Nola aurkeztu aurreko ekitaldietako aitorpen bat
Informazioaren aurkibidea saltatu2021eko urtarrilaren 1etik aurrera hasitako zergaldiak
Azaroaren 17ko 34/2020 Errege Lege-dekretuaren bidez aldatutako ekainaren 23/2020 Errege Lege Dekretuaren 7. artikuluak ezartzen duenez, 2020an eta 2021ean hasten diren zergaldietarako, Sozietateen gaineko Zergaren Legearen 35.2 artikuluaren c) letran aipatutako kenkariaren ehunekoa % 38 puntu handituko da. Igoera hori 2020ko ekainaren 25etik aurrera hasitako proiektuetan egindako gastuei aplikatuko zaie. Proiektu horiek berrikuntza teknologikoko jardueretan zentratu behar dira, baldin eta industria autopropultsatuaren balio-katean ekoizpen-prozesu berriak lortzeko aurrerapen teknologikoak edo lehendik daudenak nabarmen hobetzea badakarte. Horrela, kenkari horren igoera aldatu egiten da zergadunaren kategoriaren arabera. Enpresa txiki eta ertaintzat jotzen direnei aplikatzen zaie, Europako Batzordearen 2014ko ekainaren 17ko 651/2014 (EB) Erregelamenduaren I. eranskinean ezarritakoaren arabera, baita sailkapen horretan sartzen ez direnei ere. Aipatutako izaera ez duten zergadunentzat, aurreikusitako igoera ehuneko 3 puntukoa izango da.
Ekainaren 23ko 23/2020 Errege Lege-dekretuaren laugarren azken xedapenak hamaseigarren xedapen gehigarria sartu zuen SZLn, mugikortasun elektrikoaren, iraunkorraren edo konektatuaren balio-katean egindako inbertsioen amortizazio-askatasunaren kasu berri bat jasotzen duena. Ildo horretan, SZLren hamaseigarren xedapen gehigarriak, 34/2020 Errege Lege-dekretuak emandako idazketan, mugikortasun elektrikoaren, iraunkorraren edo konektatuaren balio-katean egindako inbertsioetan amortizatzeko askatasunaren pizgarri fiskala jasotzen du, 2020ko apirilaren 2tik 2021eko ekainaren 30era bitartean amaitzen diren zergaldietan egindako inbertsioetarako. Horrela, ibilgetu materialaren elementu berrietan egindako inbertsioak askatasunez amortizatu ahal izango dira. Elementu horiek produkzio-katearen sentsorizazioa eta monitorizazioa ekarri behar dute, baita plataforma modularretan edo ingurumen-inpaktua murrizten duten plataformetan oinarritutako fabrikazio-sistemak ezartzea ere. Inbertsio horiek automobilgintzaren industria-sektoreari lotuta egon behar dute, eta zergadunaren esku jarri behar dira. Gainera, 2020ko apirilaren 2tik 2021eko ekainaren 30era bitartean jarri behar dira martxan. Amortizazio libre horren onuradun izateko, beharrezkoa da, eskuratutako elementuak abian jartzen diren zergaldia hasi eta hurrengo 24 hilabeteetan, entitatearen batez besteko plantilla osoa 2019ko batez besteko plantillarekiko mantentzea. Garrantzitsua da amortizazio-askatasunaren erregimenetik balia daitekeen inbertsioaren gehieneko zenbatekoa 500 000 eurokoa dela kontuan hartzea.
Gainera, amortizazio-askatasun kasu hori aplikatzeko, zergadunek Industria, Merkataritza eta Turismo Ministerioak emandako txosten arrazoitua aurkeztu beharko dute, zergadunaren inbertsioa egokitzat jotzeko. Zerga-administrazioak lotesletzat joko du txosten hori.
SZLren hamaseigarren xedapen gehigarrian araututako amortizazio-askatasun kasu berri hori bateraezina da SZLren 102. artikuluan dimentsio txikiko erakundeentzat ezarritako amortizazio-askatasunaren kasuarekin; beraz, erakunde horiek bi zerga-pizgarrietako bat aplikatzea erabaki beharko dute.
