rectificativa prèvia: augment de base imposable.
La factura rectificativa nº1 bis de base imposable-1.000 € i quota-210 € serà objecte de rectificació. La rectificació consisteix en un augment de la base imposable de 200 euros doncs la factura rectificativa nº1 bis havia d'haver-se emès per un import de base imposable-800 € i quota-168 €
La modificació per diferències suposaria emetre una nova factura rectificativa amb base imposable de 200 €.
Els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: R4
Tipus Rectificatiu: I
Import total: s'indicarà l'import total de la rectificació 242.
Desglossament IVA: base imposable: 200, quota repercutida 42.
Exemple 5: Rectificació de factura rectificativa prèvia: disminució de base imposable.
La factura rectificativa nº2 bis de base imposable-1.000 € i quota-210 € serà objecte de rectificació. La rectificació consisteix en una disminució de la base imposable de 200 euros doncs la factura rectificativa nº2 bis havia d'haver-se emès per un import de base imposable-1.200 € i quota-252 €
La modificació per diferències suposaria emetre una nova factura rectificativa amb base imposable de-200 €.
Els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: R4
Tipus Rectificatiu: I
Import total: s'indicarà l'import total de la rectificació (-242).
Desglossament IVA: base imposable: -200, quota repercutida (-42).
Exemple 6: Rectificació de factura rectificativa prèvia d'import negatiu: augment de base imposable fins a import positiu.
La factura rectificativa nº3 bis de base imposable-1.000 € i quota-210 € serà objecte de rectificació. La rectificació consisteix en un augment de la base imposable de 1.500 euros doncs la factura rectificativa nº2 bis havia d'haver-se emès per un import de base imposable 500 € i quota 105 €
La modificació per diferències suposaria emetre una nova factura rectificativa amb base imposable de1.500 €.
Els camps i claus a consignar en el Llibre registre de Factures Expedides són:
Tipus Comunicació: A0
Tipus Factura: R4
Tipus Rectificatiu: I
Import total: s'indicarà l'import total de la rectificació 1.815.
Desglossament IVA: base imposable 1.500, quota repercutida 315.
En el cas del receptor de la factura, veure FAQ 4.16.
La identificació de les factures rectificades és opcional.
En cas que s'identifiquin s'haurà d'informar el número i la data d'expedició. Podran identificar-se totes elles amb l'única limitació de la mida del propi fitxer XML.
En el cas del receptor de la factura, veure FAQ 4.16
El registre de la factura enviada prèviament i que no és procedent es donarà de baixa (missatge “baix de factura ”) identificant el nombre de la factura original.
En cas que sigui procedent emetre una nova factura correcta s'haurà de registrar amb una alta (A0) i amb un número de factura o data d'expedició diferent.
Quan s'emeti una factura rectificativa, no havent estat acceptada pel sistema la factura errònia inicial, l'emissor haurà de registrar una factura rectificativa per substitució “S” consignant zero en els camps addicionals “base rectificada” i “quota rectificada”.
Haurà de complimentar-se el camp “data d'operació ”en el Llibre registre de Factures Expedides quan la data de realització de l'operació sigui diferent de la data d'expedició de la factura.
Haurà de complimentar-se el camp “data d'operació ”en el Llibre registre de Factures Rebudes quan la data de realització de l'operació sigui diferent de la data d'expedició de la factura i així consti en la mateixa.
Exemple: l'empresa A ven mercaderies a una altra empresa el 3 de juliol de 2018, documentant l'operació en factura de data 1 d'agost de 2018. Quan he de subministrar les dades a través del SII? He de consignar algun camp específic?
Les dades hauran de subministrar-se en el termini dels 4 dies següents a l'expedició de la factura (fins al 7 d'agost). Es consignarà la “Data d'expedició de la factura” (1 d'agost de 2018) i el camp “Data operació” (3 de juliol de 2018).
La data de realització de l'operació corresponent a la factura original que s'està rectificant.
Es consignarà l'últim dia en el que s'hagi efectuat l'operació que documenta l'última factura rectificada (la de data més recent).
