Axencia Tributaria: Preguntas frecuentes. Cuestións xerais
Saltar índice da informaciónRexistro. Cuestións comúns
Existen dúas formas de envío:
-
Por vía telemática mediante Servizos Web baseados no intercambio de mensaxes XML, que permitirán unha subministración de información practicamente en tempo real
-
Así mesmo, formalización dun “formulario web” para aqueles suxeitos pasivos que realizan moi poucas operacións ou cando se queiran remitir os rexistros de facturas concretas de forma illada.
A nivel resumido, os contribuíntes deberán remitir á AEAT a seguinte información:
- sobre facturación:
- Rexistro : Libro rexistro de facturas recibidas e expedidas, bens de investimento e Libro rexistro de determinadas operacións intracomunitarias.
- Datos da factura / factura simplificada (art. 6 e 7 do RD 1619/2012) : NIF, identificacións, Data de expedición, tipos, bases e cotas, investimento do suxeito pasivo.
- Tipo de operación : a identificar mediante CLAVES (factura simplificada, factura rectificativa, IVE de caixa e resto de réximes especiais …)
- Outros datos : cota deducible, número de referencia catastral en determinados arrendamentos de local de negocio, acordos de facturación, …
- se é o caso, subministración doutras Operacións de transcendencia tributaria con carácter anual:
- importes superiores a 6.000 euros recibidos en metálico,
- operacións de seguros (soas entidades aseguradoras),
- información fornecida por axencias de viaxes sobre as compras correspondentes ás prestacións de servizos en cuxa realización interveñen actuando como mediadoras en nome e por conta allea a que se refire o apartado 7.b) da disposición adicional cuarta do Real decreto 1619/2012, do 30 de novembro.
10.000 rexistros.
Non, só deben incluírse as facturas que foron rexeitadas.
Se o NIF é dun menor (empeza por k).
Cando a factura é correcta pero a anotación no Libro rexistro non se fixo correctamente, non afectando aos datos de identificación do emisor, número de factura e data de expedición (en cuxo caso procederá dar de baixa o rexistro – ver FAQ 2.11), enviarase un novo rexistro co número da factura orixinal e co tipo de comunicación A1 “Modificación de facturas/rexistros (erros rexistrais)”.
A subministración deste rexistro deberá realizarse antes do día 16 do mes seguinte ao final do período en que o obrigado tributario teña constancia do erro.
Cando se producise un erro material na factura (cando non se cumpra na factura algún dos requisitos esixidos conforme ao artigo 6 ou 7 do Regulamento de Facturación), un erro fundado de dereito, unha incorrecta determinación da cota repercutida ou algunha das circunstancias que dan lugar á modificación da base impoñible (art. 80 LIVE) deberá emitirse unha factura rectificativa cuxa información se remitirá indicando tipo de comunicación “A0” e tipo de factura coas claves “R1”, “R2”, “R3” e “R4” segundo cal sexa o motivo da rectificación (erros fundados de dereito e causas do artigo 80.Un, Dous e Seis LIVE, concurso de acredores, débedas incobrables e resto de causas).
Así mesmo, deberase identificar o tipo de factura rectificativa coas claves “S- por substitución” ou “I - por diferenzas”.
Cando a rectificación se realice sobre unha factura simplificada, a información que hai que remitir implicará indicar o tipo de factura coa clave “R5” (factura rectificativa simplificada).
No caso do receptor da factura, ver FAQ 4.16.
A información da factura remitirase indicando “Tipo de Comunicación: A0” e tipo de factura coas claves “R1”, “R2”, “R3” e “R4”. No caso de que se rectifice unha factura simplificada a clave será “R5”.
Cando a rectificación se faga por “substitución” deberase informar da rectificación efectuada sinalando igualmente o importe da devandita rectificación. Esta información poderase realizar:
- Opción 1: Informando dun novo rexistro en que se indiquen os importes correctos tras a rectificación nos campos “base impoñible”, “cota” e se é o caso “recarga” e pola súa parte dos importes rectificados respecto da factura orixinal nos campos “base rectificada”, “cota rectificada” e se é o caso “recarga rectificada”.
- Opción 2: Informando dun novo rexistro en que se indiquen os importes correctos tras a rectificación nos campos “base impoñible”, “cota” e se é o caso “recarga” e doutro rexistro en que infórmese dos importes rectificados. Neste último rexistro (xeralmente un aboamento), non resulta necesario indicar a data de operación no caso de que o período de liquidación en que se inclúa a rectificación sexa aquel en que se advirte o motivo de rectificación (período corrente).
A identificación da relación de facturas rectificadas será opcional.
Exemplo 1. Diminución da base impoñible
A factura nº1 de base impoñible 1.000 € e cota 210 € con data de operación 01/05/2021 e data de expedición 7/05/2021, rexistrada en período de liquidación 05/21.
Esta factura vai ser obxecto de rectificación no período 10/2021 e a rectificación consiste nunha diminución da base impoñible de 200 euros.
Opción 1: A modificación por substitución suporía emitir unha factura rectificativa con base impoñible de 800 € e cota 168, en que se indicará que a rectificación realizada é de 1000 € pola base impoñible rectificada e 210 € pola cota rectificada.
Os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: Rx
Tipo Rectificativa: S
Data Operación: 01/05/2021
Data expedición: 18/10/2021
Período liquidación: 10/2021
Importe Rectificación: informarase de dous campos adicionais coa “base “rectificada” (1.000) e a “cota rectificada” (210).
Importe total: indicarase o importe final válido 968.
Desagregación IVE: base impoñible: 800, cota repercutida 168
Opción 2: A modificación por substitución suporía emitir unha factura con base impoñible de-1000 € e unha factura rectificativa en que se indicará que a base impoñible é de 800 €.
Na primeira factura os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: F1
Data Operación: deixar en branco
Data expedición: 18/10/2021
Período liquidación: 10/2021
Desagregación IVE: indicarase o importe que se rectifica con signo contrario (base impoñible: (-1.000), cota repercutida (-210).