2020ko urtarrilaren 1etik aurrerako ondorioekin, eta 2021eko martxoaren 11ra arte amaitu ez diren zergaldietarako, martxoaren 9ko 4/2021 Errege Lege Dekretua ezartzen da. Dekretu honek Sozietateen gaineko Zergaren azaroaren 27ko 27/2014 Legea aldatzen du, bai eta Ez-egoiliarren Errentaren gaineko Zergaren Legearen testu bategina ere, martxoaren 5eko 5/2004 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartua. Aldaketa horiek asimetria hibridoei bideratuta daude. Zehazki, Errege Lege Dekretuak 15 bis artikulu berria sartzen du SZLn, eta, aldi berean, Sozietateen gaineko Zergaren 15 j) artikulua indargabetzen du. Gainera, 6. eta 7. apartatuak gehitzen zaizkio Ez-egoiliarren Errentaren gaineko Zergaren Legearen testu bateginaren 18. artikuluari. Neurri horien helburu nagusia Kontseiluaren 2016ko uztailaren 12ko 2016/1164 (EB) Zuzentarauaren transposizioa egitea da, Kontseiluaren 2017ko maiatzaren 29ko 2017/952 (EB) Zuzentarauak emandako idazketarekin. Bereziki, Espainiaren eta beste estatu kide batzuen artean sortzen diren asimetria hibridoei egiten diete erreferentzia, baita Espainiaren eta hirugarren herrialde edo lurraldeen artekoei ere.
SZLren 15 bis artikulu berri hori txertatzearen helburua da, oro har, Espainiako lurraldean kokatutako sozietateen gaineko zergaren zergadun baten eta beste estatu kide batean edo hirugarren herrialde edo lurralde batean kokatutako lotutako entitate baten arteko asimetria hibridoek eragindako inpaktu fiskalak neutralizatzea. Hori berariaz aplikatzen da egindako eragiketek kalifikazio fiskal desberdinak dituztenean Espainian eta aipatutako atzerriko herrialdean.
2021erako Estatuko Aurrekontu Orokorrei buruzko abenduaren 30eko 11/2020 Legearen 65.Bat artikulua 2021eko urtarrilaren 1etik aurrera hasten diren eta lege hau indarrean jartzean (2021-01-01ean) amaitu ez diren zergaldietan jarriko da indarrean. Aldaketa horrek indarraldi mugagabea du. Zehazki, xedapen horrek aldatu egiten du Sozietateen gaineko Zergaren Legearen 16.1 artikuluan finantza-gastuen kengarritasuna mugatzeari buruz ezarritako erregulazioa. Aldaketaren arabera, mozkin operatiboa zehaztean, ez da kontuan hartuko dibidenduei dagozkien ondare-tresnetako partaidetzetatik datozen diru-sarrera finantzarioen batura. Hori aplikatuko da baldin eta partaidetza horien eskurapen-balioa 20 milioi eurotik gorakoa bada, baina ez bada SZLren 21.1 a) eta 32.1 a) artikuluetan aipatutako % 5era iristen.
Bestalde, martxoaren 9ko 4/2021 Errege Lege Dekretuaren bidez, 15 bis artikulua sartu zen Sozietateen gaineko Zergaren Legean, eta, ondorioz, indargabetu egin zen SZLren 15 j) artikulua, Kontseiluaren 2016ko uztailaren 12ko 2016/1164 (EB) Zuzentarauaren transposizioa egiteko, Kontseiluaren 2017ko maiatzaren 29ko 2017/952 (EB) Zuzentarauaren bidez aldatutako bertsioan, Espainiaren eta beste estatu kide batzuen artean, eta Espainiaren eta hirugarren herrialde edo lurraldeen artean aurkezten diren asimetria hibridoei dagokienez. Horrenbestez, aldaketa bat sartu da SZLren 16.1 artikuluan, errege lege-dekretu horren bidez. Aldaketa horrek ezartzen duenez, SZLren indargabetutako 15 j) artikuluan aipatzen ziren gastuetarako igorpena 2020ko urtarrilaren 1etik aurrera hasten diren eta errege lege-dekretu hau indarrean jartzen den egunean (2021eko martxoaren 11) amaitu gabe dauden zergaldietan aplikatu behar da. Doikuntza horrek kengarriak ez diren gastuei eragiten die, SZLren 15 bis artikuluan ezarritakoaren arabera.
