Error 403, Error de connexió SSL, No es pot mostrar la pàgina o Connexió segura fallida a l'accedir o firmar un tràmit per Internet
Saltar índex de la informacióError 403. Google Chrome i Windows amb certificat
Es tracta generalment d'un error d'identificació. Es produïx quan s'intenta accedir a una opció que requerix certificat electrònic i el navegador no ho detecta o bé no se selecciona adequadament.
És convenient tancar per complet la sessió oberta del navegador des de l'opció"Eixir" abans de seguir la resta de passos.
1. Comprova que el certificat es troba en el navegador
- Si el certificat és de tipus programa, cal accedir a "Configuració" des de l'opció"Personalitza i controla Google Chrome "identificat per la icona de tres punts verticals, al final de la barra d'adreces. Fes clic en l'enllaç"Privacitat i seguretat" i polsa l'opció"Seguretat", "Gestionar certificats"; si la instal·lació és correcta ha d'aparéixer a la pestanya "Personal". En cas que no aparega, comprova si està instal·lat en Mozilla Firefox (Google Chrome compartix magatzem de certificats amb Internet Explorer) o si disposes d'una còpia vàlida del certificat (amb format PFX o P12) per a realitzar la seua importació.
A la part superior esquerra, selecciona Teus certificats i, a continuació, Gestionar certificats importats des de Windows.
- Si el certificat electrònic és una targeta criptogràfica (per exemple, DNIE) tanca el navegador, reconnecta el lector i obri novament el navegador per a accedir al tràmit.
Si es tracta d'un DNIE i el navegador continua sense detectar el certificat, és recomanable seguir els passos que s'indiquen en l'opció"Error de connexió amb DNI electrònic en Windows".
Per a la resta de certificats electrònics tipus targeta criptogràfica serà necessari contactar amb l'entitat emissora.
2. Comprova la data de validesa del certificat
Si el certificat electrònic no està vigent serà precise sol·licitar un nou.
Si en el magatzem de certificats ("Configuració", "Privacitat i seguretat", "Seguretat", "Gestionar certificats") existixen certificats caducats, el recomanable és obtindre còpies de seguretat d'aquells que estiguen vigents i posteriorment eliminar els certificats caducats.
3. Verifica si el certificat electrònic està danyat
Cal exportar el certificat per a obtindre una còpia de seguretat a un suport des de l'opció"Exportar...", marcant la casella "Exportar la clau privada".
No ha d'aparéixer cap error a l'acabar l'exportació. La icona d'una còpia vàlida serà un sobre groc obert amb un certificat verd sortint i una clau, i amb l'extensió.pfx o.p12.
- Si s'obté una còpia vàlida del certificat, tanca totes les finestres obertes d'Internet Explorer i posteriorment accedix novament al tràmit que requerisca identificació electrònica.
- Si no es pot marcar la casella "Exportar la clau privada" cal comprovar la nota que apareix a la part inferior de la finestra. Si apareix el missatge "La clau privada està marcada com no exportable" tanca totes les finestres obertes d'Internet Explorer per a accedir novament al tràmit que requerisca identificació electrònica.
- Si no es pot marcar la casella "Exportar la clau privada" i en la nota de la part inferior de la finestra apareix el missatge "no es troba la clau privada associada" significa que el certificat ha patit danys. En este cas és necessari la importació d'una còpia vàlida del mateix o la sol·licitud d'un nou certificat.
4. Valguda el certificat electrònic
- Per a certificats electrònics tipus programa de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT) o per a DNI electrònic pot validar-se el certificat des de l'opció"Verificar estat".
- Si es tracta d'un certificat electrònic tipus targeta criptogràfica, la validació ha de realitzar-se en el web de REDSARA.
En cas que l'estat del certificat siga correcte ("vàlid i no revocat", "certificat vàlid" o "el certificat és vàlid, incloent seu estat de revocació"), és necesrio eliminar les dades de navegació des de l'opció"Historial", "Esborrar dades de navegació..." de l'explorador i reintentar l'accés.
5. Comprova l'antivirus ja que és possible que estiga bloquejant la firma
Si després de seguir estes indicacions persistix el problema, configura l'antivirus perquè no impedisca la identificació amb certificat o desactiva temporalment l'antivirus per a realitzar el tràmit de la sede electrònica. Posteriorment torna a activar-ho.