Na segunda das facturas rectificativas os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: Rx
Tipo Rectificativa: S
Data Operación: 01/05/2021
Data expedición: 18/10/2021
Período liquidación: 10/2021
Importe Rectificación: informarase de dous campos adicionais coa “base “rectificada” 0 e a “cota rectificada” 0.
Importe total: indicarase o importe final válido 968
Desagregación IVE: base impoñible: 800, cota repercutida 168.
Exemplo 2: Aumento de base impoñible
A factura nº2 de base impoñible 1.000 € e cota 210 € vai ser obxecto de rectificación. A rectificación consiste nun aumento da base impoñible de 200 euros.
Opción 1: A modificación por substitución suporía emitir unha factura rectificativa con base impoñible de 1.200 € e cota 252, en que se indicará que a rectificación realizada é de 1000 € pola base impoñible rectificada e 210 € pola cota rectificada.
Os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: Rx
Tipo Rectificativa: S
Importe Rectificación: informarase de dous campos adicionais coa “base “rectificada” (1.000) e a “cota rectificada” (210).
Importe total: indicarase o importe final válido 1.452.
Desagregación IVE: base impoñible: 1.200, cota repercutida 252.
Opción 2: A modificación por substitución suporía emitir unha factura con base impoñible de-1000 € e unha factura rectificativa en que se indicará que a base impoñible é de 1.200 €.
Na primeira factura os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: F1
Desagregación IVE: indicarase o importe que se rectifica con signo contrario (base impoñible: (-1.000), cota repercutida (-210).
Na segunda das facturas rectificativas os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: Rx
Tipo Rectificativa: S
Importe Rectificación: informarase de dous campos adicionais coa “base “rectificada” 0 e a “cota rectificada” 0.
Importe total: indicarase o importe final válido 1.452
Desagregación IVE: base impoñible: 1.200, cota repercutida 252.
Exemplo 3: Diminución de base impoñible por non-pagamento
A factura nº3 de base impoñible 1.000 € e cota 210 € vai ser obxecto de rectificación por non-pagamento, eliminando a totalidade da cota repercutida.
Opción 1: A modificación por substitución suporía emitir unha factura rectificativa con base impoñible de 1.000 € e cota 0, en que se indicará que a rectificación realizada é de 1000 € pola base impoñible rectificada e 210 € pola cota rectificada.
Os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: R2 / R3
Tipo Rectificativa: S
Importe Rectificación: informarase de dous campos adicionais coa “base “rectificada” 1.000 e a “cota rectificada” 210..
Importe total: indicarase o importe final válido 1.000.
Desagregación IVE: base impoñible: 1.000, cota repercutida 0.
Opción 2: A modificación por substitución suporía emitir unha factura con base impoñible de-1000 €, cota de-210 e unha factura rectificativa en que se indicará que a base impoñible é de 1.000 € e a cota 0 €.
Na primeira factura os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: F1
Desagregación IVE: indicarase o importe que se rectifica con signo contrario (baseimponible: (-1.000), cota repercutida (-210).)
Na segunda das facturas rectificativas os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: R2 / R3
Tipo Rectificativa: S
Importe Rectificación: informarase de dous campos adicionais coa “base “rectificada” 0 e a “cota rectificada” 0.
Importe total: indicarase o importe final válido 1.000
Desagregación IVE: base impoñible: 1.000, cota repercutida 0.
Exemplo 4: Rectificación de factura rectificativa previa: aumento de base impoñible.
A factura rectificativa nº1 bis de base impoñible-1.000 € e cota-210 € vai ser obxecto de rectificación. A rectificación consiste nun aumento da base impoñible de 200 euros pois a factura rectificativa nº1 bis debía haberse emitido por un importe de base impoñible-800 € e cota-168 €
Opción 1: A modificación por substitución suporía emitir unha nova factura rectificativa con base impoñible de-800 € e cota-168 €, en que se indicará que a rectificación realizada é de-1000 € pola base impoñible rectificada e-210 € pola cota rectificada.
Os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: R4
Tipo Rectificativa: S
Importe Rectificación: informarase de dous campos adicionais coa “base “rectificada” (-1.000) e a “cota rectificada” (-210).
Importe total: indicarase o importe final válido (-968).
Desagregación IVE: base impoñible: -800, cota repercutida (-168).
Opción 2: A modificación por substitución suporía emitir unha factura con base impoñible de 1.000 € e unha factura rectificativa en que se indicará que a base impoñible é de-800 €.
Na primeira factura os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: F1
Desagregación IVE: indicarase o importe que se rectifica con signo contrario (base impoñible: 1.000, cota repercutida 210).
Na segunda das facturas rectificativas os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: R4
Tipo Rectificativa: S
Importe Rectificación: informarase de dous campos adicionais coa “base “rectificada” 0 e a “cota rectificada” 0.
Importe total: indicarase o importe final válido (-968)
Desagregación IVE: base impoñible: (-800), cota repercutida (-168).
Exemplo 5: Rectificación de factura rectificativa previa: diminución de base impoñible.
A factura rectificativa nº2 bis de base impoñible-1.000 € e cota-210 € vai ser obxecto de rectificación. A rectificación consiste nunha diminución da base impoñible de 200 euros pois a factura rectificativa nº2 bis debía haberse emitido por un importe de base impoñible-1.200 € e cota-252 €
Opción 1: A modificación por substitución suporía emitir unha nova factura rectificativa con base impoñible de-1.200 € e cota-252 €, en que se indicará que a rectificación realizada é de-1000 € pola base impoñible rectificada e-210 € pola cota rectificada.
Os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: R4
Tipo Rectificativa: S
Importe Rectificación: informarase de dous campos adicionais coa “base “rectificada” (-1.000) e a “cota rectificada” (-210).
Importe total: indicarase o importe final válido (-1.452).
Desagregación IVE: base impoñible: (-1.200), cota repercutida (-252).
