Possibles errors en l'ús del certificat electrònic
Saltar índex de la informació"Mòdul General d'Errors...0000099" en accedir als "meus expedients" o al servei de modificació de declaracions informatives
Si en accedir als "meus expedients" o al servei de modificació de declaracions informatives apareix l'error"Mòdul general d'errors: ...0000099", es tracta d'una incidència relacionada amb el certificat electrònic.
En les següents imatges es mostra com comprovar aquest error a Internet Explorer, a Mozilla Firefox i Google Chrome, respectivament.
En primer lloc tanca totes les finestres del navegador i accedeix novament al tràmit. Quan aparegui la finestra de selecció del certificat, assegura't de seleccionar el certificat correcte.
Si es reprodueix novament l'error cal comprovar els detalls del certificat i verificar si les dades registrades del titular i del representant, si es tracta d'un certificat de persona jurídica, es corresponen amb les dades que consten en el cens de l'AEAT
Consulta l'entrada "Comprovació d'estar censat a l'Agència Tributària com a contribuent "disponible en la nostra seu electrònica.
A continuació, expliquem com comprovar els detalls del certificat en cada navegador i sistema operatiu.
A Mozilla Firefox, accedeix al gestor de certificats des del menú "Eines" o la icona de tres ratlles horitzontals situada en la cantonada superior dreta, "Opcions", "Privacitat i seguretat", "Seguretat", "Certificats", "Veure certificats". Selecciona el certificat des de la pestanya "Els seus certificats" i prem el botó "Veure". Entra a la pestanya "Detalls" i en el quadre "Campos del certificat", localitza l'opció"Nom alternatiu de l'assumpte del certificat", dins l'apartat"Extensions".
En el quadre "Valor del camp" comprova que les dades registrades per al titular del certificat són correctes.
En Michrosoft Edge, Google Chrome i Internet Explorer , accedeix al gestor de certificats i des de la pestanya "Personal", fes doble clic sobre el certificat per comprovar els detalls del certificat. Entra a la pestanya "Detalls" i en el desplegable "Mostrar" selecciona "Tots". Localitza l'opció"Nom alternatiu del titular" i comprova la informació que es carrega en el quadre inferior.
Si el sistema operatiu és Mac i el navegador és Safari o Google Chrome, entra en "Accés a Clauers", "Inici de sessió", "Els meus certificats". Fes doble clic sobre el certificat i a la pestanya "Detalls", selecciona l'apartat"Informació de la clau pública". Localitza l'opció"Nom de directori" i en els epígrafs "Un altre nom" es mostraran per aquesta ordre, el NIF de persona jurídica del titular del certificat, la raó social, el NIF de la persona física del representant del certificat, el segon cognom, el primer cognom i el nom.
Una possible causa de l'error és que s'hagin modificat les dades en el cens del titular del certificat o del seu representant. En aquell cas, la solució seria obtenir un nou certificat amb el NIF actual.