Como presentar unha declaración de exercicios anteriores
Saltar índice da informaciónPeríodos impositivos iniciados a partir do 1 de xaneiro de 2021
O artigo 7 do Real Decreto-lei 23/2020, do 23 de xuño, en redacción dada pola disposición final oitava do Real Decreto-lei 34/2020, do 17 de novembro, con efectos para os períodos impositivos que se inicien dentro dos anos 2020 e 2021, establece que a porcentaxe de dedución ao que se refire a letra c) do artigo 35.2 da LIS (Lei do Imposto sobre Sociedades) incrementarase en 38 puntos porcentuais para os gastos efectuados en proxectos iniciados a partir do 25 de xuño de 2020 consistentes na realización de actividades de innovación tecnolóxica cuxo resultado sexa un avance tecnolóxico na obtención de novos procesos de produción na cadea de valor da industria da automoción ou melloras substanciais dos xa existentes. Así, increméntase esta dedución en función do tipo de contribuínte entre aqueles contribuíntes que teñan a consideración de pequenas e medianas empresas de acordo co que se dispón no anexo I do Regulamento (UE (Unión Europea)) n.º 651/2014 da Comisión, do 17 de xuño de 2014, e os que non. No caso dos contribuíntes que non teñan esa consideración, o incremento previsto será de 3 puntos porcentuais.
A disposición final cuarta do Real Decreto-lei 23/2020, do 23 de xuño, introduciu a disposición adicional décimo sexta na LIS , que recolle un novo suposto de liberdade de amortización en investimentos realizados na cadea de valor de mobilidade eléctrica, sostible ou conectada. Neste sentido, a disposición adicional décimo sexta na LIS , na súa redacción dada polo Real Decreto-lei 34/2020, recolle o incentivo fiscal de liberdade de amortización en investimentos realizados na cadea de valor de mobilidade eléctrica, sostible ou conectada para os investimentos realizados nos períodos impositivos que conclúan entre o 2 de abril de 2020 e o 30 de xuño de 2021. Desta forma, poderán amortizarse libremente os investimentos en elementos novos do inmobilizado material que impliquen a sensorización e monitorización da cadea produtiva, así como a implantación de sistemas de fabricación baseada en plataformas modulares ou que reduzan o impacto ambiental, afectos o sector industrial de automoción, postos a disposición do contribuínte e que entren en funcionamento entre o 2 de abril de 2020 e o 30 de xuño de 2021, sempre que, durante os 24 meses seguintes á data de inicio do período impositivo en que os elementos adquiridos entren en funcionamento, o cadro de persoal media total da entidade mantéñase respecto da cadro de persoal medio do ano 2019. Débese ter en conta que a contía máxima do investimento que poderá beneficiarse do réxime de liberdade de amortización será de 500.000 euros.
Ademais, para a aplicación deste suposto de liberdade de amortización, os contribuíntes deberán achegar informe motivado emitido polo Ministerio de Industria, Comercio e Turismo para cualificar o investimento do contribuínte como apta. O devandito informe terá carácter vinculante para a Administración tributaria.
Este novo suposto de liberdade de amortización regulada na disposición adicional décimo sexta da LIS é incompatible co suposto de liberdade de amortización establecida no artigo 102 da LIS para as entidades de reducida dimensión, polo que estas entidades terán que optar por aplicar un dos dous incentivos fiscais.
Con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2020 e que non concluísen a 11 de marzo de 2021, o Real Decreto-lei 4/2021, do 9 de marzo, polo que se modifican a Lei 27/2014, do 27 de novembro, do Imposto sobre Sociedades, e o texto refundido da Lei do Imposto sobre a Renda de non Residentes, aprobado mediante Real decreto Lexislativo 5/2004, do 5 de marzo, en relación coas asimetrías híbridas, introduce un novo artigo 15 bis na LIS , coa conseguinte derrogación do artigo 15 j) da IS , e engade os apartados 6 e 7 ao artigo 18 do Texto refundido da Lei do Imposto sobre a Renda de non Residentes, co obxecto de traspor a Directiva (UE) 2016/1164 do Consello, do 12 de xullo de 2016, na redacción dada pola Directiva (UE) 2017/952 do Consello, do 29 de maio de 2017, no relativo ás asimetrías híbridas que teñen lugar entre España e outros Estados Membros e entre España e terceiros países ou territorios.
