Com presentar una declaració d'exercicis anteriors
Saltar índex de la informacióPeríodes impositius iniciats a partir d'1 de gener de 2021
L'article 7 del Reial decret-llei 23/2020, de 23 de juny, en redacció donada per la disposició final vuitena del Reial decret-llei 34/2020, de 17 de novembre, amb efectes per als períodes impositius que s'inicien dins dels anys 2020 i 2021, establix que el percentatge de deducció al que es referix la lletra c) de l'article 35.2 de la LIS (Llei de l'impost sobre Societats) s'incrementarà en 38 punts percentuals per a les despeses efectuades en projectes iniciats a partir del 25 de juny de 2020 consistents en la realització d' activitats d'innovació tecnològica del qual resultat siga un avanç tecnològic en l'obtenció de nous processos de producció en la cadena de valor de la indústria de l'automoció o millores substancials dels ja existents. Així, s'incrementa esta deducció en funció del tipus de contribuent entre aquells contribuents que tinguen la consideració de xicotetes i mitjanes empreses d'acord amb el que disposa l' annex I del Reglament (UE (Unió Europea)) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, i els que no. En el cas dels contribuents que no tinguen aquella consideració, l'increment previst serà de 3 punts percentuals.
La disposició final quarta del Reial decret-llei 23/2020, de 23 de juny, va introduir la disposició addicional setzena en la LIS, que recull un nou supòsit de llibertat d'amortització en inversions realitzades en la cadena de valor de mobilitat elèctrica, sostenible o connectada. En este sentit, la disposició addicional setzena en la LIS, en la seua redacció donada pel Reial decret-llei 34/2020, recull l'incentiu fiscal de llibertat d'amortització en inversions realitzades en la cadena de valor de mobilitat elèctrica, sostenible o connectada per a les inversions realitzades durant els períodes impositius que concloguen entre el 2 d'abril de 2020 i el 30 de juny de 2021. D'aquesta manera, podran amortitzar-se lliurement les inversions en elements nous de l'immobilitzat material que impliquen la sensorización i monitoratge de la cadena productiva, així com la implantació de sistemes de fabricació basats en plataformes modulares o que reduïsquen l'impacte ambiental, afectes al sector industrial d'automoció, llocs a disposició del contribuent i que entren en funcionament entre el 2 d'abril de 2020 i el 30 de juny de 2021, sempre que, durant els 24 mesos següents a la data d'inici del període impositiu en què els elements adquirits entren en funcionament, la plantilla mig total de l'entitat es mantinga respecte de la plantilla mitja de l'any 2019. S'ha de tindre en compte que la quantia màxima de la inversió que podrà beneficiar-se del règim de llibertat d'amortització serà de 500.000 euros.
A més, per a l'aplicació d'este supòsit de llibertat d'amortització, els contribuents hauran d'aportar informe motivat emés pel Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme per a qualificar la inversió del contribuent com apta. Este informe tindrà caràcter vinculant per a l'Administració tributària.
Este nou supòsit de llibertat d'amortització regulat en la disposició addicional setzena de la LIS és incompatible amb el supòsit de llibertat d'amortització establit en l'article 102 de la LIS per a les entitats de reduïda dimensió, pel que estes entitats hauran d'optar per aplicar un dels dos incentius fiscals.
Amb efectes per als períodes impositius que s'inicien a partir de l'1 de gener de 2020 i que no hagen conclòs a 11 de març de 2021, el Reial decret-llei 4/2021, de 9 de març, pel qual es modifiquen la Llei 27/2014, de 27 de novembre, de l'impost sobre societats, i el text refós de la Llei de l'impost sobre la Renda de no Residents, aprovat mitjançant Reial decret legislatiu 5/2004, de 5 de març, en relació amb les asimetries híbrides, introduïx un nou article 15 bis en la LIS , amb la consegüent derogació de l'article 15 j) de la IS , i afegix els apartats 6 i 7 a l'article 18 del Text refós de la Llei de l'impost sobre la Renda de no Residents, per tal de transposar la Directiva (UE) 2016/1164 del Consell, de 12 de juliol de 2016, en la redacció donada per la Directiva (UE) 2017/952 del Consell, de 29 de maig de 2017, pel que fa a les asimetries híbrides que tenen lloc entre Espanya i d'altres Estats Membres i entre Espanya i tercers països o territoris.