Iruzur fiskala aurreikusteko eta haren aurka borrokatzeko neurriei buruzko uztailaren 9ko 11/2021 Legeak aldatu egiten du irteera-ezarpenaren erregulazioa, Kontseiluaren 2016ko uztailaren 12ko 2016/1164 (EB) Zuzentarauaren transposizioa egiteko. Zuzentarau horren arabera, ezarpen horren helburua da zergadun batek bere aktiboak edo egoitza fiskala Estatuaren jurisdikzio fiskaletik kanpo aldatzen duenean, estatu horrek bere lurraldean sortutako gainbalio ororen balio ekonomikoa kargatu beharko duela bermatzea, nahiz eta gainbalio hori oraindik egin ez irteeraren unean.
Zehazki, 2021eko urtarrilaren 1etik aurrera, uztailaren 9ko 11/2021 Legeak Sozietateen gaineko Zergaren Legearen 19.1 artikulua aldatzen du. Aldaketa horrek data horretan hasten diren zergaldiei eragiten die. Entitate baten egoitza Europar Batasuneko edo Europako Esparru Ekonomikoko estatu kide batera aldatzen bada, eta estatu horrekin Espainiak edo Europar Batasunak zerga-kredituak kobratzeko elkarrekiko laguntzari buruzko akordio bat sinatu badu, zergadunak zerga-zorraren ordainketa atzeratzeko duen aldez aurreko aukera ordezten da, SZLren 19.1 artikuluaren lehen paragrafoan ezarritakoaren arabera. Orain, zergadunak aukera du ordainketa zatikatzeko, berak hala eskatuta, urteko bost kuota berdinetan, eragindako ondare-elementuak hirugarrenei transferitu arte itxaron beharrean.
Aukera hori egoitza aldatzean amaitutako zergaldiari dagokion Sozietateen gaineko Zergaren aitorpenean bakarrik gauzatuko da, lehen zatia zergaldi horri dagokion borondatezko aitorpen-epean ordaindu beharko dela kontuan hartuta. Gainerako lau urteko zatikien epemuga eta galdagarritasuna horietako bakoitzagatik sortutako berandutze-interesekin batera eskatuko dira, azken zergaldiari dagokion borondatezko aitorpen-epea amaitzen denetik urtebete igaro ondoren. Gainera, bermeak eratzea eskatu ahal izango da, zorra kobratzea zapuztu edo larriki zaildu litekeela adierazten duten arrazoizko zantzuak daudela justifikatzen denean.
Azkenik, zatikapenaren indarraldia amaitzea eragin dezaketen kasuak eta galera horren ondorioak batuko dira.
2021erako Estatuko Aurrekontu Orokorrei buruzko abenduaren 30eko 11/2020 Legearen 65.Bi artikuluak aldatu egiten ditu SZLren 21.1 artikuluaren a) letraren lehen paragrafoa eta SZLaren 21.6 artikuluaren a) letra, eta aldatu egiten ditu honako baldintza hau betetzen denean: entitatearen kapitaleko edo funts propioetako zuzeneko edo zeharkako partaidetzaren ehunekoa gutxienez % 5ekoa izatea, partaidetza eskuratzeko balioa 20 milioi eurotik gorakoa izatearen betekizun alternatiboa ezabatuta. Aldaketa horrek 2021eko urtarrilaren 1etik aurrera hasten diren zergaldietan izango ditu ondorioak, eta indarraldi mugagabea izango du.
Aurrekoari lotuta, SZLri berrogeigarren xedapen iragankorra gehitzen zaio, 5 urtez 2021eko urtarrilaren 1a baino lehen abiarazitako zergaldietan eskuratutako partaidetzei araubide iragankor bat arautzeko, baldin eta 20 milioi eurotik gorako eskuratze-balioa balute, SZLren 21.1 a) artikuluan ezarritako % 5era iritsi gabe.
