Error 403, Error de connexió SSL, No es pot mostrar la pàgina o Connexió segura fallida a l'accedir o firmar un tràmit per Internet
Saltar índex de la informacióError 403 en dispositiu mòbil Android
Per a evitar l'error 403 en dispositius Android seguix estes instruccions:
NOTA: En dispositius amb sistema Android, el navegador Mozilla Firefox NO gestiona certificats electrònics. L'accés ha de realitzar-se amb Google Chrome (o Microsoft Edge si no).
-
Comprova si existix algun certificat instal·lat i vigent en el dispositiu. Pot ser que el certificat estiga caducat, revocat o danyat. També és possible que no tingues instal·lat cap certificat en el magatzem de certificats d'Android. Per a comprovar els certificats instal·lats en Android 7 (en Android 6 i inferiors, en general, no és possible comprovar què certificats hi ha instal·lats en el sistema) accedix a "Ajustaments", "Claus d'accés i seguretat", "Privacitat", "Xifrat i credencials" i "Credencials d'usuari". La ruta varia en funció del dispositiu i/o versió d'Android, per a intentar localitzar l'opció, recomanem l'ús del cercador d'ajustaments (lupa o caixetí de busca superior) on podem buscar "Credencials".
A l'accedir a "Credencials d'usuari"apareix el llistat de certificats instal·lats. Excepte excepcions, no es detallen les dades del certificat (NIF, cognoms i nom, data de caducitat, etc.) només mostra el nom que se li va assignar a l'instal·lar el certificat.
Verifica el correcte funcionament del certificat en la pàgina web de l'entitat emissora. Si és de la FNMT accedix a: https://www.sede.fnmt.gob.és/certificats/persona-física/verificar-estat i comprova la informació relativa al certificat: si el certificat és correcte el missatge serà "Seu certificat acaba de ser verificat. Està vosté en possessió d'un certificat digital FNMT Vàlid i no revocat. Seu certificat està funcionant correctament".
Si disposes d'una còpia vàlida del certificat pots importar-la al dispositiu.
-
Ix completament del navegador. És necessari eixir completament del navegador perquè torne a aparéixer la finestra de selecció de certificat. Normalment el procés roman actiu. Per a assegurar-te de què es tanca un navegador fem que es mostren les "Aplicacions recents", normalment cal mantindre polsat el botó que es troba per defecte (segons la versió) a la part inferior i, en la llesta que apareix a continuació, arrosseguem l'aplicació fora de la pantalla per a tancar-la o polsem el botó específic.
Reinicia el navegador i assegura't de seleccionar el certificat adequat en el moment de realitzar la firma.
-
Recomanem eliminar arxius temporals i caixet del navegador perquè l'error no es repetisca per estar emmagatzemat en memòria.
En Google Chrome polsa en el menú d'opcions dels tres punts i accedix a "Historial", selecciona "Esborrar dades de navegació...", polsa sobre "Configuració avançada" i selecciona "Des de sempre ", deixa marcades les opcions "Historial de navegació", "Cookies i dades de llocs" i "Dades per a autocompletar formularis". Després polsa "Esborrar dades".
En Microsoft Edge obri el menú d'opcions (situat a la part inferior, on apareixen els tres punts) i polsa sobre "Configuració" (la roda dentada). Accedix a "Privacitat i seguretat", "Esborrar dades d'exploració". Desplega l'"Interval de temps" i selecciona "Sempre". Marquem "Historial d'exploració", "Cookies i dades del lloc" i "Autoomplir dades del formulari". Després polsem "Esborrar dades".
- Reinstal·lar el certificat. Si persistix l'error, es recomana reinstal·lar el certificat utilitzant alguna còpia que existisca prèviament o que puga generar des d'un ordinador i adjuntar-la en un correu per a instal·lar-la des d'ahí. Recomentamos consultar l'ajuda: "Android - Com importar un certificat electrònic" situada un xic més arriba en el desplegable.