Con carácter xeral, coa introdución deste novo artigo 15 bis da LIS , trátase de neutralizar os efectos fiscais que xeran as asimetrías híbridas xeradas entre un contribuínte do Imposto sobre Sociedades situadas en territorio español e unha entidade vinculada establecida noutro Estado Membro ou nun terceiro país ou territorio, cando realizan operacións que teñen diferente cualificación fiscal en España e nesoutro outro país.
O artigo 65.Un da Lei 11/2020, do 30 de decembro, de Orzamentos Xerais do Estado para o ano 2021, con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2021 que non concluísen á entrada en vigor desta lei (01-01-2021) e vixencia indefinida, modifica a regulación no artigo 16.1 da LIS sobre a limitación na deducibilidade dos gastos financeiros, establecendo que para a determinación do beneficio operativo, non se terá en conta a adición dos ingresos financeiros de participacións en instrumentos de patrimonio que se correspondan con dividendos, cando o valor de adquisición das devanditas participacións sexa superior a 20 millóns de euros, sen acadar a porcentaxe do 5 por cento ao que se refiren os artigos 21.1 a) e 32.1 a) da LIS .
Por outra banda, debido á incorporación na LIS do artigo 15 bis (coa conseguinte derrogación do artigo 15 j) da LIS) realizada polo Real Decreto-lei 4/2021, do 9 de marzo, co obxecto de traspor a Directiva (UE) 2016/1164 do Consello, do 12 de xullo de 2016, na redacción dada pola Directiva (UE) 2017/952 do Consello, do 29 de maio de 2017, no relativo ás asimetrías híbridas que teñen lugar entre España e outros Estados Membros e entre España e terceiros países ou territorios, modifícase no devandito Real Decreto-lei o artigo 16.1 da LIS , para establecer que a remisión que se fai aos gastos aos que se refería o derrogado artigo 15 j) da LIS , debe realizarse con efecto para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2020 e que non concluísen á entrada en vigor deste Real Decreto-lei (11 de marzo de 2021), aos gastos non deducibles do artigo 15 bis da LIS .
A Lei 11/2021, do 9 de xullo, de medidas de prevención e loita contra a fraude fiscal modifica a regulación da imposición de saída, co obxecto de traspor a Directiva (UE) 2016/1164 do Consello, do 12 de xullo de 2016, que afirma que a devandita imposición ten como función garantir que, cando un contribuínte traslade os seus activos ou a súa residencia fiscal fóra da xurisdición fiscal do Estado, o devandito Estado deberá gravar o valor económico de calquera plusvalía creada no seu territorio, aínda cando a devandita plusvalía aínda non se realizase no momento da saída.
En concreto, con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2021, a través da modificación introducida no artigo 19.1 da LIS pola Lei 11/2021, do 9 de xullo, substitúese nos casos de cambio de residencia dunha entidade a un Estado membro da Unión Europea ou do Espazo Económico Europeo que celebrase un acordo con España ou coa Unión Europea sobre asistencia mutua en materia de cobramento de créditos tributarios, a posibilidade que o contribuínte tiña de aprazar o pagamento da débeda tributaria resultante da aplicación do que se dispón no primeiro parágrafo do citado artigo 19.1 da LIS , ata que os elementos patrimoniais afectados non fosen transmitidos a terceiros, pola posibilidade de fraccionar o devandito pagamento, tamén a solicitude do contribuínte, por quintas partes anuais iguais.
O exercicio da opción realizarase exclusivamente na propia declaración do Imposto sobre Sociedades correspondentes ao período impositivo concluído con ocasión do cambio de residencia, tendose en conta que o pagamento da primeira fracción deberá efectuarse no prazo voluntario de declaración correspondente ao devandito período impositivo. O vencemento e exigibilidad das catro fraccións anuais restantes, esixiranse canda os xuros de mora reportados por cada unha delas , de forma sucesiva transcorrido un ano desde a finalización do prazo voluntario de declaración correspondente ao último período impositivo. Ademais, será esixible a constitución de garantías cando se xustifique a existencia de indicios racionais de que o cobramento da débeda poderíase ver frustado ou gravamente dificultado.
Por último, recóllense os supostos en que o fraccionamento perderá a súa vixencia, así como as consecuencias da devandita perda.
