Como presentar unha declaración de exercicios anteriores
Saltar índice da informaciónPeríodos impositivos iniciados a partir do 1 de xaneiro de 2020
O artigo 7 do Real Decreto-lei 23/2020, do 23 de xuño, en redacción dada pola disposición final oitava do Real Decreto-lei 34/2020, do 17 de novembro, con efectos para os períodos impositivos que se inicien dentro dos anos 2020 e 2021, establece que a porcentaxe de dedución ao que se refire a letra c) do artigo 35.2 da LIS (Lei do Imposto sobre Sociedades) incrementarase en 38 puntos porcentuais para os gastos efectuados en proxectos iniciados a partir do 25 de xuño de 2020 consistentes na realización de actividades de innovación tecnolóxica cuxo resultado sexa un avance tecnolóxico na obtención de novos procesos de produción na cadea de valor da industria da automoción ou melloras substanciais dos xa existentes. Así, increméntase esta dedución en función do tipo de contribuínte entre aqueles contribuíntes que teñan a consideración de pequenas e medianas empresas de acordo co que se dispón no anexo I do Regulamento (UE (Unión Europea)) n.º 651/2014 da Comisión, do 17 de xuño de 2014, e os que non. No caso dos contribuíntes que non teñan esa consideración, o incremento previsto será de 3 puntos porcentuais.
En consecuencia, de acordo coas normas anteriores, ás pequenas e medianas empresas se lles aplicará un porcentaxe de dedución incrementado ao 50 por cento, e ás empresas que non teñen tal consideración, se lles aplicará o porcentaxe de dedución incrementado ao 15 por cento. Así mesmo, para a aplicación desta dedución, ademais de que a entidade obtivese un informe motivado, nos termos establecidos na letra a) do artigo 35.4 da LIS.
A disposición final cuarta do Real Decreto-lei 23/2020, do 23 de xuño, introduciu a disposición adicional décimo sexta na LIS, que recolle un novo suposto de liberdade de amortización en investimentos realizados na cadea de valor de mobilidade eléctrica, sostible ou conectada. Neste sentido, a disposición adicional décimo sexta na LIS, na súa redacción dada polo Real Decreto-lei 34/2020, recolle o incentivo fiscal de liberdade de amortización en investimentos realizados na cadea de valor de mobilidade eléctrica, sostible ou conectada para os investimentos realizados nos períodos impositivos que conclúan entre o 2 de abril de 2020 e o 30 de xuño de 2021. Desta forma, poderán amortizarse libremente os investimentos en elementos novos do inmobilizado material que impliquen a sensorización e monitorización da cadea produtiva, así como a implantación de sistemas de fabricación baseada en plataformas modulares ou que reduzan o impacto ambiental, afectos o sector industrial de automoción, postos a disposición do contribuínte e que entren en funcionamento entre o 2 de abril de 2020 e o 30 de xuño de 2021, sempre que, durante os 24 meses seguintes á data de inicio do período impositivo en que os elementos adquiridos entren en funcionamento, o cadro de persoal media total da entidade mantéñase respecto da cadro de persoal medio do ano 2019. Débese ter en conta que a contía máxima do investimento que poderá beneficiarse do réxime de liberdade de amortización será de 500.000 euros.
Ademais, para a aplicación deste suposto de liberdade de amortización, os contribuíntes deberán achegar informe motivado emitido polo Ministerio de Industria, Comercio e Turismo para cualificar o investimento do contribuínte como apta. O devandito informe terá carácter vinculante para a Administración tributaria.
Este novo suposto de liberdade de amortización regulada na disposición adicional décimo sexta da LIS é incompatible co suposto de liberdade de amortización establecida no artigo 102 da LIS para as entidades de reducida dimensión, polo que estas entidades terán que optar por aplicar un dos dous incentivos fiscais.
Producións cinematográficas españolas (artigo 36.1 da LIS)
O Real Decreto-lei 17/2020, do 5 de maio, modifica a definición de producións cinematográficas e permite que ata o 31 de agosto de 2020 (este prazo amplíase ata o 31 de xaneiro de 2021, segundo establece o apartado primeiro da Orde CUD/807/2020, do 27 de agosto) considérense tamén estreo comercial dunha película , sen que esta perda a súa condición de película cinematográfica, resultando aplicable a dedución por investimentos en producións cinematográficas españolas reguladas no artigo 36.1 da LIS , o que se leve a cabo a través da televisión e plataformas que ofrezan contidos en «streaming» (a través de servizos de comunicación audiovisual televisiva, así como de servizos de comunicación electrónica que difundan canles de televisión ou de servizos de catálogos de programas).
