Com presentar una declaració d'exercicis anteriors
Saltar índex de la informacióPeríodes impositius iniciats a partir d'1 de gener de 2019
L'aprovació de la Llei 27/2014, de 27 de novembre, de l'impost sobre societats i del Reglament que la desenvolupa, aprovat pel Reial decret 634/2015, de 10 de juliol, va suposar una revisió total de la figura de l'impost sobre societats. A continuació, s'enumeren les novetats que afecten específicament a la liquidació de l'impost sobre societats el 2019 com a conseqüència de les modificacions normatives en vigor en este exercici :
-
Excepcionalment, segons el que estableix el Reial decret Llei 19 / 2020, de 05 de maig, per a l'exercici 2019 el termini de formulació i aprovació dels comptes anuals , i altres documents legalment obligatoris, per a la declaració de l'impost sobre societats 2019, és de tres mesos a comptar des de l'1 de juny de 2020. A més, es reduïx de tres a dos mesos el termini per a aprovar els comptes anuals des de la formulació i s'harmonitza este termini per a totes les societats, siguen o no cotitzades, de manera que totes hauran de tindre els comptes aprovades dins dels deu primers mesos de l'exercici.
Els contribuents que s'ajusten, per a la formulació i aprovació dels comptes anuals de l'exercici 2019, al que disposen els articles 40 i 41 del RD-llei 8/2020, de 17 de març, presentaran la declaració de l'Impost per al període impositiu corresponent a este exercici en el termini previst en l'apartat 1 de l'article 124 de la LIS (segons regula l'article 12 RD-llei 19/2020). Si a la finalització del termini previst en el paràgraf anterior els comptes anuals no hagueren sigut aprovades, la declaració es realitzarà amb els comptes anuals disponibles, entenent-se per estes:
- Per a les societats anònimes cotitzades, els comptes anuals auditades a què es referix la lletra a) de l'article 41.1 de l'esmentat RD-llei 8/2020.
- Per a la resta de contribuents, els comptes anuals auditades o, si no, els comptes anuals formulades per l'òrgan corresponent, o a falta d'estes últimes, la comptabilitat disponible portada d'acord amb el que preveu el Codi de Comerç o amb el que s'estableix en les normes per les quals es regisquen.
Si l'autoliquidació de l'Impost d'acord amb els comptes anuals aprovades diferix de la presentada en el termini ordinari de declaració, presentaran una nova autoliquidació amb termini fins el 30 de novembre de 2020, que podrà ser:
- Nova declaració complementària: Si d'ella resultara una quantitat per ingressar superior o una quantitat per retornar inferior a la derivada de l'autoliquidació efectuada. Esta declaració meritarà interessos de demora (des de l'endemà a la finalització del termini previst en l'article 124.1 de la LIS) però no el recàrrec per declaració extemporània sense requeriment previ.
- Nova declaració a la resta de casos: En els casos en els que la nova declaració no tinga la consideració de complementària, esta produirà efectes des de la seua presentació, sense que resulte d'aplicació el que disposa l'article 120.3 de la LGT, i en els articles 126 i següents del Reglament General aprovat pel Reial Decret 1065/2007, de 27 de juliol, ni es limiten les facultats de l'Administració per a verificar o comprovar la primera i la nova autoliquidació.
No resultarà d'aplicació respecte de la nova autoliquidació les limitacions a la rectificació de les opcions a què es referix l'article 119.3 de la LGT.
-
Per als períodes impositius iniciats a partir de 10 de novembre de 2018, s'afegix una nova lletra m) a l'article 15 de la Llei 27/2014, de 27 de novembre, de l'impost sobre societats, per la Disposició final primera del Reial decret-Llei 17/2018, de 8 de novembre. Es regula un nou supòsit de despesa fiscalment no deduïble a l'establir-se que no tindrà la consideració de despesa fiscalment deduïble el deute tributari de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats, modalitat Actes Jurídics Documentats, documents notarials, quan es tracti d'escriptures de préstec amb garantia hipotecària en els que el subjecte passiu siga prestador.
-
Amb efectes per als períodes impositius que s'inicien a partir de 7 de novembre de 2018 es modifica la disposició addicional quarta, deducció per inversions a les Canarias de la Llei 19/1994, de 6 de juliol, elevant-se el límit conjunt sobre la quota en les illes de La Palma, La Gomera i El Hierro de manera que el tope mínim del 80 % s'incrementarà al 100 % i el diferencial mínim de 35 punts passa a 45 punts percentuals quan la normativa comunitària d'ajuts d'estat així el permeta i es tracti d'inversions contemplades en la Llei 2/2016, de 27 de setembre i altres lleis de mesures per a l'ordenació de l'activitat econòmica d'estes illes.