Amb caràcter general, amb la introducció d'este nou article 15 bis de la LIS, es tracta de neutralitzar els efectes fiscals que generen les asimetries híbrides generades entre un contribuent de l'impost sobre societats situat en territori espanyol i una entitat vinculada establida en un altre Estat Membre o en un tercer país o territori, quan realitzen operacions que tenen diferent qualificació fiscal a Espanya i en este altre país.
L'article 65.Un de la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2021, amb efectes per als períodes impositius que s'inicien a partir d'1 de gener de 2021 que no hagen conclòs a l'entrada en vigor d'esta llei (01-01-2021) i vigència indefinida, modifica la regulació en l'article 16.1 de la LIS sobre la limitació en la deduïbilitat de les despeses financeres, establint que per a la determinació del benefici operatiu, no es tindrà en compte l'addició dels ingressos financers de participacions en intruments de patrimoni que es corresponguen amb dividends, quan el valor d'adquisició d'estes participacions siga superior a 20 milions d'euros, sense assolir el percentatge del 5 per cent al que es referixen els articles 21.1 a) i 32.1 a) de la LIS.
D'altra banda, degut a la incorporació en la LIS de l'article 15 bis (amb la consegüent derogació de l'article 15 j) de la LIS) realitzada pel Reial decret-llei 4/2021, de 9 de març, per tal de transposar la Directiva (UE) 2016/1164 del Consell, de 12 de juliol de 2016, en la redacció donada per la Directiva (UE) 2017/952 del Consell, de 29 de maig de 2017, pel que fa a les asimetries híbrides que tenen lloc entre Espanya i d'altres Estats Membres i entre Espanya i tercers països o territoris, es modifica en este Reial decret-llei l'article 16.1 de la LIS, per a establir que la remissió que es fa a les despeses als que es referia el derogat article 15 j) de la LIS, ha de realitzar-se amb efecte per als períodes impositius que s'inicien a partir de l'1 de gener de 2020 i que no hagen conclòs a l'entrada en vigor d'este Reial decret-llei (11 de març de 2021), a les despeses no deduïbles de l'article 15 bis de la LIS.
La Llei 11/2021, de 9 de juliol, de mesures de prevenció i lluita contra el frau fiscal modifica la regulació de la imposició d'eixida, per tal de transposar la Directiva (UE) 2016/1164 del Consell, de 12 de juliol de 2016, que afirma que esta imposició té com funció garantir que, quan un contribuent trasllade els seus actius o la seua residència fiscal fora de la jurisdicció fiscal de l'Estat, este Estat haurà de gravar el valor econòmic de qualsevol plusvàlua creada en el seu territori, encara que esta plusvàlua encara no s'haja realitzat en el moment de l'eixida.
En concret, amb efectes per als períodes impositius que s'inicien a partir d'1 de gener de 2021, a través de la modificació introduïda en l'article 19.1 de la LIS per la Llei 11/2021, de 9 de juliol, se substituïx en els casos de canvi de residència d'una entitat a un Estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu que haja celebrat un acord amb Espanya o amb la Unió Europea sobre assistència mútua en matèria de cobrament de crèdits tributaris, la possibilitat que el contribuent tenia d'ajornar el pagament del deute tributari resultant de l'aplicació del que disposa el primer paràgraf del citat article 19.1 de la LIS, fins que els elements patrimonials afectats no anaren transmesos a tercers, per la possibilitat de fraccionar este pagament, també a sol·licitud del contribuent, per quintes parts anuals iguals.