Opción 2: A modificación por substitución suporía emitir unha factura con base impoñible de 1.000 € e unha factura rectificativa en que se indicará que a base impoñible é de-1.200 €.
Na primeira factura os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: F1
Desagregación IVE: indicarase o importe que se rectifica con signo contrario (base impoñible: 1.000, cota repercutida 210.
Na segunda das facturas rectificativas os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: R4
Tipo Rectificativa: S
Importe Rectificación: informarase de dous campos adicionais coa “base “rectificada” 0 e a “cota rectificada” 0.
Importe total: indicarase o importe final válido (-1.452).
Desagregación IVE: base impoñible: (-1.200), cota repercutida (-252).
Exemplo 6: Rectificación de factura rectificativa previa de importe negativo: aumento de base impoñible ata importe positivo.
A factura rectificativa nº3 bis de base impoñible-1.000 € e cota-210 € vai ser obxecto de rectificación. A rectificación consiste nun aumento da base impoñible de 1.500 euros pois a factura rectificativa nº2 bis debía haberse emitido por un importe de base impoñible 500 € e cota 105 €
Opción 1: A modificación por substitución suporía emitir unha nova factura rectificativa con base impoñible de 500 € e cota 105 €, en que se indicará que a rectificación realizada é de-1.000 € pola base impoñible rectificada e-210 € pola cota rectificada.
Os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: R4
Tipo Rectificativa: S
Importe Rectificación: informarase de dous campos adicionais coa “base “rectificada” (-1.000) e a “cota rectificada” (-210).
Importe total: indicarase o importe final válido 605.
Desagregación IVE: base impoñible: 500, cota repercutida 105.
Opción 2: A modificación por substitución suporía emitir unha factura con base impoñible de 1.000 € e unha factura rectificativa en que se indicará que a base impoñible é de 500 €.
Na primeira factura os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: F1
Desagregación IVE: indicarase o importe que se rectifica con signo contrario (base impoñible: 1.000, cota repercutida 210.
Na segunda das facturas rectificativas os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: R4
Tipo Rectificativa: S
Importe Rectificación: informarase de dous campos adicionais coa “base “rectificada” 0 e a “cota rectificada” 0.
Importe total: indicarase o importe final válido 605.
Desagregación IVE: base impoñible: 500, cota repercutida 105.
No caso do receptor da factura, ver FAQ 4.16.
A información da factura remitirase indicando “Tipo de Comunicación: A0” e tipo de factura coas claves “R1”, “R2”, “R3” e “R4”. No caso de que se rectifice unha factura simplificada a clave será “R5”
Cando a rectificación se faga por “diferenzas” deberase informar directamente do importe da rectificación.
Para iso deberase informar nun só rexistro da factura rectificativa coa clave “I”. Neste caso non se deben encher os campos adicionais “Base rectificada” e “Cota rectificada”.
A identificación da relación de facturas rectificadas será opcional.
Exemplo 1. Diminución da base impoñible
A factura nº1 de base impoñible 1.000 € e cota 210 € vai ser obxecto de rectificación. A rectificación consiste nunha diminución da base impoñible de 200 euros.
A modificación por diferenzas suporía emitir unha factura con base impoñible de - 200 €.
Os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: Rx
Tipo Rectificativa: I
Importe total: indicarase o importe total da rectificación-242.
Desagregación IVE: base impoñible: -200, cota repercutida – 42.
Exemplo 2: Aumento de base impoñible
A factura nº2 de base impoñible 1.000 € e cota 210 € vai ser obxecto de rectificación. A rectificación consiste nun aumento da base impoñible de 200 euros.
A modificación por diferenzas suporía emitir unha factura con base impoñible de 200 €.
Os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: Rx
Tipo Rectificativa: I
Importe total: indicarase o importe total da rectificación 242.
Desagregación IVE: base impoñible: 200, cota repercutida 42.
Exemplo 3: Diminución de base impoñible por non-pagamento
A factura nº3 de base impoñible 1.000 € e cota 210 € vai ser obxecto de rectificación por non-pagamento, eliminando a totalidade da cota repercutida.
A modificación por diferenzas suporía emitir unha factura con base impoñible de 0 € e cota de-210 €.
Os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: R2 / R3
Tipo Rectificativa: I
Importe total: indicarase o importe total da rectificación (-210).
Desagregación IVE: base impoñible: 0, cota repercutida (-210).
Exemplo 4: Rectificación de factura rectificativa previa: aumento de base impoñible.
A factura rectificativa nº1 bis de base impoñible-1.000 € e cota-210 € vai ser obxecto de rectificación. A rectificación consiste nun aumento da base impoñible de 200 euros pois a factura rectificativa nº1 bis debía haberse emitido por un importe de base impoñible-800 € e cota-168 €
A modificación por diferenzas suporía emitir unha nova factura rectificativa con base impoñible de 200 €.
Os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: R4
Tipo Rectificativa: I
Importe total: indicarase o importe total da rectificación 242.
Desagregación IVE: base impoñible: 200, cota repercutida 42.
Exemplo 5: Rectificación de factura rectificativa previa: diminución de base impoñible.
A factura rectificativa nº2 bis de base impoñible-1.000 € e cota-210 € vai ser obxecto de rectificación. A rectificación consiste nunha diminución da base impoñible de 200 euros pois a factura rectificativa nº2 bis debía haberse emitido por un importe de base impoñible-1.200 € e cota-252 €
A modificación por diferenzas suporía emitir unha nova factura rectificativa con base impoñible de-200 €.
Os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: R4
Tipo Rectificativa: I
Importe total: indicarase o importe total da rectificación (-242).
Desagregación IVE: base impoñible: -200, cota repercutida (-42).
Exemplo 6: Rectificación de factura rectificativa previa de importe negativo: aumento de base impoñible ata importe positivo.
A factura rectificativa nº3 bis de base impoñible-1.000 € e cota-210 € vai ser obxecto de rectificación. A rectificación consiste nun aumento da base impoñible de 1.500 euros pois a factura rectificativa nº2 bis debía haberse emitido por un importe de base impoñible 500 € e cota 105 €
A modificación por diferenzas suporía emitir unha nova factura rectificativa con base impoñible de1.500 €.