No. Es tracta d'un contingut lliure que pot ocupar 500 posicions.
Quan la “contrapart de l'operació (client/proveïdor)” o l'emissor de la factura no disposi de NIF assignat a Espanya. Ocorre entre d'altres, en el supòsit de proveïdors o clients estrangers.
Els tipus d'Identificació al país de residència i els seus corresponents valors són:
02: NIF-IVA
03: Passaport
04: Document oficial d'identificació expedida pel país o territori de residència
05: Certificat de residència
06: Un altre document probatori
En el cas de clientes nacionals persones físiques, quan el NIF del receptor sigui correcte però no figuri censat a l'AEAT, el registre de les factures emeses es podrà realitzar indicant el tipus d'identificació 07-No censat, si bé el registre quedarà acceptat amb errors, que haurà de ser corregit en el moment en el que disposi de la informació corresponent.
Per minimitzar els errors d'identificació i obtenir una correcta identificació dels declarats, està disponible a la seu electrònica de l'Agència Tributària un servei d'ajuda a la identificació fiscal (comú, d'altra banda, a les declaracions informatives a presentar pels obligats tributaris), en el següent enllaç:
Servei d'ajuda d'identificació fiscal
Des del 21 de setembre de 2017, el servei de comprovació d'un NIF de tercers a efectes censals torna els cognoms i nom que consten en el Cens de l'Agència Tributària associades al NIF consultat si aquests són similars als cognoms i nom enviats, fins i tot encara que el contribuent no s'identifiqui amb les dades identificatives enviades.
Han de corregir-se les dades identificatives del declarat amb els que consten en l'Agència per evitar errors d'identificació en la presentació.
Quan la direcció de la “contrapart de l'operació (client/proveïdor)” es correspongui amb un país no comunitari, o tractant-se d'un país comunitari, quan el declarat no disposi de Número d'operador Intracomunitari (com ocorre amb alguns consumidors finals comunitaris). Si es marca la clau 2 (NIF-IVA) del camp “Tipus d'Identificació al país de residència”, aquest camp no serà obligatori.
S'informarà de la factura en un només registre desglossant-se la informació corresponent al tipus impositiu, base imposable, quota repercutida o suportada, tipus de recàrrec d'equivalència i quota recàrrec d'equivalència en funció dels diferents tipus o recàrrecs.
Cadascuna de les entitats que formin part del Grup.
Únicament ha de consignar-se en les operacions entre empreses del grup quan aquest hagi optat per la modalitat prevista en l'article 163 sexies.cinc de la Llei 37/1992. En aquests casos haurà de complimentar-se el camp "Base Imposable a Cost".
El camp "base imposable" serà l'import a què es refereixen els articles 78 i 79 de la Llei 37/1992. Ha de tenir en compte que en el camp "quota repercutida" es consignarà el resultat de multiplicar la base imposable a cost pel /el tipus/s impositiu/s corresponent/s.
No s'utilitzarà aquesta clau per als autoconsums, determinades operacions intracomunitàries (transfer) i operacions vinculades quan no existeixi bé o servei comparable. En aquests supòsits es consignarà la base imposable en el camp "base imposable".
En el camp “Clau Règim especial o Transcendència” es consignarà el valor 03.
Les factures que documenten aquestes operacions no inclouen la quota repercutida de forma separada.
En conseqüència, en el Llibre registre de factures expedides quan es tracta d'operacions subjectes i no exemptes, es qualificarà l'operació amb la clau “S1” i s'haurà de consignar l'“Import total de la factura”, indicant com a base imposable zero i els camps de tipus i quota es deixaran en blanc.
Opcionalment, es podrà registrar la base imposable de l'operació, cas en què, haurà d'indicar-se també el tipus i quota. En aquest últim cas, a partir de l'1 de juliol de 2023, es registraran els ajustaments en el marge de benefici conseqüència de modificacions en el preu de compra mitjançant la clau de tipus de factura AJ.
