Error 403, Error de connexió SSL, No es pot mostrar la pàgina o Connexió segura fallida a l'accedir o firmar un tràmit per Internet
Saltar índex de la informacióError 403 - NO disposa de certificat o DNI electrònic
Quan apareix l'error 403?
L'error 403 és un error d'identificació. Es produïx a l'accedir a un tràmit que requerix identificació amb certificat o DNI electrònic i el navegador d'Internet no detecta cap no firma.
Si no disposes de certificat electrònic apareixerà este codi d'error a l'accedir a un tràmit que el requerisca.
El sistema oferirà automàticament les opcions disponibles per a accedir amb identificació electrònica del tràmit en qüestió. Si només permet entrada amb certificat o DNIE li apareixerà l'error 403. Si el tràmit permet Cl@ve o un altre tipus d'identificació se sol·licitaran les dades necessàries per a continuar amb la identificació.
L'error 403 apareixerà també a l' accedir, sense disposar de certificat, a "Registrar-se en Cl@ve amb certificat o DNI electrònic". Recorda que el registre en Cl@ve pot realitzar-se igualment per Internet sense certificat, mitjançant videotrucada o mitjançant sol·licitud de carta d'invitació accedint al servei "Registrar-se en Cl@ve". També és possible el registre presencial en oficines de registre.
Què és un certificat electrònic?
El certificat és una firma electrònica que s'instal·la en el navegador per a garantir la seua identitat a Internet i permet realitzar gestions des del seu propi ordinador sense necessitat de desplaçar-se (per exemple, accedir a les seues dades fiscals, presentar les seues declaracions electrònicament, realitzar pagaments o sol·licitar i recollir certificacions directament a través de la pàgina web de l'Agència Tributària).
El certificat electrònic no se sol·licita a través de la pàgina web de l'Agència Tributària sinó a través de la pàgina web d' una entitat emissora.
El procediment per a l'obtenció d'un certificat que permeta identificar-se en la pàgina de l'AEAT pot variar segons l'entitat emissora. De la mateixa manera, en cas d'incidències en la sol·licitud o obtenció del certificat és necessari contactar amb l'entitat emissora corresponent, doncs els requeriments i circumstàncies poden variar a cada una d'elles. Totes les entitats emissores disposen d'opcions i servicis d'ajuda als que és possible accedir des de les seues pàgines web.
Com funciona el DNI electrònic?
La pàgina web de l'AEAT admet la identificació i firma mitjançant el DNI electrònic. Per al seu ús és necessari comptar amb determinats elements de maquinari i programa que permeten l'accés al xip de la targeta i, per tant, la utilització dels certificats continguts en ella. A més, els certificats han de seguir sent vàlids ja que caduquen als 24 mesos de l'emissió del DNI, si no es renoven abans en un dels Punts d'Actualització del DNI situats en les oficines d'expedició, i conéixer el PIN que protegix l'accés a les funcionalitats al DNIE.
Quan s'accedisca a una opció de la pàgina web que requerisca certificat electrònic, el navegador ha de sol·licitar el PIN i, a continuació, mostrar el magatzem de certificats per poder triar el que corresponga (autentificació o firma).