O artigo 65.Dous da Lei 11/2020, do 30 de decembro, de Orzamentos Xerais do Estado para o ano 2021, con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2021 que non concluísen á entrada en vigor desta lei (01-01-2021) e vixencia indefinida, modifica o primeiro parágrafo da letra a) do artigo 21.1 da LIS e a letra a) do artigo 21.6 da LIS , para establecer que estarán exentos os dividendos ou participacións en beneficios de entidades, cando se cumpra o requisito de que a porcentaxe de participación, directa ou indirecta, no capital ou nos fondos propios da entidade sexa, polo menos, do 5 por cento, eliminando o requisito alternativo de que o valor de adquisición da participación sexa superior a 20 millóns de euros.
En relación co anterior, engádese á LIS a disposición transitoria cuadraxésima para regular un réxime transitorio a aplicar por un período de 5 anos ás participacións adquiridas nos períodos impositivos iniciados con anterioridade ao 1 de xaneiro de 2021, que tivesen un valor de adquisición superior a 20 millóns de euros, sen acadar a porcentaxe do 5 por cento establecido no artigo 21.1 a) da LIS .
Doutra banda, engádense ao artigo 21 da LIS o apartado 10 que establece que o importe dos dividendos ou participacións en beneficios de entidades e o importe da renda positiva obtida na transmisión da participación nunha entidade e no resto de supostos a que se refire o artigo 21.3 da devandita Lei, aos que resulte de aplicación a exención prevista no mesmo redúzase, para os efectos da aplicación da devandita exención, nun 5 por cento en concepto de gastos de xestión referida ás devanditas participacións, e o apartado 11 que sinala que a redución do 5 por cento aplicable a dividendos ou participacións en beneficios de entidades a que se refire o citado apartado 10, non se aplicará cando concorran as seguintes circunstancias:
-
Os dividendos ou participacións en beneficios sexan percibidos por unha entidade cuxo importe neto da cifra de negocios habida no período impositivo inmediato anterior sexa inferior a 40 millóns de euros.
-
Os dividendos ou participacións en beneficios procedan dunha entidade constituída con posterioridade ao 1 de xaneiro de 2021 en que se ostente, de forma directa e desde a súa constitución, a totalidade do capital ou os fondos propios.
-
Os dividendos ou participacións en beneficios percíbanse nos períodos impositivos que conclúan nos 3 anos inmediatos e sucesivos ao ano de constitución da entidade que os distribúa.
Por último, engádese un parágrafo ao final do artigo 64 da LIS que establece que non serán obxecto de eliminación os importes que deban integrarse nas bases impoñibles individuais por aplicación do que se establece no artigo 21.10 da LIS .
O artigo 65.Tres da Lei 11/2020, do 30 de decembro, de Orzamentos Xerais do Estado para o ano 2021, con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2021 que non concluísen á entrada en vigor desta lei (01-01-2021) e vixencia indefinida, modifica a letra a) do artigo 32.1 da LIS , que regula a dedución por dobre imposición internacional nos dividendos ou participacións en beneficios pagos por unha entidade non residente en territorio español, eliminando o requisito alternativo de que o valor de adquisición da participación sexa superior a 20 millóns de euros.
En relación co anterior, engádese á LIS a disposición transitoria cuadraxésima para regular un réxime transitorio a aplicar por un período de 5 anos ás participacións adquiridas nos períodos impositivos iniciados con anterioridade ao 1 de xaneiro de 2021, que tivesen un valor de adquisición superior a 20 millóns de euros, sen acadar a porcentaxe do 5 por cento establecido no artigo 32.1 a) da LIS .
Por último, modifícase o apartado 4 do artigo 32 da LIS para engadir que, para calcular a cota íntegra, os dividendos ou participacións en beneficios reduciranse nun 5 por cento en concepto de gastos de xestión referida ás devanditas participacións, non sendo que concorran as circunstancias de non aplicación reguladas no artigo 21.11 da LIS . O exceso sobre o devandito límite non terá a consideración de gasto fiscalmente deducible, sen prexuízo do que se establece no artigo 31.2 da LIS .
En relación coa dedución por investimentos en producións cinematográficas españolas de longametraxes e curtametraxes cinematográficas e de series audiovisuais de ficción, animación ou documental, a Lei 11/2020, do 30 de decembro, de Orzamentos Xerais do Estado para o ano 2021, con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2021, modifica a letra a)' do artigo 36.1 da LIS , engadindo que os certificados requiridos serán vinculantes para a Administración tributaria, con independencia da data en que se emitisen.