Bestalde, SZLren 21. artikuluari 10. atala gehitzen zaio, entitateen mozkinetako partaidetzen edo dibidenduen zenbatekoa eta erakunde bateko partaidetza eskualdatzean lortutako errenta positiboaren zenbatekoa ezartzen dituena, baita Lege horren 21.3 artikuluan aipatzen diren gainerako kasuetan ere, bertan aurreikusitako salbuespena aplikatu behar zaien kasuetan, % 5 murriztuko dela partaidetza horiei dagozkien kudeaketa-gastuen kontzeptuan, salbuespen hori aplikatzearen ondorioetarako, eta 11. apartatua, 10. apartatuan aipatzen den entitateen mozkinetako partaidetzei edo dibidenduei aplikatu beharreko ehuneko 5eko murrizketa ez dela aplikatuko adierazten duena, honako inguruabar hauek gertatzen direnean:
-
Mozkinetako partaidetzak edo dibidenduak aurreko zergaldian izandako negozio-zifraren zenbateko garbia 40 milioi eurotik beherakoa duen erakunde batek jasotzen baditu.
-
Mozkinetako partaidetzak edo dibidenduak 2021eko urtarrilaren 1etik aurrera eratutako erakunde batekoak badira. Entitate horretan kapital osoa edo funts propioak daude, zuzenean eta eratzen direnetik.
-
Mozkinetako partaidetzak edo dibidenduak banatzen dituen erakundea eratu eta hurrengo 3 urteetan amaitzen diren zergaldietan jasotzen badira.
Azkenik, paragrafo bat gehitzen da SZLren 64. artikuluaren amaieran, eta bertan banakako zerga-oinarrietan sartu behar diren zenbatekoak ez direla ezabatuko ezartzen da, SZLren 21.10 artikuluan ezarritakoa aplikatuta.
2021erako Estatuko Aurrekontu Orokorrei buruzko abenduaren 30eko 11/2020 Legearen 65.Hiru artikuluak, lege hau indarrean jartzean (2021-01-01) amaitu gabe dauden eta 2021eko urtarrilaren 1etik aurrera hasten diren zergaldiei eragiten diena eta indarraldi mugagabea duena, SZLren 32.1 artikuluaren a) letra aldatzen du. Artikulu horrek nazioarteko zergapetze bikoitzagatiko kenkaria arautzen du, Espainiako lurraldean egoiliar ez den erakunde batek ordaindutako mozkinetako partaidetza edo dibidenduei eragiten diena. Horrela, partaidetza eskuratzeko balioa 20 milioi eurotik gorakoa izatearen betekizun alternatiboa ezabatzen da.
Aurrekoari lotuta, SZLri berrogeigarren xedapen iragankorra gehitzen zaio, 5 urtez 2021eko urtarrilaren 1a baino lehen abiarazitako zergaldietan eskuratutako partaidetzei araubide iragankor bat arautzeko, baldin eta 20 milioi eurotik gorako eskuratze-balioa balute, SZLren 21.1 a) artikuluan ezarritako % 5era iritsi gabe.
Azkenik, SZLren 32. artikuluaren 4. atala aldatzen da. Horrela, honako hau gehitzen da: kuota osoa kalkulatzeko, dibidenduak edo mozkinetako partaidetzak % 5 murriztuko dira partaidetza horiei dagozkien kudeaketa-gastuen kontzeptuan, salbu eta SZLren 21.11 artikuluan araututako ez-aplikazioko inguruabarrak gertatzen badira. Muga horren gaineko soberakina ez da fiskalki kengarria izango, SZLren 31.2 artikuluan ezarritakoari kalterik egin gabe.
Film luze eta labur eta fikziozko, animaziozko edo dokumentaleko ikus-entzunezko serieen Espainiako ekoizpen zinematografikoetan egindako inbertsioengatiko kenkariari dagokionez, 2021erako Estatuko Aurrekontu Orokorrei buruzko abenduaren 30eko 11/2020 Legeak, 2021eko urtarrilaren 1etik aurrera hasten diren zergaldiei eraginez, SZLren 36.1 artikuluaren a ') letra aldatzen du, eta eskatutako ziurtagiriak zerga-administrazioarentzat lotesleak izatea gehitzen du, ziurtagiri horiek eman diren data edozein dela ere.
