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Informazioaren aurkibidea saltatu2019ko urtarrilaren 1etik aurrera hasitako zergaldiak
La aprobación de la Ley 27/2014, de 27 de noviembre, del Impuesto sobre Sociedades y del Reglamento que la desarrolla, aprobado por el Real Decreto 634/2015, de 10 de julio, supuso una revisión total de la figura del Impuesto sobre Sociedades. A continuación, se enumeran las novedades que afectan específicamente a la liquidación del Impuesto sobre Sociedades en 2019 como consecuencia de las modificaciones normativas en vigor en dicho ejercicio:
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Excepcionalmente, según lo establecido en el Real Decreto Ley 19/ 2020, de 05 de mayo, para el ejercicio 2019 el plazo de formulación y aprobación de las cuentas anuales, y demás documentos legalmente obligatorios, para la declaración del Impuesto sobre Sociedades 2019, es de tres meses a contar desde el 1 de junio de 2020. Además, se reduce de tres a dos meses el plazo para aprobar las cuentas anuales desde la formulación y se armoniza dicho plazo para todas las sociedades, sean o no cotizadas, de modo que todas deberán tener las cuentas aprobadas dentro de los diez primeros meses del ejercicio.
Los contribuyentes que se ajusten, para la formulación y aprobación de las cuentas anuales del ejercicio 2019, a lo dispuesto en los artículos 40 y 41 del RD-ley 8/2020, de 17 de marzo, presentarán la declaración del Impuesto para el período impositivo correspondiente a dicho ejercicio en el plazo previsto en el apartado 1 del artículo 124 de la LIS (según regula el artículo 12 RD-ley 19/2020). Si a la finalización del plazo previsto en el párrafo anterior las cuentas anuales no hubieran sido aprobadas, la declaración se realizará con las cuentas anuales disponibles, entendiéndose por estas:
- Para las sociedades anónimas cotizadas, las cuentas anuales auditadas a que se refiere la letra a) del artículo 41.1 del mencionado RD-ley 8/2020.
- Para el resto de contribuyentes, las cuentas anuales auditadas o, en su defecto, las cuentas anuales formuladas por el órgano correspondiente, o a falta de estas últimas, la contabilidad disponible llevada de acuerdo con lo previsto en el Código de Comercio o con lo establecido en las normas por las que se rijan.
Si la autoliquidación del Impuesto con arreglo a las cuentas anuales aprobadas difiere de la presentada en el plazo ordinario de declaración, presentarán una nueva autoliquidación con plazo hasta el 30 de noviembre de 2020, que podrá ser:
- Nueva declaración complementaria: Si de ella resultase una cantidad a ingresar superior o una cantidad a devolver inferior a la derivada de la autoliquidación efectuada. Esta declaración devengará intereses de demora (desde el día siguiente a la finalización del plazo previsto en el artículo 124.1 de la LIS) pero no el recargo por declaración extemporánea sin requerimiento previo.
- Nueva declaración en el resto de casos: En los casos en los que la nueva declaración no tenga la consideración de complementaria, esta producirá efectos desde su presentación, sin que resulte de aplicación lo dispuesto en el artículo 120.3 de la LGT, y en los artículos 126 y siguientes del Reglamento General aprobado por Real Decreto 1065/2007, de 27 de julio, ni se limiten las facultades de la Administración para verificar o comprobar la primera y la nueva autoliquidación.
No resultará de aplicación respecto de la nueva autoliquidación las limitaciones a la rectificación de las opciones a que se refiere el artículo 119.3 de la LGT.
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Para los periodos impositivos iniciados a partir de 10 de noviembre de 2018, se añade una nueva letra m) al artículo 15 de la Ley 27/2014, de 27 de noviembre, del Impuesto sobre Sociedades, por la Disposición final primera del Real Decreto-Ley 17/2018, de 8 de noviembre. Se regula un nuevo supuesto de gasto fiscalmente no deducible al establecerse que no tendrá la consideración de gasto fiscalmente deducible la deuda tributaria del Impuesto sobre Transmisiones Patrimoniales y Actos Jurídicos Documentados, modalidad Actos Jurídicos Documentados, documentos notariales, cuando se trate de escrituras de préstamo con garantía hipotecaria en los que el sujeto pasivo sea prestamista.
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2018ko azaroaren 7tik aurrera hasten diren zergaldiei eraginez, aldatu egiten da uztailaren 6ko 19/1994 Legearen laugarren xedapen gehigarria, Kanarietan inbertsioak egiteagatiko kenkaria, eta baterako muga igo egiten da La Palma, Gomera eta El Hierro uharteen kuotan, eta % 80ko gutxieneko muga % 100era igoko baita. Gainera, 35 puntuko gutxieneko diferentziala ehuneko 45 puntura igaroko da Europar Batasuneko estatu-laguntzen araudiak ahalbidetzen duenean eta irailaren 27ko 2/2016 Legean eta uharte horien jarduera ekonomikoa antolatzeko gainerako legeetan jasotako inbertsioak direnean.
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Con efectos para los períodos impositivos que se inicien a partir de 7 de noviembre de 2018 se modifica la disposición adicional decimocuarta, límites de las deducciones por inversiones en producciones cinematográficas, series audiovisuales y espectáculos en vivo de artes escénicas y musicales realizadas en Canarias, de la Ley 19/1994, de 6 de julio, incorporando las siguientes novedades:
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Handitu egin da Sozietateen gaineko Zergari buruzko azaroaren 27ko 27/2014 Legearen 36. artikuluaren 1. atalean aipatzen den kenkariaren zenbatekoa, film luzeen eta fikziozko, animaziozko edo dokumentaleko ikus-entzunezko serieen produkzio espainiarretan egindako inbertsioei dagokienez. Are gehiago, Kanarietan egindako ekoizpenen kasuan, kenkaria 4,5 milioi eurotik 5,4 milioi eurora aldatu da.