Ademais, o Real Decreto-lei 17/2020, do 5 de maio, modifica a definición de producións cinematográficas e permite que ata o 31 de agosto de 2020 (este prazo amplíase ata o 31 de xaneiro de 2021, segundo establece o apartado primeiro da Orde CUD/807/2020, do 27 de agosto) considérense tamén estreo comercial dunha película, sen que esta perda a súa condición de película cinematográfica, resultando aplicable a dedución por investimentos en producións cinematográficas españolas reguladas no artigo 36.1 da LIS , o que se leve a cabo a través da televisión e plataformas que ofrezan contidos en «streaming» (a través de servizos de comunicación audiovisual televisiva, así como de servizos de comunicación electrónica que difundan canles de televisión ou de servizos de catálogos de programas).
Doutra banda, modifícase o último parágrafo do artigo 39.1 da LIS , engadindo que o límite incrementado da dedución ao 50 por cento aplicarase tamén (ademais da a dedución por actividades de investigación e desenvolvemento e innovación tecnolóxica regulada no artigo 35 da LIS), á dedución por investimentos en producións cinematográficas, series audiovisuais e espectáculos en vivo de artes escénicas e musicais regulados no artigo 36 da LIS , cando estas deducións superen o 10 por cento da conta íntegra reducida nas deducións para evitar a dobre imposición internacional e as bonificacións.
Modifícase tamén o apartado 5 do artigo 39 da LIS para establecer en relación co requisito de permanencia dos elementos patrimoniais afectos ás deducións para incentivar determinadas actividades reguladas nos artigos 35 a 38 da LIS , que no caso da dedución por investimentos en producións cinematográficas, series audiovisuais e espectáculos en vivo de artes escénicas e musicais regulados no artigo 36 da LIS , o devandito requisito entenderase cumprido na medida que a produtora manteña a mesma porcentaxe de titularidade da obra durante o prazo de 3 anos, sen prexuízo da súa facultade para comercializar total ou parcialmente os dereitos de explotación derivados da mesma a un ou máis terceiros.
Por último, engádese o apartado 7 ao artigo 39 da LIS en que se estende a aplicación das deducións reguladas nos apartados 1 e 3 do artigo 36 da LIS ao contribuínte que participe na financiamento de producións españolas de longametraxes e curtametraxes cinematográficas e de series audiovisuais de ficción, animación, documental ou produción e exhibición de espectáculos en vivo de artes escénicas e musicais realizados por outro contribuínte. O contribuínte que participe no financiamento das devanditas producións, deberá achegar cantidades en concepto de financiamento, para sufragar a totalidade ou parte dos custos da produción sen adquirir dereitos de propiedade intelectual ou doutra índole respecto dos resultados do mesmo, cuxa propiedade deberá ser en todo caso da produtora. As devanditas achegas poderanse realizar en calquera fase da produción ata a obtención do certificado de nacionalidade.
En relación coa dedución por investimentos en producións estranxeiras de longametraxes cinematográficas ou de obras audiovisuais, a Lei 11/2021, do 9 de xullo, de medidas de prevención e loita contra a fraude fiscal, con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2021, incorpora no artigo 36.2 da LIS , algún dos requisitos que deben cumprir os produtores que se encarguen da execución de producións estranxeiras de longametraxes cinematográficas, para poder aplicar a devandita dedución.
Con esta finalidade, esíxese o certificado emitido polo Instituto da Cinematografía e das Artes Audiovisuais, ou polo órgano correspondente da Comunidade Autónoma, acreditando o carácter cultural da produción co obxecto de dar cumprimento ao que se dispón na Comunicación da Comisión sobre a axuda estatal ás obras cinematográficas e outras producións do sector audiovisual, do 15 de novembro de 2013. Ademais, solicítase a incorporación nos títulos de crédito da obra dos lugares específicos de rodaxe en España e a autorización do uso do título da obra e de material gráfico e audiovisual de prensa que inclúa de forma expresa lugares específicos da rodaxe ou de calquera outro proceso de produción realizada en España, para a realización de actividades e elaboración de materiais de promoción en España e no estranxeiro con fins culturais ou turísticos, que poidan levar a cabo as entidades estatais, autonómicas ou locais con competencias en materia de cultura, turismo e economía.
