Preguntas frecuentes (FAQ)
Recompilación de preguntas e respostas en relación aos os Sistemas Informáticos de Facturación e VERI*FACTU
Características e requisitos dos SIF : rexistro de eventos.
En que o sistema informático de facturación (SIF) detecte e recolla automaticamente, no momento en que se produzan, determinadas interaccións co devandito sistema informático, operacións realizadas con el ou sucesos ocorridos durante o seu uso, gardando os datos correspondentes a cada un deles , que deberán poder ser consultados desde o propio SIF.
Este rexistro de eventos sos é obrigatorio no caso dos sistemas de emisión de facturas non verificables, non cumprindo nos casos de SIF «VERI*FACTU».
Normativa/Doutrina:
-
Artigo 8.3 do regulamento que establece os requisitos que deben adoptar os sistemas e programas informáticos ou electrónicos que soporten os procesos de facturación de empresarios e profesionais, e a estandarización de formatos dos rexistros de facturación (RRSIF), aprobado polo Real decreto 1007/2023, do 5 de decembro.
A normativa ao respecto esixe aos sistemas informáticos de facturación (SIF) que garantan a integridade, conservación, accesibilidade, lexibilidade, rastreabilidade e inalterabilidad dos rexistros, sen interpolacións, omisións ou alteracións de que non quede a debida anotación nos sistemas mesmos.
A remisión inmediata á Axencia Tributaria dos rexistros de facturación xerada polos SIF VERI*FACTU contribúe decisivamente a cumprir cos devanditos requisitos. Porén, isto non ocorre no caso dos sistemas de emisión de facturas non verificables, polo que entón cómpre adoptar unha medida adicional de seguridade e control consistente en que os sistemas de emisión de facturas non verificables graven de forma inalterable aquelas circunstancias – e as súas principais características – que poidan axudar a coñecer con posterioridade calquera posible anomalía ou alteración relacionada con algún dos requisitos mencionados.
Normativa/Doutrina:
-
Artigo 29.2.j) da Lei 58/2003, do 17 de decembro, Xeral Tributaria.
-
Artigo 8.3 do regulamento que establece os requisitos que deben adoptar os sistemas e programas informáticos ou electrónicos que soporten os procesos de facturación de empresarios e profesionais, e a estandarización de formatos dos rexistros de facturación (RRSIF), aprobado polo Real decreto 1007/2023, do 5 de decembro.
Existen polo menos os seguintes rexistros de evento:
-
Inicio do funcionamento do sistema informático como «NON VERI*FACTU».
-
Fin do funcionamento do sistema informático como «NON VERI*FACTU».
-
Lanzamento do proceso de detección de anomalías nos rexistros de facturación.
-
Detección de anomalías na integridade, inalterabilidad e rastreabilidade de rexistros de facturación.
-
Lanzamento do proceso de detección de anomalías nos rexistros de evento.
-
Detección de anomalías na integridade, inalterabilidad e rastreabilidade de rexistros de evento.
-
Restauración de copia de seguridade, cando esta xestiónese desde o propio sistema informático de facturación.
-
Exportación de rexistros de facturación xerada nun período.
-
Exportación de rexistros de evento xerado nun período.
Ademais dos anteriores, existe un rexistro de evento adicional, que é o rexistro resumo de eventos acontecidos nun determinado período (desde que se xerou o rexistro resumo de eventos anteriores, ou ben desde o inicio de funcionamento do sistema informático de acordo ao Regulamento se non se xerase aínda ningún rexistro resumo de eventos anteriores). Este rexistro resumo de eventos gravarase cada 6 horas en que o SIF estivese operativo e dispoñible para o seu uso, así como antes de pecharse ou apagarse.
Por último, o produtor (fabricante) do SIF podería voluntariamente rexistrar outros eventos que considerase de interese ao respecto.
Normativa/Doutrina:
-
Artigo 8.3 do regulamento que establece os requisitos que deben adoptar os sistemas e programas informáticos ou electrónicos que soporten os procesos de facturación de empresarios e profesionais, e a estandarización de formatos dos rexistros de facturación (RRSIF), aprobado polo Real decreto 1007/2023, do 5 de decembro.
-
Artigos 9.1 e 9.2 da orde pola que se desenvolven as especificacións técnicas, funcionais e de contido referido no regulamento que establece os requisitos que deben adoptar os sistemas e programas informáticos ou electrónicos que soporten os procesos de facturación de empresarios e profesionais, e a estandarización de formatos dos rexistros de facturación, aprobado polo Real decreto 1007/2023, do 5 de decembro, e no artigo 6.5 do regulamento polo que se regulan as obrigas de facturación, aprobado polo Real decreto 1619/2012, do 30 de novembro.
No caso mencionado, o SIF deberá rexistrar os eventos independentemente para cada OEF, coma se fosen SIF distintos. En definitiva, haberá tantos como OEF.