L' exercici de l'opció es realitzarà exclusivament en la pròpia declaració de l'impost sobre societats corresponent al període impositiu conclòs amb motiu del canvi de residència, tenint-se en compte que el pagament de la primera fracció haurà d'efectuar-se en el termini voluntari de declaració corresponent a este període impositiu. El venciment i exigibilitat de les quatre fracciones anuals restants, s'exigiran juntament amb els interessos de demora meritats per cadascuna d'elles, de forma successiva transcorregut un any des de la finalització del termini voluntari de declaració corresponent a l'últim període impositiu. A més, serà exigible la constitució de garanties quan es justifique l'existència d'indicis racionals de què el cobrament del deute es podria veure frustado o gravamente dificultat.
Finalment, es recullen els supòsits en els que el fraccionament perdrà la seua vigència, així com les conseqüències d'esta pèrdua.
L'article 65.Dos de la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2021, amb efectes per als períodes impositius que s'inicien a partir d'1 de gener de 2021 que no hagen conclòs a l'entrada en vigor d'esta llei (01-01-2021) i vigència indefinida, modifica el primer paràgraf de la lletra a) de l'article 21.1 de la LIS i la lletra a) de l'article 21.6 de la LIS , per a establir que estaran exempts els dividends o participacions en beneficis d'entitats, quan es complisca el requisit de què el percentatge de participació, directa o indirecta, en el capital o en els fons propis de l'entitat siga, com a mínim, del 5 per cent, eliminant el requisit alternatiu de què el valor d'adquisició de la participació siga superior a 20 milions d'euros.
En relació amb el que és anterior, s'afegix a la LIS la disposició transitòria quarantena per a regular un règim transitori a aplicar per un període de 5 anys a les participacions adquirides durant els períodes impositius iniciats amb anterioritat a l'1 de gener de 2021, que tingueren un valor d'adquisició superior a 20 milions d'euros, sense assolir el percentatge del 5 per cent establit en l'article 21.1 a) de la LIS .
D'altra banda, s'afegixen a l'article 21 de la LIS l'apartat 10 que establix que l'import dels dividends o participacions en beneficis d'entitats i l'import de la renda positiva obtinguda en la transmissió de la participació en una entitat i a la resta de supòsits a què es referix l'article 21.3 d'esta Llei, a què resulte d'aplicació l'exempció prevista en el mateix es reduïsca, a l'efecte de l'aplicació d'esta exempció, en un 5 per cent en concepte de despeses de gestió referits a estes participacions, i l'apartat 11 que assenyala que la reducció del 5 per cent aplicable a dividends o participacions en beneficis d'entitats a què es referix el citat apartat 10, no s'aplicarà quan concórreguen les següents circumstàncies:
-
Els dividends o participacions en beneficis siguen percebuts per una entitat import net del qual del volum de negoci haguda durant el període impositiu immediatament anterior siga inferior a 40 milions d'euros.
-
Els dividends o participacions en beneficis procedisquen d'una entitat constituïda amb posterioritat a l'1 de gener de 2021 en la que s'ostente, de manera directa i des de la seua constitució, la totalitat del capital o els fons propis.
-
Els dividends o participacions en beneficis es perceben durant els períodes impositius que concloguen en els 3 anys immediats i successius a l'any de constitució de l'entitat que els distribuïsca.
Finalment, s'afegix un paràgraf al final de l'article 64 de la LIS que establix que no seran objecte d'eliminació els imports que hagen d'integrar-se en les bases imposables individuals per aplicació del que estableix l'article 21.10 de la LIS.
L'article 65.Tres de la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2021, amb efectes per als períodes impositius que s'inicien a partir d'1 de gener de 2021 que no hagen conclòs a l'entrada en vigor d'esta llei (01-01-2021) i vigència indefinida, modifica la lletra a) de l'article 32.1 de la LIS, que regula la deducció per doble imposició internacional en els dividends o participacions en beneficis pagats per una entitat no resident en territori espanyol, eliminant el requisit alternatiu de què el valor d'adquisició de la participació siga superior a 20 milions d'euros.