Gainera, maiatzaren 5eko 17/2020 Errege Lege-dekretuak ekoizpen zinematografikoen definizioa aldatzen du, eta 2020ko abuztuaren 31ra arte (epe hori 2021eko urtarrilaren 31ra arte luzatzen da, abuztuaren 27ko CUD/807/2020 Aginduaren lehen apartatuan ezarritakoaren arabera) film baten estreinaldi komertzialtzat hartzea ahalbidetzen du, film horrek film zinematografikoaren izaera galdu gabe. Gainera, SZLren 36.1 artikuluan araututako Espainiako ekoizpen zinematografikoetako inbertsioengatiko kenkaria aplikagarria izango da «streaming» edukiak eskaintzen dituzten plataformetan eta telebistaren bidez zabaltzen diren edukiei (telebistako ikus-entzunezko komunikazio-zerbitzuen bidez, telebista-kanalak zabaltzen dituzten komunikazio elektronikoko zerbitzuen bidez edo programa-katalogoen zerbitzuen bidez).
Bestalde, aldaketa bat egin da SZLren 39.1 artikuluaren azken paragrafoan. Aldaketa horrek honako baldintza hau gehitzen du: kenkariaren ehuneko 50eko muga aplikatuko zaio, halaber, (SZLren 35. artikuluan araututako ikerketa, garapen eta berrikuntza teknologikoko jarduerengatiko kenkariaz gain) ekoizpen zinematografikoetan, ikus-entzunezko serieetan eta arte eszenikoen eta musikalen zuzeneko ikuskizunetan egindako inbertsioengatiko kenkariari, SZLren 36. artikuluan araututa. Aplikazio hori aplikatuko da kenkari horiek kenkarietan murriztutako kontu osoaren ehuneko 10 gainditzen dutenean, nazioarteko zergapetze bikoitza eta hobariak saihesteko.
SZLren 39. artikuluaren 5. atala aldatzen da ere. Horrela, SZLren 35.etik 38.era bitarteko artikuluetan araututako jarduera jakin batzuk sustatzeko kenkariei lotutako ondare-elementuek irauteko eskakizunari dagokionez, honako hau ezartzen da: SZLren 36. artikuluan araututako kenkariaren kasuan, ekoizpen zinematografikoetan, ikus-entzunezko serieetan eta arte eszenikoen eta musikalen zuzeneko ikuskizunetan inbertitzeagatiko kenkariaren kasuan, betekizun hori betetzat joko da, baldin eta produkzio-etxeak obraren titulartasun-ehuneko bera mantentzen badu 3 urteko epean. Horrek ez dio kalterik egingo hirugarren bati edo gehiagori osorik edo zati batean merkaturatzeko duen ahalmenari.
Azkenik, 7. paragrafoa gehitzen zaio SZLren 39. artikuluari. Artikulu horretan zehazten da SZLren 36. artikuluaren 1. eta 3. paragrafoetan araututako kenkarien aplikazioa beste zergadun batek egindako film luze eta labur zinematografikoen eta fikziozko ikus-entzunezko serieen, animazioaren, dokumentalaren edo arte eszenikoen eta musikalen zuzeneko ikuskizunen ekoizpen eta erakusketaren finantzaketan parte hartzen duen zergadunari aplikatu ahal zaiola. Ekoizpen horien finantzaketan parte hartzen duen zergadunak zenbatekoak jarri beharko ditu finantzazio gisa, ekoizpenaren kostu guztiak edo batzuk ordaintzeko, baina ez du jabetza intelektualeko eskubiderik edo haren emaitzekiko bestelako eskubiderik eskuratuko. Nolanahi ere, ekoizlearen jabetzakoa izan beharko du. Ekarpen horiek ekoizpenaren edozein fasetan egin ahal izango dira, nazionalitate-ziurtagiria lortu arte.
Atzerriko film luze edo ikus-entzunezko obren ekoizpenetan inbertitzeagatiko kenkariari dagokionez, uztailaren 9ko 11/2021 Legeak (iruzur fiskala prebenitzeko eta haren aurka borrokatzeko neurriei buruzkoa), 2021eko urtarrilaren 1etik aurrera hasten diren zergaldietarako ondorioekin, atzerriko film luzeen ekoizpenak egiteaz arduratzen diren ekoizleek bete beharreko baldintza batzuk gehitzen ditu SZLren 36.2 artikuluan, kenkari hori aplikatu ahal izateko.
