Error 403, Error de connexió SSL, No es pot mostrar la pàgina o Connexió segura fallida a l'accedir o firmar un tràmit per Internet
Saltar índex de la informacióError 403 amb Mozilla Firefox i Windows
Es tracta generalment d'un error d'identificació. Es produïx quan s'intenta accedir a una opció que requerix certificat electrònic i el navegador no detecta la seua instal·lació o bé no se selecciona adequadament.
És recomanable tancar per complet la sessió oberta del navegador des de l'opció"Eixir de Firefox" abans de realitzar la resta de comprovacions.
1. Comprovar que el certificat es troba en el navegador
-
Per a certificats tipus programa accedix a "Ferramentes" o a la icona de tres ratlles horitzontals situat en el marge superior dret del navegador, "Ajustaments", "Privacitat i seguretat" i localitza l'apartat"Seguretat". Dins de "Certificats", fes clic en el botó "Veure certificats" i comprova que el certificat està correctament instal·lat. Si la instal·lació del certificat és correcta ha d'aparéixer a la pestanya "Seus certificats". Si no apareix instal·lat ací, verifica si es troba en un altre navegador (per exemple, Internet Explorer) o si disposes d'una còpia vàlida del certificat (amb extensió.pfx o.p12) per a realitzar la seua importació.
-
Si el certificat electrònic és una targeta criptogràfica (per exemple, DNIE ) tanca el navegador, reconnecta el lector i obri novament el navegador per a accedir al tràmit.
Si es tracta d'un DNIE i el navegador continua sense detectar el certificat, et recomanem seguir els passos de l'ajuda"Error de connexió amb DNI electrònic en Windows".
Per a la resta de certificats electrònics tipus targeta criptogràfica serà necessari contactar amb l'entitat emissora.
2. Comprovar la data de validesa del certificat
Si el certificat electrònic no està vigent serà precise sol·licitar un nou.
Si en el magatzem de certificats ("Ferramentes", "Opcions", "Privacitat i seguretat", "Seguretat", "Certificats") existixen certificats caducats, és recomanable obtindre còpies de seguretat d'aquells que estiguen vigents i posteriorment eliminar els certificats caducats.
3. Tancar totes les finestres obertes del navegador i intentar novament l'accés
4. Validar el certificat electrònic
Si es tracta d'un certificat electrònic tipus programa de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT ) o un DNI electrònic pots validar el certificat des de l'opció"Verificar estat".
Si es tracta d'un certificat electrònic tipus targeta criptogràfica la validació es realitza des del web de REDSARA.
-
Si el resultat de la verificació és un certificat vàlid, neteja l'historial recent del navegador des de "Ferramentes", "Catàleg", "Historial", "Netejar l'historial", com a mínim amb les opcions "Caixet" i "Sessions actives".
-
Si el resultat és un certificat invàlid serà necessari que contactes amb l'entitat emissora del certificat.
-
Si no és possible realitzar la validació del certificat (missatge "No es pot mostrar pàgina" o similar) neteja l'historial recent del navegador marcant totes les opcions excepte "Historial de navegació i descàrregues" i "Formularis i historial de busques".
5. Comprovar l'antivirus, ja que és possible que estiga bloquejant la firma
Si després de seguir estes indicacions persistix el problema, configura l'antivirus perquè no impedisca la identificació amb certificat o desactiva-ho temporalment per a accedir al tràmit en la nostra pàgina. Posteriorment torna a activar-ho.
En cas que seguisca apareixent la mateixa pàgina d'error, si la teua versió de Mozilla Firefox és la 56, consulta l'ajuda"Error 403 persistent amb Mozilla Firefox 56 o bloquege de l'equip en Mac" per a comprovar si la causa de l'error és esta.