En relació amb el que és anterior, s'afegix a la LIS la disposició transitòria quarantena per a regular un règim transitori a aplicar per un període de 5 anys a les participacions adquirides durant els períodes impositius iniciats amb anterioritat a l'1 de gener de 2021, que tingueren un valor d'adquisició superior a 20 milions d'euros, sense assolir el percentatge del 5 per cent establit en l'article 32.1 a) de la LIS.
Finalment, es modifica l'apartat 4 de l'article 32 de la LIS per a afegir que, per a calcular la quota íntegra, els dividends o participacions en beneficis es reduiran en un 5 per cent en concepte de despeses de gestió referits a estes participacions, fora que concórreguen les circumstàncies de no-aplicació regulades en l'article 21.11 de la LIS. L'excés sobre este límit no tindrà la consideració de despesa fiscalment deduïble, sense perjudici del que estableix l'article 31.2 de la LIS.
En relació amb la deducció per inversions en produccions cinematogràfiques espanyoles de llargmetratges i curtmetratges cinematogràfics i de sèries audiovisuals de ficció, animació o documental, la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2021, amb efectes per als períodes impositius que s'inicien a partir d'1 de gener de 2021, modifica la lletra a') de l'article 36.1 de la LIS , afegint que els certificats requerits seran vinculants per a l'Administració tributària, independentment de la data en què s'hagen emés.
A més, el Reial decret-llei 17/2020, de 5 de maig, modifica la definició de produccions cinematogràfiques i permet que fins el 31 d'agost de 2020 (este termini s'amplia fins el 31 de gener de 2021, segons establix l'apartat primer de l'Ordre CUD/807/2020, de 27 d'agost) es consideren també estrene comercial d'una pel·lícula, sense que esta perda la seua condició de pel·lícula cinematogràfica, resultant aplicable la deducció per inversions en produccions cinematogràfiques espanyoles regulada en l'article 36.1 de la LIS, el que es duga a terme a través de la televisió i plataformes que oferisquen continguts en «streaming» (a través de servicis de comunicació audiovisual televisiu, així com de servicis de comunicació electrònica que difonguen canals de televisió o de servicis de catàlegs de programes).
D'altra banda, es modifica l'últim paràgraf de l'article 39.1 de la LIS, afegint que el límit incrementat de la deducció al 50 per cent s'aplicarà també (a més d'a la deducció per activitats de recerca i desenvolupament i innovació tecnològica regulada en l'article 35 de la LIS), a la deducció per inversions en produccions cinematogràfiques, sèries audiovisuals i espectacles en visc d'arts escèniques i musicals regulada en l'article 36 de la LIS, quan estes deduccions superen el 10 per cent del compte íntegre reduïda en les deduccions per a evitar la doble imposició internacional i les bonificacions.
Es modifica també l'apartat 5 de l'article 39 de la LIS per a establir en relació amb el requisit de permanència dels elements patrimonials afectes a les deduccions per a incentivar determinades activitats regulades en els articles 35 a 38 de la LIS, que en el cas de la deducció per inversions en produccions cinematogràfiques, sèries audiovisuals i espectacles en visc d'arts escèniques i musicals regulada en l'article 36 de la LIS, este requisit s'entendrà complit en la mesura que la productora mantinga el mateix percentatge de titularitat de l'obra durant el termini de 3 anys, sense perjudici de la seua facultat per a comercialitzar totalment o parcialment els drets d'explotació derivats de la mateixa a un o més tercers.