Os campos e claves a consignar no Libro rexistro de Facturas Expedidas son:
Tipo Comunicación: A0
Tipo Factura: R4
Tipo Rectificativa: I
Importe total: indicarase o importe total da rectificación 1.815.
Desagregación IVE: base impoñible 1.500, cota repercutida 315.
No caso do receptor da factura, ver FAQ 4.16.
A identificación das facturas rectificadas é opcional.
No caso de que se identifiquen deberase informar o número e a data de expedición. Poderán identificarse todas elas coa única limitación do tamaño do propio ficheiro XML.
No caso do receptor da factura, ver FAQ 4.16
O rexistro da factura enviada previamente e que non procede darase de baixa (mensaxe “baixa de factura ”) identificando o número da factura orixinal.
No caso de que proceda emitir unha nova factura correcta deberase rexistrar cunha alta (A0) e cun número de factura ou data de expedición diferente.
Cando se emita unha factura rectificativa, non sendo aceptada polo sistema a factura errónea inicial, o emisor deberá rexistrar unha factura rectificativa por substitución “S” consignando cero nos campos adicionais “base rectificada” e “cota rectificada”.
Deberá cubrirse o campo “data de operación” no Libro rexistro de Facturas Expedidas cando a data de realización da operación sexa distinta á data de expedición da factura.
Deberá cubrirse o campo “data de operación” no Libro rexistro de Facturas Recibidas cando a data de realización da operación sexa distinta á data de expedición da factura e así conste na mesma.
Exemplo: a empresa A vende mercadorías a outra empresa o 3 de xullo de 2018, documentando a operación en factura de data 1 de agosto de 2018. Cando debo subministrar os datos a través do SII ? Debo consignar algún campo específico?
Os datos deberán subministrarse no prazo dos 4 días seguintes á expedición da factura (ata o 7 de agosto). Consignarase a “Data de expedición da factura ”(1 de agosto de 2018) e o campo “Data operación” (3 de xullo de 2018).
A data de realización da operación correspondente á factura orixinal que se está rectificando.
Consignarase o último día en que se efectuase a operación que documenta a última factura rectificada (a de data máis recente).
Non. Trátase dun contido libre que pode ocupar 500 posicións.
Cando a “contraparte da operación (cliente/provedor)” ou o emisor da factura non dispoña de NIF asignado en España. Ocorre entre outros, no suposto de provedores ou clientes estranxeiros.
Os tipos de Identificación no país de residencia e os seus correspondentes valores son:
02: NIF-IVE
03: Pasaporte
04: Documento oficial de identificación expedida polo país ou territorio de residencia
05: Certificado de residencia
06: Outro documento probatorio
No caso de clientes nacionais persoas físicas, cando o NIF do receptor sexa correcto pero non figure censado na AEAT, o rexistro das facturas emitidas poderase realizar indicando o tipo de identificación 07-No censado, aínda que o rexistro quedará aceptado con erros, que deberá ser corrixido no momento en que dispoña da información correspondente.
Para minimizar os erros de identificación e obter unha correcta identificación dos declarados, está dispoñible na sede electrónica da Axencia Tributaria un servizo de axuda á identificación fiscal (común, por outra banda, ás declaracións informativas a presentar polos obrigados tributarios), na seguinte ligazón:
Servizo de axuda de identificación fiscal
Desde o 21 de setembro de 2017, o servizo de comprobación dun NIF de terceiros a efectos censuais devolve os apelidos e nome que constan no Censo da Axencia Tributaria asociada ao NIF consultado se estes son similares aos apelidos e nome enviado, incluso aínda que o contribuínte non se identifique cos datos identificativos enviados.
Deben corrixirse os datos identificativos do declarado cos que constan na Axencia para evitar erros de identificación na presentación.
Cando o enderezo da “contraparte da operación (cliente/provedor)” correspóndase cun país non comunitario, ou tratandose dun país comunitario, cando o declarado non dispoña de Número de Operador Intracomunitario (como ocorre con algúns consumidores finais comunitarios). Se se marca a clave 2 (NIF-IVE) do campo “Tipos de Identificación no país de residencia”, este campo non será obrigatorio.
Informarase da factura nun só rexistro analizandose a información correspondente ao tipo impositivo, base impoñible, cota repercutida ou soportada, tipo de recarga de equivalencia e cota recarga de equivalencia en función dos diferentes tipos ou recargas.
Cada unha das entidades que formen parte do Grupo.
Unicamente debe consignarse nas operacións entre empresas do grupo cando este optase pola modalidade prevista no artigo 163 sexies.cinco da Lei 37/1992. Nestes casos deberá cubrirse o campo "Base Impoñible a Custo".
O campo "base impoñible" será o importe a que se refiren os artigos 78 e 79 da Lei 37/1992. Debe ter en conta que no campo "cota repercutida" consignarase o resultado de multiplicar a base impoñible a custo polo / o tipo/s impositivo/s correspondente/s.
Non se utilizará esta clave para os autoconsumos, determinadas operacións intracomunitarias (transfer) e operacións vinculadas cando non exista ben ou servizo comparable. Nestes supostos consignarase a base impoñible no campo "base impoñible".
No campo “Clave Réxime especial ou Transcendencia” consignarase o valor 03.
As facturas que documentan estas operacións non inclúen a cota repercutida de forma separada.
En consecuencia, no Libro rexistro de facturas expedidas cando se trata de operacións suxeitas e non exentas, cualificarase a operación coa clave “S1” e deberase consignar o “Importe total da factura ”, indicando como base impoñible cero e os campos de tipo e cota deixaranse en branco.
Opcionalmente, poderase rexistrar a base impoñible da operación, en cuxo caso, deberá indicarse tamén o tipo e cota. Neste último caso, a partir do 1 de xullo de 2023, rexistraranse os axustes na marxe de beneficio consecuencia de modificacións no prezo de compra mediante a clave de tipo de factura AJ.