Ademais, con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2020, a disposición final primeira do citado Real Decreto-lei 17/2020 introduce cambios na dedución por investimentos en producións españolas de longametraxes e curtametraxes cinematográficas e de series audiovisuais de ficción, animación ou documental regulado no artigo 36.1 da LIS , modificando os seus requisitos e incrementando as porcentaxes e os seus límites máximos:
-
Amplíase o ámbito de aplicación da dedución podendose realizar tamén o investimento en curtametraxes (ata o 31 de decembro de 2019, só en longametraxes) cinematográficos e de series audiovisuais de ficción, animación ou documental.
-
Modifícase un dos requisitos da dedución, establecendose que se entregue (ata o 31 de decembro de 2019, esíxese o depósito) unha copia nova e en perfecto estado da produción na Filmoteca Española ou a filmoteca oficialmente recoñecida pola respectiva Comunidade Autónoma.
-
Elévanse os porcentaxes de dedución aplicables ao produtor da obra:
-
Ata o 31-12-2019:
30 por cento respecto do primeiro millón de base da dedución.
-
A partir de 1-1-2020:
30 por cientorespecto do primeiro millón de base da dedución.
25 por cento sobre o exceso do devandito importe.
-
-
Modifícase a base a dedución pasando o seu importe máximo de 3 millóns a 10 millóns de euros.
-
Modifícanse as porcentaxes en que se eleva o límite do 50 por cento do custo de produción establecida para o importe desta dedución, conxuntamente co resto de axudas percibidas polo contribuínte.
Producións cinematográficas estranxeiras (artigo 36.2 da LIS)
Con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2020, a disposición final primeira do citado Real Decreto-lei 17/2020 introduce cambios na dedución por investimentos en producións estranxeiras de longametraxes cinematográficas ou de obras audiovisuais regulada no artigo 36.2 da LIS , modificando os seus requisitos e incrementando as porcentaxes e os seus límites máximos:
-
Modifícase o ámbito de aplicación da dedución establecendose que terán dereito a esta dedución polos gastos realizados en territorio español, os produtores rexistrados no Rexistro Administrativo de Empresas Cinematográficas do Instituto da Cinematografía e das Artes Audiovisuais que se encarguen da execución dunha produción estranxeira de longametraxes cinematográficas ou de obras audiovisuais que permitan a confección dun soporte físico previo á súa produción industrial seriada.
-
Elévanse os porcentaxes de dedución aplicables:
-
A esixencia para aplicar esta dedución de que os gastos mínimos realizados en territorio español sexan polo menos, de 1 millón de euros, se excepciona para os gastos de preprodución e postprodución destinada a animación e efectos visuais realizados en territorio español, establecendo o devandito límite en 200.000 euros.
-
Modifícase a base a dedución pasando o seu importe máximo de 3 millóns a 10 millóns de euros.
Posteriormente, con efectos tamén para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2020, a disposición final quinta do Real Decreto-lei 34/2020, do 17 de novembro, modifica o artigo 36.2 da LIS coa finalidade de adaptar a dedución por investimentos en producións estranxeiras de longametraxes cinematográficas ou de obras audiovisuais á Comunicación da Comisión Europea sobre axuda estatal ás obras cinematográficas e outras producións do sector audiovisual:
-
Incorpórase a fase de produción para a aplicación do incentivo nas producións de animación e mánténse a aplicación do devandito incentivo á execución en España da parte das producións internacionais relacionada cos efectos visuais.
-
Establécese que, en elsupuesto de producións de animación, os gastos realizados en territorio español serán, polo menos de 200.00 euros.
-
Establécese unha nova porcentaxe do 30 por cento cando o produtor encárguese da execución de servizos de efectos visuais e os gastos realizados en territorio español sexan inferiores a 1 millón de euros. O importe desta dedución non poderá superar o importe que establece o Regulamento (UE) 1407/2013 da Comisión, do 18 de decembro de 2013, relativo á aplicación dos artigos 107 e 108 do Tratado de Funcionamento da UniónEuropea ás axudas de minimeus
Con efectos para os períodos impositivos que se inicien o 1 de xaneiro de 2019, a disposición derrogatoria única do Real Decreto-lei 28/2018, do 28 de decembro, para a revalorización das pensións públicas e outras medidas urxentes en materia social, laboral e de emprego, derroga o artigo 4 da Lei 3/2012, do 6 de xullo, de Medidas Urxentes para a Reforma do Mercado Laboral, que establecía a posibilidade de celebrar contratos de traballo por tempo indefinido de apoio aos emprendedores.
