Como presentar unha declaración de exercicios anteriores
Saltar índice da informaciónPeríodos impositivos iniciados a partir do 1 de xaneiro de 2022
Para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2022, a disposición final segunda do Real decreto Lei 18/2022, co obxecto de efectuar a transposición do artigo 9 bis da Directiva (UE ) 2016/1164, modifica o apartado 2 do artigo 6 da Lei 27/2014, do 27 de novembro, do Imposto sobre Sociedades, de tal forma que as entidades en réxime de atribución de rendas, con carácter xeral, non tributarán polo Imposto sobre Sociedades, a excepción de que lles sexa aplicable o apartado 12 do artigo 15 bis da Lei 27/2014, do 27 de novembro, do Imposto sobre Sociedades.
Deste xeito mediante a modificación da Lei 27/2014, do Imposto sobre Sociedades, incorpórase o mandato do artigo 9 bis da Directiva (UE ) 2016/1164 ao articulado da devandita Lei coa finalidade de que certas entidades en réxime de atribución de rendas situadas en territorio español convértense en contribuíntes do Imposto sobre Sociedades cando se dean as condicións e respecto de determinadas rendas que puidesen xerar unha asimetría híbrida con terceiros países. Tendo en conta o anterior, a entidade en réxime de atribución de rendas que dean lugar á asimetría hibrida referida está obrigada ao cumprimento das obrigas contables e rexistrais que corresponda ao método de determinación das súas rendas, incluídas as que tributan segundo este Imposto.
A Lei 22/2021, do 28 de decembro, de Orzamentos Xerais do Estado para o ano 2022, con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2022, engade o apartado 2 ao artigo 30 da LIS para introducir o concepto de cota líquida que se define como o resultado de aplicar sobre a cota íntegra, as bonificacións e deducións que procedan previstas na normativa do Imposto, sen que poida ser negativa.
En relación co anterior, modifícase o artigo 41 da LIS relativo á dedución das retencións, ingresos a conta e pagamentos fraccionados, para substituír a mención á cota íntegra pola de cota líquida ou cota líquida mínima, segundo corresponda.
Neste mesmo sentido, modifícase o artigo 71.1 da LIS relativo ás deducións e bonificacións da cota íntegra do grupo fiscal, para introducir a definición de cota líquida do grupo fiscal como o resultado de minorar a cota íntegra do devandito grupo no importe das deducións e bonificacións previstas nos Capítulos II, III e IV do Título VI da LIS, así como calquera outra dedución que puidese resultar de aplicación, sen que poida ser negativa.
A Lei 22/2021, do 28 de decembro, de Orzamentos Xerais do Estado para o ano 2022, con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2022, establece no artigo 30 bis da LIS unha tributación mínima do 15 % da base impoñible para aqueles contribuíntes do Imposto cun importe neto da cifra de negocios iguais ou superiores a vinte millóns de € e en todo caso, para os que tributen no réxime de consolidación fiscal.
Con esta finalidade, a cota líquida non poderá ser inferior ao resultado de aplicar o 15 % á base impoñible, minorada ou incrementada pola reserva de nivelamento, e minorada na Reserva para investimentos nas Canarias. Esta cota terá o carácter de cota líquida mínima.
O que se dispón nos parágrafos anteriores, non será de aplicación aos contribuíntes que tributen aos tipos de gravame do 10 %, 1 % e 0 % previstos nos apartados 3, 4 e 5 do artigo 29 da LIS, nin ás SOCIMI.
O tipo de tributación mínima referido do 15 %será do 10 %para as entidades de nova creación, cuxo tipo xeral é do 15 %, e do 18 %para as entidades de crédito e de exploración, investigación e explotación de depósitos e almacenaxes subterráneas de hidrocarburos cuxo tipo xeral é do 30 %.
Nas entidades cooperativas, a cota líquida mínima non poderá ser inferior ao resultado de aplicar o 60 % á cota íntegra calculada de acordo co que se dispón na Lei 20/1990, do 19 de decembro, sobre Réxime Fiscal das Cooperativas.
As entidades da Zona Especial Canaria, a base impoñible positiva sobre a que aplíquese a porcentaxe non incluirá a parte da mesma correspondente ás operacións realizadas material e efectivamente no ámbito xeográfico da devandita Zona que tribute ao tipo de gravame especial regulado no artigo 43 da Lei 19/1994, do 6 de xullo, de modificación do Réxime Económico e Fiscal das Canarias.