A clave “AJ” rexistrarase con “Clave Réxime especial ou Transcendencia” do Libro rexistro de Facturas emitidas de valor 03. A desagregación será a nivel de factura, cualificando a operación como suxeita non exenta e utilizando a clave “S1”.
Como número de factura indicarase un número asignado polo vendedor que permita a identificación unívoca do axuste e como data de expedición, a data en que se rexistre o mesmo. Para non provocar saltos na numeración das facturas emitidas, o axuste rexistrarase utilizando unha serie especial.
Ten que terse en conta que os campos base impoñible, tipo e cota repercutida son obrigatorios. O campo cota repercutida debe ser igual á base impoñible polo tipo. O campo “importe total” é opcional.
Non se consignará dato algún no bloque correspondente á contraparte.
O prazo para rexistrar o axuste será ata o 15 do mes seguinte a aquel en que se advertise a circunstancia que dá lugar á regularización.
No Libro rexistro de facturas recibidas anotarase como base impoñible cero e como Importe total da factura o total da contraprestación. Non será obrigatorio consignar importe nos campos “Tipo Impositivo” e “Cota Soportada”, mentres que a “Cota deducible” se enviará con cero.
Os documentos xustificativos de compras efectuadas a particulares expedidos polo empresario en REBU e asinados polos particulares poderán remitirse coa clave F6: “xustificantes contables”.
Unicamente cando se trate de operacións suxeitas ao IXIC ou IPSI que non están suxeitas ao IVE por regras de localización. En ningún caso informarase cando as operacións se realicen a través dun establecemento permanente situado nas Canarias, Ceuta e Melilla.
No campo “Clave Réxime especial ou Transcendencia” consignarase o valor 08 e rexistraranse como operacións “non suxeitas” no campo de Importe non suxeito por regras de localización, pero non debe informarse dos datos que correspondan a estes impostos (IXIC ou IPSI) ao tratarse de operacións non suxeitas ao IVE.
Exemplo 1. Un empresario con domicilio fiscal en Madrid que aplica o SII presta servizos de avogacía a un profesional establecido nas Canarias. Trátase dunha prestación de servizos suxeita ao IXIC que deberá informarse a través do SII .
Exemplo 2. Un empresario con domicilio fiscal en Madrid que aplica o SII adquire unha partida de mercadorías nas Canarias e véndea no devandito territorio. Trátase dunha entrega de bens localizada nas Canarias ao non ser transportada ao TAI, suxeita ao IXIC e que deberá informarse a través do SII .
Exemplo 3. Un empresario con domicilio fiscal en Madrid que aplica o SII transporta unha partida de mercadorías a Canarias para efectuar unha venda no devandito territorio:
Se o vendedor satisfai o IXIC da importación, rexistrará este traslado da mercadoría desde Península a Canarias como unha importación (tipo de factura: F5) non suxeita con clave 08. A posterior venda localizada nas Canarias informarase coa clave 08. Ademais, rexistrará a operación como unha exportación coa clave 02.
Se o comprador satisfai o IXIC da importación, o vendedor rexistrará a operación como unha exportación coa clave 02.
Non se utilizará a clave 08 no caso de entregas de bens transportados desde o TAI con destino a Canarias, Ceuta e Melilla ou adquisicións de bens no TAI procedente destes territorios, debendo rexistrarse como exportación (clave réxime especial: 02) e importación respectivamente (tipo de factura: F5).
- Lémbrase que o territorio de aplicación do imposto en España (TAI) comprende a Península e Illas Baleares.
Non.
Si, en calquera dos seguintes supostos:
- cando se trate dunha operación pola que exista obriga de emitir factura (art. 3.2 RD 1619/2012)
- no caso das operacións ás que se refire o artigo 33.1 RD 1065/2007, do 27 de xullo (importe das primas ou contraprestacións percibidas e indemnizacións ou prestacións satisfeitas) polas que non exista obriga de expedir factura. Esta información deberá subministrarse con carácter anual, durante os primeiros 30 días do mes de xaneiro seguinte ao exercicio ao que se refiran, de forma agrupada respecto de cada unha das persoas ou entidades coas que se efectuasen as citadas operacións.
Pola súa banda, as facturas recibidas por entidades aseguradoras deben ser remitidas sen especialidade nos prazos xerais de envío (4 días con carácter xeral e 8 días en 2017).
Si, a través do campo “Importes percibidos por transmisións de inmobles suxeitos a IVE” no Libro rexistro de Facturas Expedidas.
A devandita información subministrarase en relación con transmisións de inmobles suxeitos ao IVE, tanto non exentas (venda polo promotor) como exentas (segundas e ulteriores entregas).
Enténdese como “importes percibidos” os importes reportados correspondentes ás transmisións de inmobles.
O arrendador rexistrará a factura expedida coa clave de réxime especial “11” e “12” segundo o arrendamento estea ou non suxeito a retención e “13” se na factura se recollen ambos os dous tipos de arrendamento. No caso de que se trate dun arrendamento non suxeito a retención (claves “12” e “13 ”) deberá cubrir adicionalmente os campos correspondentes á situación do inmoble e á referencia catastral.
O arrendatario limitarase a rexistrar a factura recibida coa clave de réxime especial “12”.
Si, coa clave tipo de factura F6. No campo “Clave Réxime especial ou Transcendencia” consignarase o valor 02.
Si. Consignarase como tipo de factura a clave “F4”.
No bloque que identifica á factura (IDFactura) consignarase o número e serie da primeira e última factura
Si. Informarase nun só rexistro analizandose a base impoñible global correspondente a cada tipo impositivo e os distintos tipos impositivos.
Deberase informar no bloque “Tipo Factura” coa clave “F3: factura emitida en substitución de facturas simplificadas facturadas e declaradas” e no bloque de “Datos substituídas” identificaranse as facturas simplificadas substituídas co número, serie e data de expedición. A identificación é opcional.