Por último, engádese a disposición transitoria cuadraxésimo segunda da LIS que establece que os requisitos regulados nas letras b)' e c)' do artigo 36.2 da LIS aos que se fixo referencia no parágrafo anterior, non serán esixibles no caso de producións estranxeiras de longametraxes cinematográficas e obras audiovisuais respecto das que o contrato polo que se encarga a execución da produción fose asinado con anterioridade á data de entrada en vigor (11-07-2021) da Lei de medidas de prevención e loita contra a fraude fiscal.
O artigo 65.Cinco da Lei 11/2020, do 30 de decembro, de Orzamentos Xerais do Estado para o ano 2021, con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2021 que non concluísen á entrada en vigor desta lei (01-01-2021) e vixencia indefinida, modifica o apartado 10 do artigo 100 da LIS que establece que non se integrarán na base impoñible os dividendos ou participacións en beneficios na parte que corresponda á renda positiva que fose incluída na base impoñible, incorporandose, que para estes fins, o importe dos dividendos ou participacións en beneficios reducirase nun 5 por cento en concepto de gastos de xestión referida ás devanditas participacións, non sendo que concorran as circunstancias establecidas no artigo 21.11 da LIS .
Modifícase tamén o apartado 11 do artigo 100 da LIS que establece que para calcular a renda derivada da transmisión da participación, directa ou indirecta, o valor de adquisición incrementarase no importe dos beneficios sociais que, sen efectiva distribución, correspóndanse con rendas que fosen imputadas aos socios como rendas das súas accións ou participacións no período de tempo comprendido entre a súa adquisición e transmisión, incorporandose, para estes fins, que o importe dos beneficios sociais a que se refire este apartado reducirase nun 5 por cento en concepto de gastos de xestión referida ás devanditas participacións.
Posteriormente, a Lei 11/2021, do 9 de xullo, de medidas de prevención e loita contra a fraude fiscal, con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2021, modifica o artigo 100 da LIS co obxecto de traspor a Directiva (UE) 2016/1164, do Consello, do 12 de xullo de 2016.
Con esta finalidade, modifícase o apartado 1 do artigo 100 da LIS para establecer que a imputación de rendas que se produce por aplicación do réxime de transparencia fiscal internacional, non só afecta as obtidas por entidades participadas polo contribuínte, senón tamén ás obtidas polos seus establecementos permanentes no estranxeiro. Modifícase tamén o apartado 12 do artigo 100 da LIS para engadir a documentación que se deberá achegar canda a declaración do Imposto de Sociedades, polas rendas obtidas polos devanditos establecementos permanentes.
Por último, modifícase o apartado 3 do artigo 100 da LIS para introducir diversos tipos de renda susceptible de ser obxecto de imputación neste réxime de transparencia fiscal internacional, tales como as derivadas de operacións de arrendamento financeiro ou de actividades de seguros, bancarias e outras actividades financeiras.
Con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2021, a Lei 11/2021, do 9 de xullo, de medidas de prevención e loita contra a fraude fiscal, modifica o artigo 119 da LIS para introducir unha mellora técnica na regulación de baíxaa no índice de entidades do Imposto sobre Sociedades, para aclarar que o concepto de «falido» tén quese aplicar a entidades debedoras, e non aos créditos.
Con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2021, a disposición final segunda da Lei 11/2021, do 9 de xullo, de medidas de prevención e loita contra a fraude fiscal, modifica o réxime fiscal especial aplicable ás Sociedades Cotizadas de Investimento no Mercado Inmobiliario (SOCIMI), introducindo no apartado 4 do artigo 9 da Lei 11/2009, do 26 de outubro, un gravame especial do 15 por cento sobre o importe dos beneficios obtidos no exercicio que non sexa obxecto de distribución, na parte que proceda de rendas que non tributasen ao tipo xeral de gravame do Imposto sobre Sociedades nin se trate de rendas acollidas ao período de reinvestimento de 3 anos regulados na letra b) do artigo 6.1 da Lei 11/2009.
Este gravame especial terá a consideración de cota do Imposto sobre Sociedades e se devengará o día do acordo de aplicación do resultado do exercicio pola xunta xeral de accionistas, ou órgano equivalente. O devandito gravame especial deberá ser obxecto de autoliquidación e ingreso no modelo 237 aprobado pola Orde HFP/1430/2021, do 20 de decembro, no prazo de dous meses desde a data de devindicación.