Ondorio horietarako, Zinematografiaren eta Ikus-entzunezko Arteen Institutuak edo autonomia-erkidegoko dagokion organoak emandako ziurtagiria eskatzen da. Ziurtagiri horrek ekoizpenaren kultura-izaera egiaztatzen du, lan zinematografikoetarako eta ikus-entzunezkoen sektoreko beste ekoizpen batzuetarako estatu-laguntzari buruzko Batzordearen 2013ko azaroaren 15eko Jakinarazpenean xedatutakoa betetzeko. Gainera, obraren kreditu-tituluetan Espainiako filmaketa-leku espezifikoak gehitzea eskatzen da, baita lanaren izenburua eta prentsako material grafiko eta ikus-entzunezkoa erabiltzeko baimena ematea ere. Are gehiago, filmaketa-leku edo Espainian egindako beste edozein produkzio-prozesu berariaz barnean hartuko dira. Horrela, Espainian eta atzerrian eta kultura- edo turismo-helburuekin, sustapen-jarduerak eta sustapen-materialak egingo dira, kulturaren, turismoaren eta ekonomiaren arloan eskumenak dituzten Estatuko, autonomia-erkidegoetako edo tokiko erakundeek egin ditzaketenak.
Azkenik, SZLren berrogeita bigarren xedapen iragankorra gehitzen da. Xedapen horrek ezartzen du aurreko paragrafoan aipatu diren SZLren 36.2 artikuluaren b ') eta c') letretan araututako betekizunak ezin izango direla eskatu film luze eta ikus-entzunezko lanen atzerriko ekoizpenen kasuan, baldin eta ekoizpena gauzatzeko ardura hartzen duen kontratua iruzur fiskalaren aurkako prebentzio eta borrokarako neurriei buruzko Legea indarrean sartu aurretik sinatu bazen (2021-07-11).
2021erako Estatuko Aurrekontu Orokorrei buruzko abenduaren 30eko 11/2020 Legearen 65.1. artikuluak, lege hori indarrean jartzean (2021-01-01) amaitu gabe dauden eta 2021eko urtarrilaren 1etik aurrera hasten diren zergaldiei eragiten die eta indarraldi mugagabea du, SZLren 100. artikuluaren 10. atala aldatzen du. Atal horrek ezartzen duenez, mozkinetako dibidenduak edo partaidetzak ez dira zerga-oinarrian txertatuko zerga-oinarrian txertatu den errenta positiboari dagokion zatian, eta, ondorio horietarako, etekinetako partaidetzen edo dibidenduen zenbatekoa % 5 murriztuko da partaidetza horiei dagozkien kudeaketa-gastuen kontzeptuan, SZLren 21.11. artikuluan ezarritako inguruabarrak gertatzen direnean izan ezik.
Halaber, SZLren 100. artikuluaren 11. atala aldatu egiten da. Atal horrek ezartzen du partaidetza, zuzena edo zeharkakoa, eskualdatzetik eratorritako errenta kalkulatzeko, eskurapen-balioa gehitu egingo dela, benetan banatu gabe, bazkideei eskuratu eta eskualdatu arteko aldian beren akzio edo partaidetzen errenta gisa egotzi zaizkien errentei dagozkien mozkin sozialen zenbatekoan, eta, ondorio horietarako, gehitzen da paragrafo honetan aipatzen diren mozkin sozialen zenbatekoa % 5 murriztuko dela partaidetza horiei dagozkien kudeaketa-gastuen kontzeptuan.
Ondoren, uztailaren 9ko 11/2021 Legeak, iruzur fiskala prebenitzeko eta haren aurka borrokatzeko neurriei buruzkoak eta 2021eko urtarrilaren 1etik aurrera hasten diren zergaldiei eragiten diena, SZLren 100. artikulua aldatzen du, Kontseiluaren 2016ko uztailaren 12ko 2016/1164 (EB) Zuzentarauaren transposizioa egiteko.