Finalment, s'afegix l'apartat 7 a l'article 39 de la LIS en el que s'estén l'aplicació de les deduccions regulades en els apartats 1 i 3 de l'article 36 de la LIS al contribuent que participe en el finançament de produccions espanyoles de llargmetratges i curtmetratges cinematogràfics i de sèries audiovisuals de ficció, animació, documental o producció i exhibició d'espectacles en visc d'arts escèniques i musicals realitzada per un altre contribuent. El contribuent que participe en el finançament d'estes produccions, haurà d'aportar quantitats en concepte de finançament, per a sufragar la totalitat o part dels costos de la producció sense adquirir drets de propietat intel·lectual o d'una altra índole respecte dels resultats del mateix, de la qual propietat haurà de ser si més no de la productora. Estes aportacions es podran realitzar en qualsevol fase de la producció fins l'obtenció del certificat de nacionalitat.
En relació amb la deducció per inversions en produccions estrangeres de llargmetratges cinematogràfics o d'obres audiovisuals, la Llei 11/2021, de 9 de juliol, de mesures de prevenció i lluita contra el frau fiscal, amb efectes per als períodes impositius que s'inicien a partir d'1 de gener de 2021, incorpora en l'article 36.2 de la LIS, algun dels requisits que han de complir els productors que s'encarreguen de l'execució de produccions estrangeres de llargmetratges cinematogràfics, per poder aplicar esta deducció.
A estos efectes, s'exigix el certificat emés per l'Institut de la Cinematografia i de les Arts Audiovisuals, o per l'òrgan corresponent de la comunitat autònoma, acreditant el caràcter cultural de la producció per tal d'acomplir el que disposa la Comunicació de la Comissió sobre l'ajuda estatal a les obres cinematogràfiques i altres produccions del sector audiovisual, de 15 de novembre de 2013. A més, se sol·licita la incorporació en els títols de crèdit de l'obra dels llocs específics de rodatge a Espanya i l'autorització de l'ús del títol de l'obra i de material gràfic i audiovisual de premsa que incloga de manera expressa llocs específics del rodatge o de qualsevol altre procés de producció realitzat a Espanya, per a la realització d'activitats i elaboració de materials de promoció a Espanya i a l'estranger amb finalitats culturals o turístics, que puguen dur a terme les entitats estatals, autonòmiques o locals amb competències en matèria de cultura, turisme i economia.
Finalment, s'afegix la disposició transitòria quaranta-dosena de la LIS que establix que els requisits regulats en les lletres b)' i c)' de l'article 36.2 de la LIS als que s'ha fet referència en el paràgraf anterior, no seran exigibles en el cas de produccions estrangeres de llargmetratges cinematogràfics i obres audiovisuals respecte de les que el contracte pel qual s'encarrega l'execució de la producció haguera sigut firmat amb anterioritat a la data d'entrada en vigor (11-07-2021) de la Llei de mesures de prevenció i lluita contra el frau fiscal.
L'article 65.Cinc de la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2021, amb efectes per als períodes impositius que s'inicien a partir d'1 de gener de 2021 que no hagen conclòs a l'entrada en vigor d'esta llei (01-01-2021) i vigència indefinida, modifica l'apartat 10 de l'article 100 de la LIS que establix que no s'integraran en la base imposable els dividends o participacions en beneficis en la part que corresponga a la renda positiva que haja sigut inclosa en la base imposable, incorporant-se, que a estos efectes, l'import dels dividends o participacions en beneficis es reduirà en un 5 per cent en concepte de despeses de gestió referits a estes participacions, fora que concórreguen les circumstàncies establides en l'article 21.11 de la LIS.
Es modifica també l'apartat 11 de l'article 100 de la LIS que establix que per a calcular la renda derivada de la transmissió de la participació, directa o indirecta, el valor d'adquisició s'incrementarà en l'import dels beneficis socials que, sense efectiva distribució, es corresponguen amb rendes que hagueren sigut imputades als socis com a rendes de les seues accions o participacions durant el període de temps comprés entre la seua adquisició i transmissió, incorporant-se, a estos efectes, que l'import dels beneficis socials a què es referix este apartat es reduirà en un 5 per cent en concepte de despeses de gestió referits a estes participacions.