Nos campos “Exercicio” e “Período” deberán consignarse os correspondentes ao período de liquidación en que foi anotada a factura simplificada orixinal.
A clave “F3” supón que non se terá en conta o IVE repercutido na factura para evitar unha duplicidade coa factura simplificada inicial.
IMPORTANTE: No caso de que se realice un aboamento da factura simplificada (mediante o envío dun rexistro negativo con clave “F2”), a factura emitida en substitución desta terá que informarse coa clave “F1”.
No caso do receptor da factura, ver FAQ 4.17.
Consignarase o último día do mes natural en que se efectuasen as operacións que documenta a factura recapitulativa ou, no caso de que o período recapitulativo sexa inferior ao mes, o último día en que se realiza a operación dese período.
Exemplo: factura expedida o 25 de xullo de 2017 que documenta varias entregas de bens realizados o 1, 10, 15 e 20 de xullo de 2017; a data de operación é o 20 de xullo.
Non. Debe consignarse o seu contravalor en euros, aplicando o tipo de cambio vendedor fixado polo Banco de España vixente á data de devindicación da operación (art. 79 once Lei 37/1992).
As empresas acollidas ao SII poderán consultar tanto os datos enviados coma os datos remitidos e imputados polos clientes e provedores que estean acollidos ao sistema (Libros rexistro declarados e contrastados).
Se ao realizar unha consulta de facturas, supérase o tope de 10.000 facturas na resposta, haberá que realizar novas consultas coa identificación da última factura obtida (informando o bloque “ClavePaginacion” da petición) para obter o resto de facturas.
As empresas que realizasen envíos na fase de probas disporán do seu contraste de facturas a partir de maio de 2017.
A través do portal de probas dentro da información técnica publicada no báner SII da páxina web da AEAT coas opcións cliente web service e formulario.
Para que o envío sexa admitido, ademais de ser conforme coa documentación técnica, a única condición é que o titular que figure nos rexistros de facturación dos libros coincida co NIF do certificado electrónico utilizado para o envío, ou ben que se utilice a colaboración social ou o apoderamento.
Unicamente cando se trate dunha operación pola que exista obriga de emitir factura de acordo co art. 3.2 RD 1619/2012 ou a normativa de facturación do país de establecemento do prestador do servizo estranxeiro.
Non.
Si, a través de colaborador social ou apoderado (artigos 79 a 81 RD 1065/2007 e Orde HAC/1398/2003, do 27 de maio)
Debe terse en conta que o titular do Libro rexistro de IVE será o representado ou mandante.
A entidade deberá remitir á Delegación da AEAT correspondente ao seu domicilio fiscal ou ao enderezo de correo: comunicacion.sepri@correo.aeat.es, os seguintes datos e a documentación correspondente:
- Escrito en que se solicita formalmente, por quen teña representación para iso, a sinatura dun acordo de colaboración social na aplicación dos tributos ao abeiro do que se establece no artigo 92 da Lei 58/2003, do 17 de decembro, Xeral Tributaria.
- Nome completo e NIF da entidade (formato pdf)
- Copia dos primeiros artigos dos estatutos da entidade (En que se faga referencia ao obxecto e ao ámbito da entidade) (formato pdf)
- Nome e NIF de quen asinará o acordo en representación da entidade. Se é o representante por estatutos, certificado (en formato pdf) expedido polo secretario da entidade acerca do nomeamento do representante, e noutro caso, escritura de apoderamento suficiente (en formato pdf).
- Nome e NIF dunha persoa de contacto
- Teléfono de contacto
- Domicilio da entidade
- Enderezo de correo electróico
Os suxeitos pasivos inscritos na REDEME durante o período comprendido entre o 1 de xaneiro e 30 de xuño de 2017 non tiveron que remitir información do primeiro semestre de 2017.
O resto de suxeitos pasivos incluídos no SII deberon informar do contido dos libros rexistro do IVE de acordo coa normativa vixente antes do 1 de xullo de 2017, así como de determinada información con transcendencia tributaria que se viña incluíndo no modelo 347.
O esquema ou deseño dos rexistros de facturación é o mesmo que para os envíos correspondentes aos rexistros do segundo semestre de 2017 e seguintes, pero cunhas validacións diferentes que permiten que só consígnese o que resultaba obrigatorio nos libros rexistro tradicional (normativa anterior ao SII)
Como se indicou co obxecto de facilitar a presentación mánténse o esquema de validación nos seus campos obrigatorios coas seguintes particularidades para os contidos do primeiro semestre:
- Clave de réxime especial. “Primeiro semestre de 2017 e outras facturas anteriores á inclusión no SII ”non sendo que se trate dun arrendamento de local de negocio en cuxo caso deberán utilizarse estas claves de réxime especial tendo en conta que esta información é esixible no modelo 347.
- Descrición da operación : “Rexistro do Primeiro semestre”.
- Libro rexistro de facturas emitidas : Con independencia do tipo de operación informada (non suxeita, suxeita e exenta ou non exenta) deberá informarse en calquera caso como factura suxeita e non exenta.
- Libro rexistro de facturas recibidas :
- Data rexistro contable: Data do envío.
- Cota deducible: Etiqueta con 0.
O rexistro coa clave especial “primeiro semestre de 2017 e outras facturas anteriores á inclusión no SII ”é voluntario, de tal forma que, co obxectivo de facilitar os desenvolvementos técnicos, puidose remitir a información coas mesmas claves e contidos do segundo semestre de 2017.
Nestes casos en que:
- Unha factura expídese de acordo cunha autorización de simplificación en materia de facturación deberá identificarse que se trata dunha factura expedida ao abeiro deste tipo de autorizacións.
- O suxeito pasivo obtivese unha autorización concedida conforme ao que se dispón no artigo 62.5 do Regulamento do Imposto sobre o Valor Engadido, deberán identificar os rexistros que se subministran ao abeiro deste tipo de autorizacións.