As regras para determinar a cota líquida mínima no Imposto sobre Sociedades son as seguintes:
En primeiro lugar, minorarase a cota íntegra no importe das bonificacións que sexan de aplicación, incluídas as reguladas na Lei 19/1994, do 6 de xullo, de modificación do Réxime Económico e Fiscal das Canarias, e no importe da dedución prevista no artigo 38 bis da Lei 27/2014.
En segundo lugar, aplicaranse as deducións por dobre imposición regulada nos artigos 31, 32, 100 e disposición transitoria vixésimo terceira da Lei 27/2014, respectando os límites que resulten de aplicación en cada caso.
Se como consecuencia das operacións anteriores:
-
Resulta unha contía inferior á cota líquida mínima calculada segundo o sinalado nos parágrafos anteriores, esa contía terá, como excepción, a consideración de cota líquida mínima.
-
Resulta unha contía superior ao importe da cota líquida mínima calculada segundo o sinalado nos parágrafos anteriores, aplicaranse os restantes deducións que resulten procedentes, cos límites aplicables en cada caso, ata o importe da devandita cota líquida mínima.
As deducións cuxo importe se determine de acordo co que se dispón na Lei 20/1991, do 7 de xuño, de modificación dos aspectos fiscais do Réxime Económico Fiscal das Canarias, e na Lei 19/1994, do 6 de xullo, de modificación do Réxime Económico e Fiscal das Canarias, aplicaranse, respectando os seus propios límites, aínda que a cota líquida resultante sexa inferior á mencionada cota líquida mínima.
As cantidades non deducidas por aplicación das regras anteriores poderán deducirse nos períodos impositivos seguintes de acordo coa normativa aplicable en cada caso.
Para ter en conta:
A liberdade de amortización en investimentos que utilicen enerxías procedentes de fontes renovables aplicarase nos períodos impositivos que se inicien ou conclúan no ano 2023, sempre que, durante os 24 meses seguintes á data de inicio do período impositivo en que os elementos adquiridos entren en funcionamento, o cadro de persoal media total da entidade mantéñase respecto da cadro de persoal medio dos doce meses anteriores, non obstante os investimentos poden ser postas a disposición do contribuínte a partir do 20 de outubro de 2022.
O artigo 22 do Real decreto Lei 18/2022, do 18 de outubro, polo que se aproban medidas de reforzo da protección dos consumidores de enerxía e de contribución á redución do consumo de gas natural en aplicación do "Plan + seguridade para a túa enerxía (+SE)”, introduce unha nova disposición adicional décimo sétima na Lei 27/2014, do 27 de novembro, do Imposto sobre Sociedades, pola que os contribuíntes poderán amortizar libremente os investimentos que se efectúen en instalacións destinadas ao autoconsumo de enerxía eléctrica, así como aquelas instalacións para uso térmico de consumo propio, sempre que utilicen enerxía procedente de fontes renovables, substitúan instalacións que utilicen enerxía procedente de fontes non renovables fósiles e que sexan postas a disposición do contribuínte a partir da entrada en vigor do Real Decreto-lei 18/2022 (20 de outubro) e entren en funcionamento en 2023.
Amortizaranse libremente nos períodos impositivos que se inicien ou conclúan no devandito ano, sempre que, durante os 24 meses seguintes á data de inicio do período impositivo en que os elementos adquiridos entren en funcionamento, o cadro de persoal media total da entidade mantéñase respecto da cadro de persoal medio dos doce meses anteriores.
Non obstante, os edificios non poderán acollerse á liberdade de amortización regulada nesta disposición.
A contía máxima do investimento que poderá beneficiarse do réxime de liberdade de amortización será de 500.000 €.
As entidades ás que lles sexan de aplicación os incentivos fiscais para as empresas de reducida dimensión previstos no capítulo XI do título VII da Lei 27/2014 do 27 de novembro, do Imposto sobre Sociedades, poderán optar entre aplicar o réxime de liberdade de amortización prevista no artigo 102 desta Lei ou aplicar o réxime de liberdade de amortización regulada nesta disposición.
Para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2022, a disposición final segunda do Real decreto Lei 18/2022, do 18 de outubro, co obxecto de efectuar a transposición do artigo 9 bis da Directiva (UE) 2016/1164, incorpora un novo suposto de asimetría híbrida no apartado 12 do artigo 15 bis da LIS, pasando os actuais apartados 12 e 13 a numerarse como apartados 13 e 14, respectivamente.
