Error 403, Error de connexió SSL, No es pot mostrar la pàgina o Connexió segura fallida en accedir o signar un tràmit per Internet
Saltar índex de la informacióError 403. Internet Explorer i Windows amb certificat
Es tracta generalment d'un error d'identificació. Es produeix quan s'intenta accedir a una opció que requereix certificat electrònic i el navegador no detecta la seva instal·lació o bé no se selecciona adequadament.
Es poden realitzar aquestes comprovacions:
1. Reiniciar el navegador
Per evitar que l'error es repeteixi per estar en la mateixa sessió, es recomana sortir per complet del navegador des d'"Arxiu", "Sortir".
2. Comprovar que el certificat es troba en el navegador
- Per a certificats tipus programa accedeix a "Eines", "Opcions d'Internet"d'Internet Explorer. A la pestanya "Contingut" prem el botó "Certificats"; si la instal·lació del certificat és correcta ha d'aparèixer a la pestanya "Personal". Si no apareix instal·lat aquí, verifica si es troba en un altre navegador (per exemple, Mozilla Firefox) o si disposes d'una còpia vàlida del certificat (amb extensió.pfx o.p12) per importar-la.
- Si el certificat electrònic és una targeta criptogràfica (per exemple, DNIE ) tanca el navegador, reconnecta el lector i obre novament el navegador per accedir al tràmit.
Si es tracta d'un DNIE i el navegador continua sense detectar el certificat, segueix els passos que s'indiquen en l' ajuda"Error de connexió amb DNI electrònic a Windows".
Per a la resta de certificats electrònics tipus targeta criptogràfica serà necessari contactar amb l'entitat emissora.
3. Comprovar la data de validesa del certificat
Si el certificat electrònic no està vigent serà precís sol·licitar un nou.
Si en el magatzem de certificats ("Eines", "Opcions d'Internet", "Contingut", "Certificats") existeixen certificats caducats, el recomanable és obtenir còpies de seguretat d'aquells que estiguin vigents i posteriorment eliminar els certificats caducats.
4. Verificar si el certificat electrònic està danyat
Cal exportar el certificat per obtenir una còpia de seguretat, marcant la casella "Exportar la clau privada".
La icona d'una còpia vàlida serà un sobre groc obert amb un certificat verd sortint i una clau, i amb l'extensió.pfx o.p12.
- Si s'obté una còpia vàlida del certificat, tanca totes les finestres obertes d'Internet Explorer i posteriorment accedeix novament al tràmit que requereixi la seva identificació electrònica.
- Si la casella "Exportar la clau privada" no està activa, ha de comprovar-se la nota que apareix en la part inferior de la finestra. Si el missatge és "la clau privada està marcada com no exportable" tanca totes les finestres obertes d'Internet Explorer i posteriorment accedeix novament al tràmit que requereixi la seva identificació electrònica.
- Si no pot marcar la casella "Exportar la clau privada" i el missatge de la nota és "no es troba la clau privada associada" el certificat està danyat. En aquest cas és necessari la importació d'una còpia vàlida del mateix o la sol·licitud d'un nou certificat.
5. Valida el certificat electrònic
- Si es tracta d'un certificat electrònic tipus programa de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT ) o un DNI electrònic, és recomanable instal·lar el "Configurador FNMT -RCM" disponible en la pàgina web de FNMT, dins "Obtenir Certificat Programa", "Configuració prèvia". En la mateixa web de la FNMT es pot validar el certificat des de l'opció"Verificar estat".
- Si es tracta d'un certificat electrònic tipus targeta criptogràfica, la validació es realitza des del web de REDSARA.
En cas que l'estat del certificat sigui correcte ("vàlid i no revocat", "certificat vàlid" o "el certificat és vàlid, incloent el seu estat de revocació"), accedeix al menú d'Internet Explorer, "Eines", "Opcions d'Internet", "Opcions avançades" i prem el botó "Restablir...".
6. Comprovar l'antivirus, ja que és possible que estigui bloquejant la signatura
Si després de seguir aquestes indicacions persisteix el problema, configura l'antivirus perquè no impedeixi la identificació amb certificat o desactiva-ho temporalment per realitzar el tràmit de la seu electrònica. Posteriorment torna a activar-ho.