En ambos os dous casos, o suxeito pasivo autorizado antes do primeiro envío do rexistro de facturación correspondente a algunhas destas autorizacións, deberá remitir copia da autorización no apartado previsto para achegara:
O número de rexistro ("RGExxxxxxxxxxxx") obtido no envío da autorización deberá subministrarse nos rexistros de facturación que se correspondan coa mesma no campo "número rexistro autorización".
Outras cuestións a considerar:
- Cando a autorización habilite a non consignar o número de factura, deberá asignarse un número de orde ás mesmas que permita a identificación unívoca de cada un dos rexistros de facturación, este número non se comunicará ao destinatario da operación.
- No caso de que a autorización se concedese a través dalgunha asociación representativa de empresas dun mesmo sector, cada suxeito pasivo deberá realizar o envío da copia da autorización.
- Se un suxeito pasivo contase con máis dunha autorización deberá realizar o envío de cada unha de forma individual obtendo polo tanto para cada unha delas un número de rexistro diferente.
Ao subministrar cada rexistro de facturación deberá facerse referencia no campo "número rexistro autorización" ao número de rexistro correspondente á autorización en que baséese.
Naqueles supostos en que por razóns de carácter técnico alleas ao contribuínte non fóra posible efectuar a subministración por Internet no prazo establecido regulamentariamente para cada rexistro de facturación, ou cando esta subministración non puidese completarse porque non fóra posible realizar a consulta dos rexistros de facturación previamente subministrados, a devandita subministración poderá efectuarse durante os catro días naturais seguintes ao de finalización do devandito prazo.
Con esta finalidade deberá quedar acreditada a existencia de tales incidencias técnicas.
As facturas expedidas ou recibidas polo establecemento permanente que correspondan á súa actividade non deben ser rexistradas a través do SII .
As facturas expedidas antes do 1 de xullo de 2017 deberán rexistrarse no SII sempre que teñan incidencia fiscal con posterioridade á devandita data.
Por exemplo, pódense citar os seguintes casos:
- Facturas cuxa baixa prodúcese a partir do 1 xullo.
- Facturas do réxime especial do criterio de caixa cuxo pagamento / cobramento efectúase a partir do 1 de xullo.
- Facturas cuxo rexistro deba rectificarse (A4) a partir do 1 de xullo como consecuencia da devolución do IVE en réxime de viaxeiros.
Isto é igualmente aplicable aos suxeitos pasivos incluídos no SII nun momento diferente ao 1 de xullo de 2017, respecto ás facturas expedidas ou recibidas con anterioridade á súa data de inclusión.
As facturas rectificativas expedidas e recibidas a partir do 1 de xullo de 2017 deben rexistrase a través do SII en calquera caso.
En particular, as facturas rectificativas expedidas ou recibidas a partir do 1 de xullo de 2017 que impliquen a rectificación de declaracións-liquidacións de períodos impositivos anteriores e rexístrense, polo tanto, en Libros rexistro de períodos anteriores a xullo de 2017, deberán informarse no SII por ter incidencia fiscal a partir da data da súa expedición / recepción.
Isto é igualmente aplicable aos suxeitos pasivos incluídos no SII nun momento diferente ao 1 de xullo de 2017, respecto ás facturas expedidas ou recibidas con anterioridade á súa data de inclusión.
Unha vez validado o envío de facturas presentadas, de forma case inmediata procédese a executar o proceso de contraste, cuxo primeiro paso é tipificar a factura como contrastable ou non:
- Non contrastable : implica que nunca vai ser contrastada. Esta circunstancia vaise a producir cando o emisor ou receptor non está no sistema SII. Nestes supostos non se vai a dispor no sistema de posibilidade de contrastar esa información. Se a factura non resulta contrastable, a factura permanece no estado "Non contrastable" e non se intenta seu cadre.
Exemplos: as facturas simplificadas (en que non se esixe a identificación do destinatario), ou as facturas cuxa contraparte non aplica o SII.
- Contrastable: comprobada a posibilidade de efectuar o contraste, procédese a determinar se esa información de rexistro remitido por unha parte foi remitida pola contraparte. Os estados resultantes poden ser:
- Se non se localiza a factura queda en estado de "non contrastada"
- Se a factura se localiza no sistema, execútase un proceso adicional para contrastar a información contida en ambos os dous rexistros remitidos polas partes:
Se coinciden os criterios de contraste que se determinen, considérase "contrastada"
Se non coinciden todos eles será "parcialmente contrastada". Neste último caso, proporcionarase ao contribuínte os resultados de contraste non coincidentes para a súa revisión.
Exclusivamente para os contribuíntes incluídos no SII , está dispoñible unha Consulta á información incluída nos Libros rexistros dos seus clientes e / ou provedores que estea referida ao contribuínte que realiza a Consulta. Polo tanto, esta consulta soa estará dispoñible cando os seus clientes e / ou provedores tamén apliquen o SII.
A información recibida de clientes e / ou provedores mostrarase nalgún dos seguintes estados:
- Contrastada : a factura recibida de clientes e / ou provedores foi declarada polo contribuínte obxecto da Consulta, coincidindo todos os criterios de contraste definidos.
- Non contrastada : a factura recibida de clientes e / ou provedores non foi localizada nos rexistros remitidos polo contribuínte que realiza a Consulta a través da clave única (NIF do emisor, número de factura e data de expedición).
- Parcialmente contrastada : coincide a clave única pero non algúns dos restantes criterios de contraste.
Tanto o contraste coma a información recibida de clientes e / ou provedores teñen carácter meramente informativo e son independentes do cumprimento da obriga de autoliquidar o IVE.
Os suxeitos pasivos que queden obrigados ao SII no curso do exercicio deben remitir a totalidade dos rexistros de facturación das operacións realizadas desde o inicio dese mesmo exercicio.
O esquema ou deseño dos rexistros de facturación será o mesmo que para os envíos correspondentes aos rexistros que procedan a partir da súa inclusión no SII , pero cunhas validacións diferentes que permitirán que só consígnese o que é obrigatorio de acordo cos artigos 63.3, 64.4 e 66.3 RIVE.