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Era berean, 4,5 milioi eurotik 5,4 milioi eurora igo da 27/2014 Legearen 36. artikuluaren 2. paragrafoan aipatutako film luzeen edo ikus-entzunezko lanen atzerriko ekoizpenengatik Kanarietan egindako gastuengatiko kenkariaren zenbatekoa.
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27/2014 Legearen 36. artikuluaren 2. atalan ezartzen den gastuaren gutxieneko zenbatekoari dagokionez, atzerriko produkzio baten produkzio ondoko edo animazioko zerbitzuak ematen direnean, Kanarietan egindako gastuetarako 200 000 euro izango da.
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Azkenik, 27/2014 Legearen 36. artikuluaren 3. atalean aipatzen den kenkariaren gutxieneko zenbatekoa 900 000 eurokoa izango da arte eszenikoen eta musikalen zuzeneko ikuskizunen ekoizpenean eta erakusketan egindako gastuengatik, Kanarietan egindako gastuak direnean.
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Sozietateen gaineko Zergari buruzko Legeak Kanarietan aplikatu beharreko pizgarrien eta enpresa-inbertsiorako pizgarrien ondoriozko kenkarien araubidea osatuz, 94 bis artikulu berri bat eransten zaio ekainaren 7ko 20/1991 Legeari, 2018ko azaroaren 7tik aurrera hasten diren zergaldietan ondorioak izan ditzan. Horren arabera, Kanarietan lan egiteko langile bat kontratatzen duten entitateek eskubidea izango dute zerga-araudian enplegua sortzeagatik ezartzen diren zerga-onurak baliatzeko, bertan ezartzen diren betekizunen arabera, eta onura horiek ehuneko 30 handituko dira. Aldaketa horren ondorioz, 27/2014 Legearen 37. artikuluko enplegua sortzeagatiko kenkarien aplikazioa sartu behar da, bai eta aipatutako 27/2014 Legearen 37. artikuluko kenkarien eta 38. artikuluko kenkarien gaineko ehuneko 30eko igoera ere, desgaitasuna duten langileentzako enplegua sortzeagatiko kenkariari buruzkoa bera.
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2018ko urtarrilaren 1etik aurrera hasten diren zergaldiei eraginez, xedapen gehigarri hamalaugarren berri bat gehitzen da, bis Sozietateen gaineko Zerga. Kanarietako Eremu Berezian sukurtsalak dituzten erakundeei zerga-baterakuntzako araubidea aplikatzea, uztailaren 6ko 19/1994 Legean; lege horrek ezartzen duenez, zerga-egoitza Espainian duten erakundeen Kanarietako Eremu Bereziko sukurtsalen kasuan, lege honen 43. artikuluan ezarritako karga-tasa berezia aplikatzeak ez die eragotziko entitate horiei talde fiskal bateko kide izatea, baldin eta talde fiskal horrek Sozietateen gaineko Zergari buruzko azaroaren 27ko 27/2014 Legearen VII. tituluko VI. kapituluan aurreikusitako zerga-baterakuntzako araubidea aplikatzen badu. Aurrekoa gorabehera, talde fiskal bateko kide den eta Kanarietako Eremu Bereziko sukurtsalari egotz dakiokeen entitatearen zerga-oinarriaren zatia ez da sartuko entitatearen banakako zerga-oinarrian talde fiskalaren zerga-oinarria zehazteko, eta aitorpen bereizia egingo da erregelamendu bidez zehazten diren baldintzetan.
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2018ko azaroaren 7tik aurrera hasten diren zergaldiei eraginez, Sozietateen gaineko Zergari buruzko 27/2014 Legearen hamalaugarren xedapen gehigarriaren 1. atala aldatzen da. Horren bidez, Kanarietako ekonomia- eta zerga-araubidea aldatzen duen uztailaren 6ko 19/1994 Legearen 76. artikuluaren 1. eta 2. apartatuetan ezarritako hobaria aplikatu behar zaien ontzi-enpresen kasuan, hobaririk gabeko errentei soilik dagokiena emaitza positibotzat hartuko dela ezartzen da. Eta Sozietateen gaineko Zergari buruzko azaroaren 27ko 27/2014 Legearen XVI. kapituluan ezarritako tona-kopuruaren arabera zergak araubide berezian ordaintzen dituzten ontzi-enpresen kasuan, ordainketa zatikatuak lege horren 114.1 artikuluan ezarritakoaren arabera lortutako zerga-oinarriaren zenbatekoaren gainean kalkulatuko dira (artikulu horrek zerga-oinarria finkatzeko arau berezia jasotzen du, ontzi bakoitzaren erregistro garbiaren tonen arabera).
Bi kasuetan, gutxieneko ordainketa zatikatuaren arauak sartutako ordainketa zatikatuaren zehaztapenean izandako eragin negatiboa gainditzen da, kontuan hartu gabe enpresa horiek, hurrenez hurren, Erregistro Berezian inskribatutako itsasontzien ustiapenetik eratorritako errenten ehuneko 90eko hobaria aplika dezaketela, edo bestela, zerga-oinarria tonajearen araberako araubide bereziaren aipatutako arauen arabera zehaztu dezaketela.