Ondorio horietarako, aldatu egiten da SZLren 100. artikuluaren 1. paragrafoa, eta ezartzen da nazioarteko gardentasun fiskalaren araubidea aplikatzearen ondoriozko errenten egozpenak ez diela soilik eragiten zergadunak partaidetutako entitateek lortutakoei, baita atzerriko establezimendu iraunkorrek lortutakoei ere. SZLren 100. artikuluaren 12. paragrafoa aldatu da ere, establezimendu iraunkor horiek emandako errentengatik sozietateen gaineko zergaren aitorpenarekin batera aurkeztu beharreko dokumentazioa gehitzeko.
Azkenik, SZLren 100. artikuluaren 3. paragrafoa aldatzen da, eta nazioarteko gardentasun fiskaleko araubide honetan egozteko moduko hainbat errenta mota gehitzen dira, hala nola finantza-errentamenduko eragiketetatik edo aseguruen, bankuen eta bestelako finantza-jardueren jardueretatik eratorritakoak.
2021eko urtarrilaren 1etik aurrera hasten diren zergaldiei eraginez, iruzur fiskala prebenitzeko eta haren aurka borrokatzeko neurriei buruzko uztailaren 9ko 11/2021 Legeak SZLren 119. artikulua aldatzen du, Sozietateen gaineko Zergaren entitateen indizean baja emateko erregulazioan hobekuntza tekniko bat gehituz. Horrela, «kobraezinaren» kontzeptua erakunde zordunei aplikatu behar zaiela (eta ez kredituei) argitzen da.
2021eko urtarrilaren 1etik aurrera hasten diren zergaldiei eraginez, iruzur fiskala prebenitzeko eta haren aurka borrokatzeko neurriei buruzko uztailaren 9ko 11/2021 Legearen azken xedapenetako bigarrenak Higiezinen Merkatuko Inbertsioko Sozietate Kotizatuei (SOCIMI, gaztelaniazko siglei dagokienez) aplikatu beharreko zerga-araubide berezia aldatzen du, eta urriaren 26ko 11/2009 Legearen 9. artikuluaren 4. atalean % 15eko karga berezi bat gehitzen du ekitaldian lortutako baina banatu ez diren etekinen zenbatekoen gainean, sozietateen gaineko zergaren karga-tasa orokorrean zergak ordaindu ez dituzten errentetatik datorren neurrian, eta 11/2009 Legearen 6.1 artikuluaren b) letran araututa dagoen berrinbertitzeko 3 urteko aldiari atxikitako errentak ez direnean.
Karga berezi hori sozietateen gaineko zergaren kuotatzat hartuko da, eta akziodunen batzar nagusiak edo organo baliokideak ekitaldiko emaitza aplikatzeko erabakia hartzen duen egunean sortuko da. Abenduaren 20ko HFP/1430/2021 Aginduaren bidez onartutako 237 ereduan autolikidatu eta sartu beharko da karga berezi hori, hura sortu eta bi hilabeteko epean.
Azkenik, karga berezi hori sartzearen ondorioz, aldatu egiten da urteko kontuen memorian informazio-betebeharrak arautzen dituen urriaren 26ko 11/2009 Legearen 11. artikuluaren 1. paragrafoa, eta informazio horretan % 15eko karga-tasa bereziaren pean dauden errenten zatia bereizteko betebeharra gehitzen da.
1. Produktu zinematografikoetan egindako inbertsioengatiko kenkaria
2021eko urtarrilaren 1etik aurrera hasten diren zergaldiei eraginez, urriaren 11ko 14/2021 Legearen azken xedapenetako lehenengoak (COVID-19aren eragin ekonomiko eta sozialari aurre egiteko kultura- eta zerga-sektoreari laguntzeko neurriak onartzen dituen maiatzaren 5eko 17/2020 Errege Lege Dekretua aldatu egiten duenak) Kanarietako Araubide Ekonomiko eta Fiskala aldatzen duen uztailaren 6ko 19/1994 Legearen hamalaugarren xedapen gehigarria aldatu egiten du, Kanarietan egindako produktu zinematografikoetako eta ikus-entzunezko serieetako inbertsioengatiko kenkariei aplikatu beharreko mugak eguneratzeko.