Con este novo suposto tráspónse o contido do artigo 9 bis da Directiva (UE ) 2016/1164, que regula un caso de asimetrías híbridas investidas obrigando os Estados membros a tratar fiscalmente como residentes ás entidades fiscalmente transparentes que sexan consideradas pola lexislación dos países de residencia dos seus partícipes maioritarios como entidades suxeitas a imposición persoal sobre a renda, para evitar unha situación de asimetría híbrida en que determinadas rendas non tributen en ningún país ou territorio, isto é, non tributen nin en sede das entidades en réxime de atribución de rendas nin en sede dos seus partícipes nin da entidade pagadora das devanditas rendas.
Así, co obxectivo de que certas entidades en réxime de atribución de rendas situadas en territorio español non dean lugar a unha asimetría híbrida, convértense en contribuíntes do Imposto sobre Sociedades por determinadas rendas positivas que corresponda atribuír a todos os partícipes residentes en países ou territorios que consideren a entidade en atribución de rendas como contribuínte por imposición persoal sobre a renda, cando se dean as seguintes condicións :
-
Unha entidade en réxime de atribución de rendas en que unha ou varias entidades, vinculadas entre si participen directa ou indirectamente en calquera día do ano, no capital, nos fondos propios, nos resultados ou nos dereitos de voto nunha porcentaxe igual ou superior ao 50 %; e
-
Que sexan residentes en países ou territorios que cualifiquen á entidade en réxime de atribución como contribuínte por un imposto persoal sobre a renda.
As rendas positivas mencionadas son as seguintes:
-
As obtidas en territorio español que estean suxeitas e exentas de tributación no IRNR.
-
As obtidas no estranxeiro que non estean suxeitas ou estean exentas de tributación por un imposto esixido polo país ou territorio da entidade ou entidades pagadoras de tales rendas.
Nestes casos, o período impositivo coincidirá co ano natural en que se obteñan tales rendas. O resto de rendas obtidas pola entidade en atribución de rendas atribuiranse aos socios, herdeiros, comuneiros ou partícipes de acordo coa aplicación do réxime de atribución de rendas reguladas na Sección 2.ª do título X da Lei 35/2006, do 28 de novembro, do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas.
A entidade en réxime de atribución de rendas que aplique este novo suposto está obrigada ao cumprimento das obrigas contables e rexistrais que corresponda ao método de determinación das súas rendas, incluídas as que tributan segundo o Imposto sobre Sociedades.
En relación co anterior, a disposición final segunda do Real decreto-lei 18/2022 modifica tamén o apartado 2 do artigo 6 da LIS, establecendo que as entidades en réxime de atribución de rendas non tributarán polo Imposto sobre Sociedades, a excepción do que se dispón no apartado 12 do artigo 15 bis da LIS.
Con efectos para os períodos impositivos iniciados a partir do 1 de xaneiro de 2021, a disposición final quinta da Lei 38/2022, do 27 de decembro, introduce no artigo 39.7 da LIS en relación ás deducións previstas nos apartados 1 e 3 do artigo 36 da LIS que pode aplicarse o contribuínte que participa na financiamento de producións españolas de longametraxes e curtametraxes cinematográficas e de series audiovisuais de ficción, animación, documental ou produción e exhibición de espectáculos en vivo de artes escénicas e musicais, as seguintes modificacións :
-
O contribuínte que participe no financiamento poderá aplicar as devanditas deducións non só cando achegue cantidades destinadas a financiar a totalidade ou parte dos custos da produción , senón tamén cando incorra nos gastos para a obtención de copias, publicidade e promoción a cargo do produtor ata o límite do 30 % dos custos de produción, sempre que non adquira os dereitos de propiedade intelectual ou doutra índole respecto dos resultados das producións ou espectáculos, cuxa propiedade deberá ser en todo caso do produtor.
-
As cantidades para financiar os custos de produción poderán achegarse en calquera fase da produción , con carácter previo ou posterior ao momento en que o produtor incorra nos citados custos de produción, e ata a obtención dos certificados de nacionalidade e o certificado que acredite o carácter cultural en relación co seu contido, así como o obtido polo Instituto Nacional das Artes Escénicas e da Música, segundo sexa o caso. As cantidades para financiar os gastos para a obtención de copias, publicidade e promoción a cargo do produtor a que se refire o apartado anterior poderán achegarse con carácter previo ou posterior ao momento en que o produtor incorra nos citados gastos, pero nunca despois do período impositivo en que o produtor incorra nos mesmos.