Non obstante, a disposición transitoria sexta do citado Real Decreto-lei 28/2018 establece que os contratos de traballo por tempo indefinido de apoio aos emprendedores celebrados ata o 31 de decembro de 2018, considéranse válidos e continuarán rexendose pola normativa vixente no momento da súa celebración, así como se é o caso os incentivos correspondentes.
Polo tanto, os contratos subscritos durante 2018 xerarán o dereito a aplicar a dedución por creación de emprego do artigo 37 da LIS . Esta dedución, segundo o previsto no artigo 37 da LIS , practicarase na cota íntegra do período impositivo correspondente á finalización do período de proba dun ano esixido no correspondente tipo de contrato.
En consecuencia, se o contrato se subscribiu validamente en 2018 e o período de proba finaliza nun ano poderase aplicar esta dedución na cota íntegra do exercicio 2019, no caso de que o período impositivo coincida co ano natural.
Con respecto ao exercicio 2020, non poderá xerarse o dereito a aplicar esta dedución xa que a partir do 1 de xaneiro de 2019 non pode subscribirse este tipo de contratos.
Na disposición final sexta do Real Decreto-lei 26/2020, do 7 de xullo, con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2020 que non concluísen a 9 de xullo de 2020 (data de entrada en vigor deste Real decreto-lei), introdúcense as seguintes modificacións en relación co réxime fiscal previsto para as Autoridades portuarias:
-
Elimínase ás autoridades portuarias da enumeración das entidades parcialmente exentas do artigo 9.3 da LIS. Desta forma, as Autoridades portuarias deixan de aplicar o réxime fiscal das entidades parcialmente exentas regulado no Capítulo XIV do Título VII da LIS, pasando a tributar polo réxime xeral do Imposto sobre Sociedades.
Elimínase tamén a referencia que se facía a elas na letra a) do artigo 110 da LIS, sobre a clase de ingresos que se considera que non proceden da realización de actividades económicas.
-
Introdúcese no artigo 38 bis da LIS unha nova dedución na cota íntegra pola que as Autoridades portuarias poden deducir da mesma:
-
Os investimentos e gastos relacionados con determinadas infraestruturas, servizos, actuacións, accesos, plans de seguridade e protección e instalacións.
-
Os investimentos e gastos realizados para a construción, substitución ou mellora das infraestruturas dos portos marítimos, para a construción, substitución ou mellora das infraestruturas de acceso aos mesmos ou para as actividades de dragado nos termos establecidos no capítulo I e nos artigos 56 ter e 56 quater do Regulamento (UE ) Nº 651/2014, da Comisión, do 17 de xuño de 2014, polo que se declaran determinadas categorías de axudas compatibles co mercado interior.
-
Os investimentos que superen os limiares establecidos nas letras e) e f) do artigo 4.1 do Regulamento (UE ) Nº 651/2014 poderán deducirse na medida en que a Comisión Europea declarase a súa compatibilidade co mercado interior de conformidade e cúmpranse as condicións establecidas pola Comisión na Decisión correspondente.
-
-
En relación coa nova dedución do artigo 38 bis da LIS, establécese no artigo 15 n) da LIS un novo suposto de gasto non deducible, segundo o cal non serán deducibles aqueles gastos que sexan obxecto da dedución regulada no devandito artigo 38 bis da LIS, incluídos os correspondentes á amortización dos activos cuxa investimento xerase o dereito á mencionada dedución.
O Real Decreto-lei 35/2020, do 22 de decembro, establece no seu artigo 14 que os contribuíntes do Imposto sobre Sociedades que cumpran as condicións do artigo 101 da LIS para ser consideradas empresas de reducida dimensión, nos períodos impositivos que se inicien no ano 2020 e no ano 2021 poderán deducir, nos devanditos períodos, as perdas por deterioración dos créditos derivadas das posibles insolvencias de debedores cando transcorresen tres meses desde o vencemento da obriga a que se refire a letra a) do artigo 13.1 da LIS.