Co obxecto de facilitar a presentación mánténse o esquema de validación nos seus campos obrigatorios coas seguintes particularidades:
. Clave de réxime especial. “Primeiro semestre de 2017 e outras facturas anteriores á inclusión no SII ”non sendo que se trate dun arrendamento de local de negocio en cuxo caso deberán utilizarse as claves de réxime especial tendo en conta que esta información é esixible no modelo 347.
. Descrición da operación : “Rexistro de operacións do exercicio previas á inclusión no SII ”.
. Libro rexistro de facturas emitidas:
Con independencia do tipo de operación informada (non suxeita, suxeita e exenta ou non exenta) deberá informarse en calquera caso como factura suxeita e non exenta.
Libro rexistro de facturas recibidas:
. Data rexistro contable: Data do envío.
. Cota deducible:
- Se a data de rexistro contable é anterior a 1.1.19: Etiqueta con 0.
- Se a data de rexistro contable é igual ou posterior a 1.1.19: será un campo de formalización obrigatoria en que debe informarse a cota deducible correspondente
O rexistro coa clave especial “primeiro semestre de 2017 e outras facturas anteriores á inclusión no SII ”é voluntario, de tal forma que, co obxectivo de facilitar os desenvolvementos técnicos, poderase remitir a información coas mesmas claves e contidos que procedan a partir da súa inclusión no SII .
-
As facturas completas, agás as facturas completas en que non sexa obrigatoria a consignación do Número de Identificación Fiscal do destinatario en virtude do previsto na letra d) do artigo 6.1 do Regulamento polo que se regulan as obrigas de facturación, caracterizadas porque non se identifica ao destinatario das mesmas (estas facturas anotaranse na forma prevista no FAQ 3.23).
-
As facturas simplificadas cualificadas reguladas nos artigos 7.2 e 7.3 do Regulamento polo que se regulan as obrigas de facturación, caracterizadas porque se identifica ao destinatario das mesmas. Estas facturas anotaranse cunha marca específica no Libro rexistro de facturas expedidas e no de recibidas.
Esta marca é compatible coas facturas rectificativas rexistradas coas claves R1, R2, R3 e R4.
Nos casos en que, como consecuencia dunha operación de reestruturación societaria, unha entidade na súa condición de sucesora deba informar de rexistros de facturación da entidade acontecida deberase informar da identificación desta entidade acontecida: NIF + “nome e apelidos ou razón social”
Rexistraranse nos libros rexistro de facturas titularidade da entidade sucesora:
- Facturas recibidas cuxo destinatario sexa a entidade acontecida, e que se encontren pendentes de rexistro e consideración para os efectos de autoliquidación.
- Facturas recibidas afectadas polo réxime especial do criterio de caixa que se encontren pendentes de pagamento: neste caso informarase de novo da factura detallando no apartado de pagamentos exclusivamente o pagamento correspondente que se realice pola entidade sucesora.
- Facturas emitidas afectadas polo réxime especial do criterio de caixa que se encontren pendentes de cobramento: informarase de novo da factura detallando no apartado de cobramentos exclusivamente o cobramento correspondente que se realice pola entidade sucesora.
- Facturas rectificativas correspondentes a operacións realizadas pola entidade acontecida.
- Devolucións IVE de viaxeiros: (só para vendas realizadas pola entidade acontecida antes do 1-1-2019. Para vendas realizadas pola entidade acontecida a partir de 1-1-2019 ver FAQ 3.13)
- Rexistro dunha factura cos importes negativos, correspondentes á minoración do IVE reportado na operación inicial realizada pola entidade acontecida.
- Adicionalmente rexistro dunha nova factura en que infórmese da base impoñible exenta como consecuencia da exportación.
Este identificador debe utilizarse naqueles rexistros de facturas con importes superiores a un limiar, neste caso 100.000.000 de euros. Deste xeito se o rexistro de facturación que se quere rexistrar supera este importe deberá marcarse este identificador, confirmando deste xeito, que non trátase dun erro.
Esta marca especial para identificar aqueles rexistros de facturación respecto dos que o cumprimento do prazo de envío aos Libros rexistro (de facturas expedidas, recibidas ou de determinadas operacións intracomunitarias) presentou dificultades, só é posible nos seguintes supostos taxados: cando o suxeito pasivo non podía coñecer con certeza o cambio de condición a gran empresa ou o cambio de competencia inspectora, ou porque a solicitude de alta no rexistro de devolución mensual sexa posterior ao primeiro día do período en que prové efectos esta inscrición.
Se trta dun campo de contido libre. O obxectivo deste campo é que aqueles suxeitos pasivos que así estímeno oportuno, poidan utilizaro coa finalidade que puidese ter nos seus anteriores Libros rexistro
Por exemplo: pode informarse do número de asento de contable.
A partir do 1 de xaneiro de 2021, finalizado o período transitorio, producirase a saída efectiva da UE do Reino Unido. A partir desta data, o Reino Unido será tratado como país non pertencente á UE para os efectos do IVE, coas seguintes particularidades:
- O Acordo de Retirada garante que os movementos de mercadorías que comezasen antes da retirada do Reino Unido da UE lévense ao seu termo de conformidade coas normas da Unión vixente no momento de iniciarse o desprazamento.
- O acordo de retirada inclúe un Protocolo para Irlanda do Norte, que para os efectos do IVE seguirá formando parte da UE respecto das entregas de bens. Para iso, Reino Unido creará un NIF-IVE (NVAT) específico co prefixo XI para os suxeitos que poidan acollerse ao devandito Protocolo.
Como consecuencia do anterior:
- A partir do 1 de xaneiro de 2021, non se admitirán como NIF-IVE (NVAT) os que comecen polo GB. Non obstante, exclusivamente durante o mes de xaneiro de 2021, admitiranse NIF-IVE (NVAT) que empecen polo GB para operacións realizadas con anterioridade.
- Para rexistrar os números de identificación que empecen polo GB, deberán utilizarse claves de "IDType¹" distintas da 02.