Posteriorment, la Llei 11/2021, de 9 de juliol, de mesures de prevenció i lluita contra el frau fiscal, amb efectes per als períodes impositius que s'inicien a partir d'1 de gener de 2021, modifica l'article 100 de la LIS per tal de transposar la Directiva (UE) 2016/1164, del Consell, de 12 de juliol de 2016.
A estos efectes, es modifica l'apartat 1 de l'article 100 de la LIS per a establir que la imputació de rendes que es produïx per aplicació del règim de transparència fiscal internacional, no només afecta a les obtingudes per entitats participades pel contribuent, sinó també a les obtingudes pels seus establiments permanents a l'estranger. Es modifica també l'apartat 12 de l'article 100 de la LIS per a afegir la documentació que s'haurà d'aportar juntament amb la declaració de l'impost de societats, per les rendes obtingudes per estos establiments permanents.
Finalment, es modifica l'apartat 3 de l'article 100 de la LIS per a introduir diversos tipus de renda susceptibles de ser objecte d'imputació en este règim de transparència fiscal internacional, com ara les derivades d'operacions d'arrendament financer o d'activitats d'assegurances, bancàries i altres activitats financeres.
Amb efectes per als períodes impositius que s'inicien a partir d'1 de gener de 2021, la Llei 11/2021, de 9 de juliol, de mesures de prevenció i lluita contra el frau fiscal, modifica l'article 119 de la LIS per a introduir una millora tècnica en la regulació de la baixa en l'índex d'entitats de l'impost sobre societats, per a aclarir que el concepte de «fallit» s'ha d'aplicar a entitats deutores, i no als crèdits.
Amb efectes per als períodes impositius que s'inicien a partir d'1 de gener de 2021, la disposició final segona de la Llei 11/2021, de 9 de juliol, de mesures de prevenció i lluita contra el frau fiscal, modifica el règim fiscal especial aplicable a les Societats Cotitzades d'Inversió en el Mercat Immobiliari (SOCIMI), introduint en l'apartat 4 de l'article 9 de la Llei 11/2009, de 26 d'octubre, un gravamen especial del 15 per cent sobre l'import dels beneficis obtinguts en l'exercici que no siga objecte de distribució, en la part que procedisca de rendes que no hagen tributat al tipus general de gravamen de l'impost sobre societats ni es tracti de rendes acollides al període de reinversió de 3 anys regulat en la lletra b) de l'article 6.1 de la Llei 11/2009.
Este gravamen especial tindrà la consideració de quota de l'impost sobre societats i es meritarà el dia de l'acord d'aplicació del resultat de l'exercici per la junta general d'accionistes, o òrgan equivalent. Este gravamen especial haurà de ser objecte d' autoliquidació i ingrés en el model 237 aprovat per l'Ordre HFP/1430/2021, de 20 de desembre, en el termini de dos mesos des de la data de merite.
Finalment, degut a la introducció d'este gravamen especial, es modifica l'apartat 1 de l'article 11 de la Llei 11/2009, de 26 d'octubre, que regula les obligacions d'informació en la memòria dels comptes anuals, per a afegir l' obligació de distingir en esta informació, la part de les rendes sotmeses al tipus de gravamen especial del 15%.
1. Deducció per inversions en produccions cinematogràfiques
Amb efectes per als períodes impositius que s'inicien a partir d'1 de gener de 2021, la disposició final primera de la Llei 14/2021, d'11 d'octubre, per la qual es modifica el Reial decret-llei 17/2020, de 5 de maig, pel qual s'aproven mesures de suport al sector cultural i de caràcter tributari per a fer front a l'impacte econòmic i social de la COVID-2019, modifica la disposició addicional catorzena de la Llei 19/1994, de 6 de juliol, de modificació del Règim Econòmic i Fiscal de les Canarias, per a actualitzar els límits aplicables a les deduccions per inversions en produccions cinematogràfiques i sèries audiovisuals realitzades a les Canarias.