-
O contribuínte que participe no financiamento determinará o importe das deducións previstas nos apartados 1 e 3 do artigo 36 da LIS nas mesmas condicións que se aplicasen ao produtor, sempre que fosen xeradas por este último. O importe máximo da dedución xerada polo produtor que o contribuínte que participe no financiamento poderá aplicar será o resultado de multiplicar por 1,20 o importe das cantidades que este último achegase para financiar os citados custos de produción ou os gastos para a obtención de copias, publicidade e promoción a cargo do produtor. O exceso de dedución poderá ser aplicado polo produtor que xerase o dereito á mesma.
-
No referente á obriga de subscribir un contrato de financiamento, permítese que tanto o produtor como os contribuíntes que participen no financiamento subscriban un ou máis contratos de financiamento, que poderán asinarse en calquera fase da produción . Ademais, modifícanse os extremos que deben conter os contratos de financiamento, engadindo a identidade dos contribuíntes que participan no financiamento e o orzamento e a forma de financiamento dos gastos para a obtención de copias, publicidade e promoción a cargo do produtor.
-
En relación á comunicación á Administración tributaria que debe realizar o contribuínte que participa no financiamento, establécese que esta deberá estar subscrita tanto polo produtor coma polo contribuínte que participa no financiamento, con anterioridade á finalización do período impositivo en que este último teña dereito a aplicar a dedución.
-
Establécese que o contribuínte que participa no financiamento non poderá aplicar as deducións referidas nos parágrafos anteriores cando estea vinculado, nos termos establecidos polo artigo 18 da LIS, co contribuínte que xere o dereito a aplicar as devanditas deducións.
-
Engádese que o importe da dedución que aplique o contribuínte que participa no financiamento deberá terse en conta aos efectos da aplicación do límite conxunto do 25 % establecido no artigo 39.1 da LIS. O devandito límite elevarase ao 50 % cando o importe da dedución prevista nos apartados 1 e 3 do artigo 36 da LIS, que corresponda ao contribuínte que participa no financiamento, sexa igual ou superior ao 25 %da súa cota íntegra minorada nas deducións para evitar a dobre imposición internacional e as bonificacións.
A disposición final quinta da Lei 12/2022, do 30 de xuño, de regulación para o impulso dos plans de pensións de emprego, pola que se modifica o texto refundido da Lei de Regulación dos Plans e Fondos de Pensións, aprobado polo Real decreto Lexislativo 1/2002, do 29 de novembro, con efectos para os períodos impositivos que comecen a partir do 2 de xullo de 2022, engade o artigo 38 ter á LIS, para incorporar unha nova dedución na cota íntegra por contribucións empresariais a sistemas de previsión social empresariais imputadas a favor dos traballadores.
Con esta finalidade, o contribuínte poderá aplicar unha dedución na cota íntegra do 10 % das contribucións empresariais imputadas a favor dos traballadores con retribucións brutas anuais inferiores a 27.000 €, sempre que tales contribucións realícense a plans de pensións de emprego, a plans de previsión social empresarial, a plans de pensións reguladas na Directiva (UE ) 2016/2341 do Parlamento Europeo e do Consello, do 14 de decembro de 2016, de que sexa promotor o devandito contribuínte.
No caso de traballadores con retribucións brutas anuais iguais ou superiores a 27.000 €, a dedución calcularase sobre a parte proporcional das contribucións empresariais que correspondan aos 27.000 € citados no parágrafo anterior.
Con efectos do 2 de marzo de 2022, a disposición adicional sexta do Real Decreto-lei 3/2022, do 1 de marzo, establece que as persoas xurídicas e os establecementos permanentes residentes en territorio español constituídos con motivo da celebración do final da «UEFA Europa League 2022» en Sevilla, pola entidade organizadora ou polos equipos participantes, estarán exentas do Imposto sobre Sociedades e do Imposto da Renda de Non Residentes, respectivamente, polas rendas obtidas durante a celebración do acontecemento e na medida en que estean directamente relacionadas coa súa participación nel .
Ademais, estarán exentas as rendas obtidas sen establecemento permanente pola entidade organizadora ou polos equipos participantes, xeradas con motivo da celebración do devandito final e na medida en que estean directamente relacionadas coa súa participación nela .
