Errors relacionats amb l'ús de DNI electrònic
Saltar índex de la informacióError: "Va fallar l'inici de sessió" en Mozilla Firefox
A l'iniciar sessió mitjançant el DNIE en Firefox, pot obtindre's el següent error després d'introduir el PIN.
L'error pot aparéixer per diversos motius:
-
La versió del sistema operatiu no és compatible amb la versió del DNIE empleat.
-
No està instal·lada l'última versió del mòdul criptogràfic i/o no està enllaçada l'última versió de la llibreria des de "Dispositius de seguretat".
-
El lector empleat està dins del llistat de lectors problemàtics amb DNIE 3.0.
-
El PIN està bloquejat.
Realitza estes comprovacions:
-
Si és DNIE 3.0, comprova si la versió del sistema operatiu és compatible.
-
Si el sistema és compatible, comprova que estiga instal·lada l'última versió del mòdul criptogràfic del DNIE (recomanem comprovar la versió en la pàgina web del DNIE de la Direcció General de la Policia, www.dnielectronico.és). En sistemes Windows, des de "Programes i característiques" es pot comprovar la versió de l'"Instal·lable DNIE".
Si no està actualitzat desinstal·la-ho i instal·la l'última versió. A continuació reintenta l'accés.
-
Si el sistema és compatible i el mòdul està actualitzat, prova a "Baixar" i tornar a "Carregar" la llibreria manualment.
Després de baixar el mòdul, torna a afegir-ho manualment i reintenta l'inici de sessió. Si en algun dels reintents en els que no es detecta el DNI electrònic apareix el text "Unnamed Slot", el nom del fabricant o el model del lector en "Modulos de seguretat i dispositius" en lloc de "DNI electrònic", prova a tancar el navegador, reconnectar la targeta (fins i tot canviar de port USB el lector, si és possible) i tornar a obrir el navegador.
-
Si el lector empleat és compatible amb la versió del DNIE que utilitzada i ja està instal·lada l'última versió de l'"Instal·lable DNIE" probablement el PIN estiga bloquejat. Per a confirmar si està bloquejat, accedix amb Windows, ja que d'este sistema sí torna un missatge concret quan el PIN està bloquejat:
- Fes clic a "Veure certificats" i introduïsca el PIN. S' han de mostrar aleshores els certificats.
- Intenta novament "Iniciar sessió". Si periste l'error ha d'acudir a un punt d'actualització del DNIE.