Horrela, SZLren 36.1 artikuluan araututako Espainiako film luze eta labur zinematografikoak eta fikziozko, animaziozko edo dokumentalezko ikus-entzunezko serieetako produkzioetan inbertitzeagatiko kenkaria ezingo da izan artikulu horretan aipatzen den gehieneko zenbatekoa % 80 igotzearen emaitza baino handiagoa, Kanarietan egindako produktuak direnean.
Gainera, ezartzen da Espainiako lurraldean film luze zinematografikoen edo ikus-entzunezko obren atzerriko produkzioengatik egindako gastuengatiko kenkariaren zenbatekoa (SZLren 36.2 artikuluan arautua) eta arte eszenikoen eta musikalen zuzeneko ikuskizunen ekoizpenean eta erakusketan egindako gastuengatiko kenkariaren zenbatekoa (SZLren 36.3 artikuluan aipatzen dena) ezingo direla izan artikulu horretan aipatzen den gehieneko zenbatekoa % 80 igotzearen emaitza baino handiagoa, Kanarietan egindako produktuak direnean.
2. Kanarietako ontzien eta ontzi-enpresen zerga-araubidea
2021eko urtarrilaren 1etik aurrera hasten diren eta 2021eko uztailaren 11n amaitu ez diren zergaldiei eraginez, uztailaren 9ko 11/2021 Legeak (iruzur fiskala prebenitzeko eta haren aurka borrokatzeko neurriei buruzkoa) 3. atala gehitzen dio uztailaren 6ko 19/1994 Legearen (Kanarietako Araubide Ekonomiko eta Fiskala aldatzen dituena) 73. artikuluari. Horrela, Ontzien eta Ontzi-enpresen Erregistro Berezian inskribatuta dauden eta Europar Batasuneko edo Europako Esparru Ekonomikoko beste estatu kide batean erregistratuta dauden ontzi-enpresen ontziak ere Erregistro Berezian inskribatuta daudela jasoko da, betiere gainerako ontziei inskribatzeko eskatzen zaizkien baldintzak betetzen badituzte.
hobari aplikagarri horiek mugatuz. Ondorio horietarako, itsas garraioarekin lotura estua duten jarduerak egitetik datorren zerga-oinarriaren zatiak araubide berezia aplikatzeko eskubidea sortzen duten jardueren ondoriozko zerga-oinarriaren zatia gainditzen duenean, soberakin horri dagokion kuotak ezin izango du hobaririk jaso. Murrizketa hori hobaria eragiten duen ontzi bakoitzari aplikatuko zaio.
Azkenik, uztailaren 6ko 19/1994 Legearen 76. artikuluan gaineratzen denez, ontzien eta ontzi-enpresen araubide berezia Kanarietan aplikatzeko eskubidea sortzen duten jardueretatik eratorritako zerga-oinarri negatiboak ezin izango dira konpentsatu erakundearen gainerako jardueretatik eratorritako zerga-oinarri positiboak erabiliz, ez uneko ekitaldikoak, ez ondorengoetatik eratorritakoak.
2021eko urtarrilaren 1etik aurrera hasten diren zergaldiei eraginez, maiatzaren 5eko 17/2020 Errege Lege Dekretua aldatzen duen urriaren 11ko 14/2021 Legeak abenduaren 23ko 49/2002 Legearen 2. artikulua aldatzen du. Horrela, Espainiako lurraldean establezimendu iraunkorraren bidez jarduten duten entitate ez-egoiliarrak eta Europar Batasuneko estatu kide batean edo Europako Esparru Ekonomikoaren parte diren beste estatu batzuetan egoitza duten entitateak irabazi-asmorik gabeko entitateen zerrendan sartuko dira, eta mezenasgoa jaso ahal izango dute.
2020ko urtarrilaren 31n, Erresuma Batua Europar Batasunetik atera zen.
Hala ere, nabarmendu behar da, sozietateen gaineko zergari dagokionez, Erresuma Batuaren eta Espainiaren arteko aldebiko hitzarmen bat dagoela zergapetze bikoitza saihesteko, eta 2021eko urtarrilaren 1etik aurrera aplikatuko da. Ondorio horietarako, barne-araudia aplikatzearen ondorioz salbuetsita egoteari uzten dioten errenta jakin batzuk errenta salbuetsitzat joko dira aurrerantzean ere, Hitzarmen hori aplikatzeko eskubidea argudiatuz.