A disposición final trixésimo sexta da Lei 31/2022, do 23 de decembro, de Orzamentos Xerais do Estado para o ano 2023, establece que as persoas xurídicas residentes en España constituída con motivo da organización e celebración da XXXVII Copa América na cidade de Barcelona pola entidade organizadora da mesma ou polos equipos participantes, estarán exentas do Imposto sobre Sociedades polas rendas obtidas desde o 1 de abril de 2022 ata o 31 de decembro de 2025 con motivo do acontecemento e na medida en que estean directamente relacionadas coa súa participación nel .
Ademais, estarán exentas as rendas obtidas polos establecementos permanentes que a entidade organizadora da «XXXVII Copa América Barcelona» ou os equipos participantes constitúan en España durante o acontecemento con motivo da súa celebración.
A Lei 28/2022, do 21 de decembro, de fomento do ecosistema das empresas emerxentes, que entrou en vigor o 23 de decembro de 2022, establece unha serie de incentivos fiscais para os contribuíntes do Imposto sobre Sociedades e do Imposto sobre a Renda de non Residentes que obteñan rendas mediante establecemento permanente situado en territorio español e que teñan a condición de empresa emerxente conforme ao título preliminar desta Lei:
-
Tributarán ao tipo do 15 %nos termos establecidos no apartado 1 do artigo 29 da LIS no primeiro período impositivo en que, tendo a condición de empresa emerxente, a base impoñible resulte positiva e nos tres seguintes, sempre que manteñan a devandita condición.
-
Poderán solicitar á Administración tributaria do Estado, no momento da presentación da autoliquidación, o adiamento do pagamento da débeda tributaria correspondente aos dous primeiros períodos impositivos en que a base impoñible do Imposto sexa positiva.
A Administración tributaria do Estado concederá o adiamento, con dispensa de garantías, por un período de doce e seis meses, respectivamente, desde a finalización do prazo de ingreso en período voluntario da débeda tributaria correspondente aos citados períodos impositivos.
Para gozar deste beneficio, cumprirá que o solicitante se encontre ao corrente no cumprimento das súas obrigas tributarias na data en que se efectúe a solicitude de adiamento e, ademais, que a autoliquidación se presente dentro do prazo establecido. Non poderá aprazarse, segundo o procedemento establecido neste apartado, o ingreso das autoliquidacións complementarias.
O ingreso da débeda tributaria adiada efectuarase no prazo dun mes desde o día seguinte ao de vencemento de cada un dos prazos sinalados, sen que teña lugar a devindicación de xuros de mora.
Así se estende a todas as empresas emerxentes o adiamento do pagamento das débedas tributarias durante os dous primeiros anos de actividade
-
Non terán a obriga de efectuar os pagamentos fraccionados regulados nos artigos 40 da LIS e 23.1 do TRLIRNR que deban efectuar a conta da liquidación correspondente ao período impositivo inmediato posterior a cada un dos períodos impositivos en que se solicitase o adiamento a que fai referencia o punto anterior, sempre que neles mantéñase a condición de empresa emerxente.
Para ter en conta:
La ley 28/2022 establece que se entiende por empresa emergente, a los efectos de esta Ley, toda persona jurídica, incluidas las empresas de base tecnológica creadas al amparo de la Ley 14/2011, de 1 de junio, de la Ciencia, la Tecnología y la Innovación, que reúna simultáneamente las siguientes condiciones recogidas en dicho artículo. Con esta finalidade, enténdese por empresa de base tecnolóxica aquela cuxa actividade require a xeración ou un uso intensivo de coñecemento científico-técnico e tecnoloxías para a xeración de novos produtos, procesos ou servizos e para a canalización das iniciativas de investigación, desenvolvemento e innovación e a transferencia dos seus resultados
En relación ao réxime especial das entidades dedicadas ao arrendamento de vivenda, a Lei 22/2021, do 28 de decembro, de Orzamentos Xerais do Estado para o ano 2022, con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2022, reduce a porcentaxe de bonificación do 85 %aplicable á parte de cota íntegra que corresponda ás rendas derivadas do arrendamento de vivendas, a un 40 %.
Para ter en conta:
Para os efectos do cálculo do valor do activo dunha entidade acollida ao réxime especial susceptible de xerar rendas que teñan dereito á aplicación da bonificación prevista, a Dirección Xeral dos Tributos declarou expresamente que non deben incluírse os inmobles que se encontren arrendados como oficinas, aínda que dispoñan de cédula de habitabilidade como vivenda.