La clau “AJ” es registrarà amb “Clau Règim especial o Transcendència” del Llibre registre de Factures emeses de valor 03. El desglossament serà en l'àmbit de factura, qualificant l'operació com subjecta no exempta i utilitzant la clau “S1”.
Com número de factura s'indicarà un número assignat pel venedor que permeti la identificació unívoca de l'ajustament i com data d'expedició, la data en què es registri el mateix. Per no provocar salts en la numeració de les factures emeses, l'ajustament es registrarà utilitzant una sèrie especial.
Ha de tenir-se en compte que els camps base imposable, tipus i quota repercutida són obligatoris. El camp quota repercutida ha de ser igual a la base imposable pel tipus. El camp “import total” és opcional.
No es consignarà dada algun en el bloc corresponent a la contrapart.
El termini per registrar l'ajustament serà fins al 15 del mes següent a aquell en què s'hagi advertit la circumstància que dona lloc a la regularització.
En el Llibre registre de factures rebudes s'anotarà com a base imposable zero i com Import total de la factura el total de la contraprestació. No serà obligatori consignar import en els camps “Tipus Impositiu” i “Quota Suportada”, mentre que la “Quota deduïble” s'enviarà amb zero.
Els documents justificatius de compres efectuades a particulars expedits per l'empresari en REBU i signats pels particulars podran remetre's amb la clau F6: “justificants comptables”.
Únicament quan es tracti d'operacions subjectes al IGIC o IPSI que no estan subjectes a l'IVA per regles de localització. En cap cas s'informarà quan les operacions es realitzin a través d'un establiment permanent situat a les Canarias, Ceuta i Melilla.
En el camp “Clau Règim especial o Transcendència” es consignarà el valor 08 i es registraran com operacions “no subjectes” en el camp d'Import no subjecto per regles de localització, però no ha d'informar-se de les dades que corresponguin a aquests impostos (IGIC o IPSI) en tractar-se d'operacions no subjectes a l'IVA.
Exemple 1. Un empresari amb domicili fiscal a Madrid que aplica el SII presta serveis d'advocacia a un professional establert a les Canarias. Es tracta d'una prestació de serveis subjecta al IGIC que haurà d'informar-se a través del SII.
Exemple 2. Un empresari amb domicili fiscal a Madrid que aplica el SII adquireix una partida de mercaderies a les Canarias i la ven en aquest territori. Es tracta d'una entrega de béns localitzada a les Canarias al no haver estat transportada al TAI, subjecta al IGIC i que haurà d'informar-se a través del SII.
Exemple 3. Un empresari amb domicili fiscal a Madrid que aplica el SII transporta una partida de mercaderies a les Canarias per efectuar una venda en aquest territori:
Si el venedor satisfà el IGIC de la importació, registrarà aquest trasllat de la mercaderia des de la Península a les Canarias com una importació (tipus de factura: F5) no subjecta amb clau 08. La posterior venda localitzada a les Canarias s'informarà amb la clau 08. A més, registrarà l'operació com una exportació amb la clau 02.
Si el comprador satisfà el IGIC de la importació, el venedor registrarà l'operació com una exportació amb la clau 02.
No s'utilitzarà la clau 08 en el cas d'entregues de béns transportades des del TAI amb destinació a les Canarias, Ceuta i Melilla o adquisicions de béns en el TAI procedents d'aquests territoris, havent de registrar-se com exportació (clau règim especial: 02) i importació respectivament (tipus de factura: F5).
- Es recorda que el territori d'aplicació de l'impost a Espanya (TAI) comprèn la Península i Illes Balears.
No.
Sí, en qualsevol dels supòsits següents:
- quan es tracti d'una operació per la qual existeixi obligació d'emetre factura (art. 3.2 RD 1619/2012)
- en el cas de les operacions a les que es refereix l'article 33.1 RD 1065/2007, de 27 de juliol (import de les primes o contraprestacions percebudes i indemnitzacions o prestacions satisfetes) per les quals no existeixi obligació d'expedir factura. Aquesta informació haurà de subministrar-se amb caràcter anual, durant els primers 30 dies del mes de gener següent a l'exercici al que es refereixin, de forma agrupada respecte de cadascuna de les persones o entitats amb les que s'haguessin efectuat les esmentades operacions.