-
Amb efectes per als períodes impositius que s'inicien a partir de 7 de novembre de 2018 es modifica la disposició addicional catorzena, límits de les deduccions per inversions en produccions cinematogràfiques, sèries audiovisuals i espectacles en visc d'arts escèniques i musicals realitzades a les Canarias, de la Llei 19/1994, de 6 de juliol, incorporant les següents novetats:
-
S'incrementa l'import de la deducció per inversions en produccions espanyoles de llargmetratges cinematogràfics i de sèries audiovisuals de ficció, animació o documental a què es referix l'apartat 1 de l'article 36 de la Llei 27/2014, de 27 de novembre, de l'impost sobre societats, que passa de 4,5 a 5,4 milions d'euros quan es tracti de produccions realitzades a les Canarias.
-
Igualment, s'eleva de 4,5 a 5,4 milions d'euros l'import de la deducció per despeses realitzades a les Canarias per produccions estrangeres de llargmetratges cinematogràfics o d'obres audiovisuals a què es referix l'apartat 2 de l'article 36 de la Llei 27/2014.
-
Respecte a l'import mínim de despesa que establix l'apartat 2 de l'article 36 de la Llei 27/2014, en cas d'execució de servicis de post-producció o animació d'una producció estrangera, este queda fixat per a les despeses realitzades a les Canarias en 200.000 euros.
-
Finalment, l'import mínim de la deducció per despeses realitzades en la producció i exhibició d'espectacles en visc d'arts escèniques i musicals a què es referix l'apartat 3 de l'article 36 de la Llei 27/2014 es fixa en 900.000 euros quan es tracti de despeses realitzades a les Canarias.
-
-
Completant el règim de deduccions per incentius i estímuls a la inversió empresarial de la Llei de l'impost sobre Societats aplicables a les Canarias s'afegix, amb efectes per als períodes impositius que s'inicien a partir de 7 de novembre de 2018, un nou article 94 bis, en la Llei 20/1991, de 7 de juny, pel qual aquelles entitats que contracten un treballador per a realitzar la seua activitat a les Canarias tindran dret al gaudi dels beneficis fiscals que per creació de llocs de treball s'establisquen per la normativa fiscal conforme als requisits que en ella s'establisquen, incrementant-los en un 30 per cent. Esta modificació suposa incloure l'aplicació de les deduccions per creació de llocs de treball de l'article 37 de la Llei 27/2014 i l'increment que tampoc existia del 30 per cent sobre les quanties deduïbles tant de les deduccions de l'article 37 com de les de l'article 38 relatiu a la deducció per creació de llocs de treball per a treballadors amb discapacitat de la citada Llei 27/2014.
-
Amb efectes per als períodes impositius que s'inicien a partir d'1 de gener de 2018 s'afegix una nova disposició addicional catorzè bis impost sobre societats. Aplicació del règim de consolidació fiscal a entitats amb sucursals en la Zona Especial Canària en la Llei 19/1994, de 6 de juliol, on s'establix que l'aplicació del tipus de gravamen especial establit l'article 43 d'esta Llei en el cas de sucursals de la Zona Especial Canària d'entitats amb residència fiscal a Espanya no impedirà a estes entitats formar part d'un grup fiscal que aplique el règim de consolidació fiscal previst en el Capítol VI del Títol VII de la Llei 27/2014, de 27 de novembre, de l'impost sobre societats. Assenyalant-se, que malgrat el que s'ha esmentat anteriorment, la part de la base imposable de l'entitat que forme part d'un grup fiscal i que siga atribuïble a la sucursal de la Zona Especial Canària no s'inclourà en la base imposable individual de l'entitat a l'efecte de la determinació de la base imposable del grup fiscal, sent objecte de declaració separada en els termes que reglamentàriament es determinen.
-
Amb efectes per als períodes impositius que s'inicien a partir de 7 de novembre de 2018 es modifica l'apartat 1 de la disposició addicional catorzena de la Llei 27/2014, de l'impost sobre societats, establint-se que en el cas d'Empreses Navilieres a les que resulte d'aplicació la bonificació establida en l'article 76, apartats 1 i 2, de la Llei 19/1994, de 6 de juliol, de modificació del Règim Econòmic i Fiscal de les Canarias, es prendrà com a resultat positiu el corresponent exclusivament a rendes no bonificades. I que en el cas de les Empreses Navilieres que tributen pel Règim Especial en funció del Tonatge establit en el Capítol XVI de la Llei 27/2014, de 27 de novembre, de l'impost sobre societats, els pagaments fraccionats es calcularan sobre l'import de la base imposable obtinguda d'acord amb el que estableix l'article 114.1 d'esta Llei (que conté la regla especial de fixació de la base imposable en funció de les tones de registre net de cada vaixell).
En ambdós casos se salva l'impacte negatiu en la determinació del pagament fraccionat que havia introduït la regla del pagament fraccionat mínim sense considerar que estes empreses poden aplicar, respectivament, bé una bonificació del 90 per cent de les rendes que deriven de l'explotació de vaixells inscrits en el Registre Especial, o bé determinar seu base imposable segons les citades regles del Règim especial en funció del Tonatge.