D'aquesta manera, s'establix que l'import de la deducció per inversions en produccions espanyoles de llargmetratges i curtmetratges cinematogràfics i de sèries audiovisuals de ficció, animació o documental regulada en l'article 36.1 de la LIS, no podrà ser superior al resultat d'incrementar en un 80% l'import màxim a què es referix este article quan es tracti de produccions realitzades a les Canarias.
A més, s'establix que l'import de la deducció per despeses realitzades en territori espanyol per produccions estrangeres de llargmetratges cinematogràfics o d'obres audiovisuals regulat en l'article 36.2 de la LIS, així com l'import de la deducció per despeses realitzades en la producció i exhibició d'espectacles en visc d'arts escèniques i musicals a què es referix l'article 36.3 de la LIS, no podran ser superiors al resultat d'incrementar en un 80% l'import màxim a què es referixen estos articles quan es tracti de despeses realitzades a les Canarias.
2. Règim fiscal de vaixells i empreses navilieres a les Canarias
Amb efectes per als períodes impositius que s'inicien a partir d'1 de gener de 2021 que no hagen conclòs l'11 de juliol de 2021, la Llei 11/2021, de 9 de juliol, de mesures de prevenció i lluita contra el frau fiscal, afegix l'apartat 3 a l'article 73 de la Llei 19/1994, de 6 de juliol, de modificació del Règim Econòmic i Fiscal de les Canarias, per a establir que els vaixells d'empreses navilieres inscrites en el Registre Especial de Vaixells i Empreses Navilieres que estigueren registrats en un altre Estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, tinguen també la consideració d'inscrits en el Registre Especial, sempre que complisquen amb els requisits que se'ls exigix a la resta de vaixells per a la seua inscripció.
introduint una limitació d'estes bonificacions aplicables. A estos efectes, s'establix que quan la part de la base imposable que procedisca de la realització d'activitats estretament relacionades amb el transporte marítim supere a la part de base imposable resultant de les activitats que generen el dret a l'aplicació del règim especial, la quota corresponent a este excés no podrà ser objecte de bonificació. Esta limitació s'aplicarà respecte a cadascun dels vaixells de la qual explotació genere el dret a la bonificació.
Finalment, s'afegix en este article 76 de la Llei 19/1994, de 6 de juliol, que les bases imposables negatives derivades de les activitats que generen el dret a l'aplicació del règim especial de vaixells i empreses navilieres a les Canarias, no podran ser compensades amb bases imposables positives derivades de la resta de les activitats de l'entitat, ni de l'exercici en curs ni en els posteriors.
Amb efectes per als períodes impositius que s'inicien a partir d'1 de gener de 2021, la Llei 14/2021, d'11 d'octubre, per la qual es modifica el Reial decret-llei 17/2020, de 5 de maig, modifica l'article 2 de la Llei 49/2002, de 23 de desembre, per a incloure dins de la relació d' entitats sense fins lucratius, i que puguen així ser considerades com entitats beneficiàries de mecenatge, a les entitats no residents que operen en territori espanyol mitjançant establiment permanent i a les entitats residents en un Estat membre de la Unió Europea o d'uns altres Estats integrants de l'Espai Econòmic Europeu.
El 31 de gener de 2020 es va produir l' eixida efectiva del Regne Unit de la Unió Europea.
No obstant això, ressaltar que, en relació amb l'impost sobre societats, existix un Conveni bilateral entre el Regne Unit i Espanya per a evitar la doble imposició, que seguirà sent aplicable a partir d'1 de gener de 2021. A estos efectes, determinades rendes que deixen d'estar exemptes en aplicació de la normativa interna, continuarien considerant-se rendes exemptes invocant el dret a l'aplicació d'este Conveni.