Desta forma, para as empresas de reducida dimensión redúcese o prazo establecido para poder deducir as perdas por deterioración dos créditos derivadas das posibles insolvencias de debedores, pasando de 6 meses a 3 meses, o tempo que se esixe que transcorrese entre o vencemento da obriga e a devindicación do imposto.
O Real Decreto-lei 4/2021, do 9 de marzo, introduce con efecto para períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2020 e que non concluísen á entrada en vigor deste Real Decreto-lei, un novo artigo 15 bis na LIS, co obxecto de traspor a Directiva (UE ) 2016/1164 do Consello, do 12 de xullo de 2016 no relativo ás asimetrías híbridas que teñen lugar entre España e outros Estados Membros e entre España e terceiros países ou territorios.
Este Real decreto-lei 4/2021, traspón unha «norma primaria», entendida como a solución que se considera apropiada para anular os efectos fiscais da asimetría híbrida, e unha «norma secundaria » que será aplicable cando non se aplicase a primeira, xa sexa porque exista discrepancia na transposición e aplicación da Directiva aínda que todos os Estados membros actuasen de conformidade con ela ou porque na asimetría híbrida participe un terceiro país ou territorio que non teña preceptos para neutralizar os efectos de tales asimetrías.
Finalmente, o Real Decreto-lei derroga o artigo 15 j) da LIS.
-
Na disposición final primeira do Real Decreto-lei 34/2020, do 17 de novembro modifícase o ámbito temporal contido no artigo 27.11 relativo aos investimentos anticipados e no artigo 29.2 que regula a autorización da inscrición no Rexistro oficial de Entidades da Zona Especial Canaria (ZEC) da Lei 19/1994, do 6 de xullo, de modificación do Réxime Económico e Fiscal das Canarias, establecendose como data límite o 31 de decembro de 2021.
-
A disposición final segunda do Real Decreto-lei 39/2020, do 29 de decembro, introduce unha nova disposición transitoria oitava na Lei 19/1994, do 6 de xullo, de modificación do Réxime Económico e Fiscal das Canarias, para ampliar os prazos vinculados á Reserva para Investimentos nas Canarias.
Con esta finalidade, o prazo máximo de tres anos ao que se refire o artigo 27.4 da Lei 19/1994, do 6 de xullo, será de catro anos para as cantidades destinadas á reserva para investimentos nas Canarias dotada, nos termos sinalados na súa normativa reguladora, con beneficios obtidos en períodos impositivos iniciados no ano 2016.
Ademais, o prazo a que fai referencia o parágrafo primeiro do artigo 27.11 da Lei 19/1994, do 6 de xullo, será de catro anos para os investimentos anticipados materializadas en 2017.
-
A Disposición final terceira do Real Decreto-lei 12/2021 modifica a disposición adicional décimo cuarta da Lei ##1##19/1994, do 6 de xullo, de modificación do Réxime Económico e Fiscal das Canarias, establecendo que, con efectos para os períodos impositivos que se inicien durante o ano 2020, elevando os límites das deducións por investimentos en producións cinematográficas, series audiovisuais e espectáculos en vivo de artes escénicas e musicais realizados nas Canarias. Deste xeito, o importe da dedución por investimentos en producións españolas de longametraxes e curtametraxes cinematográficas e de series audiovisuais de ficción, animación ou documental a que se refire o apartado 1 do artigo 36 da Lei 27/2014, do 27 de novembro, do Imposto sobre Sociedades, non poderá ser superior a 12,4 millóns de euros cando se trate de producións realizadas nas Canarias.
Doutra banda, o importe da dedución por gastos realizados en territorio español por producións estranxeiras de longametraxes cinematográficas ou de obras audiovisuais a que se refire o apartado 2 do artigo 36 da Lei 27/2014 non poderá ser superior a 12,4 millóns de euros cando se trate de gastos realizados na Canarias.
O 31 de xaneiro de 2020 produciuse a saída efectiva do Reino Unido da Unión Europea.
O Acordo de Retirada contempla un período transitorio ata o 31 de decembro de 2020, durante o que se continuou aplicando a lexislación comunitaria no Reino Unido en relación ao mercado interior, unión aduaneira e as políticas comunitarias. La Unión Europea tratou ao Reino Unido coma se fose un Estado membro, agás no tocante á a súa participación nas institucións da UE e nas estruturas de gobernación. En particular, durante ese período, non cumpriu realizar formalidades aduaneiras.
O período transitorio finalizou o 31 de decembro de 2020.