Possibles errors en l'ús del certificat electrònic
Saltar índex de la informació"Mòdul General d'Errors...0000099" a l'accedir a "Meus expedientes" o al servei de modificació de declaracions informatives
Si a l'accedir a "Meus expedientes" o al servei de modificació de declaracions informatives apareix l'error"Mòdul general d'errors: ...0000099", es tracta d'una incidència relacionada amb el certificat electrònic.
En les següents imatges es mostra com comprovar este error a Internet Explorer, en Mozilla Firefox i Google Chrome, respectivament.
En primer lloc tanca totes les finestres del navegador i accedix novament al tràmit. Quan aparega la finestra de selecció del certificat, assegura't de seleccionar el certificat correcte.
Si es reproduïx novament l'error cal comprovar els detalls del certificat i verificar si les dades registrades del titular i del representant, si es tracta d'un certificat de persona jurídica, es corresponen amb les dades que consten en el cens de l'AEAT
Consulta l'entrada "Comprovació d'estar censat a l'Agència Tributària com a contribuent "disponible en nostra sede electrònica.
A continuació, expliquem com comprovar els detalls del certificat en cada navegador i sistema operatiu.
En Mozilla Firefox, accedix al gestor de certificats des del menú "Ferramentes" o la icona de tres ratlles horitzontals situat en la cantonada superior dreta, "Opcions", "Privacitat i seguretat", "Seguretat", "Certificats", "Veure certificats". Selecciona el certificat des de la pestanya "Seus certificats" i polsa el botó "Veure". Entra a la pestanya "Detalls" i en el quadre "Campos del certificat", localitza l'opció"Nom alternatiu de l'assumpte del certificat", dins de l'apartat"Extensions".
En el quadre "Valor del camp" comprova que les dades registrades per al titular del certificat són correctes.
En Michrosoft Edge, Google Chrome i Internet Explorer , accedix al gestor de certificats i des de la pestanya "Personal", fes doble clic sobre el certificat per a comprovar els detalls del certificat. Entra a la pestanya "Detalls" i en el desplegable "Mostrar" selecciona "Tots". Localitza l'opció"Nom alternatiu del titular" i comprova la informació que es carrega en el quadre inferior.
Si el sistema operatiu és Mac i el navegador és Safari o Google Chrome, entra en "Accés a Clauers", "Inici de sessió", "Meus certificats". Fes doble clic sobre el certificat i a la pestanya "Detalls", selecciona l'apartat"Informació de la clau pública". Localitza l'opció"Nom de directori" i en els epígrafs "Un altre nom" es mostraran per esta orde, el NIF de persona jurídica del titular del certificat, la raó social, el NIF de la persona física del representant del certificat, el segon anomene, el primer anomene i el nom.
Una possible causa de l'error és que s'hagen modificat les dades en el cens del titular del certificat o del seu representant. En aquell cas, la solució seria obtindre un nou certificat amb el NIF actual.