Normativa/Doutrina:
-
Artigos 7.a) e 8.3 do regulamento que establece os requisitos que deben adoptar os sistemas e programas informáticos ou electrónicos que soporten os procesos de facturación de empresarios e profesionais, e a estandarización de formatos dos rexistros de facturación (RRSIF), aprobado polo Real decreto 1007/2023, do 5 de decembro.
-
Artigo 2.a) da orde pola que se desenvolven as especificacións técnicas, funcionais e de contido referido no regulamento que establece os requisitos que deben adoptar os sistemas e programas informáticos ou electrónicos que soporten os procesos de facturación de empresarios e profesionais, e a estandarización de formatos dos rexistros de facturación, aprobado polo Real decreto 1007/2023, do 5 de decembro, e no artigo 6.5 do regulamento polo que se regulan as obrigas de facturación, aprobado polo Real decreto 1619/2012, do 30 de novembro.
En xeral, as mesmas esixidas aos rexistros de facturación, é dicir, os rexistros de evento deberán realizarse de tal forma que queden garantidas as súas características de integridade, inalterabilidad, rastreabilidade, conservación, accesibilidade e lexibilidade, tal e como se esixe para os rexistros de facturación, cumprindo de forma análoga as especificacións indicadas para estes últimos.
Para máis detalle sobre as devanditas características e requisitos, recoméndase consultar as preguntas frecuentes recollidas nos seus correspondentes apartados.
Normativa/Doutrina:
-
Artigo 8.3 do regulamento que establece os requisitos que deben adoptar os sistemas e programas informáticos ou electrónicos que soporten os procesos de facturación de empresarios e profesionais, e a estandarización de formatos dos rexistros de facturación (RRSIF), aprobado polo Real decreto 1007/2023, do 5 de decembro.
-
Artigo 9.3 da orde pola que se desenvolven as especificacións técnicas, funcionais e de contido referido no regulamento que establece os requisitos que deben adoptar os sistemas e programas informáticos ou electrónicos que soporten os procesos de facturación de empresarios e profesionais, e a estandarización de formatos dos rexistros de facturación, aprobado polo Real decreto 1007/2023, do 5 de decembro, e no artigo 6.5 do regulamento polo que se regulan as obrigas de facturación, aprobado polo Real decreto 1619/2012, do 30 de novembro.
Si. O sistema informático de facturación (SIF) deberá asinar electronicamente todos os rexistros de evento que xere, cumprindo de forma análoga as especificacións dadas ao respecto para o caso dos rexistros de facturación.
Normativa/Doutrina:
-
Artigo 8.3 do regulamento que establece os requisitos que deben adoptar os sistemas e programas informáticos ou electrónicos que soporten os procesos de facturación de empresarios e profesionais, e a estandarización de formatos dos rexistros de facturación (RRSIF), aprobado polo Real decreto 1007/2023, do 5 de decembro.
-
Artigo 9.3 da orde pola que se desenvolven as especificacións técnicas, funcionais e de contido referido no regulamento que establece os requisitos que deben adoptar os sistemas e programas informáticos ou electrónicos que soporten os procesos de facturación de empresarios e profesionais, e a estandarización de formatos dos rexistros de facturación, aprobado polo Real decreto 1007/2023, do 5 de decembro, e no artigo 6.5 do regulamento polo que se regulan as obrigas de facturación, aprobado polo Real decreto 1619/2012, do 30 de novembro.
O prazo de tempo durante o que se deben gardar os rexistros de evento xerados coincide co que aplica aos rexistros de facturación xerada no mesmo período temporal (ver no apartado correspondente a pregunta frecuente equivalente ).
No referente á responsabilidade da súa conservación é tamén a mesma que no caso dos rexistros de facturación (ver no apartado correspondente a pregunta frecuente equivalente ).
Normativa/Doutrina:
-
Artigo 8.3 do regulamento que establece os requisitos que deben adoptar os sistemas e programas informáticos ou electrónicos que soporten os procesos de facturación de empresarios e profesionais, e a estandarización de formatos dos rexistros de facturación (RRSIF), aprobado polo Real decreto 1007/2023, do 5 de decembro.
-
Artigo 9.3 da orde pola que se desenvolven as especificacións técnicas, funcionais e de contido referido no regulamento que establece os requisitos que deben adoptar os sistemas e programas informáticos ou electrónicos que soporten os procesos de facturación de empresarios e profesionais, e a estandarización de formatos dos rexistros de facturación, aprobado polo Real decreto 1007/2023, do 5 de decembro, e no artigo 6.5 do regulamento polo que se regulan as obrigas de facturación, aprobado polo Real decreto 1619/2012, do 30 de novembro.
Non, non sendo que a Axencia Tributaria requíralle o envío dos mesmos.
Normativa/Doutrina:
-
Artigo 8.3 do regulamento que establece os requisitos que deben adoptar os sistemas e programas informáticos ou electrónicos que soporten os procesos de facturación de empresarios e profesionais, e a estandarización de formatos dos rexistros de facturación (RRSIF), aprobado polo Real decreto 1007/2023, do 5 de decembro.