Per part seva, les factures rebudes per entitats asseguradores han de ser remeses sense especialitat en els terminis generals d'enviament (4 dies amb caràcter general i 8 dies el 2017).
Sí, a través del camp “Imports percebuts per transmissions d'immobles subjectes a IVA” en el Llibre registre de Factures Expedides.
Aquesta informació se subministrarà en relació amb transmissions d'immobles subjectes a l'IVA, tant no exemptes (venda pel promotor) com exemptes (segones i ulteriors entregues).
S'entén com a imports “percebuts” els imports meritats corresponents a les transmissions d'immobles.
L'arrendador registrarà la factura expedida amb la clau de règim especial “11” i “12” segons l'arrendament estigui o no subjecto a retenció i “13” si en la factura es recullen ambdós tipus d'arrendament. En cas que es tracti d'un arrendament no subjecto a retenció (claus “12” i “13 ”) haurà de complimentar addicionalment els camps corresponents a la situació de l'immoble i a la referència cadastral.
L'arrendatari es limitarà a registrar la factura rebuda amb la clau de règim especial “12”.
Sí, amb la clau tipus de factura F6. En el camp “Clau Règim especial o Transcendència” es consignarà el valor 02.
Sí. Es consignarà com tipus de factura la clau “F4”.
En el bloc que identifica a la factura (IDFactura) es consignarà el número i sèrie de la primera i última factura
Sí. S'informarà en un només registre desglossant-se la base imposable global corresponent a cada tipus impositiu i els diferents tipus impositius.
S'haurà d'informar en el bloc “Tipus Factura” amb la clau “F3: factura emesa en substitució de factures simplificades facturades i declarades” i en el bloc de “Dades substituïdes” s'identificaran les factures simplificades substituïdes amb el nombre, sèrie i data d'expedició. La identificació és opcional.
En els camps “Exercici” i “Període” hauran de consignar-se els corresponents al període de liquidació en què va ser anotada la factura simplificada original.
La clau “F3” suposa que no es tindrà en compte l'IVA transferit en la factura per evitar una duplicitat amb la factura simplificada inicial.
IMPORTANT: En cas que es realitzi un abonament de la factura simplificada (mitjançant l'enviament d'un registre negatiu amb clau “F2”), la factura emesa en substitució d'aquesta haurà d'informar-se amb la clau “F1”.
En el cas del receptor de la factura, veure FAQ 4.17.
Es consignarà l'últim dia del mes natural en què s'hagin efectuat les operacions que documenta la factura recapitulativa o, en cas que el període recapitulativo sigui inferior al mes, l'últim dia en què es realitza l'operació d'aquell període.
Exemple: factura expedida el 25 de juliol de 2017 que documenta diverses entregues de béns realitzades l'1, 10, 15 i 20 de juliol de 2017; la data d'operació és el 20 de juliol.
No. Ha de consignar-se el seu contravalor en euros, aplicant el tipus de canvi venedor fixat pel Banc d'Espanya vigent a la data de meritació de l'operació (art. 79 onze Llei 37/1992).
Les empreses acollides al SII podran consultar tant les dades enviades com les dades enviades i imputats pels clientes i proveïdors que estiguin acollits al sistema (Llibres registre declarats i contrastats).
Si en realitzar una consulta de factures, se supera el límit de 10.000 factures en la resposta, caldrà realitzar noves consultes amb la identificació de l'última factura obtinguda (informant el bloc “ClavePaginacion” de la petició) per obtenir la resta de factures.
Les empreses que haguessin realitzat enviaments en la fase de proves disposaran del seu contrast de factures a partir de maig de 2017.
A través del portal de proves dins la informació tècnica publicada al bàner SII de la pàgina web de l'AEAT amb les opcions client web service i formulari.
Perquè l'enviament sigui admès, a més de ser conforme amb la documentació tècnica, l'única condició és que el titular que figuri en els registres de facturació dels llibres coincideixi amb el NIF del certificat electrònic utilitzat per a l'enviament, o bé que s'utilitzi la col·laboració social o l'apoderament.