Con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2022, a Lei 11/2021, do 9 de xullo, de medidas de prevención e loita contra a fraude fiscal, introduce na LIS as seguintes modificacións en relación coas SICAV :
-
Modifícase a letra a) do artigo 29.4 da LIS, para establecer os requisitos adicionais que deben cumprir os socios para que as SICAV poidan aplicar o tipo de gravame do 1 %:
-
Número mínimo de accionistas
Computaranse exclusivamente aqueles accionistas que sexan titulares de accións por importe igual ou superior a 2.500 € determinado de acordo co valor liquidativo correspondente á data de adquisición das accións.
No caso de sociedades de investimento de capital variable por compartimentos, computaranse exclusivamente aqueles accionistas que sexan titulares de accións por importe igual ou superior a 12.500 €, determinado segundo o valor liquidativo correspondente á data de adquisición das accións.
-
Permanencia dos accionistas
O número mínimo de accionistas determinados segundo o previsto na letra a) anterior deberá concorrer durante o número de días que represente polo menos as tres cuartas partes do período impositivo.
As regras establecidas nas letras a) e b) anteriores non se aplicarán ás sociedades de investimento libre nin ás sociedades cuxos accionistas sexan exclusivamente outras institucións de investimento colectivo, nin ás sociedades de investimento de capital variable índice cotizado.
O cumprimento destas regras poderá ser comprobado pola Administración tributaria, polo que a sociedade de investimento deberá manter e conservar durante o período de prescrición os datos correspondentes ao investimento dos socios na sociedade.
-
-
En relación coa modificación mencionada no punto anterior, engádese a disposición transitoria cuadraxésimo primeira á LIS para establecer un réxime transitorio para as SICAV que acorden a súa disolución e liquidación, que ten por finalidade permitir que os seus socios poidan trasladar o seu investimento a outras institucións de investimento colectivo que cumpran os requisitos para manter o tipo de gravame do 1 %no Imposto sobre Sociedades.
Con esta finalidade, a disposición transitoria cuadraxésimo primeira da LIS establece que poderán optar por acordar a súa disolución e liquidación, con aplicación do réxime fiscal previsto nesa disposición transitoria, as sociedades de investimento de capital variable que:
-
No período impositivo iniciado antes do 1 de xaneiro de 2022 estivesen tributando no Imposto sobre Sociedades ao tipo de gravame reducido do 1 %, nos termos previstos polo artigo 29.4 a) da LIS na súa redacción en vigor a 31 de decembro de 2021.
-
Durante o ano 2022, adopten validamente o acordo de disolución con liquidación. Polo tanto, o prazo para adoptar este acordo finaliza o 31 de decembro de 2022.
-
Realicen con posterioridade ao acordo, dentro dos seis meses posteriores ao prazo que teñen para adoptar o devandito acordo (31 de decembro de 2022), todos os actos ou negocios xurídicos necesarios segundo a normativa mercantil ata a cancelación rexistral da sociedade en liquidación. Polo tanto, o período para realizar todos os actos e negocios xurídicos necesarios para liquidar a sociedade ata a súa cancelación rexistral finaliza o 30 de xuño de 2023, aínda que nada impide que as devanditas operacións poidan concluír dentro do ano 2022.
-
As SICAV que realicen a disolución con liquidación de acordo ao anterior, aplicarán o seguinte réxime especial:
Durante os períodos impositivos iniciados a partir do 1 de xaneiro de 2022 que conclúan ata a cancelación rexistral, a SICAV en liquidación continuará tributando ao tipo de gravame reducido do 1 %, sempre que o número de accionistas sexa igual ou superior a 100, calquera que sexa o prezo de adquisición das súas participacións na SICAV .
Os socios da SICAV en liquidación non integrarán na base impoñible as rendas derivadas da liquidación da sociedade, sempre que reinvistan a totalidade do diñeiro ou dos bens (non é posible un reinvestimento parcial) que lles corresponda como cota de liquidación na adquisición ou subscrición de accións ou participacións nunha ou varias institucións de investimento colectivo previstas nas letras a) ou b) do artigo 29.4 da LIS. As novas accións ou participacións adquiridas ou subscritas conservarán o valor e a data de adquisición das accións da sociedade obxecto de liquidación.
