Error 403, Error de connexió SSL, No es pot mostrar la pàgina o Connexió segura fallida en accedir o signar un tràmit per Internet
Saltar índex de la informacióError 403 - NO disposa de certificat o DNI electrònic
Quan apareix l'error 403?
L'error 403 és un error d'identificació. Es produeix en accedir a un tràmit que requereix identificació amb certificat o DNI electrònic i el navegador d'Internet que està utilitzant no detecta cap signatura.
Quan accedeixis a un tràmit en el nostre web s'oferiran les diferents alternatives disponibles per identificar-te: si selecciones amb certificat o DNIE, serà el navegador el que et mostri els certificats instal·lats perquè escullis l'adequat. Si el tràmit permet Cl@ve o un altre tipus d'identificació se sol·licitaran les dades necessàries per continuar amb la identificació.
Si no disposes de certificat electrònic en accedir a un tràmit que el requereixi, apareixerà la pàgina d'error 403.
L'error 403 apareixerà també en accedir, sense disposar de certificat, a "Registrar-se en Cl@ve amb certificat o DNI electrònic". Recorda que el registre en Cl@ve pot realitzar-se igualment per Internet sense certificat mitjançant sol·licitud de carta d'invitació accedint al servei "Registrar-se en Cl@ve" o mitjançant el servei de videoidentificació disponible en l'APP Cl@ve. També és possible el registre presencial en oficines de registre.
Què és un certificat electrònic?
El certificat és una signatura electrònica que s'instal·la en el navegador per garantir la seva identitat a Internet i permet realitzar gestions des del seu propi ordinador sense necessitat de desplaçar-se (per exemple, accedir a les seves dades fiscals, presentar les seves declaracions electrònicament, realitzar pagaments o sol·licitar i recollir certificacions directament a través de la pàgina web de l'Agència Tributària).
El certificat electrònic no se sol·licita a través de la pàgina web de l'Agència Tributària sinó a través de la pàgina web d' una entitat emissora.
El procediment per a l'obtenció d'un certificat que permeti identificar-se en la pàgina de l'AEAT pot variar segons l'entitat emissora. De la mateixa manera, en cas d'incidències en la sol·licitud o obtenció del certificat és necessari contactar amb l'entitat emissora corresponent, doncs els requeriments i circumstàncies poden variar a cadascuna d'elles. Totes les entitats emissores disposen d'opcions i serveis d'ajuda als que és possible accedir des de les seves pàgines web.
Com funciona el DNI electrònic?
La pàgina web de l'AEAT admet la identificació i signatura mitjançant el DNI electrònic. Per al seu ús és necessari comptar amb determinats elements de maquinari i programa que permetin l'accés al xip de la targeta i, per tant, la utilització dels certificats continguts en ella. A més, els certificats han de seguir essent vàlids ja que caduquen als 24 mesos de l'emissió del DNI, si no es renoven abans en un dels Punts d'Actualització del DNI situats en les oficines d'expedició, i conèixer el PIN que protegeix l'accés a les funcionalitats al DNIE.
Quan s'accedeixi a una opció de la pàgina web que requereixi certificat electrònic, el navegador ha de sol·licitar el PIN i, a continuació, mostrar el magatzem de certificats per poder triar el que correspongui (autenticació o signatura).