Únicament quan es tracti d'una operació per la qual existeixi obligació d'emetre factura d'acord amb l'art.3.2 RD 1619/2012 o la normativa de facturació del país d'establiment del prestador del servei estranger.
No.
Sí, a través de col·laborador social o apoderat (articles 79 a 81 RD 1065/2007 i Ordre HAC/1398/2003, de 27 de maig)
Ha de tenir-se en compte que el titular del Llibre registre d'IVA serà el representat o poderdant.
L'entitat haurà de remetre a la Delegació de l'AEAT corresponent al seu domicili fiscal o a l'adreça de correu: comunicacion.sepri@correo.aeat.es, les següents dades i la documentació corresponent:
- Escrit en el que se sol·licita formalment, per qui tingui representació per això, la signatura d'un acord de col·laboració social en l'aplicació dels tributs a l'empara del que estableix l'article 92 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.
- Nom complet i NIF de l'entitat (format pdf)
- Còpia dels primers articles dels estatuts de l'entitat (En els que es faci referència a fi i a l'àmbit de l'entitat) (format pdf)
- Nom i NIF de qui signarà l'acord en representació de l'entitat. Si és el representant per estatuts, certificat (en format pdf) expedit pel secretari de l'entitat sobre el nomenament del representant, i en un altre cas, escriptura d'apoderament suficient (en format pdf).
- Nom i NIF d'una persona de contacte
- Telèfon de contacte
- Domicili de l'entitat
- Adreça de correu electróico
Els subjectes passius inscrits a REDEME durant el període comprès entre l'1 de gener i 30 de juny de 2017 no van haver de remetre informació del primer semestre de 2017.
La resta de subjectes passius inclosos en el SII van haver d'informar del contingut dels llibres registre de l'IVA d'acord amb la normativa vigent abans de l'1 de juliol de 2017, així com de determinada informació amb transcendència tributària que es venia incloent en el model 347.
L'esquema o disseny dels registres de facturació és el mateix que per als enviaments corresponent als registres del segon semestre de 2017 i següents, però amb unes validacions diferents que permeten que només es consigni el que resultava obligatori en els llibres registre tradicionals (normativa anterior al SII)
Com s'ha indicat per tal de facilitar la presentació es manté l'esquema de validació en els seus camps obligatoris amb les següents particularitats per als continguts del primer semestre:
- Clau de règim especial. “Primer semestre de 2017 i altres factures anteriors a la inclusió en el SII” llevat que es tracti d'un arrendament de local de negoci cas en què hauran d'utilitzar-se aquestes claus de règim especial atès que aquesta informació és exigible en el model 347.
- Descripció de l'operació : “Registre del Primer semestre”.
- Llibre registre de factures emeses : Independentment del tipus d'operació informat (no subjecta, subjecta i exempta o no exempta) haurà d'informar-se en qualsevol cas com factura subjecta i no exempta.
- Llibre registre de factures rebudes :
- Data registre comptable: Data de l'enviament.
- Quota deduïble: Etiqueta amb 0.
El registre amb la clau especial “primer semestre de 2017 i altres factures anteriors a la inclusió en el SII” és voluntari, de tal manera que, amb l'objectiu de facilitar els desenvolupaments tècnics, es va poder remetre la informació amb les mateixes claus i continguts del segon semestre de 2017.
En aquests casos en els que:
- Una factura s'expedeix sobre la base d'una autorització de simplificació en matèria de facturació haurà d'identificar-se que es tracta d'una factura expedida a l'empara d'aquest tipus d'autoritzacions.
- El subjecte passiu hagués obtingut una autorització concedida conforme al que disposa l'article 62.5 del Reglament de l'impost sobre el Valor Afegit, hauran d'identificar els registres que se subministren a l'empara d'aquest tipus d'autoritzacions.