O reinvestimento deberá efectuarse antes de transcorrer sete meses contados desde a finalización do prazo establecido para adoptar validamente o acordo de disolución con liquidación da SICAV (31 de decembro de 2022), polo que o prazo para efectuar o reinvestimento finaliza o 31 de xullo de 2023, aínda que nada impide que o devandito reinvestimento poida levarse a cabo dentro do ano 2022.
O socio deberá comunicar á sociedade en liquidación a súa decisión de acollerse ao reinvestimento, debendo achegar a documentación acreditativa da data e valor de adquisición das accións, no caso de que a sociedade non dispoña da devandita información.
Ademais, o socio comunicará á institución de investimento colectivo en que vaia a efectuar o reinvestimento os seus propios datos identificativos, os correspondentes á sociedade en liquidación e á súa entidade xestora e entidade depositaria, así como a cantidade de diñeiro ou os bens integrantes da cota de liquidación a reinvestir na institución de destino. Con esta finalidade, o socio cubrirá a correspondente orde de subscrición ou adquisición, autorizando a devandita institución a tramitar a devandita orde ante a sociedade en liquidación.
Recibida a orde pola sociedade en liquidación, o reinvestimento deberá efectuarse mediante a transferencia ordenada por esta última ao seu depositario, por conta e orde do socio, do diñeiro ou dos bens obxecto do reinvestimento, desde as contas da sociedade en liquidación ás contas da institución de investimento colectivo en que se efectúe o reinvestimento. A devandita transferencia acompañarase da información relativa aos valores e datas de adquisición das accións da sociedade en liquidación ás que corresponda o reinvestimento.
Cando o socio se acolla ao réxime de reinvestimento aquí previsto, non existirá obriga de practicar pagamentos a conta do correspondente imposto persoal do socio sobre as rendas derivadas das liquidacións da SICAV .
Este réxime especial non será aplicable aos supostos de disolución con liquidación das sociedades de investimento libre, nin das sociedades de investimento de capital variable índice cotizado.
O Real Decreto-lei 31/2021, do 28 de decembro, con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2022, modifica o ámbito temporal regulado no artigo 27.11 da Lei 19/1994, do 6 de xullo, de modificación do Réxime Económico e Fiscal das Canarias, relativo aos investimentos anticipados, establecendo que as dotacións terán que realizarse con cargo a beneficios obtidos ata o 31 de decembro de 2023.
Cos mesmos efectos, modifícase o ámbito temporal regulado no artigo 29.2 da Lei 19/1994, do 6 de xullo, de modificación do Réxime Económico e Fiscal das Canarias, relativo á vixencia da Zona Especial Canaria (ZEC), establecendo que a devandita vixencia terá como límite o 31 de decembro do ano 2027, prorrogable previa autorización da Comisión Europea.
Débese ter en conta que, segundo establécese na disposición adicional primeira do citado Real Decreto-lei 31/2021, estas modificacións están condicionadas á autorización pola Comisión Europea do Mapa de Axudas de Finalidade Rexional para o período 2022-2027.
A Lei 22/2022, do 19 de outubro, con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2022 e que non finalizasen antes da entrada en vigor da devandita Lei (21 de outubro de 2022), modifica a Lei 28/1990, do 26 de decembro, pola que se aproba o Convenio Económico entre o Estado e a Comunidade Foral de Navarra, para actualizar de 7 a 10 millóns a cifra limiar de volume de operacións que serve para delimitar a competencia para a exacción e a comprobación do Imposto sobre Sociedades, así como a normativa aplicable.
Ademais, modifícase o artigo 18 e 23 da Lei 28/1990, do 26 de decembro, que determinan a aplicación da normativa foral Navarra e a competencia inspectora no Imposto sobre Sociedades da Facenda Foral, no caso de contribuíntes con domicilio fiscal en territorio común que tributen conxuntamente a ambas as dúas Administracións e que no exercicio anterior realizaren o 75 por cento ou máis das súas operacións en Navarra, non sendo que se trate de entidades que formen parte dun grupo fiscal, en cuxo caso esíxese que todas as entidades do grupo estean sometidas a normativa foral Navarra en réxime de tributación individual, en virtude do que se dispón no artigo 27 do Convenio Económico, correspondendo, en tal suposto, a competencia inspectora á Facenda Foral.
Por último, introdúcense modificacións no artigo 27 da Lei 28/1990, do 26 de decembro, en materia de tributación de grupos fiscais.