Por último, debido á introdución deste gravame especial, modifícase o apartado 1 do artigo 11 da Lei 11/2009, do 26 de outubro, que regula as obrigas de información na memoria das contas anuais, para engadir a obriga de distinguir na devandita información, a parte das rendas sometidas ao tipo de gravame especial do 15 %.
1. Dedución por investimentos en producións cinematográficas
Con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2021, a disposición final primeira da Lei 14/2021, do 11 de outubro, pola que se modifica o Real Decreto-lei 17/2020, do 5 de maio, polo que se aproban medidas de apoio ao sector cultural e de carácter tributario para facer fronte ao impacto económico e social do COVID-2019 , modifica a disposición adicional décimo cuarta da Lei 19/1994, do 6 de xullo, de modificación do Réxime Económico e Fiscal das Canarias, para actualizar os límites aplicables ás deducións por investimentos en producións cinematográficas e series audiovisuais realizadas nas Canarias.
Desta forma, establécese que o importe da dedución por investimentos en producións españolas de longametraxes e curtametraxes cinematográficas e de series audiovisuais de ficción, animación ou documental regulado no artigo 36.1 da LIS , non poderá ser superior ao resultado de incrementar nun 80 %o importe máximo a que se refire o devandito artigo cando se trate de producións realizadas nas Canarias.
Ademais, establécese que o importe da dedución por gastos realizados en territorio español por producións estranxeiras de longametraxes cinematográficas ou de obras audiovisuais regulado no artigo 36.2 da LIS , así como o importe da dedución por gastos realizados na produción e exhibición de espectáculos en vivo de artes escénicas e musicais a que se refire o artigo 36.3 da LIS , non poderán ser superiores ao resultado de incrementar nun 80 %o importe máximo a que se refiren os devanditos artigos cando se trate de gastos realizados nas Canarias.
2. Réxime fiscal de buques e empresas navieiras nas Canarias
Con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2021 que non concluísen o 11 de xullo de 2021, a Lei 11/2021, do 9 de xullo, de medidas de prevención e loita contra a fraude fiscal, engade o apartado 3 ao artigo 73 da Lei 19/1994, do 6 de xullo, de modificación do Réxime Económico e Fiscal das Canarias, para establecer que os buques de empresas navieiras inscritas no Rexistro Especial de Buques e Empresas Navieiras que estivesen rexistrados noutro Estado membro da Unión Europea ou do Espazo Económico Europeo, teñan tamén a consideración de inscritos no Rexistro Especial, sempre que cumpran cos requisitos que se lles esixe ao resto de buques para a súa inscrición.
introducindo unha limitación das devanditas bonificacións aplicables. Con esta finalidade, establécese que cando a parte da base impoñible que proceda da realización de actividades estreitamente relacionadas co transporte marítimo supere á parte de base impoñible resultante das actividades que xeran o dereito á aplicación do réxime especial, a cota correspondente ao devandito exceso non poderá ser obxecto de bonificación. Esta limitación aplicarase ao respecto de cada un dos buques cuxa explotación xere o dereito á bonificación.
Por último, engádese no devandito artigo 76 da Lei 19/1994, do 6 de xullo, que as bases impoñibles negativas derivadas das actividades que xeran o dereito á aplicación do réxime especial de buques e empresas navieiras nas Canarias, non poderán ser compensadas con bases impoñibles positivas derivadas do resto das actividades da entidade, nin do exercicio en curso nin nos posteriores.
Con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2021, a Lei 14/2021, do 11 de outubro, pola que se modifica o Real Decreto-lei 17/2020, do 5 de maio, modifica o artigo 2 da Lei 49/2002, do 23 de decembro, para incluír dentro da relación de entidades sen fins lucrativos, e que poidan así ser consideradas como entidades beneficiarias de mecenado, ás entidades non residentes que operen en territorio español mediante establecemento permanente e ás entidades residentes nun Estado membro da Unión Europea ou doutros Estados integrantes do Espazo Económico Europeo.
O 31 de xaneiro de 2020 produciuse a saída efectiva do Reino Unido da Unión Europea.
Non obstante, resaltar que, en relación ao Imposto sobre Sociedades, existe un Convenio bilateral entre o Reino Unido e España para evitar a dobre imposición, que seguirá sendo aplicable a partir do 1 de xaneiro de 2021. Con esta finalidade, determinadas rendas que deixan de estar exentas en aplicación da normativa interna, continuarían considerandose rendas exentas invocando o dereito á aplicación do devandito Convenio.