En ambdós casos, el subjecte passiu autoritzat abans del primer enviament del registre de facturació corresponent a alguna d'aquestes autoritzacions, haurà de remetre còpia de l'autorització en l'apartat previst per aportar-la:
El número de registre ("RGExxxxxxxxxxxx") obtingut en l'enviament de l'autorització haurà de subministrar-se en els registres de facturació que es corresponguin amb la mateixa en el camp número "registre autorització".
Altres qüestions a considerar:
- Quan l'autorització habiliti a no consignar el número de factura, haurà d'assignar-se un número d'ordre a les mateixes que permeti la identificació unívoca de cadascun dels registres de facturació, aquest número no es comunicarà al destinatari de l'operació.
- En cas que l'autorització s'hagués concedit a través d'alguna associació representativa d'empreses d'un mateix sector, cada subjecte passiu haurà de realitzar l'enviament de la còpia de l'autorització.
- Si un subjecte passiu comptés amb més d'una autorització haurà de realitzar l'enviament de cadascuna de forma individual obtenint per tant per a cadascuna d'elles un número de registre diferent.
En subministrar cada registre de facturació haurà de fer-se referència en el camp número "registre autorització" al número de registre corresponent a l'autorització en la que es basi.
En aquells supòsits en què per raons de caràcter tècnic aliens al contribuent no fora possible efectuar el subministrament per Internet en el termini establert reglamentàriament per a cada registre de facturació, o quan aquest subministrament no pogués completar-se perquè no fora possible realitzar la consulta dels registres de facturació prèviament subministrats, aquest subministrament podrà efectuar-se durant els quatre dies naturals següents al de finalització d'aquest termini.
A aquests efectes haurà de quedar acreditada l'existència de tals incidències tècniques.
Les factures expedides o rebudes per l'establiment permanent que corresponguin a la seva activitat no han de ser registrades a través del SII.
Les factures expedides abans de l'1 de juliol de 2017 hauran de registrar-se en el SII sempre que tinguin incidència fiscal amb posterioritat a aquesta data.
Per exemple, es poden citar els següents casos:
- Factures de la qual baixa es produeix a partir de l'1 juliol.
- Factures del règim especial del criteri de caixa pagament del qual / cobrament s'efectua a partir de l'1 de juliol.
- Factures registre del qual hagi de rectificar-se (A4) a partir de l'1 de juliol com a conseqüència de la devolució de l'IVA en règim de viatgers.
Això és igualment aplicable als subjectes passius inclosos en el SII en un moment diferent de l'1 de juliol de 2017, respecte a les factures expedides o rebudes amb anterioritat a la seva data d'inclusió.
Les factures rectificatives expedides i rebudes a partir de l'1 de juliol de 2017 han de registrés a través del SII en qualsevol cas.
En particular, les factures rectificatives expedides o rebudes a partir de l'1 de juliol de 2017 que impliquin la rectificació de declaracions-liquidacions de períodes impositius anteriors i es registrin, per tant, en Llibres registre de períodes anteriors a juliol de 2017, hauran d'informar-se en el SII per tenir incidència fiscal a partir de la data de la seva expedició / recepció.
Això és igualment aplicable als subjectes passius inclosos en el SII en un moment diferent de l'1 de juliol de 2017, respecte a les factures expedides o rebudes amb anterioritat a la seva data d'inclusió.
Una vegada validat l'enviament de factures presentada, de forma gairebé immediata es procedeix a executar el procés de contrast, del qual primer pas és tipificar la factura com contrastable o no:
- No contrastable : implica que mai serà contrastada. Aquesta circumstància es produirà quan l'emissor o receptor no està en el sistema SII. En aquests supòsits no es va a disposar en el sistema de possibilitat de contrastar aquella informació. Si la factura no resulta contrastable, la factura roman en l'estat"No contrastable" i no s'intenta seu quadri.
Exemples: les factures simplificades (en les que no s'exigeix la identificació del destinatari), o les factures de la qual contrapart no aplica el SII.
- Contrastable: comprovada la possibilitat d'efectuar el contrast, es procedeix a determinar si aquella informació de registre remesa per una part ha estat remesa per la contrapart. Els estats resultants poden ser:
- Si no es localitza la factura queda en estat de "no contrastada"
- Si la factura es localitza en el sistema, s'executa un procés addicional per contrastar la informació continguda en ambdós registres remesos per les parts:
Si coincideixen els criteris de contrast que es determinin, es considera "contrastada"
Si no coincideixen tots ells serà "parcialment contrastada". En aquest últim cas, es proporcionarà al contribuent els resultats de contrast no coincidents per a la seva revisió.
Exclusivament per als contribuents inclosos en el SII, està disponible una Consulta a la informació inclosa en els Llibres registres dels seus clientes i/o proveïdors que estigui referida al contribuent que realitza la Consulta. Per tant, aquesta consulta només estarà disponible quan els seus clientes i/o proveïdors també apliquin el SII.
La informació rebuda de clients i/o proveïdors es mostrarà en algun dels següents estats:
- Contrastada : la factura rebuda de clients i/o proveïdors ha estat declarada pel contribuent objecte de la Consulta, coincidint tots els criteris de contrast definits.
- No contrastada : la factura rebuda de clients i/o proveïdors no ha estat localitzada en els registres remesos pel contribuent que realitza la Consulta a través de la clau única (NIF de l'emissor, número de factura i data d'expedició).
- Parcialment contrastada : coincideix la clau única però no alguns dels restants criteris de contrast.
Tant el contrast com la informació rebuda de clients i/o proveïdors tenen caràcter merament informatiu i són independents del compliment de l'obligació d'autoliquidar l'IVA.
Els subjectes passius que quedin obligats al SII en el curs de l'exercici han de remetre la totalitat dels registres de facturació de les operacions realitzades des de l'inici d'aquell mateix exercici.
L'esquema o disseny dels registres de facturació serà el mateix que per als enviaments corresponent als registres que procedeixin a partir de la seva inclusió en el SII, però amb unes validacions diferents que permetran que només es consigni el que és obligatori d'acord amb els articles 63.3, 64.4 i 66.3 RIVA.
Per tal de facilitar la presentació es manté l'esquema de validació en els seus camps obligatoris amb les següents particularitats:
. Clau de règim especial. “Primer semestre de 2017 i altres factures anteriors a la inclusió en el SII” llevat que es tracti d'un arrendament de local de negoci cas en què hauran d'utilitzar-se les claus de règim especial atès que aquesta informació és exigible en el model 347.
. Descripció de l'operació : “Registre d'operacions de l'exercici prèvies a la inclusió en el SII”.
. Llibre registre de factures emeses:
Independentment del tipus d'operació informat (no subjecta, subjecta i exempta o no exempta) haurà d'informar-se en qualsevol cas com factura subjecta i no exempta.
Llibre registre de factures rebudes:
. Data registre comptable: Data de l'enviament.
. Quota deduïble:
- Si la data de registre comptable és anterior a 1.1.19: Etiqueta amb 0.
- Si la data de registre comptable és igual o posterior a 1.1.19: serà un camp d'emplenament obligatori en el que ha d'informar-se la quota deduïble corresponent
El registre amb la clau especial “primer semestre de 2017 i altres factures anteriors a la inclusió en el SII” és voluntari, de tal manera que, amb l'objectiu de facilitar els desenvolupaments tècnics, es podrà remetre la informació amb les mateixes claus i continguts que procedeixin a partir de la seva inclusió en el SII.
-
Les factures completes, excepte les factures completes en les que no sigui obligatòria la consignació del número d'identificació fiscal del destinatari en virtut del que preveu la lletra d) de l'article 6.1 del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, caracteritzades perquè no s'identifica al destinatari de les mateixes (aquestes factures s'anotaran en la forma prevista en les FAQ 3.23).
-
Les factures simplificades qualificades regulades en els articles 7.2 i 7.3 del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, caracteritzades perquè s'identifica al destinatari de les mateixes. Aquestes factures s'anotaran amb una marca específica en el Llibre registre de factures expedides i en el de rebudes.
Aquesta marca és compatible amb les factures rectificatives registrades amb les claus R1, R2, R3 i R4.
En els casos en els que, com a conseqüència d'una operació de reestructuració societària, una entitat en la seva condició de successora hagi d'informar de registres de facturació de l'entitat succeïda s'haurà d'informar de la identificació d'aquesta entitat succeïda: NIF + “nom i cognoms o raó social”
Es registraran en els llibres registre de factures titularitat de l'entitat successora:
- Factures rebudes destinatari del qual sigui l'entitat succeïda, i que es trobin pendents de registre i consideració a l'efecte d'autoliquidació.
- Factures rebudes afectades pel règim especial del criteri de caixa que es trobin pendents de pagament: en aquest cas s'informarà novament de la factura detallant en l'apartat de pagaments exclusivament el pagament corresponent que es realitzi per l'entitat successora.
- Factures emeses afectades pel règim especial del criteri de caixa que es trobin pendents de cobrament: s'informarà novament de la factura detallant en l'apartat de cobraments exclusivament el cobrament corresponent que es realitzi per l'entitat successora.
- Factures rectificatives corresponents a operacions realitzades per l'entitat succeïda.
- Devolucions IVA de viatgers: (només per a vendes realitzades per l'entitat succeïda abans del 1-1-2019. Per a vendes realitzades per l'entitat succeïda a partir de 1-1-2019 veure FAQ 3.13)
- Registre d'una factura amb els imports negatius, corresponents a la minoració de l'IVA meritat en l'operació inicial realitzada per l'entitat succeïda.
- Addicionalment registre d'una nova factura en la que s'informi de la base imposable exempta com a conseqüència de l'exportació.
Aquest identificador ha d'utilitzar-se en aquells registres de factures amb imports superiors a un llindar, en aquest cas 100.000.000 d'euros. D'aquesta manera si el registre de facturació que es vol registrar supera aquest import haurà de marcar-se aquest identificador, confirmant d'aquesta manera, que no es tracta d'un error.
Aquesta marca especial per identificar aquells registres de facturació respecte dels que el compliment del termini d'enviament als Llibres registre (de factures expedides, rebudes o de determinades operacions intracomunitàries) ha presentat dificultats, només és possible en els supòsits següents taxats: quan el subjecte passiu no podia conèixer amb certesa el canvi de condició a gran empresa o el canvi de competència inspectora, o perquè la sol·licitud d'alta en el registre de devolució mensual sigui posterior al primer dia del període en què assorteix efectes aquesta inscripció.
Es trta d'un camp de contingut lliure. L'objectiu d'aquest camp és que aquells subjectes passius que així l'estimin oportú, puguin utilitzar-ho amb la finalitat que pogués tenir en els seus anteriors Llibres registre
Per exemple: pot informar-se del nombre d'assentament de comptable.
A partir d'1 de gener de 2021, finalitzat el període transitori, es produirà la sortida efectiva de la UE del Regne Unit. A partir d'aquesta data, el Regne Unit serà tractat com país que no pertany a la UE a l'efecte de l'IVA, amb les següents particularitats:
- L'Acord de Retirada garanteix que els moviments de mercaderies que hagin començat abans de la retirada del Regne Unit de la UE s'emportin al seu terme de conformitat amb les normes de la Unió vigents en el moment d'iniciar-se el desplaçament.
- L'acord de retirada inclou un Protocol per a Irlanda del Nord, que a l'efecte de l'IVA seguirà formant part de la UE respecte de les entregues de béns. Per fer-ho, el Regne Unit crearà un NIF-IVA (NVAT) específic amb el prefix XI per als subjectes que puguin acollir-se a aquest Protocol.
Com a conseqüència de l'anterior:
- A partir d'1 de gener de 2021, no s'admetran com NIF-IVA (NVAT) els que comiencen per GB. No obstant això, exclusivament durant el mes de gener de 2021, s'admetran NIF-IVA (NVAT) que comencin per GB per a operacions realitzades amb anterioritat.
- Per registrar els números d'identificació que comencin per GB, hauran d'utilitzar-se claus de "IDType¹" diferents de la 02.